• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Noble M15 onthuld

Auteur: Dennis, gepost 4 april 2006 om 14:26 – 25 Reacties

" class=


Moesten we vorige maand nog genoegen nemen met een teaser van de Noble M15, nu is het doek er eindelijk vanaf en kunnen we ‘m in vol ornaat bewonderen. Het uiterlijk van de auto is echter geen complete verrassing, want we wisten al het een productiemodel zou zijn van het M14 studiemodel…

De M15 volgt de Noble M12 op, maar is in vergelijking met z’n voorganger breder (1,85) en wel langer (4,27m), het totale gewicht komt op een ruime 1.250 kilo. Daarmee is de M15 50 kilo zwaarder dan de M12. Aan de picknickmand is ook gedacht, want de auto heeft zelfs bagageruimte met een capaciteit van 300 liter. Ook voor wat betreft de uitrusting is de M15 rijkelijk bedeeld, denk aan standaard: airco, centrale vergrendeling, elektrisch ramen en buitenspiegels.

De M15 heeft kreeg een gemodificeerde V6 middenmotor van Ford, die net achter de voorstoelen is geplaatst, vlak voor de achteras. De V6 samen met twee turbo’s zorgen voor een keurige 455 pk waarmee de M15 (door zijn relatief lage gewicht) in slechts 3,3 seconden naar de 100 km/u accelereert en pas stopt met accelereren op net geen 300 km/u. Deze nieuwe Noble is tevens de snelste auto die ooit in Barwell, Leicestershire, gecreëerd werd. En een leuk detail; de 70 liter benzinetank kan zowel aan de linker- als aan de rechterkant worden gevuld.

Noble levert de M15 desgewenst ook met het stuur aan de linkerkant. Ontwerper Lee Noble laat weten: “De Noble M12 is een geweldige auto, maar heel erg gefocused op het leveren van hardcore prestaties. Ditmaal wilde ik een superauto ontwerpen die voor alledaags gebruik inzetbaar is… Het was voor Noble tijd om een grote stap te zetten op het gebied van raffinement, praktische bruikbaarheid en stijl.” De Noble M15 wordt in september leverbaar bij Van der Kooi Sportscars in Nederland met een prijs vanaf EUR 164.950 (bron: Persbericht Noble).

Ook interessant!

  • Noble M500
    Noble M500 heeft 800 Nm én een handbak!
  • Puristenauto met 500 pk, handbak en Diablo-diff op komst
  • Politie neemt supercars
    Politie neemt supercars van belastingontduikers in beslag
  • Bizar: 45 supercars worden in 1 keer aangehouden

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

noble, Supercars

Vorig bericht: « Mazda CX-9 in New York
Volgend bericht: Pontiac G6 GXP concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. mansini zegt

    4 april 2006 om 15:11

    lekker

    Login om te reageren
  2. Rob zegt

    4 april 2006 om 15:14

    Veel beter dan de M12, maar niet beter dan de M14.

    Login om te reageren
  3. W.T. zegt

    4 april 2006 om 15:19

    De voorlampen lijken een beetje op die van de tvr sagaris.

    Login om te reageren
  4. O.D. zegt

    4 april 2006 om 15:30

    Een bezinetank die zowel aan de linker- als aan de rechterkant kan worden gevuld. Dat is nog eens handig! :-D

    Login om te reageren
  5. db zegt

    4 april 2006 om 15:31

    ik vind de achterkant niet zo knap, voor de rest, niet slecht.

    Login om te reageren
  6. Patrick zegt

    4 april 2006 om 15:34

    de m14 vele male mooier vind ik

    Login om te reageren
  7. H.H. zegt

    4 april 2006 om 15:36

    “Noble levert de M15 desgewenst ook met stuur het stuur aan de linkerkant.”

    Lijkt me wel handig met stuur:-P
    Maar zeker een leuke auto.

    Login om te reageren
  8. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    4 april 2006 om 15:38

    Hmmm… Dat valt tegen, ik vond de M14 zo mooi. Dat hele gevoel bij die auto is professioneel weggehaald…

    Login om te reageren
  9. zapp zegt

    4 april 2006 om 15:52

    Die achterkant ziet er aziatisch uit.

    Login om te reageren
  10. dekster zegt

    4 april 2006 om 16:09

    mooi, maar wrm geen V8?

    Login om te reageren
  11. Ejay zegt

    4 april 2006 om 16:12

    Leuke wagen, maar de achterkant is niet zo tof.

    Login om te reageren
  12. Franqie zegt

    4 april 2006 om 16:17

    Die voorkant lijkt idd heel erg op een Sagaris

    Login om te reageren
  13. skaffa zegt

    4 april 2006 om 16:18

    zkr mooi maar ik moet het met Ejay eens zijn, die achterkant lijkt nergens naar.. veels te grote gaten
    en slecht afgewerkt

    Login om te reageren
  14. dekster(de echte) zegt

    4 april 2006 om 16:38

    mij doet hij verdacht veel denken aan de lotus europa

    Login om te reageren
  15. Solstice zegt

    4 april 2006 om 17:30

    Misschien (waarchijnlijk zelfs) hebben die ‘gaten’ in de achterkant een heel belangrijke functie, bijv. downforce creeren of hitte van remmen/motorblok afvoeren.

    Login om te reageren
  16. fubar zegt

    4 april 2006 om 17:38

    wel geinig voorkant lijkt erg op de koenigsegg achterkant lijkt op een paardekoets jammer

    Login om te reageren
  17. Rits zegt

    4 april 2006 om 17:48

    13 in een dozijn design, kan me niet echt bekoren.

    Login om te reageren
  18. estingo zegt

    4 april 2006 om 18:53

    Na het wijze model van de m14 komen ze nu met iets anders dan we hadden verwacht! Ik had iig wat anders verwacht.. wat iedereen zegt over die achterkant kan ik jullie gelijk geven. Mar wat betreft de specs, is die niet mis. Hij heeft alle luxe onderdelen en dan nog minstens 1 seconden sneller als de m14 toch knap!! dus ja kan er eigenlijk wel weer bewondering voor tonen.

    Login om te reageren
  19. dekster zegt

    4 april 2006 om 18:56

    wat ik mis vind is zoals dat diesels niet thuishoren in het supercar wereldje zo horen V6-en daar ook niet thuisd

    Login om te reageren
  20. Lucas145 zegt

    4 april 2006 om 19:04

    Moooie auto, en die v6 zal waarschijnlijk gekozen zijn om gewicht te besparen.

    Login om te reageren
  21. Martin zegt

    4 april 2006 om 20:42

    De voorkant is wel knap ja… volgens mij hebben ze goed naar de Ferrari F430 gekeken daarvoor. De achterkant vind ik bagger..

    Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    4 april 2006 om 21:13

    de M14 was mooier, maar wel een leuke nieuwkomer tegenover een 911 turbo of GT3…. :-)

    Login om te reageren
  23. Franqie zegt

    4 april 2006 om 21:24

    Hij lijkt tog wel heel veel op deze:

    de TVR Sagaris, qua voorkant (vooral de vorm van de koplampen)

    Login om te reageren
  24. Dirk zegt

    4 april 2006 om 22:01

    Waarom maar 4 wielbouten ?
    In de Honda NSX lag ook maar een V6 , en was toch een supercar .

    Login om te reageren
  25. Js zegt

    10 april 2006 om 09:40

    Ziet er niet slecht uit, maar de M14 vond ik zelf ook mooier. Had iets meer van een GT uitstraling als deze. Voorkant is niet slecht, maar de achterkant ziet er inderdaad een beetje raar uit. Cijfers zien er ook niet slecht uit; maar ik had eerlijk gezegd ook een V8 verwacht.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North