• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

1.088 pk op Villa d’Este: Rimac Concept_One

Auteur: ricardo, gepost 26 mei 2012 om 14:33 – 28 Reacties

Mate Rimac (oprichter) en zijn Concept_One

Het blijft knap. In 2010 stond Mate Rimac nog met een elektrische BMW E30 te spelen op een dragstripje ergens achteraf. Nu parkeert hij zijn Concept_One tussen de grote der aarde op het Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Een volledig verbrandingsmotorloze supercar met een prijskaartje van €742.000.

Nieuwkomers met wilde autoplannen en uitzinnige claims. We komen ze wel vaker tegen en het valt bij dergelijke start-ups altijd nog maar te bezien of ze daadwerkelijk iets kunnen neerzetten dat in de verkoop gaat. Want als er één industrie is waar je geld sneller verdampt dat de waarde van je Facebook-aandelen, dan is het de auto-industrie wel. Maar laten we er vanuit gaan dat Rimac het voor elkaar krijgt in hun fabriek te Kroatië, dan wordt dit de duurste auto met 0% bijtelling. Ook leuk.

De range zou uitkomen op een Tesla-vernederende 600 km, terwijl de vier elektromotoren -één voor elk wiel- in totaal 1.088 pk ophoesten. De topsnelheid bedraagt 305 km/u liggen en in 2,8 tellen sprint de Concept_One naar de honderd km/u. Genoeg om die Vredesteins tot rubberstof te reduceren.

Volgend jaar wil Rimac de eerste afleveren, en in totaal moeten er 88 worden gemaakt. Ambitieus, maar wel gaaf.

Ook interessant!

  • Rimac Nevera
    Video: Rimac Nevera doet burnout met 1.914 pk
  • Rimac bijna failliet door Hammond
    Rimac bijna failliet door Richard Hammond
  • Nevara schuin
    Dit is de nieuwe Rimac Nevera met 1914 pk
  • Rimac maakt de Nevera lekker smerig

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Elektrisch, mate-rimac, rimac, rood, villa-este, villa-este-2012

Vorig bericht: « Conceptporno: Giugiaro Brivido in Italië
Volgend bericht: Duitsland wil uw geld & overweegt wegenvignet »

Lees Interacties

Reacties

  1. reventon zegt

    26 mei 2012 om 14:40

    Mooie auto, eindelijk een beginnend automerk dat geen andere auto’s kopieert. Ik hoop dat ze het halen.

    Login om te reageren
  2. norge zegt

    26 mei 2012 om 14:41

    2,8 naar leeg lijkt me meer realistisch .Die 600 klik wordt zeker alleen maar gehaald in de max 30 modus.

    Login om te reageren
  3. AS zegt

    26 mei 2012 om 14:49

    Zijn er alleen maar rode auto’s daar?

    OT: best een mooie wagen!

    Login om te reageren
  4. kickass zegt

    26 mei 2012 om 14:50

    Dat is wel heel netjes, 1088 pk en daarmee een actieradius van 600 km. Hoeveel km’s zouden er overblijven bij normaal gebruik?

    Login om te reageren
  5. HDM zegt

    26 mei 2012 om 15:02

    Is ie weer :D Blijf het een vette bak vinden, vooral als ze die cijfers allemaal waar kunnen maken.

    Die dingen verkopen lijkt mij overigens geen enkel obstakel als je ziet dat Marussia alle 500 B2’s heeft weten te verkopen.

    Login om te reageren
  6. wantthegreen zegt

    26 mei 2012 om 15:03

    vandaag is rood!?

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      26 mei 2012 om 15:16

      @wantthegreen: De kleur van de helm op Pole!!

      Schumi op pole position in Monaco, woohoo! xD

      Login om te reageren
      • atteh zegt

        26 mei 2012 om 15:21

        @dennisr: Nee, Webber staat op pole, ook al was Schumi de snelste in de kwalificatie..

        @wantthegreen: Dat dacht ik ook, kennen ze daar maar één kleur in Italië of zo? Zal wel een ééntonig feest zijn dan..

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          26 mei 2012 om 15:29

          @atteh: och mien god! gaan ze weer straffen uitdelen.. Jammer weer, maar goed..

          Login om te reageren
          • dutchiehd zegt

            26 mei 2012 om 16:05

            @dennisr: schumi had die straf al voor dat de quali begon.

            Login om te reageren
            • dennisr zegt

              26 mei 2012 om 16:11

              @dutchiehd: Ja weet ik, nog van die touché met Senna.. maar vind die straffen altijd maar zielig.. zulke ongelukjes horen bij de sport..

              Login om te reageren
  7. Bo1972 zegt

    26 mei 2012 om 15:23

    Contrast noem ik dat, ze staan naast elkaar, maar t.o.v. de Aston is dit ontwerp inferieur kwa uitstraling en eenheid.

    Login om te reageren
    • adyton zegt

      26 mei 2012 om 15:29

      @Bo1972: Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind hoe de Aston daar staat enorm schreeuwerig overkomen. Te uitgebouwd gevoel, te opvallende velgen en iets te felle kleur.

      Login om te reageren
  8. adyton zegt

    26 mei 2012 om 15:25

    Prachtige wagen. Vraag me af hoe de bouwkwaliteit is bij zo een kleine, onervaren speler. Dat is de enige reden waarom ik zou twijfelen als ik het geld had.

    Login om te reageren
  9. vale46 zegt

    26 mei 2012 om 15:47

    Mooie auto, uitzinnige prestaties, alleen jammer van de achterkant. Op het moment van ontwerpen is de designer het afgetrapt :p

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      26 mei 2012 om 17:54

      @vale46:
      Geen zorgen vale,mensen die hier het geld voor hebben maken zich geen zorgen over de betrouwbaarheid nog de actieradius.
      Ze rijden er toch bijna nooit mee.
      Als ie de 600km in een jaar mag rijden is dat al veel.

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        26 mei 2012 om 19:00

        @jrk68: daar maak ik me dan ook geen zorgen om, ik vind gewoon de achterkant lelijk :p

        Login om te reageren
  10. jobh zegt

    26 mei 2012 om 15:58

    valt het alleen mij op dat alle concept auto’s op Concorso d’Eleganza Villa d’Este rood zijn

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      26 mei 2012 om 16:05

      @jobh: Opening van het artikeltje rond de Alfa 4C:
      “De auto’s op het Concorso d’Eleganza Villa d’Este worden dit jaar gesponsord door de kleur rood.”
      Dus nee, je bent niet de enige die er zo over denkt ;)

      Login om te reageren
  11. sdk16420 zegt

    26 mei 2012 om 16:15

    Ze hadden zo te zien geen tijd om de achterkant af te maken?

    Dat scherm is trouwens net zo groot als dat van de Tesla model S. Elektrisch betekent kennelijk om in het interieur nog meer stroom te slurpen?

    Login om te reageren
  12. mdemooistelettervanhetalfabet zegt

    26 mei 2012 om 16:19

    En weer een lelijke achterkant. Zijn er wel auto’s met een gelukte achterkant daar? Alhoewel de Aston Martin nog wel redelijk gelukt is.

    Login om te reageren
  13. jrmpower24 zegt

    26 mei 2012 om 16:44

    WOW! mooi ding!

    Login om te reageren
  14. jordy14 zegt

    26 mei 2012 om 17:27

    De achterkant vind ik niet zo geslaagd. Verder wel mooi!

    Login om te reageren
  15. syliaca zegt

    26 mei 2012 om 17:32

    Nein danke.

    Login om te reageren
  16. horsepower zegt

    26 mei 2012 om 17:35

    ziet er prima uit, maar die cijfertjes moeten ze nog maar waar maken.

    Login om te reageren
  17. rsvbf1 zegt

    26 mei 2012 om 21:55

    en het is de achterkant weer die ik niet mooi vind voor de 5e keer vandaag

    Login om te reageren
  18. kuzydude zegt

    26 mei 2012 om 21:56

    moet het gewoon zeggen : de structuur is net die van de am one-77 ( heel lange voorkant schuine vooruit en dan de raam stijlen die een beetje naar beneden doorlopen)

    Login om te reageren
  19. gforce zegt

    27 mei 2012 om 09:56

    Zitten me toch een paar ENORME banden onder zeg!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North