• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alpine A390

Alpine transformeert van V6-sportcoupébouwer tot EV-merk met een breed gamma. Na de A290 is dit de volgende in de rij: een elektrische SUV.

”Zijn ze gek geworden bij Alpine?”, kan de liefhebber denken. Dat kan dan zowel in de positieve als de negatieve vorm van ‘gek’ zijn. Kijk, A110’s verkopen is leuk, maar je kunt er tegenwoordig lastig een merk van omhoog. Kijk maar naar Porsche. En dus moet ook Alpine aan de massaproducten.

a390 nieuws

  • Zoveel gaat jouw volgende auto kosten

    Lees meer
  • A390 is op en top Frans én een echte Alpine

    Lees meer
  • Gelekt: dit is de Alpine A390 (inclusief specs!)

    Lees meer
Meer a390 nieuws

Inhoudsopgave

  • Een Alpine SUV?
  • Specificaties
  • Meer artikelen over de Alpine A390

Een Alpine SUV?

Ook in de Alpine kun je dus hoog gaan zitten. De A390 is officieel een fastback. De A390 meet 4,615 meter in lengte, met een wielbasis van 2,708 meter. Dankzij bredere spoorbreedtes wil Alpine het model een gespierde uitstraling meegeven. Maar niet alleen de uitstraling moet sportief zijn.

De EV staat op het AmpR Medium-platform en maakt gebruik van gesmede aluminium ophangingselementen en een aluminium subframe voor de achterste motoren. De gewichtsverdeling is bijna ideaal (49% voor, 51% achter) en het zwaartepunt ligt laag, wat volgens Alpine moet bijdragen aan een speels en uitgebalanceerd rijgedrag. Voor extra wendbaarheid krijgt de A390 Active Torque Vectoring, waarbij de twee achterste motoren samenwerken voor meer precisie.

Specificaties

De A390 krijgt drie elektromotoren en een 89 kWh accupakket, goed voor een opgegeven actieradius tot 555 kilometer. Snelladen kan met maximaal 190 kW. Er zijn bij de introductie twee uitvoeringen: de GT en GTS. De GT is de instapper en heeft 400 pk. Het koppel is 600 Nm. De leukere GTS doet het met 470 pk en 808 Nm. Binnen 3,9 seconden schiet de hoge Alpine naar de 100 km/u.

Meer artikelen over de Alpine A390

Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen

5 december 2025

Continue Reading

Blijf weg van de weg! Ik herhaal: blijf weg van de weg!

5 december 2025

Continue Reading

Lexus LFA is terug als gelikte coupé

5 december 2025

Continue Reading

Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen

5 december 2025

Continue Reading

Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame

5 december 2025

Continue Reading

Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?

5 december 2025

Continue Reading

a390, alpine, Elektrisch

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North