• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zoveel gaat jouw volgende auto kosten

Auteur: nicolasr, gepost 27 oktober 2025 om 20:15 – 12 Reacties

Mits jouw volgende auto een Alpine A390 is natuurlijk

Iedereen die op zoek is naar een elektrische middenklasser van de baas, let even op! Je kunt hier zomaar iets aan hebben. Alpine heeft namelijk de Franse prijzen en specificaties van de nieuwe A390 bekendgemaakt. En al zijn het niet de prijzen in ons kikkerlandje, het geeft wel een goede indicatie hoe duur het apparaat gaat worden. De elektrische crossover verschijnt in twee versies: GT en GTS.

De Alpine A390 GT kost 67.500 Franse euro’s en heeft 400 pk, vierwielaandrijving en een sprint van nul naar honderd in 4,8 seconden. De actieradius bedraagt 555 kilometer dankzij een 89 kWh grote LG-batterij. Laden kan met maximaal 190 kW aan een snellader of met 11 tot 22 kW via wisselstroom.

Zoveel gaat jouw volgende auto kosten

Een trapje hoger op de ladder vinden we de GTS. Die begint bij 78.000 euro en levert 470 pk. Ook hier vierwielaandrijving en dezelfde opgegeven actieradius. De batterij komt in dit geval van de Franse leverancier Verkor en moet stabieler presteren bij lage laadniveaus.

Opties zijn onder meer een warmtepomp voor 400 euro, voertuig-naar-net (V2G) voor 1.200 euro en de matgrijze lak Gris Tonnerre Mat voor 3.900 euro. De kleine Franse vlaggetjes op de carrosserie kosten 90 euro extra. Eet dat, Ferrari!

Bestellingen starten op 4 november voor Fastpass-klanten en op 18 november voor anderen. De eerste GT-modellen worden nog dit jaar geleverd, terwijl de GTS pas begin 2026 volgt vanwege beperkte beschikbaarheid van de Verkor-batterij.

Maar dan komt de hamvraag; zou je deze auto voor dit geld als volgende bestellen? Wetende dat een nieuwe BMW iX3 bijvoorbeeld net zo duur is, maar wel twee keer zo snel laadt én ook nog een eind verder komt?

En de GTS dan? Nou, als we die gaan vergelijken komen we uit bij kanonnen als de Audi Q6 e-tron met vierwielaandrijving. Die begint bij 83.450 euro met 387 pk. En ook een achterwielaangedreven Porsche Macan met 82.959 euro en360 pk. En een Porsche logo op de neus… Beide hebben ook nog eens grotere batterijen en snellere laadtijden dan de Alpine.

Dus, wordt dit jouw volgende auto? Zo ja, dan weet je nu ongeveer wat hij gaat kosten.

Ook interessant!

  • Weet jij al wat je volgende auto gaat worden?
  • Video: auto uitladen gaat helemaal mis
  • Opknappen Van Brienenoordbrug gaat bizar veel geld kosten
  • Online je volgende auto vinden is vanaf nu een stuk makkelijker

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

a390, alpine

Vorig bericht: « Dit is hoe een merk het voor zichzelf verkloot
Volgend bericht: Dit zijn de EV’s met de grootste actieradius »

Lees Interacties

Reacties

  1. ronaldotour zegt

    27 oktober 2025 om 20:19

    EDIT: Thanks, scherp opgemerkt!!

    Login om te reageren
  2. mark997gt3 zegt

    27 oktober 2025 om 20:52

    Pffff 70k voor een Franse middenklasser…..
    Dat gaat hem zo echt niet worden.

    Login om te reageren
  3. vodgen zegt

    27 oktober 2025 om 20:56

    Ik vind de Alpine toch wel een smaakvolle en goed gestileerde auto. Of ik er mijn Porsche Macan EV er zou voor willen ruilen?
    Ik denk van niet maar hij zou zeker een goede tweede keus zijn. De accu is weliswaar wat minder dan in mijn Macan maar die 10 kW minder is niet iets om over te vallen. De 190 kW laadsnelheid is wel jammer voor de lange trips die wij geregeld maken. Maar puur afgaande op het uiterlijk zie ik de Alpine liever dan een Q6-etron of een iX3.

    Login om te reageren
  4. jaapiyo zegt

    27 oktober 2025 om 21:14

    Beetje het probleem voor alle niet premiums. De premiums verkopen ook tegen kostprijs en hebben geen fraaier interieur meer, maar hebben nog wel de naam. Vraag me af of Ren-0 en Stellantis het heel lang vol houden op de kleintjes en staatssteun.

    Login om te reageren
  5. tjorque zegt

    27 oktober 2025 om 22:52

    Mocht dat nu gewoon een dikke sedan, liftback of break geweest zijn ipv een zoveelste SUV…
    Dan had het tenminste een beetje sportief en onderscheidend geweest.

    Nu is het het zoveelste opgehoogde hok waarvan er al veel keuze is met weinig onderscheidende technologie aan een (te) hoge prijs.

    Login om te reageren
  6. Snelle zegt

    27 oktober 2025 om 22:55

    Is er al meer bekend over het gewicht van deze uitvoeringen? Dit is het verhaal waar ik het vaker over heb. Prijs en pk’s is tegenwoordig het enige, oooh en sorry natuurlijk van nul naar 100.. dat iets zegt of een auto goed is ja of nee.
    veel belangrijker dan het gewicht, het stuur gedrag/ gevoel, het gevoel van de remmen en het onderstel.. of de esp volledig uit kan. ik hoop dat deze versies honderden kilo’s lichter wegen dan de concurrentie. Dan hebben ze hopelijk bestaansrecht.

    Login om te reageren
  7. Roskampies zegt

    27 oktober 2025 om 23:24

    Ah alweer een ev-blob model. Ok zoomer….

    Login om te reageren
  8. verdebosco zegt

    28 oktober 2025 om 02:55

    De prijzen zijn hoog. Nog iets hoger dan 5 maanden geleden genoemd. Eigenlijk jammer, al is het niet onlogisch. Alpine is een nichemerk dat exclusief is.
    Maar goed, een Polestar 2 Performance full option is bijna 10 mille minder duur. Een i4 M60 (600+ pk) kost op Internet ook minder: zo’n 70-75 mille. Ik benieuwd hoelang de prijsstelling van Alpine houdbaar is met de Chinese concurrentie in aantocht.

    Login om te reageren
  9. Johanneke zegt

    28 oktober 2025 om 07:47

    Beetje langzaam eigenlijk. Een rs3 met 400pk zit onder de 4 seconden op de 100.

    Login om te reageren
  10. mashell zegt

    28 oktober 2025 om 08:22

    Ik vind deze leuk. En de prijs best Ok. Maar wie heeft bedacht dat een upmarket EV de warmtepomp als optie zou moeten hebben? Warmtepomp moet standaard zijn, op elke EV!

    Login om te reageren
  11. Thieuke zegt

    28 oktober 2025 om 08:30

    Mooi interieur zo vind ik. Met dat scherm zo naar je toegekeerd. Ik hou daar wel van, dat cockpitgevoel. Ik vind het ontwerp ook wel geslaagd, je ziet er veel van de A110 in terug, maar op een mooie manier in een SUV verpakt.

    Login om te reageren
  12. hjal zegt

    28 oktober 2025 om 11:08

    Renault Megane kloon met zwaardere motoren en grotere accu’s en dat voor die prijs ! Dat gaat hem niet worden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North