Omdat we u de afgelopen dagen helemaal nog niet bedolven hebben onder de GT86-nieuwtjes (en in mindere mate de Subaru BRZ), hier nog even een postje om het af te leren. Want ook van de nieuwe sportieveling voor het kleine(re) budget hebben we plaaatjes vanaf de beursvloer. Daarnaast staat er ook nog een oude bekende in Tokyo, de GRMN.
Over de 200 pk / 205 Nm sterke achterwielaandrijver van Toyota hebben we denk ik al genoeg gezegd, dus we laten het wat dat betreft bij de plaatjes. Wat nog wel de moeite van het vermelden waard is dat de roddels gaan dat de Nederlandse prijs zo rond de 50.000 euro komt te liggen, waarschijnlijk net hier onder. Zou je het daarvoor doen? Daarnaast is er een nieuwe video van de auto verschenen. Bekijk deze hier onder:
GRMN Sports Hybrid Concept II
Dan is er nog de GRMN. Kennen we die nog? Eerder dit jaar stond deze verbouwde MR2 op Goodwood. En, hoewel zwaar ondergesneeuwd door de GT86, staat ook deze versie in Tokyo. Maak kennis met de GRMN Sports Hybrid Concept deel 2 (net zoals er van de FT-86 2 delen kwamen).
In plaats van een vierpitter die nog in deel 1 lag ligt hier nu een 247 pk uitbrakende 3.5-liter V6 in het midden. Beetje weinig vermogen zegt u? Dan doet de elektromotor er toch nog 50 pk bij? 300 pk is niet heel verkeerd voor een auto van 1.500 kg. Met deze cijfers moet hij de 100 km/u in minder dan 6 seconden kunnen aantikken. Leuk.
Maar die naam he…Voor de hand ligt dat het gewoon het Engelse woord voor Duitser zonder klinkers is, maar niet niets is minder waar. Het staat voor Gazoo Racing tuned by Meister of the Nürburgring, wat een eerbetoon is aan de voortijdig overleden Hiromu Naruse, die voor Toyota was wat Valentino Balboni voor Lamborghini is. Dit was een van de auto’s waar zijn handtekening op stond, evenals de Lexus LFA Nürburgring Edition.
81 reacties
Zo is ie mooier dan op de persfoto’s!
X2 jij weet tenminste waar je over praat!
Denk dat deze wagen geliefd gaat worden bij de ”auto-veredelaars”
De echte vroege vogels hebben nu al een bodykit in de computer steken, zodat ze het eerste beste exemplaar meteen kunnen ‘veredelen’!
50.000euro?:s
Ik had eerder 35.000/40.000 verwacht…
200pk en achterwielaandrijving is er nou eenmaal niet voor 10.000 euro
dus dat is wat ze bedoelen met ’t word een betaalbaar auto..
vind t wel veel..
… voor die centen is er wel heel veel ander spul te koop. Dus een redelijk kansloos verhaal op deze manier.
http://media.autoweek.nl/m/m1fy1q4bin6r.jpg
Dit wordt juist een geslaagd project het zal zijn vruchten afwerpen. Subaru en Toyota zullen de lachende derde worden.
Er is altijd markt voor zulke auto´s, de reden waarom het duurder is dan verwacht is vanwege de vraag die niet zo groot zal zijn.
Zulke projecten juich ik toe, ik houd van Subaru de BRZ en de GT86 zijn heerlijke auto´s. Met als vooruitzicht de grote primeur van Subaru de STI.
“Er is altijd markt voor zulke auto´s, de reden waarom het duurder is dan verwacht is vanwege de vraag die niet zo groot zal zijn.”
Je hebt wel goed opgelet op school. Misschien zouden ze namelijk ook de prijs kunnen verlagen, waardoor de vraag juist groter zou zijn ….
Kwaliteit kost inderdaad geld, en blijkbaar is men dat wel bereid voor een Duitser te betalen, en niet voor een Jap of Koreaan ? …
Misschien niet in NL maar in veel Europese landen maar ook de VS zal het zeker een succes worden.
Tsja, Subaru, in november 2011 op de 30e plek van de best verkochte auto’s in Nederland, met een marktaandeel van maar liefst 0,12%. Gekkenhuis …
Ik zeg deze auto zal ook verkopen in NL, omdat niet iedereen zich wil toevoegen in de kudde van BMW`s, Mercedessen, Audi`s etc.
Prima joh … we zullen zien, in Nederland zullen er immers niet veel mensen € 50.000,- gaan neertellen voor een Toyota GT86 … let maar op
“Subaru en Mazda heb ik ook gereden twee een van de weinige auto´s die mij geen problemen hebben bezorgd”
Nou, dan heb je in veel crappy auto’s gereden. Of je trekt nu conclusies na in de mazda van je oma gereden te hebben..
aaah, goed om te weten dat je dus behoorlijk uit je nek kletst, hoef ik verder geen aandacht meer aan je te schenken ….
;-)
Life Is like a Box of Chocolates ….
Denk je nou dat ik slaapeloze nachten ga krijgen, omdat jij geen aandacht meer aan mij besteed ;) Je probeert je ego te strelen op internet en Autoblog. Zo belangrijk ben je niet hoor. Je doet hier niks anders dan het vervelende kindje uithangen, krijg je thuis geen genoeg aandacht ofzo ;)
Ik ben tenminste eerlijk, ik zit niet op te scheppen met pappas`s auto of een zogenaamde rijke oom of kennis. Ik hoef niet eens te weten wat jij en Ferdinand rijden, aangezien jullie al wakker liggen van mijn Mazda 626 die doodgewoon was.
Ga een leven zoeken, raad ik je aan!
“Misschien zouden ze namelijk ook de prijs kunnen verlagen, waardoor de vraag juist groter zou zijn”..Nee, winst optimalisering en misschien zelfs afromen…je huiswerk niet gedaan??
Misschien niet in Nl maar ik denk dat dit mondiaal gezien een bestseller in z’n segment gaat worden.
voor winstoptimalisatie zul je wel eerst iets moeten verkopen, en dat gaat met deze prijsstelling in NL in ieder geval niet lukken …..
ach Nl, dat IS de grootste afzetmarkt voor Toyota…?
We hebben het over de prijsstelling in Nederland, namelijk zo’n € 50.000,-. Daarmee is deze auto niet interessant voor de NL-markt …. daar hadden we het over, maar je wijkt noodgedwongen af.
“We hebben het over de prijsstelling in Nederland, namelijk zo’n € 50.000,-“…en dat is zeker??
Okay jij je zin;..”We hebben het over de prijsstelling in Nederland”, We?? Ik iig niet, vandaar ook in mijn reply; “Misschien niet in Nl maar ik denk dat dit mondiaal gezien”…MONDIAAL!
Misschien begrijp je deze wagen niet, de mx-5 sprong in het gapende gat van lichte, wendbare, betaalbare cabrio’s.
Dat is precies wat de gt-86 doet in zijn segment.
met dat verschil dat deze GT86 niet “betaalbaar” is …. :-)
Misschien moet rechercheur maar eens een proefrit maken in deze wagen…
Dat is precies wat ik denk:), helaas..misschien heeft rechercheur niet gespaard of 50k? ergens liggen voor het geval…
Over deze wagen hebben ze echt goed nagedacht, de passie van de chief engineer in een gelezen interview, spatte ervanaf. “Wij verkopen een basis, de smaak is aan de koper”
Ach ja @rechercheur a.k.a. @parkeerwacht denkt dat de automarkt begrensd is tot de nederlandse grens.
Voor zo’n € 50k zet je ook een Audi TT 2.0T of BMW 325i Coupé op de stoep, doe mij (en velen met mij) dan maar een BMW in plaatst van een GT86 ….
Ja idd en de “belabberde” wegligging krijg je meteen cadeau.
Hahahaha inkoppertje!
Voor de helft had het leuk geweest, maar voor deze prijs is het gewoon nu al een gefaalde auto!
Qua snelheid en rijgedrag zal hij niet veel meer doen dan hot hatches van 20-30k en ook op het gebied van luxe, comfort en kwaliteit zal hij niet veel beter zijn dan auto’s in die prijsklasse. Dus dan mag ik toch hopen dat de prijs ook ongeveer in die range ligt!
Jij hebt het helemaal begrepen ! ;-)
Helemaal als je nagaat dat de meeste mensen nog niet klaar zijn voor 50K. Daar komen waarschijnlijk nog wel wat opties bij, en 9 van de 10 mensen zou die kruiwagenwielen wel willen vervangen en de auto een paar centimeter laten verlagen. En dan kom je met de totaalprijs opeens in Lancer EVO X gebied…
http://www.bmw.nl/_common/shared/newvehicles/3series/coupe/2010/showroom/gallery/_img/10_big.jpg
Ben blij dat ik ook van jou wat persoonlijke aandacht krijg, daar doe ik het namelijk voor ….
;-)
zoals de meeste Aziaten, veel knopjes voor weinig …. net zoals veel plastic …
;-)