Rijtest: Mercedes-Benz CL65 AMG

Auteur: , 49 Reacties

Alwéér een zilvergrijze AMG? Yep. Alwéér een CL? Klopt.

En een 65 AMG hebben we inderdaad ook al gehad. We hebben het allemaal al een keer beleefd, been there, done that, got the T-shirt. En toch was het weer een heugelijke belevenis. De CL65 AMG verenigt namelijk alle superlatieven die Mercedes AMG zo aantrekkelijk maken in één auto. Voor mij dan tenminste.

[ Eerst kijken dan lezen? FILMPJE! ]

Mercedes-Benz CL65 AMG driekwart voor

Toen we erlangs schuifelden tijdens de RAI van jongstleden had ik niet gedacht dat we er zo snel (of ooit) in zouden rijden. En dat we juist in díe auto zouden rijden. Want nadat die auto een klein relletje had veroorzaakt bij Mercedes-Benz marketing en PR internationaal, omdat ie de beoogde wereldpremière in New-York had gesaboteerd door eerst in Amsterdam te verschijnen, is ie via enige omzwervingen terecht gekomen bij onze favoriete Mercedes-Benz dealer ASV.

Mercedes-Benz CL65 AMG driekwart achter

Ruben en ik bedachten ons geen moment en togen vermomd als potentiële klanten richting Brabant voor een rijtest, euh proefrit.

Wat maakt deze auto tot wat het is? Ik kan het gaan hebben over de 612 pk vermogen, of over het koppel van 1.000 Nm langs vrijwel het hele toerenbereik. Over de 12 cilinders met een gezamelijke hubraum van 6 liter gegarneerd met twee turbo’s. Of over de acceleratie van alle 2.200 kilograms in 4,4 seconden naar de 100. Dat ie in de ‘basis’ een dikke € 300.000 kost (in Nederland) en dat deze uitvoering nog een kleine €12.000 aan opties meesleept.

Mercedes-Benz CL65 AMG in actie

Reuze interessant allemaal, maar eigenlijk ook weer niet. Want hoewel alles in overvloed aanwezig is zul je er niet snel (bewust) een stoplichtsprintje mee houden, of een burnout in maken. Het enige wat eigenlijk telt is de wetenschap en het gevoel dat het je in deze auto aan niks ontbreekt. Al dat vermogen is misschien volstrekt onnodig en overbodig in een personenauto, maar in tegenstelling tot wat er wel eens lukraak geroepen wordt is het niet onzinnig of onbruikbaar. Sterker nog, na 15 minuten rijden gaat het al wennen, na 30 minuten denk je dat het normaal is en na 45 minuten vraag je je af waarom niet elke auto 612 pk heeft. Misschien een beetje kort door de bocht, maar de techniek is zo uitgebalanceerd dat het op geen enkele manier onnatuurlijk aanvoelt. Toegegeven, bij flink accelereren (niet eens WOT) trekt het soms wit weg voor de ogen, maar zonder drama.

Mercedes Benz CL65 AMG interieur

Het ontbreken van drama bij sommige AMG’s (w.o. de 65 modellen) wordt wel eens aangemerkt als een tekortkoming. Dat is een veel voorkomende, en misschien wel begrijpelijke, inschattingsfout van waar AMG voor staat. Niet alle modellen zijn namelijk hardcore sportauto’s. De CLK63 AMG Black Series is dat bijvoorbeeld wel, maar die bevind zich helemaal aan de andere kant van het sport/luxe spectrum ten opzichte van de CL65 AMG. De CL65 is een sportieve luxe coupé met de absolute nadruk op luxe. Een GT zo je wilt, waar je uitgeruster uitkomt na 2.000 km aan één stuk toeren dan toen je instapte.

Mercedes-Benz CL65 AMG console

Ik ben met mijn beperkte autokennis dan ook van mening dat de CL65 qua luxe, comfort en rijbeleving op dit moment uniek in zijn klasse is. Er is denk ik één auto die zodra de eerste modellen in Q1 2008 afgeleverd worden met de CL65 kan concurreren en dat is de Bentley Brooklands. Een auto met vergelijkbare performance cijfers, kwalitatief vergelijkbaar interieur en een prijskaartje wat waarschijnlijk zo’n 30% hoger zal liggen. Waar het kwa objectieve kwalificaties op aan zal gaan komen, en waar Bentley een zware dobber aan gaat krijgen, is het onderstel en daarmee de wegligging. Het hydraulische ABC onderstel van deze nieuwe generatie Mercedes afgesteld door AMG zal moeilijk te overtreffen zijn voor zover ik nu kan inschatten. Uiteindelijk zal de persoonlijke smaak natuurlijk de doorslag gaan geven, want de typische Bentley rijder is geen typische Mercedes AMG rijder en omgekeerd.

Je kunt de CL65 natuurlijk ook gaan vergelijken met 2+2 sport-coupé’s als de Ferrari 599 GTB Fiorano of de Aston Martin DBS of Vanquish maar dat zijn echt appels en peren, en heeft dus niet zoveel zin.

Mercedes-Benz CL65 AMG deurbekleding

Laten we het eens over het exterieur en interieur hebben.

Over het interieur ben ik nog steeds erg te spreken. Bij de CL500 moest ik al constateren dat we qua afwerkingsniveau, materiaal en design zo’n beetje aan de top zaten. Het Designo interieur van de CL500 is qua kleurstelling natuurlijk veel spectaculairder dan het ‘standaard’ zwart met wortelnotenhout in deze CL65. Desondanks weet ik niet of ik, als ik de keuze had, het zou aandurven om mijn CL65 zo flamboyant uit te dossen van binnen. Waarschijnlijk ben ik dan toch zo saai en conservatief om het zwart te doen, en dan als ‘uitspatting’ zwart pianolak hout i.p.v. dit wortelnotenhout, hoewel me dat na even eraan te moeten wennen is gaan bevallen. Het hout steekt wel lekker fel af tegen het antraciet van het leer. Verder blijf ik van mening dat het interieur zich in de bovenste regionen van de top bevindt. Het exclusief voor de CL65 toegepaste Spyker-achtige ruitjesmotief op de deurbekleding en de stoelen maken het geheel extra chic. Die stoelen verdienen trouwens een aparte vermelding, of misschien wel een aparte review, want nog nooit zat ik zo lekker strak en toch comfortabel in een auto. Het enige merk wat ik van dichtbij ken wat qua interieur afwerking en stijl de CL65 misschien naar de kroon zou kunnen steken is Wiesmann.

Mercedes-Benz CL65 AMG velg

Het uiterlijk is vrij uitgesproken. De subtiliteit van de standaard versie is er helemaal af. Wat mij betreft is dat een goede zaak, want de CL-Klasse is bij uitstek een Mercedes die gebaat is bij het AMG exterieur pakket. Het AMG pakket op een standaard CL-Klasse is wat minder uitgesproken dan van de CL63 en deze CL65 om -denk ik- toch nog een visueel onderscheid te maken tussen ‘echt’ en ‘nep’ AMG. Ik kan me voorstellen dat deze CL65 voor sommige mensen iets te veel van het goede is, maar ik hou er wel van. 20″ gepolijste velgen, dikke uitlaatpijpen, een carbon diffuser en functionele remschijven ter grootte van bijzettafeltjes. Je zou het plat, of zelfs ietwat ordinair kunnen noemen, maar ik mag dat wel. En het is volledig in lijn met de ‘subtiliteit’ waarmee de andere duitse merken hun sportieve topmodellen versieren. De echte liefhebbers van Duits geweld kunnen zich met goed fatsoen ook tot Brabus wenden om de CL nog een beetje exclusiever en bruter te laten ogen.

Zilvergrijs is natuurlijk niet de meest enerverende uitvoering, maar het is wel sinds jaar en dag de huiskleur van AMG. De enige andere optie voor mij zou zwart zijn, geheel in lijn met de huidige mode, andere kleuren kan ik met mijn beperkte fantasie niet visualiseren. Misschien wit met getinte ruiten? Maar dan alleen in een heel warm land.

Conclusie. Toegestane kleurcombo’s zijn: Zilvergrijs met zwart interieur, of zwart met zwart interieur.

Mercedes-Benz CL65 AMG logo

Ten opzichte van de S65 AMG heeft de CL65 absoluut mijn voorkeur. Een coupé is sowieso veel sjieker dan een sedan, je geeft duidelijk aan alleen maar extra passagiers mee te willen nemen als het echt moet. Daar komt bij dat de S65 alleen in lange wielbasis beschikbaar is. De CL65 heeft de kortere wielbasis en lijkt daarmee een wat directere wegligging en bochtengedrag te hebben. Bovendien heeft de CL65 een iets lager zwaartepunt, en voor mijn gevoel iets sportiever afgesteld ABC onderstel. Het weggedrag is geheel in lijn met de uitstraling van de coupé ten opzichte van de sedan. En last but not least is het uitlaatgeluid op de CL65 aanzienlijk agressiever dan op de S65. Ook niet onbelangrijk voor het juiste sportieve gevoel.

Doe mij die maar. Dus.

Mercedes-Benz CL65 AMG distronic

Is er dan niks op aan te merken? Jawel hoor. Op de dag van de aflevering zit er weinig anders op dan linea-recta naar Affalterbach te rijden om de 250 km/h limiet tot 300 te verhogen. Het is natuurlijk lichtelijk schitzofreen dat op zo’n auto het Autobahn herenakkoord van toepassing is. Bovendien hou ik al jaren vol dat 12 cilinders voor mij echt teveel van het goede is en dat ik van de 8 cilinder-school ben. Ik sta daar nog volledig achter uit persoonlijke overwegingen, maar het wordt mij wel erg lastig gemaakt door proefritjes in 65 AMGs voor mijn ‘werk’.

Echte kritiek heb ik ook nog wel, een klein beetje. De CL-Klasse heeft een beetje een anonieme kont. Met de AMG bumpers en uitlaten is dat al een stuk beter, maar het blijft een puntje van aandacht. De AMG zijskirts maken een beetje dat er wat drukke lijnen ontstaan zo onder aan het portier. Ik denk dat het op een zwarte auto beter tot zijn recht komt dan op een grijze. En op het technische vlak mis ik een limited slip differentieel die de grip in bochten en vanaf stilstand ten goede zou komen. Nu grijpt de tractiecontrole/ESP op lage snelheid snel in wat mijns inziens beperkt zou worden met een sperdifferentieel. Ik denk dat comfort de overweging is geweest om dit niet in te bouwen want een SL65 heeft er wel eentje. Dus voor de echte sportievelingen weer op naar Affalterbach om dat te fixen voor optimaal sportief genot in de comfortabele coupé.

Mercedes-Benz CL65 AMG kont

Zou ik één auto moeten uitkiezen voor allround gebruik dan denk ik dat het een CL AMG zou worden. Zonodig het vorige model als de financiën daartoe nopen. Als ik consequent zou zijn dan zou dat een 8 cilinder moeten worden, maar dat durf ik niet te beloven…

Foto’s

De foto’s uit dit artikel zijn allen klikbaar voor een groter formaat. Bekijk ook de gallery van deze rijtest voor alle plaatjes. En met dank aan AMI voor het gebruik van de fotolokatie.

Video

Zoals reeds gemeld hebben we natuurlijk ook weer een videoverslag van deze rijtest: FILMPJE!.

Met dank aan ASV Mercedes-Benz voor het ter beschikking stellen van de CL65 AMG.



49 reacties

Tja, een ton extra voor 4 cilinders meer…. Denk ook dat we hier met een klassiek marketinggevalletje te maken hebben. Sommige klanten willen nu eenmaal het beste van het beste hebben. Dan maakt het ook niet zoveel uit of de auto nu 3 ton kost of €260.000. Qua uiterlijk vind ik de Cl63 zelfs nog wat mooier want die heeft niet van die lelijke inelkaar gesmolten uitlaten.

Hetzelfde zie je bij de Cayenne Turbo; het verschil tussen een Cayenne S en de Turbo is maar liefst 60 mille…
Weer leuk gedaan. WTF zeg! Die instellingen voor de comforstoelen! Dat is niet meer normaal hoor!
Heb toch het idee dat jullie deze x wat rustiger aan deden met de auto dan normaal :p mja wel zeer mooi een CL klasse AMG
Leuk stuk weer. Toppunt van luxe. Toch zou ik ondanks het mindere onderstel en de prijs eerder voor de Bentley gaan (als ik de pecunia’s had) waarom? Bentley is meer illuster dan Mercedes. Bovendien is het wel erg veel geld voor 4 extra cilinders.
Trouwens, is de 612 niet de 2+2 coupé van Ferrari? 599 heeft volgens mij maar 2 stoelen.
HEbbe heBbE Hebbe
Mooie review, maar ik denk niet dat ik hem zou kopen. Voor dat geld kocht ik een Bentley Conti GT of een Aston Martin DB9 (die zelfs ‘goedkoper’ is).
Hopelijk neemt die baas van ASV de CL65 eens een keertje mee naar huis… hij woont namelijk bij mij in de straat ;)
Het is gewoon porno. Ik word er zo stil van elke keer als ik een CL zie. Het is gewoon zo’n prachtige auto, ik werd helemaal gek toen m’n pa er een in de showroom kreeg :D
Johan Hurkmans
@ Friez

Nu zijn wij natuurlijk wel benieuwd waar U woont! Hij rijdt anders regelmatig in die zwarte S65 AMG en de CL500, G55 AMG en ach, wat maakt het ook uit als je al dat moois in je eigen “garage” hebt staan!
Wat een gave auto! Ergens is hij wel wat asociaal en fout… subtiel en discreet is het niet te noemen maar wellicht maakt dat hem in dit geval zo goed.

@Sacha

Voel je je niet veel te veel rijden in zo’n ding??
De overtreffende trap van de GT’s, dat blijft in mijn ogen toch echt de Continental GT. Heb je daar wel eens in gereden Sacha?
zag dit model vrijdagmiddag rijden op de A2
van Amsterdam richting Utrecht

een saaie vent en dito pop naast hem.

niet echt mijn keuze deze auto.
@ Johan Hurkmans: Ik woon in een mooi dorpje in de buurt van Tilburg ;-) Maar ik heb nog geen AMGs gezien hier. Wat er wel altijd staat, zijn een G320 CDI Lang (er stond altijd een G320 CDI Cabrio, maar die is ineens weg) en een ML320 CDI. Een tijdje geleden stond er ook een GL450, maar die staat nu te koop op ASV.nl

Maar misschien zijn z’n vrouw en hij uitelkaar gegaan… Ik woon hier nog niet zo heel lang.
heel vreemd dat ik hier vanacht ook over gedroomd heb, haha! Precies ook de CL65. Ik droomde dat ik hem had en helemaal de man was.. Maja het zal altijd een droom blijven verwacht ik. :)
Heb nog wel in deze mogen zitten op de RAI.
ik denk dat je daar een rasechte M3 concurrent hebt hoor
Lol @ de vleaminck
beste auto in z’n klasse. niks heeft zoveel prestige als een V12 mercedes coupe. zonder bentley en rolls mee te rekenen.
@Vleaminck, jij hebt er niet zo veel van mee gekregen heb ik nu al door… ‘zucht’ Wat in dit verhaal toch duidelijk naar voren komt is dat mercedes de beleving heeft weggestopt in luxe. 612 pk maar je valt in slaap in de luxe leren zetels vergetend dat je net 300.000 euro hebt uitgegeven aan een monster van een auto met indrukwekkende prestaties…
Persoonlijk hou ik meer van beleving, veel toeren, lekker strak geveerd zodat je actief moet rijden maar dat je de auto ook nog comfortabel kan rijden is dan mooi meegenomen zoals de M3 maar niet constant want als je dan een keer naar de nurburgring gaat en je wilt een keer een rotonde pakken of die mooie brede afrit van de snelweg… dan wil ik voelen en horen wat ik doe… voor mij wederom geen mb….
Mooi stukje weer, vooral die kleine dingen als het tussenshot bij de pomp en de volgende passage:
“(…) er liggen namelijk zulke koeien van remschijven onder….dus eh nee….uiterst praktische auto.” LOL.
Als je nou wat minder zou lullen en die auto zou laten spreken, zou het best een leuk filmpje geweest kunnen zijn. Echt jammer dat je steeds door de mooie beelden en het motorgeluid heenouwehoerde met informatie die er eigenlijk niet toe doet.

Volgende keer gewoon door Aimee laten presenteren, die is namelijk wel leuk.
Saai interieur en die achterlichten lijken zo van ’n oude rover af te komen.
Inderdaad dit is een van de meest waardeloze verslaggevers die ik ken. Sascha, je zegt helemaal niks. Kijk dit filmpje eens terug en leer ervan. Voor minder geld koop je wel meer sensatie in andere auto’s. Denk aan de M5 en nieuwe RS6. Zijn qua sensatie veel beter.
ik vind de auto maar saai. De houtaccenten n het interieur zijn spuuglelijk en ik vind deze auto ook niet echt mooi, de achterlichten niet, lichten passen niet mooi bij de rest van de auto. Voor dat geld heb ik liever een M-klasse AMG en nog een gewone auto erbij
@ Martijn
wat denk jij dan voor concurrent van de M3?
btw met van die eeeuuu dinges (pneumatische?) ophanging waarin metaaldeeltjes zitten die de vering strakker of zachter maken kun je dat dus instellen (hardheid van de vering)
maar, om mezelf te bekritiseren; er is nog iets wat je over het hoofd gezien hebt in je “tegenreactie” ; een V12 is niet direct te vergelijken met een V8…
desondanks blijf ik bij mijn punt; de M3 en de CL65 zijn ten minste vergelijkbaar.
blijf dromen…





@ de vleaminck
die filmpjes van autoblog zijn toch wel the bomb..kan het gemiddelde nederlandse autoprogramma toch een puntje aanzuigen, bavo galema eat your heart out!!
gilein brouwer
ik vind dat hout een beetje nasty. kan dat niet in mat of echt aluminium???????
Complimenten Sacha, erg leuk gedaan!
@ gilein brouwer
en gelijk heb je!!!
mooi hout vind je op een volvo, maar dat hout van mercedes is al van het prille begin lelijk.
a small price to pay wanneer je eenmaal omringd bent door de luxe van een mercedes ;)
Buitengewoon simpele reacties weer van de Mercedes-bashers, BMW/AUDI fanboys, ga toch lekker buiten spelen zeg.

Prachtige wagen! Echter in vergelijking met de CL63 wel overpriced, maarja dat heb je altijd met de top-of-the-line.
Wat een geweldige wagen! Nu nog wachten tot ik de loterij gewonnen heb!
ik zou voor de lp640 of anders voor de 599 gaan. Deze is wel luxer maar als je veel luxe wil kan je ook een cl 500 neme met alle denkbare opties. Voor snelheid moet je voor eerder genoemde gaan. Ik vind een minpunt van het interieur dat je geen pook hebt. Alleen zo’n hendeltje aan het stuur niet echt mooi.
“De CL65 is een sportieve luxe coupé met de absolute nadruk op luxe.”

Dus wat je eigenlijk zegt, is dat dit een auto is met schizofrenie. Wel leuk natuurlijk voor de auto, want een schizofreen is nooit alleen, maar onbegrijpelijk voor iemand anders.

Dit slagschip moeten ze niet de AMG kuur geven. Neem lekker een CL500 of 600, prachtige wagen en doet bijna hetzelfde als de AMG voor veel minder geld…..

” De CL-Klasse heeft een beetje een anonieme kont.”

Ik zat nog het juiste woord te zoeken bij een andere topic over de achterkant, maar dit beschrijft het wel goed.
Wat een gaaf filmpje! Ik kan echt enthousiast worden van het openingsshot waarin de CL het gorgelende geluid maakt van een motorboot affengeil!
Iemand 3 ton over?
@ de vleaminck
Bij Mercedes kun je eindeloos terecht voor je interieur. Je kunt bij Designo zo ver gaan als je zelf wilt waarop je minstens een niveau kan bereiken á la Bentley/Rolls Royce. Zwarte alcantara hemeldaken, verschillende houtsoorten in de meest verbluffende kleuren en zelfs marmerinleg, als je dat zou willen natuurlijk.
Ik vind het hout in deze AMG ook afschuwelijk overigens maar ik heb Designo’s gezien waarbij een Bentley haast verbleekt qua afwerking en design. Ik gun het je van harte ooit nog eens een keer plaats te nemen in een ware Designo naar jou smaak vooral omdat je het hout van een Volvo al mooi vind.
Ware topklasse, alleen zoals gewoonlijk moet daar ook erg diep voor in de buidel getast worden.
Wat een machine. Wel ziekelijk dat dit een tonnetje meer kost dan de 63 AMG. Die is ook niet misselijk. Maar goed, baas boven baas…

Opmerkelijk dat de CL dan toch net even anders klinkt. Opzich wel leuk natuurlijk.

Kan me nog een test van Jeremy herinneren met de vorige CL65. Dat ding kon z’n ei echt niet kwijt. Een paar touwtrekkers hielden m in de houdgreep.
OT: Bijna vergeten, leuk filmpje! Gaaf dat jullie dit soort auto’s mee kunnen krijgen aangezien ik al in slaap geraak voordat het introfilmpje van een willekeurig Nederlands autojournalistiek programma voorbij is.
Erg mooi filmpje, leuk gemonteerd, goed commentaar. Toppie !
@Rob: http://www.autoblog.nl/archive/2007/01/08/rijtest-bentley-continental-gt

@Roeland: sensatie? jij hebt ervaring zo te horen?
Tjaa.. niet iedereen heeft TV aspiraties.. ;)
Nee als je een cl koopt dan ga je meteen voor de V12. Dat hoort gewoon zo, grote luxe gaat samen met 12 cilinders zo is dat. Je eet toch ook geen spek met pannekoeken, wel met eieren.

Ideale wagen voor wie superluxe wil en niet valt voor de britse stijl.
Prachtige auto. Alleen die prijs hè…
Er zijn er naar mijn weten slechts 2 van deze CL kanonnen op NL kenteken, zie ook autogespot.com

Heb laatst dit exemplaar nog gespot in Valkenswaard, bij Diekirch-Valkenswaard.

Leuk om te zien dat Sacha er nu in zit !

De andere zwarte CL65 AMG is van een bekende NL voetballer/voetbalmakelaar want hij is bij diverse stadions gespot.
Dikke bak maar de binnenkant vind ik 3 keer nix… er is niks sportiefs aan.
@evo: “…een ton extra voor 4 cilinders meer…”

Dat is een te korte bocht mijn waarde evo. Voor die ton extra krijg je ook veel meer aan opties en interieur. Marketing soit, maar als je een CL63 met dezelfde opties uitrust zit je zo aan €240K en misschien wel €250K.
Ok Sacha, dat was niet helemaal duidelijk en geeft zeker een andere kijk op de kwestie. Toch heeft een CL 63 AMG hetzelfde vette uiterlijk, is ook snel, en zou ik van die 60 mille die ik bespaar een fijne hothatch als een loaded Audi S3 voor m’n vrouw aanschaffen…
Ik vond het wel een mooie wagen heb het filmpje bekeken en het is een wagen om op jaloers te worden. Als ik die in mijn garage had staan dan dan dan……………………………………….
dan weet ik het ook niet meer…
dan was ik wel een gelukkig man ^_^
Bij deze CL 65 AMG vindt ik persoonlijk de frontspoiler bijna geslaagd-(nog iets te agressief), de tuners van amg moeten ‘ns leren om meer élégante artistieke design lining te associeëren met de natuurlijke élégantie, uitgetekend door ‘Mercedes Benz’-(designers), te respecteren. Deze mensen-(design engineers&kunstenaars) weten wel degelijk wat ‘Élégante DesignKunst’ betekent en inhoud.

In de real High Sosiety is dit alvast ’n begrip op zich. De mensen die zich in dit levenssegment bevinden zijn zelf mensen die er volledig voor gaan, en is tevens ook ’n keiharde ‘business world’ op zich. In de real High Sosiety is er alvast één stelregel die geldt, en dat is; ‘The Best Is Just Good Enough’. Het allermooiste voorbeeld hiervan is dan ook het Midden-Oosten, daar wordt het wetenschappelijk menselijk vernuft op zéér subtiele manier uitgewerkt. Dit omdat die Sheikh’s er het geld ervoor hebben. Die gasten hebben dan ook het geluk gekent dat er olie onder hun voeten aanwezig is en was-(het einde is dan ook stillaan in zicht), ze hebben er dan ook wel degelijk al enige duizende miljarden dollars of euro’s aan verdiend, en al tàl van uitvindingen opgekocht, die ze nu zo stillaan zelf aan’t ontwikkelen zijn, en toekomstig allemaal tot realiteit zullen uitgroeien. Hopelijk komen ze dan ook allemaal ten goede aan onze aardse puurheid, en worden de beschadigingen, veroorzaakt door de geldwolven die er in de éérste desennia waren, stillaan hersteld en terug opgewaardeerd.

Wat de side-shirts van de CL 65 AMG betreft, zij beginnen gelukkig stillaan minder op-te-vallen en worden alsook min-of-meer één geheel met de algehéle carroserie, meer kunstdesignstyling is dus gewenst.

De achterkant, die is naar mijn persoonlijke indruk voor 98 % geslaagd te noemen, en mag dus nog iets éleganter van design. De dubbele uitlaten anderzijds, zijn gewoonweg dé perfectie op zich. Alsook het interrieur.

Qua motorvermogen, het schijnt dat de engineers van AMG bezig zijn met het ontwikkelen van een 750 pk sterke motor. Dit is in alle geval naar mijn mening pas écht het pk-vermogen in ‘overtreffende’ trap. . . . Dat is alvast iets om naar uit-te-kijken, tenminste, als deze geruchten kloppen-(ik heb dit ook maar via-via vernomen).
deze auto 85.104.00 bpm zo veel he?
Die gasten van autoweek hebben jullie filmpje gerippt en geprobeerd na te maken maar dan met die sullige stijve nerd die hun auto’s reviewt.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).