Gespot: Little Apple in the Big Apple!

Auteur: , 61 Reacties

Ook het leven als spotter/student gaat wel eens vermoeien. Vorige week was ik er tussenuit om de kwaliteiten - of: kwantiteiten? - van New York zorgvuldig in me op te nemen. Niet puur om de auto’s overigens. Te midden van dertienduizend taxi's en nog eens vijfenzeventighonderd Lincoln Town Cars had ik mezelf de taak gegeven om de bijzondere auto's eruit te vissen als spelden uit een hooiberg.

Aston-Martin DB9 Volante

Hier en daar reed een DB9 rond, maar het waren meer de parkeergarages waar ik alles zag staan, dan de openbare weg waar ze rondreden. Dat is dan ook een handige tip, hoewel ik er zelf niet veel mee heb gedaan. Op straat kom je minder tegen dan je zou verwachten van een dergelijke grote stad, maar binnen staan wel van alles. De velgen springen natuurlijk meteen in het oog, want zelfs een nobele Aston moet er aan geloven. Andere velgen. Wel kon ik een Aston-Martin logo traceren, maar tegenwoordig kan er zo veel. Ze vallen nog niet in de categorie misplaatste velgen, dit is nog (relatief) beschaafd. Ik ben er voornamelijk Volantes tegen gekomen, ongeveer vier gedurende de hele week. Overigens was ik er niet om hardcore te spotten, dus wie weet mis ik van alles.

Aston Martin DB9 Volante - Foto Jim Appelmelk
Aston Martin DB9 Volante - Foto Jim Appelmelk
Aston Martin DB9 Volante - Foto Jim Appelmelk


Bentley Azure

In de buurt van Fifth Avenvue/55th Street was voor zo ver ik heb gemerkt het meeste te spotten. Nou heb ik nog niet 0,1% van Manhattan gezien, maar ik denk dat dit wel één van de betere plekken is. Er zijn zeker drie hotels met royaal huisvervoer. Het St. Regis heeft een eigen Continental Flying Spur. Deze Azure stond ook voor dat hotel. Helaas is het fotograferen er nog net iets lastiger dan midden in bijvoorbeeld de P.C. Hooftstraat, en van de dertienduizend taxi’s zijn er vrij weinig die even voor je wachten. Ik kan me er iets bij voorstellen… Een nieuwe Azure heb ik er overigens niet zien rijden, vooral de Continental Flying Spur was erg in trek, en dan natuurlijk wel met chauffeur. Dat is in NY veel gebruikelijker dan hier. Zo nu en dan kwam ik drie van dergelijke auto’s tegen in een paar minuten, vergelijkbaar met Londen dus.

Bentley Azure - Foto Jim Appelmelk
Bentley Azure - Foto Jim Appelmelk
Bentley Azure - Foto Jim Appelmelk
Bentley Azure - Foto Jim Appelmelk
Bentley Azure - Foto Jim Appelmelk


Bentley Arnage Le Mans Series & T

De score is er anders dan in een andere wereldstad zoals Londen. Heel anders. Amerikaanse auto’s bieden veel comfort voor relatief weinig geld, en zo word je als succesvolle zakenman in NY doorgaans vervoerd per Town Car, dan wel per Town Car limo, die respectievelijk maar 45 en 70 mille kosten. De Arnage Le Mans Series kon ik nog net fotograferen op de Brooklyn Bridge, waar een aantal meter boven straatniveau een voet- en fietspad is. Schuin van boven is het ook nog een plaatje van een auto toch? De Arnage T kwam tegen de avondval nog langsgereden, geheel geblindeerd. Maar zolang er geen raampje open gaat, laat ik het maar voor wat het is.

Bentley Arnage Le Mans Series - Foto Jim Appelmelk
Bentley Arnage T - Foto Jim Appelmelk
Bentley Arnage T - Foto Jim Appelmelk
Bentley Arnage T - Foto Jim Appelmelk
Bentley Arnage T - Foto Jim Appelmelk


Bentley Continental Flying Spur Speed

De eerste is altijd het leukste. “Mijn” eerste dan, zoals dat wel eens wordt genoemd. In augustus en september werden er voor het eerst Flying Spur Speeds gespot, de eerste die ik zelf tegenkwam stond afgelopen week in New York. De technische veranderingen van de Flying Spur Speed ten opzichte van de Flying Spur zijn hetzelfde als die van de GT Speed ten opzichte van de GT. 612 pk dus, in plaats van 560, en aan de buitenkant is hij ook enigszins gewijzigd. De nieuwe voorbumper hoort bij de facelift, wat meestal betekent dat het ook een Speed is aangezien versies met 560 pk nauwelijks meer worden verkocht. De Speed onderscheidt zich overigens nog extra door middel van de velgen, verchroomde randen om de koplampen en achterlichten, de echte diehards zouden het zelfs aan de iets plattere, bredere uitlaten moeten kunnen zien. Giga geperforeerde remschijven zijn ook mogelijk, maar niet nodig. Deze had ze ook niet.

Bentley Continental Flying Spur Speed - Foto Jim Appelmelk
Bentley Continental Flying Spur Speed - Foto Jim Appelmelk
Bentley Continental Flying Spur Speed - Foto Jim Appelmelk


Cadillac XLR & XLR-V

Manhattan is waar het allemaal gebeurt. Daar is het meeste te doen voor… Iedereen. En dus ook voor de autospotter. Als je even rust wilt, kun je gratis de pont nemen naar Staten Island. Na de oversteek van iets meer dan een half uur zit je op een rustig, niet-toeristisch eiland waar je bijvoorbeeld een kijkje kan nemen in de Japanse tuin. Erg mooi. Een kilometer verderop stond echter iets dat niet zo zeer mooi was, maar eerder erg bijzonder. Zeker in de gewaagde blauwe kleur. Erg mooi! Er is natuurlijk wel een verschil tussen een kleur, en een kleur op een auto. De XLR-V heeft niet de 320 pk krachtige Northstar V8 van 4,6 liter voorin liggen, maar een V8 van 4,4 liter met supercharger. 443 pk! Dat scheelt nog eens een slok op een borrel. Een dergelijke auto verwacht je niet op Staten Island. Het was één van de bijzonderdere spots van die week. In Europa is het al helemaal een rariteit. Wel rijdt er ten minste eentje rond in Nederland, maar helaas in een anonieme grijstint. Iets lichter dan de verongelukte XLR.

Cadillac XLR-V - Foto Jim Appelmelk
Cadillac XLR-V - Foto Jim Appelmelk
Cadillac XLR-V - Foto Jim Appelmelk
Cadillac XLR-V - Foto Jim Appelmelk
Cadillac XLR-V - Foto Jim Appelmelk
Cadillac XLR-V - Foto Jim Appelmelk
Cadillac XLR - Foto Jim Appelmelk
Cadillac XLR - Foto Jim Appelmelk
Cadillac XLR - Foto Jim Appelmelk


Ferrari F430 + Porsche 356 Speedster

Ik kon niet veel sportauto’s vinden in New York, als we de XLR even indelen bij cruizers. Naast een zwarte F430 ben ik alleen deze F430 nog tegen gekomen, vergezeld van een schitterende 356 Speedster. Dit was een stunt van een bedrijf dat exclusieve auto’s verhuurt in New York. Van F430 tot 356, en dus alles er tussen in. Erg veelzijdig. De 356 Speedster trok mijn aandacht het meeste, die zijn namelijk verreweg het moeilijkst te vinden en zullen op den duur het meeste waard zijn, mist origineel. De stap van 356 Cabriolet naar 356 Speedster is namelijk ook zo gemaakt. Ook nu al liggen de prijzen heel dicht bij elkaar, wat misschien nog wel het meeste komt door de relatief hoge restwaarde van de F430. Beide auto’s zijn tweedehands nog over de ton. Nou is het vrij logisch dat je een 356 Speedster tweedehands koopt. De 356A Speedster werd namelijk van 1954-1958 gebouwd.

Ferrari F430 - Foto Jim Appelmelk
Ferrari F430 - Foto Jim Appelmelk
Porsche 356 Speedster - Foto Jim Appelmelk
Porsche 356 Speedster - Foto Jim Appelmelk
Porsche 356 Speedster - Foto Jim Appelmelk
Porsche 356 Speedster - Foto Jim Appelmelk
Porsche 356 Speedster - Foto Jim Appelmelk


Maybach 57 & 57S

Welke exclusieve auto’s zie je het meeste in New York? Voor zo ver ik er nog aandacht aan besteed – het moet minstens honderd keer zo veel kosten als ik me zelf kan permitteren – zijn dat voornamelijk Bentley Continental Flying Spurs, Maybachs, en Phantoms. Het aantal Maybachs valt erg op, want in een week niet-zo-intensief spotten zag ik onder andere een 62S, twee 57S’en, drie of vier 62’s, en nog een stuk of zeven (?) 57’s. Phantoms hebben ook nog een plaatsje, hoewel het er veel minder zijn (vier?). De auto’s worden zonder uitzondering in de gaten gehouden door een chauffeur, en meestal is het best leuk om daar even mee te praten. Ze vonden het vrijwel allemaal geen probleem, heel relaxed om zelfs nog een beetje enthousiasme te zien.

De 57S met het kenteken NYPALACE hoort logischerwijs bij het Palace Hotel, vlakbij het St. Regis (Conti FS) en The Plaza (Phantom).

Maybach 57 - Foto Jim Appelmelk
Maybach 57 - Foto Jim Appelmelk
Maybach 57 - Foto Jim Appelmelk
Maybach 57 - Foto Jim Appelmelk
Maybach 57 - Foto Jim Appelmelk
Maybach 57 - Foto Jim Appelmelk
Maybach 57 - Foto Jim Appelmelk
Maybach 57 - Foto Jim Appelmelk
Maybach 57 - Foto Jim Appelmelk
Maybach 57S - Foto Jim Appelmelk
Maybach 57S - Foto Jim Appelmelk
Maybach 57S - Foto Jim Appelmelk
Maybach 57S - Foto Jim Appelmelk


Mercedes-Benz S 65 AMG V221

Er rijden veel Mercedessen in New York. En zo’n S 65 AMG lust m’n camera wel. Het ontbreken van een kentekenplaat voor scheelt trouwens erg veel, maar bij een geheel zwarte auto komt het toch aan op het nadeel dat ik iets anders moet zoeken om op scherp te stellen… Een S500 is er een zeldzaamheid, hoewel ik er wel eentje heb zien rijden. Precies die auto wordt in Amerika namelijk verkocht als S550, net als de E500, CLK500, etc. etc..

Mercedes-Benz S 65 AMG V221 - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz S 65 AMG V221 - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz S 65 AMG V221 - Foto Jim Appelmelk


Rolls-Royce Silver Spur, Silver Spur Limousine 42 Inch Stretched, New Silver Spur

De Arnage familie is niet heel sterk vertegenwoordigd in New York. En dus evenmin de Silver Seraph. Het viel des te meer op dat er zo nu en dan gereden werd met Silver Spurs, en dan het liefste de eerste serie (jaren ’80), te midden van vrijwel alleen maar modern speelgoed. De blauwe is er zo eentje. Hij werd gechauffeerd door een Colombiaanse man met wie ik meteen aan de praat raakte. Hij moest een uurtje wachten tot “zijn baas” (hoe zeg ik dat tactvol?) klaar was met shoppen, en was vast begonnen het instructieboekje te lezen van de nieuwe auto. Niet de Rolls, maar de Mercedes werd ingeruild op een Continental Flying Spur. Al pratende vertelde ik dat ik scheikunde studeerde. “Ik kom uit Colombia, dus misschien moeten we een deal sluiten,” was het antwoord adrem, refererende naar een wit, poedervormig product dat men tussen de groengele bananen exporteert.

Die lange is een erg bijzondere auto. Dit is niet zomaar een-of-andere opgerekte auto zoals al die Lincoln Limo’s die daar rijden, maar één van de 84 Silver Spur Limousines met 42 inch (103 cm) extra beenruimte, die van 1984 tot 1988 door de fabriek zelf zijn gebouwd. Het is dus geen “aftermarket” model dat in de loop der jaren breekt. In tegenstelling tot de $70k die je betaalt voor een Lincoln, moet de auto destijds nieuw te koop zijn geweest voor ongeveer driekwart miljoen gulden. Dat is maar een ruwe schatting. In 1995 kostte een Silver Spur Limousine 925 mille, en een paar jaar later zelfs 967. Er reden nog talloze andere limo’s rond, maar dat is binnenkort te zien bij een aflevering die hier in het geheel aan gewijd is: ”Ik heb de langste!”.

Het groene exemplaar vind ik verreweg het fraaiste. Dit is een New Silver Spur, een model dat een flinke facelift heeft gehad omdat het design toch al vijftien jaar mee ging. Het valt meteen op dat de auto uit de mid jaren ’90 komt, en niet uit de eighties, maar het zijn redelijk subtiele dingen. De grill loopt minder ver naar onderen door omdat de bumper hoger ligt, bijvoorbeeld. Ook valt op dat de auto niet meer de “lelijke” koplampen heeft, maar de Europese. Na ’93 werden de dubbele blokjes niet meer geleverd. Er is nog heel veel meer te vertellen over deze relatief anoniem ogende modellen, maar na 24 regels (Word) houd ik er maar mee op…

Rolls-Royce Silver Spur I - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Silver Spur I - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Silver Spur I - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Silver Spur I - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Silver Spur I - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Silver Spur I Limousine 42
Rolls-Royce Silver Spur I Limousine 42
Rolls-Royce Silver Spur I Limousine 42
Rolls-Royce Silver Spur I Limousine 42
Rolls-Royce New Silver Spur - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce New Silver Spur - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce New Silver Spur - Foto Jim Appelmelk


Rolls-Royce Phantom/Hybrid EWB

Het Plaza heeft een eigen Phantom. Dat zou het Amstel eigenlijk ook moeten doen. Dit hotel is verreweg het meest prestigieuze hotel dat ik zelf in New York heb gezien, maar het zou best kunnen dat het nog veel beter kwam. Niet alleen de Phantom was erg leuk, ook kwam ik de Sales Manager van Tesla tegen. Hij had twee Model S’en mee, en een Roadster. Het leukste was deze auto. Ja, echt die. Geen Superformance, maar dit exemplaar! Daarover later meer, want het is echt iets heel bijzonders. Jammer dat het achter een hekje stond…

Enfin, Rolls-Royces dus… De Phantom rijdt er niet zo veel rond als in Londen (duh…), maar zo’n two-tone behoort dan wel weer tot de mogelijkheden. Opvallend was de Phantom EWB. Ik ben gewend dat Amerikaanse auto’s allerlei lelijke aanpassingen krijgen in de vorm van reflectoren of koplampen zoals op de Spurs, maar hier is er juist een reflector weggelaten. Het “Hybrid” op de zijkant getuigt van enig gevoel voor humor, zeker omdat het opplakken van een dergelijk logo door de meeste zal worden ervaren als vloeken in de kerk.

Rolls-Royce Phantom - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Phantom - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Phantom - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Phantom EWB - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Phantom EWB - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Phantom EWB - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Phantom EWB - Foto Jim Appelmelk


Dah Rimzzz

Waar het me niet lukte om sportauto’s te vinden, kon ik me des te meer vermaken met “hun eigen smaak”. Dit zijn de velgen die ik daar tegen ben gekomen, de verbouwde 350Z is nog het spectaculairst. Let ook even op het kenteken (LAHORE1), Amerikanen houden er een heel eigen gevoel voor humor op na.

Pimp rimz - Foto Jim Appelmelk
Pimp rimz - Foto Jim Appelmelk
Pimp rimz - Foto Jim Appelmelk
Pimp rimz - Foto Jim Appelmelk
Pimp rimz - Foto Jim Appelmelk
Pimp rimz - Foto Jim Appelmelk
Pimp rimz - Foto Jim Appelmelk
Pimp rimz - Foto Jim Appelmelk
Pimp rimz - Foto Jim Appelmelk
Pimp rimz - Foto Jim Appelmelk
Pimp rimz - Foto Jim Appelmelk
Pimp rimz - Foto Jim Appelmelk


Dah Platezzz

Amerika staat natuurlijk ook bekend om de vrijheid die je met je kenteken hebt. Nadeel is dat de hoeveelheid vrijheid je niet verplicht tot een soort van 1337-sp33k, zoals op vooral Engelse kentekens. Dat is nog het meest creatief (D14BLO op je Diablo bijvoorbeeld). In Amerika kun je dan weer wat verder gaan, zoals ook te zien was bij de 350Z. Wat er met sommige kentekens bedoeld wordt is me echt niet duidelijk, maar het is niet te ontkennen dat er iets specifieks mee wordt bedoeld.

Custom plate - Foto Jim Appelmelk
Custom plate - Foto Jim Appelmelk
Custom plate - Foto Jim Appelmelk
Custom plate - Foto Jim Appelmelk
Custom plate - Foto Jim Appelmelk
Custom plate - Foto Jim Appelmelk

Voor meer informatie kun je me een e-mail sturen.



61 reacties

Leuke foto’s weer! En je bent blijkbaar wel een spotter/student met budget gezien je leuke tripjes! (-:
haha mooie spots!
Echter een kleine correctie op de meest exclusieve hotels. Ik zou even langs gaan bij het Four Seasons NY, 55th & 6th uit m’n hoofd. Het meest exclusieve stads hotels ter wereld. De grootste suite, bovenste etage, 400m2 kost een slodige 30,000 (!!!!!!) dollar per nacht. Wel met een prive chaffeur en je mag kiezen, RR phantom of Maybach 62S :) Tevens prive butler, prive massage en een lift naar je kamer exclusief voor jou, scheelt wachten :p
Verder leuke reeds ga zo door!
Die speeldster is echt zo heerlijk!
*Speedster
Die Aston DB9 Volante is prachtig.
Heb er echt geen woorden voor. Ook die Phantom is erg tof, dat blijft een auto die mij versteld doet staan. Keer op keer.
sebastianchubasco
is DAH nu gespecialiceerd in velgen en nummerplaten? ik ken de merk niet maar ik vind het wel PHAT….
:lol: Phantom Hybrid.
Als je wil carspotten in de VS moet je LA zijn of Las Vegas zijn, Miami is ook best leuk.
Ik heb daar een hoop mooie auto’s zien rondrijden in LA zag ik zelfs 3 McLaren-Mercedes SLR’s achter elkaar staan.
Alleen het patsen zit de yanken in het bloed dus zie je wel 15 keer de zelfde auto rondjes rijden.
Kleine opmerking Jim, de huidige S klasse wordt W221 genoemd, niet V ;)
helemaal naar Amerika om Europese auto’s te spotten?
Peter - Italia
supersized velgen, mini remmen…. niet mijn ding.

maar je maakt het je zelf wel moeilijk… om in ney york te gaan spotten.
Miami/LA is dan weer het tegen overgestelde denk ik…. das weer te makkelijk daar.

anyway, zitten weer aardige foto’s tussen!
356 Speedster is da bomb!
Die Speedster is waarschijnlijk een replica van deze jongens:
http://www.beckspeedster.com/generalproductinfo/speedster.html
nice nice man!
Die rolls vind ik vette spot
zeer leuke spots!!
@ Appeltje: Wat Breinstein zegt… :wink:
Nog aardig wat opvallende bolides in een stad die bekendstaat om haar uitstekende en veelgebruikte openbaar vervoer.
die blauwe XLR is wel zeer mooi :) mooie spots anders, misschien ook eens een paar klassieke amerikanen ofz ook spotten? :D

maar zo als al eerder gezegt is was LA missschien een betere keuze geweest :P zo wel voor exotics als luxe wagens in de rijkere buurten en hotrods, lowriders enz in de ‘armere’ buurten :)
en by the way je kan in belgie even ver gaan in je nummerplaten als in de VS alleen kan je hier al snel reken op €150 per zelf gekozen letter. Zo heb ik ook mijn nick name als nummerplaat op mijn wagen. Ik vond het een cool idee toen ik 18 was :D
Leuk verhaal en schitterende pics!
In Michigan kost t je ongeveer $30 tot 40 dollar en klaar je kan alleen max 7 letters/cijfers kiezen…
wel weer vet hoor, maare spottripje naar New-York ?

heb jij toevallig een boom achter het huis staan waar briefjes van 50 euro aan groeien ofzo :P ??
Ik geniet elke keer weer van je spots!

Keep up the good work! :)
”Een kilometer verderop stond echter iets dat niet zo zeer mooi was, maar eerder erg bijzonder. Zeker in de gewaagde blauwe kleur. Erg mooi!”
Deze uitspraak snap ik niet helemaal.:p
Geweldige spots weer, ook een werkelijk geniale titel!

De 356 Speedster is toch wel een hele speciale spot, geweldig design.
Die Amerikanen hebben ook echt totaal geen smaak als het om velgen gaat…
Een 350Z zo verkrachten, daar zou de doodstraf op moeten staan.
Gezien de kwaliteit van de wegen op Manhattan, is het niet zo gek dat de “supercar” er niet te zien is. Die dingen komen ook de op- en afritten van de parkeergarages niet over zonder total loss te gaan.

Parkeren is verder hopeloos, dus of een taxi, of een wat duurdere “private hire”, of een auto met chauffeur of idd het openbare vervoer. Lopen is ook nog wel te doen trouwens :-)
Mercedes V221? = Mercedes W221 :D
Jacob Lalkens
In Ontario kun je ook je eigen “vanity plates” kopen, a $225.
Je kunt maximaal 8 tekens gebruiken, en het wordt gescreend op obsceniteiten. Hier de mijne op m’n Mazda Millenia:
http://www.lalkens.com/images/mymazda07.jpg
Verlengde w221 is toch V221? Op US forums zeggen ze dat tenminste.
“binnen staan wel van alles” -> staat
“mist origineel” -> mits

Hij is vast niet bijzonder, maar wat is die zwarte auto achter de witte Silver Spur? (1e foto van die witte)
De 350Z vind ik wel geinig overigens.
Die Speedster is een replica op VW kever chassis, duidelijk te zien aan de handrem die tussen de voorzetels staat (ipv onder het dashbord), en ook de plastieken ruitenwissers (ipv chroom) evenals de dikke rubber onder de voorruit en de matte pinkers vooraan zijn weggevers.
@colin: Ohja, duidelijk colin.. xD
Ah crap colin is me voor.
Er missen ook ronde afdekdoppen net voor de achterwielen ;)

Ik vind een replica spotten niet echt spotten ;)
Voor de Plaza staat inderdaad altijd een Rolls te wachten met chauffeur. Ook al heeft ie die dag niets te doen, hij staat er wel.
Ik ben afgelopen jaar in het Waldorf-Astoria geweest. (Toen de dollar nog op 1.60 stond ;)) En daar staan ook vaak hele leuke auto’s in de garage.
2 Astons, 3 Bentleys en een Rolls heb ik daar sowieso gezien, er stond vast nog wel wat meer (ik ben niet specifiek die garage in gelopen, ik heb wel wat beters te doen in NYC ;)).
Fifth tegen Central park aan is ook een leuke spot plaats, daar rijden meer Bentleys dan dat je hier Volvo’s ziet. (Waar bijna allemaal van die foute nietnutten van een rappers in zitten…)

Rond Wallstreet valt het gek genoeg wel mee, eigenlijk gaan alle traders met de taxi of de metro.
Die grijze XLR is er niet best aan toe.
@colin: Ik ben niet echt overtuigd. Dit kan de Amerikaanse uitvoering zijn hè. Die F430 is wel weer heerlijk. Damn, wat houd ik van die auto.
Die S65 is ook iets speciaals. Autoblog-bezoeker Jipino heeft er ook 1 gespot bij het een of het ander vliegveld.
De velgen vind ik een beetje overdone, ook al staan ze wel goed op de 300C.
WOW, je hebt niet stilgezeten Appeltje!
Loop je ooit nog wel eens zonder lens voor je neus???
;)

Die Aston is heerlijk, alleen die velgen! :?

De Porsche Speedster is een absolute plaat, uit de tijd dat er van de Porsche nog geen 1235672658 versies waren…

Mooiste foto imo is de Phantom voor de Trump Tower!
De titel van die foto zou gewoon ‘poen’ moeten zijn!
:D
tsja als je veel exoten wil zien dan moet je gewoon in Los Angeles zijn… ook daar fleuren ze hun 430’s en 911jes op met de meest apparte velgen die er zijn :P

@ Jacob Lalkens

hoe moet ik me dat voorstellen ?

gewoon voor +/- 200 euro je eigen kentekenplaat ?
nummerplaat BAS 4059 = Anthrax bacterie :o)
Mooie spots appeltje :-D !! Weer ‘ns wat anders dan de supercar hemel London…

Als je heel veel supercars wilt zien (het echte spotten kan alleen buiten op straat natuurlijk), ga dan aan de rand van Chelsea, ter hoogte van 28th en 11Av, naar ‘Manhattan Motorcars’….je vindt er ’n overvloed aan Lamborghini’s (in blitse kleuren), Porsches (incl. de GT Carrera), Lotussen, Bentley’s, Rollsen en zelfs onze hollandse trots, ’n Spyker :-)!!

Ondanks de ongetwijfeld zeer welvarende clientele zijn ze er sympathiek en gastvrij als je graag foto’s maakt van al dat moois.

Ok, niet in het wild…maar voor de asutoliefhebber toch ’n beetje SUPERCAR HEAVEN.

GENIET van het heerlijke NY:-) !!!

Grtz, ruud
nice
op vallend weinig supercars
bijna allemaal auto’s met chauffeur
Ik was eind maart ook in NYC, daar in Brooklyn nog een M6 Cabrio gespot maar de foto’s zijn van erbarmelijke kwaliteit gezien het avond/nacht was en met een mobieltje waren gemaakt.
YIMMY, lache ;)
Mooie stukje, Apfel!
V221 is de “naam” voor de verlengde S klasse. De korte heet W221, maar de S 65 AMG wordt standaard met lange wielbasis geleverd.

Ik was trouwens niet in NY om alleen te spotten, dat was gewoon een paar middagen tussendoor, een tripje om alleen te spotten zou ik niet plannen naar NY… Dus verwacht deze zomer de gebruikelijke Londen-kiekjes maar weer.

Bedankt voor de reacties!
Erg mooie foto’s uit NYC! Vooral die Porsche, oei, erg mooi!
Damn: dacht ik net eens lekker te gaan mierenneuken, maar nu is Citrofiel me voor…
Mooie spots!! En aan iedereen die zegt dat hij alleen om te spotten naar NY is gegaan, herlees ff de inleiding met je bril op…

@Citrofiel: Is dat geen Acura CSX, http://z.about.com/d/cars/1/0/5/q/12_07_AcuraCSX_beautyshot.jpg
Jacob lalkens
@ BartB

ja, gewoon effe naar the local licence office, aanvragen, $225 betalen en dan kun je de platen een paar weken later ophalen!
@ ferraritje

nee, eerder een civic
Jacob lalkens
Mooie spots weer!
het blijft me verbazen dat de Amerikanen gewoonweg geen smaak hebben als het om velgen gaat…



of ik ben de enige..
@thommie94
go chrome or go home :P maar ik geef toe dat ze soms te groot zijn
ik vin chroom/gouden velgen zeer mooi, mooier dan alu als ze deftig zijn van groote, en ook te zien op welk soort auto’s Pick ups, SUVs Hotrods, Luxewagens en Lowriders zijn mooi met chroom, Exotics en sport wagens dan weer minder vind ik
@Citrofiel
Lijkt mij een Infiniti…

Voor de rest, mooi foto’s!
LAHORE1 staat voor de stad Lahore in Pakistan. De auto zal bijna zeker van een pako zijn :)
Student met money? hmm..

Cadillac XLR & XLR-V > leuk maar doet me denken aan een Z3…

Die S-Klasse AMG blijft t vetst :D
wat een ramp die nummerplaten aan de voorbumper
Nice spots! Maar ik vind het toch een beetje tegenvallen voor NYC…Ben er nog nooit geweest, maar had er qua auto’s wat anders bij voorgesteld. Trouwens wel lef om met je fake Speedster achter een Ferrari te gaan staan!
heb diezelfde Bentley Azure nog gespot
toen ook veel Maybach’s gezien en S550’s
die domme taxi driver dacht toen er een Porsche Cayenne achter ons reed dat het een “Ferrari SUV” was dat veranderde dan in “A weird sports car”
Prachtige foto’s appeltje…
Keep up the good work! :)

Vooral S65 AMG en de F430 kunnen mij bekoren!
Die XLR en de auto’s met die belachelijk lelijke chromenvelgen dan weer niet.

(Eens te meer bewijs dat de meeste Yanks totaal geen smaak hebben..) ;)
Ik spot op foto 20 en 21 van bovenaf geteld een vw Karmann ghia weliswaar in staat van in binding achter een hek

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).