In levenden lijve: Toyota GT86 en GRMN Concept

Auteur: , 81 Reacties

Omdat we u de afgelopen dagen helemaal nog niet bedolven hebben onder de GT86-nieuwtjes (en in mindere mate de Subaru BRZ), hier nog even een postje om het af te leren. Want ook van de nieuwe sportieveling voor het kleine(re) budget hebben we plaaatjes vanaf de beursvloer. Daarnaast staat er ook nog een oude bekende in Tokyo, de GRMN.

Over de 200 pk / 205 Nm sterke achterwielaandrijver van Toyota hebben we denk ik al genoeg gezegd, dus we laten het wat dat betreft bij de plaatjes. Wat nog wel de moeite van het vermelden waard is dat de roddels gaan dat de Nederlandse prijs zo rond de 50.000 euro komt te liggen, waarschijnlijk net hier onder. Zou je het daarvoor doen? Daarnaast is er een nieuwe video van de auto verschenen. Bekijk deze hier onder:

GT86 vid

GRMN Sports Hybrid Concept II

Dan is er nog de GRMN. Kennen we die nog? Eerder dit jaar stond deze verbouwde MR2 op Goodwood. En, hoewel zwaar ondergesneeuwd door de GT86, staat ook deze versie in Tokyo. Maak kennis met de GRMN Sports Hybrid Concept deel 2 (net zoals er van de FT-86 2 delen kwamen).

In plaats van een vierpitter die nog in deel 1 lag ligt hier nu een 247 pk uitbrakende 3.5-liter V6 in het midden. Beetje weinig vermogen zegt u? Dan doet de elektromotor er toch nog 50 pk bij? 300 pk is niet heel verkeerd voor een auto van 1.500 kg. Met deze cijfers moet hij de 100 km/u in minder dan 6 seconden kunnen aantikken. Leuk.

Maar die naam he…Voor de hand ligt dat het gewoon het Engelse woord voor Duitser zonder klinkers is, maar niet niets is minder waar. Het staat voor Gazoo Racing tuned by Meister of the Nürburgring, wat een eerbetoon is aan de voortijdig overleden Hiromu Naruse, die voor Toyota was wat Valentino Balboni voor Lamborghini is. Dit was een van de auto’s waar zijn handtekening op stond, evenals de Lexus LFA Nürburgring Edition.



81 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Hij is echt wel vet!!
Zo is ie mooier dan op de persfoto’s!
Dat filmpje lijkt btw verdacht veel op een Need for Speed/ Fast and the Furious Trailer
Nog steeds lelijke velgen, deze auto schreeuwt om Volk CE28N of TE37’s. Staggered setup uiteraard :D
@d15b2:

X2 jij weet tenminste waar je over praat!
Er ontbreekt iets bij de GT86/BRZ. Hij is nog niet ”af”…
Denk dat deze wagen geliefd gaat worden bij de ”auto-veredelaars”
@Rob: Wees er maar zeker van!
De echte vroege vogels hebben nu al een bodykit in de computer steken, zodat ze het eerste beste exemplaar meteen kunnen ‘veredelen’!
Op de beursvloer veel mooier dan op de persplaatjes!
50.000euro?:s
Ik had eerder 35.000/40.000 verwacht…
@vale46: 50K in Nederland ja…
@imba: & in België? Hopelijk daar wel een normalere prijs?
@vale46: Toen deze auto ontwikkeld werd hadden ze het over 10000 euro :-(
@dotternetta: dat kan je zelf ook bedenken dat dat lulkoek is:P

200pk en achterwielaandrijving is er nou eenmaal niet voor 10.000 euro
50K?

dus dat is wat ze bedoelen met ’t word een betaalbaar auto..
vind t wel veel..
Mmmwwwhahahahaha “Nederlandse prijs zo rond de 50.000 euro komt te liggen” ….

… voor die centen is er wel heel veel ander spul te koop. Dus een redelijk kansloos verhaal op deze manier.
@rechercheur: Ik sluit mij er volledig bij aan.. het antwoord op de vraag in het artikel is dus nee. Hoe mooi ik hem ook vind. Ik vind 35/40 de max. Ik vind hem gewoon te duur en laat hem dan staan. Zou ik 50K uit gaan geven.. zit je ook in een E92 Coupe 330i 272 PK.. splinternieuw.. nee.. geen kans.
Er is ook al een mooie achterspoiler gesignaleerd …. :-)


http://media.autoweek.nl/m/m1fy1q4bin6r.jpg
Sommigen zijn behoorlijk grappig hier, Japanners zijn veel verder dan de meesten hier denken.
Dit wordt juist een geslaagd project het zal zijn vruchten afwerpen. Subaru en Toyota zullen de lachende derde worden.
Er is altijd markt voor zulke auto´s, de reden waarom het duurder is dan verwacht is vanwege de vraag die niet zo groot zal zijn.
Zulke projecten juich ik toe, ik houd van Subaru de BRZ en de GT86 zijn heerlijke auto´s. Met als vooruitzicht de grote primeur van Subaru de STI.
@agera:

“Er is altijd markt voor zulke auto´s, de reden waarom het duurder is dan verwacht is vanwege de vraag die niet zo groot zal zijn.”

Je hebt wel goed opgelet op school. Misschien zouden ze namelijk ook de prijs kunnen verlagen, waardoor de vraag juist groter zou zijn ….
@rechercheur: Kwaliteit kost gewoon geld. Deze prijs is gewoon niet voor iedereen weggelegd. Verder weet ik uit ervaring dat een Subaru kopen een hele goede zet is. De auto´s zijn niet stuk te krijgen en net zo betrouwbaar als de Duitsers.
@agera:

Kwaliteit kost inderdaad geld, en blijkbaar is men dat wel bereid voor een Duitser te betalen, en niet voor een Jap of Koreaan ? …
@rechercheur: Geen ervaring met Subaru dus? Ooit gehoord van rallwkampioen de Impreza WRX-STI een van de beste auto’s. Subaru is terug met de BRZ en de nieuwe STI die eraan zit te komen. Kwaliteit is overal geld of het nu een Japanner of een Duister is. De Japanners vertrouwen op hun techniek en weten dat ze met deze auto en prijs kunnen concurreren met de Duisters geen twijfel over mogelijk.
Misschien niet in NL maar in veel Europese landen maar ook de VS zal het zeker een succes worden.
@agera:

Tsja, Subaru, in november 2011 op de 30e plek van de best verkochte auto’s in Nederland, met een marktaandeel van maar liefst 0,12%. Gekkenhuis …
@rechercheur: Een lijst zegt niks in de top 10 zullen veel Franse auto´s zitten. Wil zeggen dat een Renault of een Citroen beter is dan een Subaru ik denk het niet. Subaru en Mazda heb ik ook gereden twee een van de weinige auto´s die mij geen problemen hebben bezorgd.
Ik zeg deze auto zal ook verkopen in NL, omdat niet iedereen zich wil toevoegen in de kudde van BMW`s, Mercedessen, Audi`s etc.
@agera:

Prima joh … we zullen zien, in Nederland zullen er immers niet veel mensen € 50.000,- gaan neertellen voor een Toyota GT86 … let maar op
@rechercheur: Ik hoop dat we tegen die tijd dat we hier beiden nog zijn en kunnen zeggen wie er gelijk had :P
@agera: je praat alsof je al lang je rijbewijs hebt, maar volgens mij is dat niet het geval…

“Subaru en Mazda heb ik ook gereden twee een van de weinige auto´s die mij geen problemen hebben bezorgd”

Nou, dan heb je in veel crappy auto’s gereden. Of je trekt nu conclusies na in de mazda van je oma gereden te hebben..
@Ferdinand1: kan ook haast niet dat een mazda geen problemen geeft:P
@Ferdinand1: Aan jou hoef ik niks te bewijzen hoelang ik mijn rijbewijs heb en welke auto´s ik gereden heb. Overigens was die Mazda 626 geen bijzondere auto hoor, was mijn eerste auto en een hele fijne kan ik je zeggen ;)
@agera: je liep gewoon een beetje wijs te praten terwijl je volgens mij nog niet eens echt veel ervaring hebt met het rijden van verschillende merken. Helemaal niks mis met mazda overigens, maar trek gewoon geen rare conclusies.
@Ferdinand1: Zegt degene die zelf 22 is wijsneus ;) ik doe niet stoer met pappa´s auto. Ik trek conclusies uit ervaringen die ik heb en die zijn er een paar. Nogmaals aan jou hoef ik niks te bewijzen of is het gewoon jaloezie dat ik gewoon een hoop merken heb gereden jochie?
@agera: ik mag 22 zijn maar kan met zekerheid zeggen dat ik genoeg “dingetjes” bestuurd heb. En ik meen dat jij 3 jaar jonger bent…maar dat kan ik ook fout hebben. Jaloers hoef ik overigens op niemand te zijn.
@agera: laat hem, hij is het niet waard om op te reageren. ;)
@agera:

aaah, goed om te weten dat je dus behoorlijk uit je nek kletst, hoef ik verder geen aandacht meer aan je te schenken ….

;-)
@rechercheur: Het valt me op dat meneer de rechercheur niet tegen kritiek kan, waar of van iets dat hij zelf misschien helemeel fantastisch vind. Ontzettend triest, en kinderachtig. En vervolgens mensen op proberen te zoeken via social media om erachter te kunnen komen wat die persoon doet. Waar meneer dan ook nog eens hard in faalt. Jammer, zie overigens bij zo’n beetje alle topics meneer de rechercheur andere belachelijk proberen te maken. En dat voor iemand uit 1975? Doe normaal.
@chrisml:

Life Is like a Box of Chocolates ….
@rechercheur: Jij en Ferdinand mogen zeggen en roepen wat je wil mij krijg je niet uit de kast ;) Een ding wat ik hier heb geleerd is rustig blijven, je laten opfokken heeft totaal geen zin.
Denk je nou dat ik slaapeloze nachten ga krijgen, omdat jij geen aandacht meer aan mij besteed ;) Je probeert je ego te strelen op internet en Autoblog. Zo belangrijk ben je niet hoor. Je doet hier niks anders dan het vervelende kindje uithangen, krijg je thuis geen genoeg aandacht ofzo ;)

Ik ben tenminste eerlijk, ik zit niet op te scheppen met pappas`s auto of een zogenaamde rijke oom of kennis. Ik hoef niet eens te weten wat jij en Ferdinand rijden, aangezien jullie al wakker liggen van mijn Mazda 626 die doodgewoon was.
Ga een leven zoeken, raad ik je aan!
@rechercheur:
“Misschien zouden ze namelijk ook de prijs kunnen verlagen, waardoor de vraag juist groter zou zijn”..Nee, winst optimalisering en misschien zelfs afromen…je huiswerk niet gedaan??
Misschien niet in Nl maar ik denk dat dit mondiaal gezien een bestseller in z’n segment gaat worden.
@mugen:

voor winstoptimalisatie zul je wel eerst iets moeten verkopen, en dat gaat met deze prijsstelling in NL in ieder geval niet lukken …..
@rechercheur:
ach Nl, dat IS de grootste afzetmarkt voor Toyota…?
@mugen:

We hebben het over de prijsstelling in Nederland, namelijk zo’n € 50.000,-. Daarmee is deze auto niet interessant voor de NL-markt …. daar hadden we het over, maar je wijkt noodgedwongen af.
@rechercheur:
“We hebben het over de prijsstelling in Nederland, namelijk zo’n € 50.000,-“…en dat is zeker??

Okay jij je zin;..”We hebben het over de prijsstelling in Nederland”, We?? Ik iig niet, vandaar ook in mijn reply; “Misschien niet in Nl maar ik denk dat dit mondiaal gezien”…MONDIAAL!
@rechercheur:
Misschien begrijp je deze wagen niet, de mx-5 sprong in het gapende gat van lichte, wendbare, betaalbare cabrio’s.
Dat is precies wat de gt-86 doet in zijn segment.
@mugen:

met dat verschil dat deze GT86 niet “betaalbaar” is …. :-)
@mugen: Absoluut dat is precies wat ik wil zeggen. Voor een vergelijkbare motorisering en een vergelijkbaar model bij een Duiste concurrent zit je al dik boven die 50k. De GT86 en de BRZ gaan die gat opvullen. Door liefhebbers van de auto zelf en door kopers die andere auto´s te duur vinden.
@agera:
Misschien moet rechercheur maar eens een proefrit maken in deze wagen…
@mugen: Hij zal geen spijt krijgen, want Subaru´s rijden goed zijn betrouwbaar, kwalitatief doen deze auto´s niks onder tov concurrenten. Ik zeg doen :)
@agera:
Dat is precies wat ik denk:), helaas..misschien heeft rechercheur niet gespaard of 50k? ergens liggen voor het geval…
Over deze wagen hebben ze echt goed nagedacht, de passie van de chief engineer in een gelezen interview, spatte ervanaf. “Wij verkopen een basis, de smaak is aan de koper”
@mugen:

Ach ja @rechercheur a.k.a. @parkeerwacht denkt dat de automarkt begrensd is tot de nederlandse grens.
@speedlimit: @mugen: @agera: Komop jongens, jullie gaan me toch niet vertellen dat je denkt dat dit een bestseller gaat worden?? Begin eens met kijken wat je voor 50 mille kan krijgen. Er zullen best een paar fanboys zijn die voor die GT86 kiezen. Maar normale mensen slaan geen 125i/325i coupe of C250 coupe af. En laten we als klap op de vuurpijl eens naar een directe concurrent qua auto kijken: een Genesis is 10 ruggen (!!!) goedkoper?!?! Dan krijg je nog meer koppel ook…
@agera:

Voor zo’n € 50k zet je ook een Audi TT 2.0T of BMW 325i Coupé op de stoep, doe mij (en velen met mij) dan maar een BMW in plaatst van een GT86 ….
@agera: maar niet in NL.
@agera: mischien wel meer als 50 k maar kijk wat je ervoor krijgt;)
Mooi poppetje bij de auto
@pinokotsbeer: Zekers, lekker ding, of niet? :) Doe mij die maar likken! Odol-alert!
Ik vind het zeker wel een mooi ding en dan bedoel ik niet het uiterlijk, maar wel de techniek, het lage zwaartepunt, de RWD en de hoge toeren draaiende atmosferische motor. Alles wat je wilt hebben eigenlijk. Ik had wel gehoopt dat de prijs wat minder zou zijn (zeg maar 40K of zo). Natuurlijk wordt hij in Nederland eigenlijk weer sowieso te duur maar 50K is wel veel. Aan de andere kant, een crisis Audi tittie 2.0T kost ook 45K en dan heb ik dus honderdduizend miljoen keer liever deze GT86 ipv die gechopte Golf.
Een baas van een wagen en promo, echter wel iets te prijzig als ie idd richting het prijsniveau van een genesis coupe (niet in v6 spec) gaat. Ik wens ze wel veel geluk met de verkopen van de GT86 en de BRZ!
50 000 ,tja echte kwaliteit en sportiviteit kost nou eenmaal geld .Anderen betalen dat geld voor alleen een badge.
Voor 30k haal ik wel een golf GTI, nog meer peekaas ook!
@kraakensmaak:

Ja idd en de “belabberde” wegligging krijg je meteen cadeau.
@speedlimit:
Hahahaha inkoppertje!
Te duur, te duur…. Ze hadden echt beter over de prijs moeten nadenken.
@masterstig: +1, idd! Voor die prijs zou ik zelf ook liever wat andere snoep kopen!! :) Kan ook komen dat ik geen fan ben van deze auto. ;)
Hahahahahahahahahaha!! 50K! Toyota kan dat ding net zo goed helemaal niet naar Nederland exporteren. 50K neerleggen en dan alsnog in een “goedkope” auto rijden! Dacht het niet!
Voor de helft had het leuk geweest, maar voor deze prijs is het gewoon nu al een gefaalde auto!

Qua snelheid en rijgedrag zal hij niet veel meer doen dan hot hatches van 20-30k en ook op het gebied van luxe, comfort en kwaliteit zal hij niet veel beter zijn dan auto’s in die prijsklasse. Dus dan mag ik toch hopen dat de prijs ook ongeveer in die range ligt!
@GT4Ever:

Jij hebt het helemaal begrepen ! ;-)
@GT4Ever: Zucht -_-
@G-Ammo: Begrijp me niet verkeerd. Ik vindt het een erg mooie auto, en tot de prijs officieel bekend is sluit ik nog steeds niet uit dat het mijn volgende auto wordt. En het is natuurlijk een liefhebbers auto en hij zou ook zeker niet tegenvallen. Maar als je inderdaad kijkt wat hierboven als alternatieven worden gegeven voor 50K, dan ben ik bang dat deze auto weinig kans maakt naast de Toyota liefhebbers.
Helemaal als je nagaat dat de meeste mensen nog niet klaar zijn voor 50K. Daar komen waarschijnlijk nog wel wat opties bij, en 9 van de 10 mensen zou die kruiwagenwielen wel willen vervangen en de auto een paar centimeter laten verlagen. En dan kom je met de totaalprijs opeens in Lancer EVO X gebied…
Doet u deze maar ….


http://www.bmw.nl/_common/shared/newvehicles/3series/coupe/2010/showroom/gallery/_img/10_big.jpg
@rechercheur: Ze bijten goed vandaag of niet? ;) Gewoon lekker olie op het vuur blijven strooien :) Maak je vrienden mee :) [/sarcasme] Ga wat nuttigs doen ofzo…
@V-Power:

Ben blij dat ik ook van jou wat persoonlijke aandacht krijg, daar doe ik het namelijk voor ….

;-)
@rechercheur: Weet ik ;) Alsjeblieft en graag gedaan :)
@GT4Ever: Toyota staat sowieso al bekend om al veel opties in een auto te stoppen (standaard voor Toyota). Dus je zal heus super veel standaard krijgen bij die 50k. Maar we zien wel hoe het loopt… de auto is in ieder geval heel mooi :)
@G-Ammo:

zoals de meeste Aziaten, veel knopjes voor weinig …. net zoals veel plastic …

;-)
Doe mij deze GRMN-II Tokyo 2011 i.p.v. de GT86! Wat een geil kleurtje! Echt een ontzettend mooie bak vind ik deze. Veel, veel en veel mooier dan de GT86. Voor de prijsklasse 50k denk ik liever aan de GRMN-II ;)
die concept car lijkt de achterkant op een audi r8 met aston martin zagato v12 achterlichten.
Hij’s echt super vet… kan niet wachten tot hem in het echt ergens te zien rijden!!
@G-Ammo: Mee eens :) (en nee dan ben ik niet alleen toyota fanboy… BMW 325i vind ik ook prachtig. Maar die is niet half zo uniek als dit ding wordt en blijft met 50K)
Niet erg hoor dat deze weer voorbij komt. De nieuwe 3 serie kwam hier ook 10x voorbij..
Gniffel gniffel
nee hoor een bmw zie je bijna op elke hoek als dit langs komt zal zelden zijn denk ik maar boven de 40 euro is te veel mijn celica t23 was 33.000 nieuw prijs meer dan zat
Ziet er goed uit love 2 drive
Als ik voor 50k iets Aziatisch zou kopen dan toch echt liever een Hyundai Genesis Coupé met dikke 3.8 V6 en 303pk!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).