Noble M15 onthuld

Auteur: , 25 Reacties


Moesten we vorige maand nog genoegen nemen met een teaser van de Noble M15, nu is het doek er eindelijk vanaf en kunnen we 'm in vol ornaat bewonderen. Het uiterlijk van de auto is echter geen complete verrassing, want we wisten al het een productiemodel zou zijn van het M14 studiemodel...

De M15 volgt de Noble M12 op, maar is in vergelijking met z’n voorganger breder (1,85) en wel langer (4,27m), het totale gewicht komt op een ruime 1.250 kilo. Daarmee is de M15 50 kilo zwaarder dan de M12. Aan de picknickmand is ook gedacht, want de auto heeft zelfs bagageruimte met een capaciteit van 300 liter. Ook voor wat betreft de uitrusting is de M15 rijkelijk bedeeld, denk aan standaard: airco, centrale vergrendeling, elektrisch ramen en buitenspiegels.

De M15 heeft kreeg een gemodificeerde V6 middenmotor van Ford, die net achter de voorstoelen is geplaatst, vlak voor de achteras. De V6 samen met twee turbo’s zorgen voor een keurige 455 pk waarmee de M15 (door zijn relatief lage gewicht) in slechts 3,3 seconden naar de 100 km/u accelereert en pas stopt met accelereren op net geen 300 km/u. Deze nieuwe Noble is tevens de snelste auto die ooit in Barwell, Leicestershire, gecreëerd werd. En een leuk detail; de 70 liter benzinetank kan zowel aan de linker- als aan de rechterkant worden gevuld.

Noble levert de M15 desgewenst ook met het stuur aan de linkerkant. Ontwerper Lee Noble laat weten: “De Noble M12 is een geweldige auto, maar heel erg gefocused op het leveren van hardcore prestaties. Ditmaal wilde ik een superauto ontwerpen die voor alledaags gebruik inzetbaar is… Het was voor Noble tijd om een grote stap te zetten op het gebied van raffinement, praktische bruikbaarheid en stijl.” De Noble M15 wordt in september leverbaar bij Van der Kooi Sportscars in Nederland met een prijs vanaf EUR 164.950 (bron: Persbericht Noble).



25 reacties

lekker
Veel beter dan de M12, maar niet beter dan de M14.
De voorlampen lijken een beetje op die van de tvr sagaris.
Een bezinetank die zowel aan de linker- als aan de rechterkant kan worden gevuld. Dat is nog eens handig! :-D
ik vind de achterkant niet zo knap, voor de rest, niet slecht.
de m14 vele male mooier vind ik
“Noble levert de M15 desgewenst ook met stuur het stuur aan de linkerkant.”

Lijkt me wel handig met stuur:-P
Maar zeker een leuke auto.
Jan-Jaap-Karel-Kees
Hmmm… Dat valt tegen, ik vond de M14 zo mooi. Dat hele gevoel bij die auto is professioneel weggehaald…
Die achterkant ziet er aziatisch uit.
mooi, maar wrm geen V8?
Leuke wagen, maar de achterkant is niet zo tof.
Die voorkant lijkt idd heel erg op een Sagaris
zkr mooi maar ik moet het met Ejay eens zijn, die achterkant lijkt nergens naar.. veels te grote gaten
en slecht afgewerkt
dekster(de echte)
mij doet hij verdacht veel denken aan de lotus europa
Misschien (waarchijnlijk zelfs) hebben die ‘gaten’ in de achterkant een heel belangrijke functie, bijv. downforce creeren of hitte van remmen/motorblok afvoeren.
wel geinig voorkant lijkt erg op de koenigsegg achterkant lijkt op een paardekoets jammer
13 in een dozijn design, kan me niet echt bekoren.
Na het wijze model van de m14 komen ze nu met iets anders dan we hadden verwacht! Ik had iig wat anders verwacht.. wat iedereen zegt over die achterkant kan ik jullie gelijk geven. Mar wat betreft de specs, is die niet mis. Hij heeft alle luxe onderdelen en dan nog minstens 1 seconden sneller als de m14 toch knap!! dus ja kan er eigenlijk wel weer bewondering voor tonen.
wat ik mis vind is zoals dat diesels niet thuishoren in het supercar wereldje zo horen V6-en daar ook niet thuisd
Moooie auto, en die v6 zal waarschijnlijk gekozen zijn om gewicht te besparen.
De voorkant is wel knap ja… volgens mij hebben ze goed naar de Ferrari F430 gekeken daarvoor. De achterkant vind ik bagger..
de M14 was mooier, maar wel een leuke nieuwkomer tegenover een 911 turbo of GT3…. :-)
Hij lijkt tog wel heel veel op deze:
http://static.autoblog.nl/images/tvr_sagaris_2004.jpg
de TVR Sagaris, qua voorkant (vooral de vorm van de koplampen)
Waarom maar 4 wielbouten ?
In de Honda NSX lag ook maar een V6 , en was toch een supercar .
Ziet er niet slecht uit, maar de M14 vond ik zelf ook mooier. Had iets meer van een GT uitstraling als deze. Voorkant is niet slecht, maar de achterkant ziet er inderdaad een beetje raar uit. Cijfers zien er ook niet slecht uit; maar ik had eerlijk gezegd ook een V8 verwacht.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).