• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen e-Co-Motion: because Transporter

Auteur: sir_smokalot, gepost 6 maart 2013 om 11:42 – 8 Reacties

Volkswagen e-Co-Motion


Na de eT! komt Volkswagen met een nieuw elektrisch busjesconcept, waarbij vooral de vorm relevant is. Een deel van de styling gaan we ongetwijfeld terugvinden in de nieuwe generatie Transporters.

De elektromotor bevindt zich in de e-Co-Motion op de achteras, en is verbonden met een éénversnellingsbak. Hiermee hebben de voorwielen de ruimte om te doen wat ze moeten doen: sturen. De draaicirkel is slechts 8,95 meter, niet verkeerd voor een busje dat 4,55 x 1,90 x 1,96 meter meet.

De batterijen leveren continu 50 kW / 68 pk, met een maximum van 85 kW / 115 pk, terwijl het maximumkoppel op 270 Nm ligt. Afhankelijk van hoeveel je nodig denkt te hebben zijn accupakketen van 20 kWh (100 km bereik), 30 kWh of 40 kWh (200 km bereik) mogelijk.

Uiteraard zal de volgende Transporter gewoon weer voor 99,9% met nagelende dieselblokjes worden uitgerust, maar op deze manier kan VW weer even de milieukaart spelen, zonder dat er direct concrete actie verwacht wordt.

Let ook even op het kenteken: per 2020 wil VW zijn CO2-uitstoot naar 95 gr/km hebben teruggebracht (eigenlijk is dat gewoon conform de EU-eis, maar goed), dat is er ongetwijfeld een toespeling op.


Ook interessant!

  • Video: Hot Rod rijdt arme Volkswagen transporter aan
  • Volkswagen Transporter Sportline
    Volkswagen Transporter Sportline is de ultieme sportbus
  • Schetsen Volkswagen Multivan openbaar gemaakt
  • duurste Volkswagen Transporter van Marktplaats
    Dit is duurste Volkswagen Transporter van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, concept, Elektrisch, geneve, geneve-2013, Volkswagen, wit

Vorig bericht: « Audi RS6 Avant in pr0nrood op de beursvloer
Volgend bericht: Abt injecteert DTM-dna in de Audi RS5 »

Lees Interacties

Reacties

  1. sjamp zegt

    6 maart 2013 om 11:52

    Een één versnellingsbak. Is dat wel een versnellingsbak te noemen dan? Of is het een reductiekast?

    Login om te reageren
  2. norge zegt

    6 maart 2013 om 11:59

    Hoop dat de volgende Transporter toch en iets grotere achterruit krijgt.

    Login om te reageren
  3. lemans96 zegt

    6 maart 2013 om 12:12

    En eh, wat kost zo’n vervangend accu-pakket ?

    Login om te reageren
  4. flutterby zegt

    6 maart 2013 om 12:24

    200 km is toch veel te weinig voor een busje?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 maart 2013 om 12:50

      @flutterby: voor bouwvakkersbusjes, die om 1 of andere onduidelijke reden altijd naar de andere kant van het land moeten, wel. Voor busjes die de winkelstraat bevoorraden niet, daar zijn ze optimaal voor.

      Login om te reageren
    • melkkoe zegt

      6 maart 2013 om 12:58

      @flutterby: 200 echt km’s niet, 200 NEDC km’s wel

      Login om te reageren
  5. jrk68 zegt

    6 maart 2013 om 14:06

    Kruis een Savage Rivale met een T5 en je hebt dit. Heel origineel jongens….

    Login om te reageren
  6. jensoffbutton zegt

    6 maart 2013 om 19:41

    De nieuwe trend is terug “hardere lijnen” met scherpe plooien, maar hier werkt het toch niet goed.. het plaatwerk ziet er nogal oud en goedkoop uit.. op de schets ziet het er een stuk beter uit omdat er een soort “bolling” nog in zit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North