• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pontiac G6 GXP concept

Auteur: Dennis, gepost 4 april 2006 om 15:07 – 20 Reacties

" class=


Overal waar “te” voor staat, is niet goed. Voorbeeld: De Cadillac CTS is té Amerikaans, maar dat gaat weer niet op voor de Pontiac Solstice GXP. Evenmin mag deze Pontiac G6 GXP Concept té Amerikaans worden genoemd…

Deze auto zal op de komende New York Autoshow worden onthuld als een conceptcar, maar waarschijnlijk zal het niet lang duren voordat de G6 GXP in productie zal worden genomen.

De Pontiac wordt aangedreven door een handgeschakelde 3,9 liter V6, goed voor 270 pk en een koppel van 358 Nm. Rollen doet ‘ie op strakke 5-spaaks 19 inch sloffen. De auto heeft een behoorlijk sportief uiterlijk, dat kracht wordt bijgezet door de luchtsleuven in de motorkap, de dikke spoiler achterop en de dubbele uitlaten (via: allcarnews.com).

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Jeep Magneto Concept is nieuw en volledig elektrisch
  • Lezersvraag: welk concept van 2021 wil jij onder de kerstboom?
    Lezersvraag: welk concept van 2021 wil jij onder de kerstboom?

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

GM, pontiac

Vorig bericht: « Noble M15 onthuld
Volgend bericht: Chevrolet Tahoe commercials gone bad »

Lees Interacties

Reacties

  1. dekster zegt

    4 april 2006 om 16:11

    die spoiler lijkt op zo één van een oude 911turbo

    Login om te reageren
  2. Franqie zegt

    4 april 2006 om 16:16

    Die voorkant gaat nog wel, maar die achterkant met die 911-‘whaletail’ vind k nie egt mooi, die hadden ze beter door n iets subtieler exemplaar kunnen vervangen…

    Login om te reageren
  3. skaffa zegt

    4 april 2006 om 16:20

    leuk wagentje om te tunen..
    weer es wat anders dan al die jappen
    maar jammer van die spoiler die hadden ze beter achterwege
    kunnen laten..

    Login om te reageren
  4. Franqie zegt

    4 april 2006 om 16:23

    Idd Skaffa, best leuk om te tunen, maar het eerste wat ik zou doen is er een normale spoiler op zetten

    Login om te reageren
  5. Christoff zegt

    4 april 2006 om 16:27

    Leuke auto. en idd ideaal om te tunen. een spoilerlipje had wel genoeg geweest. ik hou niet van grote spoilers

    Login om te reageren
  6. swa zegt

    4 april 2006 om 16:29

    lijkt op ne nissan 350z

    Login om te reageren
  7. skaffa zegt

    4 april 2006 om 16:33

    270 pk uit een (bijna) 4 liter V6 valt me wel een beetje tegen..

    Login om te reageren
  8. dekster zegt

    4 april 2006 om 16:33

    het is een amerikaan

    Login om te reageren
  9. skaffa zegt

    4 april 2006 om 16:38

    hahaha ja dekster daar heb je gelijk in
    die amerikanen heb vaak 1,5 a 2 liter dan de europeanen voor hetzelfde aantal pk’s

    Login om te reageren
  10. dekster zegt

    4 april 2006 om 16:40

    thats there way of life and there’s not a thing wrogn whit it if you ask me

    Login om te reageren
  11. skaffa zegt

    4 april 2006 om 16:41

    juist ja…..

    Login om te reageren
  12. Ruben zegt

    4 april 2006 om 16:49

    Bij Amerikanen gaat het niet zozeer om pk’s als om trekkracht. En dat hebben ze.

    Verder een aardige concept, vleugje teveel Nissan/Infiniti en die spoiler roept ook iets te hard “rice burner”. Maar als Chevrolet de Camaro weer mag hebben, mogen ze van mij met Pontiac best de Fast/Furious-doelgroep aan willen spreken.

    Login om te reageren
  13. Koen zegt

    4 april 2006 om 17:24

    hij is mij TE nissan 350z-achtig

    Login om te reageren
  14. Alwood zegt

    4 april 2006 om 17:34

    idd te Japans :-P

    Login om te reageren
  15. Spa R. zegt

    4 april 2006 om 19:37

    Absoluut lelijk

    Login om te reageren
  16. Ejay zegt

    4 april 2006 om 20:16

    Lijkt op de Infinity Q35. Qua tunen scheelt het je sowieso de aanschaf van een chromen grill, een motorkap en spoiler, toch mooi meegenomen.

    @ Dekster, ik wil niet betweterig zijn, maar het is ’thats their way of life and there’s not a thing wrong with it if you ask me’

    Login om te reageren
  17. dekster zegt

    4 april 2006 om 20:26

    @Ejay
    dat komt nie betweterig over ze :-)

    Login om te reageren
  18. skaffa zegt

    4 april 2006 om 23:48

    @dekster

    een mooi voorbeeld van europees vakmanschap op de homepage op dit moment:

    http://www.autoblog.nl/archive/2006/04/04/bb_geeft_volkswagen_golfjetta_#body

    240 pk uit een 1.4 liter blok!

    weliswaar getuned maar tog..
    op de een of andere manier vind ik het knapper dan gewoon een enorm blok erin dumpen en dan nog zo “weinig” pk’s eruit halen
    ook ik hou van dikke motorblokken en ronkende V8 motoren
    maar dan wel met de bijbehorende aantal pk’s graag

    Login om te reageren
  19. Govert Zijderveld zegt

    13 september 2006 om 01:36

    Heb er min of meer per ongeluk een gehuurd bij een upgrade, een GT, onverwacht aardige wagen, europees aandoende wegligging en trekt behoorlijk snel op. Wat tunen betreft denk ik dat dat in de verenigde staten ook wel mogelijk is, meer dan 240 pk.

    Login om te reageren
  20. MC zegt

    28 april 2008 om 21:05

    @ skaffa

    Dat 1.4 blok waar je het over hebt is mét turbo. Ik vind dat het wel meevalt hoe veel pk’s er uit een blok wordt gehaald door de amerikanen. Je moet er wel rekening mee houden dat ze geen turbo gebruiken.
    Er zijn maar een paar merken die meer dan 100 pk/liter halen zonder turbo. DAt zijn voornamelijk BMW M-series en Honda type R.
    En dit mototrblok wordt volgens mij ook in een 350 Z gebruikt, dus met pk/cc gehalte zit het wel prima

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North