• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prinsjesdag 2014: kabinet draait dikke pickups de nek om

Auteur: sir_smokalot, gepost 16 september 2014 om 16:24 – 66 Reacties

Ford F650


De boodschap die Den Haag verkondigt is duidelijk: wil je een dikke auto rijden, dan moet je bloeden. Pickup-rijders waren nog even beschermd door het belastingstelsel, maar vanaf volgend jaar is de lol ook voor hen ten einde.

Bezitters van een pickup/gesloten bestel met dubbele cabine (dus met zitrij achter de bestuurder) waren tot op heden vrijgesteld van BPM, maar hier komt per 2016 een einde aan.

Het kabinet is van mening dat de definitie van deze motorrijtuigen meer in overeenstemming gebracht dient te worden met de in het maatschappelijk verkeer levende opvatting over motorrijtuigen die als personenauto kwalificeren. Voertuigen met een toegestane maximum massa van meer dan 3500 kg waarvan de lengte van de voor personenvervoer ingerichte ruimte groter is dan de niet voor personenvervoer ingerichte ruimte, vallen hierdoor voor zowel de BPM als voor de MRB onder de fiscale definitie van het begrip personenauto. Dit betekent dat voor deze voertuigen het MRB-tarief voor personenauto’s, ook in bepaalde bestaande gevallen, van toepassing zal worden en dat bij aanschaf van een nieuw voertuig BPM verschuldigd wordt.

Voor bijvoorbeeld een Hummer H2, rijdend op LPG, met een toegestane maximum massa van 3900 kg, zal een MRB-tarief van € 872 per kwartaal exclusief provinciale opcenten van toepassing worden (tariefstelling 2014). Bij de aanschaf van een dergelijk nieuw voertuig zal ook BPM verschuldigd zijn. Indien uitgegaan wordt van een dieselvoertuig met een, voor deze klasse,
gemiddelde CO2- uitstoot, zoals de Ford F250 Super Duty Crew Cab Lariat met een CO2- uitstoot van 353 gr/km, zal de BPM € 110.402 gaan bedragen (uitgaande van de tariefstelling van 2014).

Teneinde bezitters van dergelijke voertuigen en de autobranche de tijd te geven zich voor te bereiden op de maatregel is inwerkingtreding van deze maatregel voorzien op 1 januari 2016. Deze maatregel leidt vanaf 2016 tot een opbrengst van € 1 miljoen structureel.

Of u dus even meer dan een ton aan BPM op uw pickup wilt aftikken. Koekoek! Vanaf 2016 worden voertuigen als de Ford F250/F350/F450/F650, Dodge Ram 2500/3500, de GMC High Sierra/Yukon en de Chevrolet Crew Cab/Silverado 2500 (en ook de G63 6×6) dus een zeldzaamheid in het Nederlandse straatbeeld. Maar hey, het levert wel de gi-gan-tische som van 1 miljoen euro op. Poe, poe.

UPDATE: hoe de regeling precies werkt? Hier een uitgebreid artikel.

Foto credit: lennarttj, autojunk.nl

Ook interessant!

  • Lezersvraag: wat moet Prinsjesdag de automobilist brengen?
    Lezersvraag: wat moet Prinsjesdag de automobilist brengen?
  • Oude Suzuki Jimny wordt koddige pickup
  • Video: een onaangename verrassing
    Video: een onaangename verrassing
  • een uitstekende uitwijkmanoeuvre
    Video: een uitstekende uitwijkmanoeuvre

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

co2, pickup, prinsjesdag

Vorig bericht: « Prinsjesdag 2014: taxaties autoimport aan banden gelegd
Volgend bericht: Officieel: de nieuwe Ford S-Max »

Lees Interacties

Reacties

  1. styns zegt

    16 september 2014 om 16:25

    Kabinet verpest alles

    Login om te reageren
  2. xyrrath zegt

    16 september 2014 om 16:27

    Deze auto’s heb ik nog nooit zien rijden in Nederland. De normale pickups vallen volgens deze regel wel gewoon in de BPM vrije regel.

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      16 september 2014 om 16:33

      @xyrrath: Niet? Je ziet ze regelmatig, van die Toyota Tundra bestuurders met enorme zwarte velgen eronder, knulletje van 1:75 erin. Zullen wel wat te compenseren hebben.

      Login om te reageren
      • xyrrath zegt

        16 september 2014 om 16:35

        @Donstil: Is de Tundra niet onder de 3500kg?

        Login om te reageren
        • Donstil zegt

          16 september 2014 om 16:37

          @xyrrath: Ze zien er loeizwaar uit, geen idee hoe zwaar ze echt zijn eigenlijk :)

          Login om te reageren
          • xyrrath zegt

            16 september 2014 om 16:38

            @Donstil: ff een kenteken van een 2013 tundra opgezocht

            Massa leeg 2582 kg
            Maximum toelaatbare massa 3265 kg

            Deze valt dus niet in deze regeling. Gaat dus echt om de HELE HELE HELE dikke uitvoeringen (zware en verlengde chassis)

            Login om te reageren
            • Donstil zegt

              16 september 2014 om 16:43

              @xyrrath: He jammer, van die hokken zijn we dus nog niet af :(

              Login om te reageren
        • parker zegt

          16 september 2014 om 21:30

          @xyrrath: het gaat om maximaal toegestane massa, niet om het ledig gewicht!!

          Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        16 september 2014 om 18:39

        @Donstil: 1 op 75 ja? Dat is wel heel klein zo’n model van het 175 centimeter knulletje achter het stuur…

        Login om te reageren
      • tinustussengas237 zegt

        17 september 2014 om 22:38

        @Donstil:
        Is het echt zo kut om een prius/skoda/focus/astra/bluemotion te rijden??? Ga je daardoor medeweggebruikers die wél iets kunnen rijden wat ze zelf graag willen misgunnend beoordelen en veroordelen… Wat een kutleven heb je…

        Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    16 september 2014 om 16:28

    goedzo .. meer regeltjes schept meer duidelijkheid ..

    knap hoe ze dat kunnen doen voor 1 miljoen (en notabene geschat door de nationale rekenkamer) ..

    Login om te reageren
    • 888natan zegt

      16 september 2014 om 17:02

      @lincoln: knap? Wat is 1 miljoen tegenwoordig? 1 miljoen extra inkomsten helpt nederland echt niet uit de crisis,pure onzin dit. Wat wordt dit land RECHT zeg… Geen verschillen meer qua auto’s over 5 jaar. Allemaal prachtige toyota priussen!!

      Login om te reageren
      • 888natan zegt

        16 september 2014 om 17:03

        @888natan: (dit is ook sarcastisch bedoelt)

        Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        16 september 2014 om 18:43

        @888natan: Crisis? Welke crisis? Laat je niks wijs maken! Geld zat in NL

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          17 september 2014 om 16:29

          @VeniVidiVici: Vertel dat aan alle mensen die de afgelopen jaren hun baan kwijt zijn geraakt … Geen crisis; joh, blijf eens van de LSD af man !

          Login om te reageren
  4. volvo-s60-adept zegt

    16 september 2014 om 16:29

    *titel topic* …en geeft de toch al niet eenvoudige broodwinning van menig grondwerker/hovenier/whatever een trap in de rug.

    Login om te reageren
    • ihrte zegt

      16 september 2014 om 16:32

      @volvo-s60-adept: dat wou ik net vragen, als ik nu zakelijk een pick-up wil aanschaffen met achterbank, ben ik dan ook het haasje?

      Login om te reageren
      • sacha zegt

        16 september 2014 om 16:38

        @ihrte: ik denk het wel.

        Dan maar een enkele kabinet en nog een muesli-mobiel voor je personeel…

        Login om te reageren
      • lincoln zegt

        16 september 2014 om 16:38

        @ihrte: meeste pick-ups zijn onder de max 3500 kg ..

        Login om te reageren
        • ihrte zegt

          16 september 2014 om 16:41

          @lincoln: ik was toevallig aan het kijken voor een amarok met fatsoenlijke achterbank erin, volgens mij zit die qua maximum massa inderdaad onder de 3500kg, dus dan kom ik goed weg. Vanavond even nakijken of dat werkelijk het geval is.

          Login om te reageren
          • stancedjetta zegt

            16 september 2014 om 17:35

            @ihrte: amarok’s, navara’s en f150/ram1500’s vallen allemaal nog onder de 3500 kg. Dus die zijn nog berijkbaar.. (Soort van)

            Login om te reageren
  5. easygoingmartin zegt

    16 september 2014 om 16:33

    Dat is echt absurd! Oké misschien is het eerlijker, maar dannog is het absurd dat sommigen dan 100K ff neer moeten leggen..
    Waar gaat het heen..

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 september 2014 om 17:21

      @easygoingmartin: niemand moet dat neerleggen. Alleen als je na 2016 nog zo’n voertuig nieuw koopt moet je dat betalen. En als je dat dan toch nog doet dan heb je zoveel betaald dat je dwangverpleging in een heel luxe psychiatrische inrichting krijgt.

      Login om te reageren
  6. baasbas zegt

    16 september 2014 om 16:34

    Deze maatregel leidt vanaf 2016 tot een opbrengst van € 1 miljoen structureel.

    …..mits iedereen die nu een pick-up heeft er in blijft rijden en de aanschaf van nieuwe op gelijk peil blijft.

    Werkelijke opbrengst: 1 euro en 35 cent omdat iedereen hem (met een fikse financiële tegenvaller) verkoopt.

    ….wat dan weer de reden is om een financiële tegenvaller te melden. We hadden immers op een miljoen gerekend en deze virtueel in de begroting alvast uitgegeven. Of u dit even via een andere weg kan betalen svp…

    Login om te reageren
    • 888natan zegt

      16 september 2014 om 17:04

      @baasbas: 1 miljoen besparing is toch helemaal NIKS tegenwoordig?

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        16 september 2014 om 19:13

        @888natan:
        Yep, per dag verdampt er meer dan 1 miljoen in Den Haag, geld waarvan geen hond weet waar het gebleven is.
        Maar ze hebben wel 350 miljoen kunnen vinden om corrupte dictatortjes in Afrika van nieuwe wielen te voorzien..

        Login om te reageren
      • baasbas zegt

        16 september 2014 om 22:06

        @888natan: Het wordt nog erger wanneer je de kosten van het onderzoek en de bestede tijd er vanaf gaat halen…

        Login om te reageren
  7. creativeexplorer zegt

    16 september 2014 om 16:37

    Dan zou je in het geval van een pickup die een maximum massa van meer dan 3500kg, een verlengde bak moet hebben en je de dans kunt ontspringen, want als de bak langer is dan de cabine, valt hij niet onder de nieuwe regel.

    En de normale Europese busjes en pickups lijken ook de dans te ontspringen, want de meesten zijn lichter dan 3500kg.

    Eigenlijk valt er niet zoveel onder, alleen een paar uitzonderingen. En met een ton bpm per auto, heb je het over 10 autos…. efficiente regel

    Login om te reageren
    • parker zegt

      16 september 2014 om 16:44

      @creativeexplorer: nee oen, het gaat niet om het gewicht maar de maximaal toegestane massa: dat is dus incl maximale belading!!

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        16 september 2014 om 22:54

        @parker:

        Dat zegt ie toch ook.
        Letterlijk.

        Login om te reageren
  8. parker zegt

    16 september 2014 om 16:42

    Dus een dikke pick-up met dubbele cabine of zo’n stom bussie met dubbele cabine kan dan niet meer met grijs kenteken worden gereden, enkel nog op geel kenteken met dito hogere mrb en bpm, correct?

    Login om te reageren
  9. gezondverstand zegt

    16 september 2014 om 16:47

    Hoe lang duurt het nog voordat je je salaris verplicht aan de roverheid moet cederen en je slechts nog krijgt uitbetaald wat zij denken dat je vrij mag besteden?

    Login om te reageren
  10. frietjemet zegt

    16 september 2014 om 16:48

    Wat een domme schapen zitten er toch in het kabinet, gaan er zo maar even van uit dat iemand een pick-up die in de states nog geen 50.000 $ kost, hier even 3 tot 4 dubbel gaan betalen…

    En bloeden doen we toch al in dit landje, zeer structueel zelfs, dat ze daar eens wat aan doen in hun gouden torentje wat politiek heet. Wordt tijd dat ze zelf eens gaan bloeden met dit soort draken van regelingen…

    Login om te reageren
  11. Michiel1 zegt

    16 september 2014 om 16:54

    Het levert 1 miljoen op… Al het gereken en gekut om deze achterlijke regel op te zetten heeft al 10tallen miljoenen gekost, het levert ons dus helemaal niks op, nee het kost ons alleen maar geld en we verliezen ook nog eens wat ruige wagens…

    110k aan BPM, pff daar kun je veel leuks voor halen zeg!

    Login om te reageren
    • ihrte zegt

      16 september 2014 om 16:58

      @Michiel1: dan heb je het nog niet eens over de belastingcenten die gebruikers van deze voertuigen dagelijks aftikken, zo’n ding verbruikt aardig wat.

      Login om te reageren
  12. Rick-dos zegt

    16 september 2014 om 17:09

    De patjepeeër-belasting dus…

    Login om te reageren
    • RobUSA zegt

      16 september 2014 om 19:07

      @Rick-dos: bmw rijders hebben die belasting al vele jaren, sorry.

      Login om te reageren
  13. gtdave zegt

    16 september 2014 om 17:10

    Was een 6×6 niet al een zeldzaamheid hier in Nederland? Tundra/Ram/F zie je overal

    Login om te reageren
  14. thedammer zegt

    16 september 2014 om 17:12

    Hier rijdt een dodge ram srt 10 en een ford svt raptor

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      16 september 2014 om 19:15

      @thedammer:
      Fijn, waar niet?

      Login om te reageren
      • thedammer zegt

        16 september 2014 om 19:44

        @tupperware: geen idee, die raptor zag ik vandaag voor het eerst

        Login om te reageren
  15. blata zegt

    16 september 2014 om 17:20

    1 miljoen een ton bpm per truck dus er word er volgend jaar 10 verkocht zal lekker aflopen met de auto business in Nederland

    Login om te reageren
  16. carmasterr zegt

    16 september 2014 om 17:27

    Maximum toegestane massa 3500 kilo…
    Dus een tot aan de nok toe volgestouwde Hummer H2, een grote dually (F350 en hoger) of een G63 6×6.
    Hoeveel rijden daar van rond?
    Levert dat dan wel zoveel centjes op?
    Dat lijkt me toch vrij sterk.

    Alle Ram’s, F150’s, Tundra’s en Silverado’s zullen dus gewoon door het land blijven donderen. De visboer hoeft dus geen ander vervoer te zoeken.
    Everybody calm the f*ck down.

    Login om te reageren
  17. dennisjuh95 zegt

    16 september 2014 om 17:36

    Haha 1 miljoen zal het vast niet opleveren denk ik zo.

    Login om te reageren
  18. flat411 zegt

    16 september 2014 om 18:03

    dus…
    ik rijd een T3 Dubbel cabine op benzine… Ga ik nu van 120euro naar 364euro?

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      16 september 2014 om 19:10

      @flat411:

      Weegt jouw T3 meer dan 3500 kilo na een bezoekje aan de lokale bouwmarkt?

      Login om te reageren
  19. desjonnies zegt

    16 september 2014 om 18:14

    ’t is weer eens simpel
    Doodsimpel

    Kijkt en rekent :

    De EU is verantwoordelijk voor 20% van het wereld Bruto Nationaal Product

    De EU is verantwoordelijk voor 50% van de kosten van de gezondheidszorg en zgn sociale lasten van de gehele wereld

    Ergo : wij betalen ons hier blauw.

    En koop je in het verre Oosten voor een paar knaken dezelfde medicijnen die hier een vermogen kosten, bij de officiële apotheek, simpel en alleen omdat daar veel minder van die zgn regel-neven zijn.

    Login om te reageren
    • Jochen zegt

      17 september 2014 om 07:34

      @desjonnies: succes met verhuizen

      Login om te reageren
  20. jaapiyo zegt

    16 september 2014 om 18:38

    Tsja de zoveelste jaloezie belasting. Mijn ding is het niet die pickups maar ik snap de lol er wel van; dikke motor, veel ruimte, mocht je een outdoor hobby hebben kan je er van alles ingooien…

    Maar ja, alles wat buiten de norm van de Polo slowmotion valt mag eigenlijk niet van zuur links nederland. Ze kunnen het nog net niet maken om het letterlijk te verbieden maar dan maar indirect met belachelijk hoge belastingen. Het neemt wel steeds schaamtelozere vormen aan met dit soort bedragen.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      16 september 2014 om 18:56

      @jaapiyo: Komt onder andere omdat NL flink ontwikkelingshulp moet kunnen blijven bieden en omdat vele immigranten opvang gaan krijgen uit Afrika die Sicilië hebben bereikt… en dat komt uit… jawel… ongevraagd uit onze portemonnee!! *Ga mijn Suzuki Alto vast uitzoeken*

      Login om te reageren
    • Jochen zegt

      17 september 2014 om 07:40

      @jaapiyo: ik lees de nieuwe regels toch anders. Is het niet zo dat die megabakken nu onder de voor vrachtwagen geldende regels mogen vallen en straks onder de regels van personenwagens. Lijkt mij fair. De tweede aanpassing is dat wagens die primair bedoeld zijn als personenwagen, maar nu onder de noemer bedrijfswagen worden belast alsnog als personenwagen worden aangemerkt.
      Ben ik de enige worst die het een goede regel vind ?

      Login om te reageren
    • dawwg zegt

      17 september 2014 om 16:39

      @jaapiyo: Mag ik u er even op wijzen dat al die wetgeving van ‘zuur links NL’ tijdens en door VVD-kabinetten ingevoerd zijn ! Maarja, iedereen die 1.01x modaal verdient denkt ook dat de VVD hun eigen belangen behartigt ipv van die van de top 5% ! Eigen schuld dikke bult pleps …

      En mbt de grote pickups; helemaal terecht, ze hadden een oneigenlijk groot belastingvoordeel t.o.v. andere personenauto’s; het was gewoon een maas in de wet.

      1M stelt natuurlijk niets voor; bestel dan gewoon 2 JSFs minder; scheelt al 128M, maar al die huilies die nu zeuren dat ze gewoon net zoals alle andere NLers ziekelijk veel BPM moeten betalen noemen zichzelf autoliefhebber, maar zijn stiekem net zo gierig als alle 7% muesli-rijders !

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        17 september 2014 om 18:26

        @dawwg: moet ik je helaas teleurstellen; de BPM is ingevoerd in 1992. Het kabinet Lubbers III was toen aan de macht (1989-1994) en bestond uit het CDA en de commies PvdA. De VVD is er helaas nooit in geslaagd dit af te schaffen en dat kan je ze verwijten, maar tegelijkertijd hebben ze nooit de absolute meerderheid en zijn ze dus altijd gevangen door zuur links nederland. Gelukkig zie je daar nou een kentering inkomen en wordt het ook langzaam cool om het goed te doen op school en dergelijke. De nieuwe generatie wordt wellicht (hopelijk) minder beïnvloedt door de linkse jaloezie cultuur van nivelleren om het nivelleren.

        Login om te reageren
  21. thomcarspotter zegt

    16 september 2014 om 18:57

    Dat rijtje auto’s wat er in de tekst staat zijn allemaal al zeldzaam. alleen de F150 en Ram 1500/Tundra zie je regelmatig.

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      17 september 2014 om 08:22

      @thomcarspotter: ja dus basically worden er relatief weinig pick-up’s getroffen. De Tundra’s, Ram 1500’s, Sierra’s en Silverado’s 1500, F-150’s worden niet getroffen. Maar bijvoorbeeld die F-450 van zondag moet voortaan dus extra hard bukken. Dus iedereen CALM YOUR TITS! We blijven grotendeels massaal pickup’s importeren!

      Login om te reageren
  22. moondustfocus zegt

    16 september 2014 om 19:24

    Alles boven de 3500kg valt toch onder de definitie vrachtwagen?

    Login om te reageren
  23. twingotony zegt

    16 september 2014 om 19:26

    Vallen nu onder vrachtwaggel tarief, even terug laten keuren met lager laadvermogen en probleem opgelost. Bijkomend voordeel is dat je vrouw met B-rijbewijs er dan ook in mag rijden.

    Login om te reageren
  24. twingotony zegt

    16 september 2014 om 19:39

    Meeste van deze bakken zullen al op <3500KG kenteken staan, iets met C-rijbewijs, snelheidsbegrenzer en max 80km/h.

    Ben wel benieuwd welke auto's in het kenteken register wel aan de genoemde voorwaarden voldoen.

    Login om te reageren
  25. twingotony zegt

    16 september 2014 om 19:43

    Zou graag een query op de RDW database loslaten, maar helaas geen toegang. Mag slechts kentekens invoeren.

    Login om te reageren
  26. scottishcarspotter2000 zegt

    16 september 2014 om 19:52

    Zolang de enige uitstoot van de koning van acht paarden komt blijft het nog wel even deze kant uit gaan schat ik zo… ;)

    Login om te reageren
  27. nvn1993 zegt

    16 september 2014 om 20:05

    Dit maakt mij gelukkig :)
    Ik vind t rechtvaardig

    Login om te reageren
  28. ckaka zegt

    16 september 2014 om 21:01

    Als het een miljoen opbrengt en de BPM gemiddeld 110K bedraagt, worden er dus maar 9 auto’s van dit kaliber per jaar verkocht.

    ….En toch, hebben al meer mensen negatieve reacties geplaatst….

    Kom op zeg, wat is nu de impact, maak je druk om belangrijke zaken ipv die 9 personen die prima een andere auto net <3500kg kunnen aanschaffen!

    Login om te reageren
    • seicilindri zegt

      22 september 2014 om 18:17

      @ckaka: Het gaat er om dat dit weer en uitstekend voorbeeld is van de prioriteiten van De Haag.
      Men heeft weer iets zitten bedenken wat meer heeft gekost dn het ooit zal opleveren in plaats dat men daar eens echt beleid en visie tentoon spreid

      NB ik maak me druk om heel wat zaken , dan kan dit er gerust ook nog wel bij…..

      Login om te reageren
  29. spotterfozz zegt

    16 september 2014 om 21:41

    Geldt deze regel ook voor pickups als bedrijfswagen, dus op grijs kenteken?

    Login om te reageren
  30. mentaiko zegt

    17 september 2014 om 04:28

    Deze auto’s zijn straks gewoon met 3499kg max. toelaatbaar gewicht te krijgen.
    Geen miljoen dus voor Den Haag. Ze snappen er daar allemaal maar weinig van. Komen met dit soort regeltjes op de proppen en verwachten dat alles verder bij het oude blijft. Daarvoor zijn mensen nu eenmaal te kreatief.

    Login om te reageren
  31. DAT zegt

    17 september 2014 om 12:42

    Prima. Belachelijke auto’s dit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North