• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

0-100 in 1 seconde

Auteur: Wouter, gepost 20 oktober 2006 om 21:13 – 66 Reacties

Red Victor 2


Ladies and gentlemen, de snelste auto van de wereld: een rode Vauxhall Victor (een Opeltje dus). De Victor is uitgerust met een 9.3 liter V8 met twee turbo’s die 2200 pk levert, ruim twee keer zo veel als de Veyron. De quarter mile doet de Red Victor 2 in 7,8 seconden met een eindsnelheid van 293 km/u. Lijkt me voorlopig snel genoeg.

Red Victor 2

(via: motorpasion.com)

Ook interessant!

  • Video: eerste onderdelen voor de Lamborghini Urus uitpakken
  • Video: Novitec make-over voor de Lamborghini Urus
    Video: Novitec make-over voor de Lamborghini Urus
  • Deze Opel Corsa maakt zijn naam wél waar
  • Dit is de Opel Grandland voor mensen met hoogtevrees

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Opel, tuning, Video

Vorig bericht: « Tiff Needell – Burning Rubber
Volgend bericht: Prodrive werkt aan Aston Martin V8 Vantage upgrades »

Lees Interacties

Reacties

  1. KAREL zegt

    20 oktober 2006 om 21:23

    GEKKEHUISSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

    Login om te reageren
  2. johan zegt

    20 oktober 2006 om 21:24

    das zeg maar best wel snel=|

    Login om te reageren
  3. lambo zegt

    20 oktober 2006 om 21:29

    en hoeveel zou dat wel gekost moeten hebben ???

    Login om te reageren
  4. Rick dos zegt

    20 oktober 2006 om 21:33

    Ja maar……ja maar…..dit is toch gewoon een dragster?! Dat hij streetlegal is, dat vind ik niet zo gek aangezien je in Engeland zelfs met een tank op de openbare weg mag rijden…….

    Login om te reageren
  5. slk55 amg zegt

    20 oktober 2006 om 21:38

    dat noem ik nog eens snel….niet normaal, wel jammer van die lelijke verhoging op de motor kap.

    Login om te reageren
  6. JANUS zegt

    20 oktober 2006 om 21:39

    Jammer dat het er niet uitziet !

    Login om te reageren
  7. JANUS zegt

    20 oktober 2006 om 21:40

    @ lambo.
    GBP 100.000 zegt hij

    Login om te reageren
  8. June zegt

    20 oktober 2006 om 21:49

    Met deze auto krijg je automatisch de uitnodigingen voor de shell prive feestjes :)

    Login om te reageren
  9. IS 250 zegt

    20 oktober 2006 om 22:29

    h!j is fenomenaal geschift

    Login om te reageren
  10. Benny zegt

    20 oktober 2006 om 22:30

    En uit welk land komt de motor van dit beest?

    Login om te reageren
  11. Safrane BiTurbo zegt

    20 oktober 2006 om 22:40

    De motor is een V8 Chevy met twee turbo’s

    Login om te reageren
  12. Y. zegt

    20 oktober 2006 om 23:05

    Goh, vergeleken bij dit monster is de Veyron bijna geen onzin-auto meer.

    Login om te reageren
  13. Fruitcake zegt

    20 oktober 2006 om 23:29

    Wel leuk om tijdens een ritje op de snelweg is je parachute open te trekken :P

    Login om te reageren
  14. Stephan zegt

    21 oktober 2006 om 00:48

    Het is inderdaad zijn stroomlijn wat het zo snel maakt ! Wel lachen dat het streetlegal is, met een stang voor het hoofd van de bijrijder en een motorkap van 50 cm hoog. Maar wel knap dat ie zoveel pk perst uit die inhoud, zo te zien gaat het nog redelijk duurzaam ook. Dubbel aantal pk uit een half zo klein blok vergeleken met de bugatti !

    Login om te reageren
  15. T16 zegt

    21 oktober 2006 om 01:29

    De Bugatti Veyron heeft een 8,0 liter W16 met 4 turbo’s.
    Een specifiek vermogen van 125pk/l.

    Deze Vauxhaul heeft een 9,3 liter V8 met 2 turbo’s.
    Een specifiek vermogen van 236 pk/l.
    Dit Chevy blok moet na iedere sprint gecontroleerd worden op scheuren.

    Login om te reageren
  16. T16 zegt

    21 oktober 2006 om 01:39

    2200 pk alleen met nitros (NOx) ;-)

    Login om te reageren
  17. Morrie zegt

    21 oktober 2006 om 02:03

    @ Stephan

    De Veyron heeft geen turbo’s ;)

    Login om te reageren
  18. sacha zegt

    21 oktober 2006 om 02:08

    @Morrie: De Veyron heeft maar liefst 4 turbo’s:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Bugatti_Veyron_16.4

    Login om te reageren
  19. Jack D. zegt

    21 oktober 2006 om 08:14

    Ik vraag me af of een verzekeringsmaatschappij hem voor 100.000 euro wil verzekren…

    en dan nog niet gesproken over je All-risk verzekering…

    Login om te reageren
  20. Steve zegt

    21 oktober 2006 om 09:08

    dat moet gewoonweg een MEGA kick geven als je daarmee SEMI-nonchalant iedere mogeleijke exotic eruit trekt om er dan – na een tijdje “spelen” – als een haas van door te gaan…

    greetingz,

    Login om te reageren
  21. Base zegt

    21 oktober 2006 om 09:33

    effe rekenen…

    100km/u = 28m/s
    in één seconde is dus een versnelling van 28m/s2
    wat overeenkomt met….. bijna 3G!!!

    Ik hoop maar dat er stevige stoelen in zitten…

    Login om te reageren
  22. vØlvØ frǽk zegt

    21 oktober 2006 om 10:26

    nooit gedacht dat ik ooit een opel cool zou vinden…
    Alleen één opel kwaal heeft die nog steeds, na elke rit moet hij de motor controleren ;-)

    Login om te reageren
  23. Robin zegt

    21 oktober 2006 om 10:57

    wel cool dat hij gewoon bij shell kan tanken. Ik dacht dat er in die dragster van dat speciale goedje in ging.

    Login om te reageren
  24. 911 zegt

    21 oktober 2006 om 11:21

    Uber vet dat die gast gewoon op de openbare weg kan

    Login om te reageren
  25. BrabusCLSV12s zegt

    21 oktober 2006 om 11:28

    @ Morrie

    wat ben jij voor autokenner… veyron met geen turbo’s .
    als je het zelf niet weet moet je ook niet iemand anders op een arrogante manier gaan corrigeren

    Login om te reageren
  26. the real stig! zegt

    21 oktober 2006 om 11:57

    ik weet wat ik met kerst wil!! ;)

    Login om te reageren
  27. cuore sportivo de tweede zegt

    21 oktober 2006 om 14:22

    zou zijn vrouw er ook mee naar de groentenwinkel rijden? of wacht tot zoontje lief voor zijn rijbewijs gaat. paps, mag ik je auto even lenen? :) te zot om los te lopen!

    Login om te reageren
  28. Ary zegt

    21 oktober 2006 om 15:25

    hoeveel koppel heeft ie?

    Login om te reageren
  29. Nick zegt

    21 oktober 2006 om 15:49

    Dit is niet boeit, dragracing draagt helaas in het woordenboek het bijvoegsel “racing” wat ik niet terecht vind.

    Dragracing zou dragsprinting moeten zijn, want in een echte race is deze auto slechter als een Smart.

    Login om te reageren
  30. Nick zegt

    21 oktober 2006 om 15:53

    Och nee. Weer een spellingsfout. :(

    *boeit=boeiend

    Login om te reageren
  31. joep zegt

    21 oktober 2006 om 16:18

    @nick, waar haal je die wijsheid vandaan?

    Login om te reageren
  32. Ramon zegt

    21 oktober 2006 om 18:37

    ‘Overhampton’ (??) deeeee GeKsTuHhH :P

    Lijkt me wel een levensgevaarlijk karretje zodra ie beland in andere handen dan die van zijn creator

    Login om te reageren
  33. lionel zegt

    21 oktober 2006 om 19:04

    vertel mij dan maar eens hoe dat vermogen op de weg gebracht wordt? het lijkt me geen 4wielaandrijving. Daarbij komt nog dat het blok voorin ligt, dus veel t eweinig massa op de achterwielen om in 1 seconde 100 te gaan….

    Login om te reageren
  34. Timmie zegt

    21 oktober 2006 om 20:21

    Dit lijkt mij absoluut geen vierwielaandrijving…
    De voorbandjes lijken mij daar net iets te dun voor… En het is plaatsverspilling (geen voorwielandrijving, geen differentieel, …). En een 9.3-liter V8 neemt toch wel wat plaats in…

    Login om te reageren
  35. Jerro zegt

    21 oktober 2006 om 23:47

    en hoe lang gaat de versnellingsbak mee?
    die van een veyron als het moet 20 jaar…
    na elk ritje de auto uren inspecteren?
    dat hoeft niet met een echte auto.. (veyron)
    Luxe?
    Weggligging?
    Weggedrag?
    Rondje circuit?
    Dag dragrace eat your heart out!
    de veyron is een staaltje vakmanschap, van een totaal andere klasse

    Login om te reageren
  36. J_C zegt

    22 oktober 2006 om 09:31

    Jerro schrijft,

    21 October 2006 om 23:47
    en hoe lang gaat de versnellingsbak mee?
    die van een veyron als het moet 20 jaar…
    na elk ritje de auto uren inspecteren?
    dat hoeft niet met een echte auto.. (veyron)
    Luxe?
    Weggligging?
    Weggedrag?
    Rondje circuit?
    Dag dragrace eat your heart out!
    de veyron is een staaltje vakmanschap, van een totaal andere klasse

    uh, weet jij ook dat deze viktor voor die gast zn 100.000 pond waard is?
    weet jij ook dat die viktor , de veyron om zijn moeder laat janke.
    wist je dat de veyron geldverspilling is?
    -edit-

    Login om te reageren
  37. Jerro zegt

    22 oktober 2006 om 16:54

    @J_C: maar toch, het ís geen veyron, en ik ben benieuwd naar een wedstrijdje op het circuit tussen deze ‘victor’ en een veyron,…
    Ik kan best begrijpen dat deze auto voor die vent z’n 100000 pond waard is, maar vergelijk het dan echt niet met een bugatti veyron die per stuk zo’n €5.000.000,- aan productie kosten!

    Login om te reageren
  38. tompi zegt

    22 oktober 2006 om 17:32

    There’s no replacement for displacement !
    :p

    Login om te reageren
  39. HaS zegt

    22 oktober 2006 om 17:34

    tjah er bestaan eenmaal mensen in deze wereld die van knutselen houden

    Login om te reageren
  40. clijde zegt

    22 oktober 2006 om 23:25

    prachtig staaltje GM techniek!

    Login om te reageren
  41. sjaaktrekhaak zegt

    25 oktober 2006 om 19:22

    wel snel maar mijn giant* trekt hem eruit;) (geintje)
    hoeveel nm heeft hij, zou ik wel willen weten
    laterzzz.

    Login om te reageren
  42. kiko zegt

    30 oktober 2006 om 20:02

    Met een beter met wat srakkere lijnen was hij waarschijnlek nog sneller!!!!

    Login om te reageren
  43. Massief zegt

    14 november 2006 om 21:22

    ah joh leuk speeltje maar het is niet moelijk een auto veel pk’s te geven dat kan elke handige monteur met wat centen. Het gaat erom om de pk’s op de weg te krijgen en das een heel ander verhaal. Ik weet 100% zeker dat een veyron deze opel zo van de baan rijdt, puur door grip en wegligging. waarschijnlijk zal deze opel niet meer dan 300 pk effectief op het wegdek kwijt kunnen, en dan nog de motorpech die met deze motor volgens mij elk moment kan toeslaan.

    Nee dit is gewoon een mooi staaltje vakwerk, maar niet te meten met een meesterwerk als de veyron..

    Login om te reageren
  44. David zegt

    17 november 2006 om 10:15

    Wat een gelul allemaal over wegligging… Als je wegligging wil dan leg je geen blok van weet-ik-hoeveel kilo op je vooras. Het draait allemaal om de toepassing. Een Veyron is leuk, maar die zal je vooral tegen komen op een zuid-Franse boulevard… Dit is alleen om hard rechtvooruit te rammen. BTW, wel eens een circuittest van een Veyron? Het ding weegt 2200kg ofzo??
    Ik heb meer respect voor dit apparaat dan voor een Veyron. Enig idee hoeveel mensen met de Veyron bezig zijn geweest?? Vegelijk dat is hiermee… APPELS EN PEREN!!

    Login om te reageren
  45. Wallie zegt

    18 november 2006 om 15:14

    Helemaal mee eens, David! Zijn niet met elkaar te vergelijken. Voor 100.000pond een wagen met dergelijke prestaties, petje af voor deze man! En volgens mij heeft hij over grip niet te klagen anders zat hij echt niet in 8seconde rond de 300km/h;-)

    Login om te reageren
  46. Philipper zegt

    29 november 2006 om 20:41

    Mmmm… wil ik weleens mee naar mn bomma! Maar hoeveel koppel heeft dit beest nu? Waarschijnlijk ook geen auto om elke dag mee in de file te gaan staan! Groot gelijk David, Dat gezever over wegligging! Dit is een “kijk eens wat ik allemaal heb” auto! Geen race-auto!

    Login om te reageren
  47. Sven zegt

    5 januari 2007 om 11:01

    Wat een wise-guy die presentator…geen gordel omdoen :P
    En ligt het aan mijn of is die benzine goedkoop daar…? Prijs euro/pond is toch ongeveer gelijk…?

    Login om te reageren
  48. Sven zegt

    5 januari 2007 om 11:03

    Oh x 1,5 ben k net achtergekome:P

    Login om te reageren
  49. Sander zegt

    24 januari 2007 om 20:39

    en ik was blij dak mijn 106 15pk meer had gegeven….deze vent zou me gigantisch uitlachen :P

    Login om te reageren
  50. Rob zegt

    28 januari 2007 om 10:37

    Heren…………………gewoon de term appels met peren vergelijken gaat hier toch het beste op toch?

    Login om te reageren
  51. Michael zegt

    6 februari 2007 om 12:07

    Veyron vs Victor hmmm beide auto,s zijn belachelijk.
    Veyron is te duur onhaalbaar en de kans dat je er ooit een in het echt ziet (shows uitgezonderd) is wel zeeeeeeer miniem.
    De Victor kwam in het filmpje over als een zeer rijdbare auto, maar wie wil er in godesnaam van pomp naar pomp rijden met 2200 pk en een blok dat continue op ontploffen staat.
    overigens de Veyron rijdt op topsnelheid in 10 min z,n tank leeg ……net zo hopeloos als de victor dus.

    Login om te reageren
  52. Job zegt

    3 maart 2007 om 23:10

    Jep, ik ben het eens met Nick.

    Het woord dragracing klopt gewoonweg niet, ik vind het ongewenst.

    Login om te reageren
  53. zwaan zegt

    10 maart 2007 om 01:14

    wat nu hoelang gaat de motor mee of de bak verzin het maar zelf n auto maken die zelfs sneller is dan de duuuuuurste auto die te koop is en niet n klein beetje sneller die rijt de veyron dus gewoon stront in zn koplamkes

    Login om te reageren
  54. gehaktemolen zegt

    29 april 2007 om 14:33

    een slaeen S7 TT sloopt een bugatti en ook van die vicotr blijft niks over….

    op you tubve staat wel een filpmje van een ford gt met 1000 pk die slipt (met 2 wiel aandrijving) van de weg af, wat zo er gebueren met de ze opel met 2200 pk? juist, die klapt volgas op een boom, volgens een kenner 9van de tc) is het onverantwoord om meer als 800~900 pk in een auto te zetten met 2 wielaandrijving, dat werkt gewoon niet.

    Saleen en bugatti hebben 4 wheel drive dan heb je 250 pk per wile dat werkt heel wat beter (grip, balans, weggliging) en dus zullen zij winnen (en de aerodynamica van die opel is bagger)

    dus VETTE bak maar niet echt handig en geen schijn van kans tegen een bugatti of Saleen S7 TT (of mclaren f1, ferrai enzo ed)

    Login om te reageren
  55. Sander zegt

    7 mei 2007 om 21:55

    ik geloof niet dat 1 van die auto’s (saleen, bugatti, ferrari) ook maar in de buurt komt van die 297 km in 7.8 seconden, dan hebben we het over prestaties, hebben we het over nog enige functionaliteit dan kan je idd beter een bugatti hebben ofzo, maar het leuke is, je kan met die Vauxhall gewoon de straat op! haha:P

    Login om te reageren
  56. stef zegt

    7 juni 2007 om 23:05

    vergeleken met dit monster is de veyron een speelgoed autotje =D

    Login om te reageren
  57. erik zegt

    15 juni 2007 om 12:03

    je kan dus ook overdrijven, wel leuk, maar ziet er niet uit. vind het meer een ingekorte dragster met de motor voorin

    ze moeten eens een koenigsegg CCR nemen en daar een paar turbo’s bijdoen en kijken wat er dan gebeurd

    dus gewoon een belachelijk lelijk en nuteloze auto

    Login om te reageren
  58. ferrarifreak zegt

    19 oktober 2007 om 06:48

    deze was bij discovery

    Login om te reageren
  59. Farmer zegt

    31 oktober 2007 om 00:57

    Ach die wagens komen dan niet in de buurt van die 297 in 7,8 seconden… maar hoe dicht kan de Victor in de buurt van de topsnelheid van de Bugatti of de Mclaren komen… Want daar hoor je, “heel raar” overigens, niks over. 297 km is nog ruim 100 km tekort namelijk.

    2200 pk tegen 627 pk voor de Mclaren. De Mclaren haalt 11.1 en de Victor 7.8… Dat is ruim 3 keer zoveel pk en slechts 3.3 seconde sneller. Waarom ben ik niet onder de indruk…

    Meestal niet de meest slimme mensen die onder de indruk zijn van dragresultaten, lees hamburgervetkleppen uit Amerika. Zo ook deze meneer. Wil hem niet ruilen voor een Bugatti. Met de opbrengst uit de Bugatti kan meneer 7 a 8 nieuwe Victortjes kopen en verbouwen. Maar ja om 250 meter hard rechtdoor te kunnen rijden heb je dan ook niet al te veel talent/IQ nodig.

    Login om te reageren
  60. Juri zegt

    16 november 2007 om 04:12

    Jaja, die zit!!

    Login om te reageren
  61. w0o0dy zegt

    22 november 2007 om 21:32

    meer video’s van Red Victor in actie
    http://www.youtube.com/watch?v=QP3vsmKJT0c

    http://www.youtube.com/v/IokQf21NANo&rel=1

    Login om te reageren
  62. barbus lover zegt

    20 december 2007 om 20:28

    uberlijk, geen computer gekraak maar gwn benzine en lucht erin en ik denk ook een heeeeeel mooi geluid :D

    Login om te reageren
  63. barbus lover zegt

    20 december 2007 om 20:31

    @ Farmer: Ik denk dat je wel een beetje verstand nodig hebt en wat van tractie en techniek moet weten als je die auto recht over de baan wilt laten gaan.

    Login om te reageren
  64. The Rooster zegt

    16 februari 2008 om 12:55

    @Farmer: Ik citeer: Maar ja om 250 meter hard rechtdoor te kunnen rijden heb je dan ook niet al te veel talent/IQ nodig.

    Ook niet de meest slimme mensen die denken er toch een beetje over te weten en dat te zeggen… Het is niet 250m maar een “quarter mile” oftewel 402 meter…

    Voor de rest een raket op wielen :P

    Login om te reageren
  65. Corsa2L16Valve zegt

    21 februari 2009 om 11:50

    om een seconde te winnen op 400m moet je bij wijze van spreken wonderen doen

    Op King of Europe Polen heeft Redvitor het verloren van Christell Racing (zweeds team) met ook een streetlagal dragcar.

    Een dragrace auto is niet gemaakt om circuits te rijden. En waarom onverantwoord zoveel vermogen op een achterwieltrekker. Funny cars, Top fuels, ….. allemaal achterwiel aangedreven

    Redvictor heb ik Jammer genoeg niet gezien op de Belgische edities van King Of Europe. Maar Christell racing wel. Nog maar te zwijgen over de rest van het geweld dat daar reed.

    De 10 sec en minder auto’s waren er talrijk aanwezig. En om King of Europe te rijden moet je auto in Streetlegal trim zijn.

    Heb respect voor wat Andy Frost gepresteerd heeft met zijn Victor. Dit is van jaren sleutelwerk en jaren ervaring opdoen. Anders geraak je echt niet zo ver!

    Zelf rij ik met een Corsa A met 204 wielpk’s zonder NOS en 297,5pk met NOS en 355NM koppel. Geloof me vrij het is niet simpel om een klein autotje met dit vermogen recht te houden op een dragracebaan en ik rij dan nog maar een schammele 12,89 met een 196km/h eindsnelheid. Maar heb me Nu een Opel Diplomat gekocht om opnieuw te beginnen

    groeten

    Login om te reageren
  66. danny zegt

    21 september 2009 om 11:42

    was op discovery channel een uitzending over dit ding, om het kwartier rijden , wel 5 uur sleutelen weer en afstellen :O :O :O :O en tanken na rondje van 10km.
    maar wel leuk!

    is een normale man , huis van 100.00 en een auto van 100.000

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North