Deze Biski eet van twee walletjes

Auteur: , 23 Reacties
Biski

Cause when women get sick of men...They think of a big helping hand...

Sommige mensen kunnen niet kiezen en willen altijd alles hebben. Zuur en zoet, vlees en vis, een BMW en een Audi, et cetera. Zelf ben ik doorgaans van mening dat een goede keuze maken en je daarbij houden beter is, omdat je anders toch eindigt met een compromis dat vlees noch vis is.

Gelukkig voor Gibbs Sports Amphibians zijn er mensen die daar anders over denken. Het bedrijf richt zich namelijk al jaren met de ontwikkeling en productie van -je raadt het al- amfibievoertuigen. In het verleden schreven we bijvoorbeeld over de Gibbs Aquada, niet te verwarren met Groove Armada. Maar het interessante aan Gibbs is dat ze zich niet alleen richten op het amfibieficeren van auto-achtigen. Ook voertuigen als quads worden door Gibbs bij de kladden gepakt. Jeremy Clarkson scheurde al eens met deze Quadski.

side-water

De nieuwste creatie van het bedrijf is deze Biski. Het is een hybride tussen een scooter en een jetski. De Biski wordt aangedreven door een tweecilinder motor met 55 pk. Op het droge haalt de contraptie maximaal 80 mijl per uur, in het water wordt dit gereduceerd tot een nog altijd vrij vlotte 37 mijl per uur. De Biski heeft voor en achter hydraulische schijfremmen en vier uitlaten. In tegenstelling tot wat je wellicht zou verwachten zijn de twee bovenste uitlaten zijn voor gebruik ter land en de onderste twee voor gebruik ter zee.

side-droog

Tot nu toe allemaal best goede punten dus, maar zoals (bijna) altijd hebben de voordelen ook hun nadelen. Ten eerste is de Biski ondanks het gebruik van carbon vrij zwaar (228 kilo). Ten tweede zal de prijs niet mals zijn. Het exacte bedrag is nog niet bekend, maar de Quadski koste in ‘Murica al 40.000 Dollar. De Biski zal wellicht wat voordeliger zijn, maar voor een ‘speeltje voor erbij’ nog altijd niet bepaald goedkoop.



23 reacties

Het beste van twee werelden! Not. Zal zowel ruk varen als rijden maar wel leuk voor erbij natuurlijk.
Gegarandeerd meer Freude am Varen dan welke BMW motorfiets dan ook…
@moveyourmind: Het blijkt wel weer dat jij er nog nooit eentje hebt gereden
@moveyourmind: ik snap ‘m. @autowilly niet.
@beefcake: Met een BMW kan je ook aardig varen hoor ;)
https://i.pinimg.com/originals/49/41/cb/4941cb7982556c908ce79fc709bbd3d9.jpg
@autowilly: helaas is deze foto een beetje fake.
Net zo’n vreemd apparaat als de quadski van enkele jaren geleden.
Tsja, dit is meer een waterscooter met geïntegreerde trailer. Dit ding rijdt een beetje fanatieke motorrijder toch echt elke bocht aan de grond…
Ik krijg echt jeuk van het woord contraptie. Zo. Dus.
@rijnounsdoor: Kan ik begrijpen maar voor dit ding is het best een treffende term.
Zo’n ding zou ongeveer mijn woon- werkrit halveren in afstand. Kan ik zo bij Ketelhaven recht oversteken om bijna thuis te zijn……
Een cross had beter in het “unstoppeble” concept gepast he? alhoewel met de overhang rijd je vast alles stuk bij wat oneffenheden
Doet me denken aan die loggende futuristische Japanse motoren
Zo is er ook al een hele tijd de Quadski 😂
@3246cm252kw: Is lezen niet jouw ding of heeft @Jaapiyo weer eens misbruik gemaakt van het feit dat híj wel een edit-knop heeft? ;-)
@benzinehoofd: daar maakt @jaapiyo nooit misbruik van. Hooguit gebruik.
Hoe stap je hier vanaf, zonder dat dat ding omvalt?
@thijsj: de meeste motoren hebben tegenwoordig een standaard, je ziet het ook wel eens op fietsen…
@dampu020: haha ja dat snap ik, maar kijk eens hoe breed dat ding onderaan is. Vraag me af of je je been ernaast kunt krijgen.. zeker de wat kortere mensen onder ons.
Wat trek je dan aan een wetsuit of motorpak? :p
Perfect om de politie af te schudden!
Lekker ding. Ik houd van biscuitjes en van ronde vormen (mag je dat tegenwoordig nog vrouwelijke vormen noemen?). Zelfs het rokje staat leuk. En ze heeft ook helemaal geen dikke kont…
Als zo’n quadski 10-15k had gekost, had ik er eentje gekocht. Voor woon-werk verkeer zou ik elke dag zo’n 30 minuten winnen + leuk meerritje en mooi verhaal.
Voor zo’n ding in Europa op kenteken krijgen + wat ie kost, kan je snel richting de 50k denken; is t niet waard.
Dit ding lijkt me minder dan een quaski; het verliest precies de 2 voordelen van 2 tov 4 wielen: wendbaarheid en de breedte (deze kan niet tussen verkeer door)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).