• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de nieuwe Rimac Nevera met 1914 pk

Auteur: nicolasr, gepost 1 juni 2021 om 18:30 – 30 Reacties

Dit is de nieuwe Rimac Nevera met 1914 pk

Er zit 1914 pk in de Rimac Nevera. Moeten we het nog even herhalen? Er zit 1914 pk in de Rimac Nevera. Niet te geloven…

Soms sta na alles wat je in je leven al hebt gezien, gelezen en meegemaakt nog steeds met je oren te klapperen. Vandaag was zo’n dag. Toen zagen we de plaatjes van de nieuwe Rimac Nevera voor het eerst en lazen we ook hoeveel vermogen dat ding levert. 1914 elektrische pk’s. Hallo zeg.

De prestaties zijn vanzelfsprekend buitenaards. van 0-100 kost je 1,9 seconden. 300 rij je na 9,3 seconden en bij 412 kilometer per uur is de koek op. En al die kracht wordt gevoed door een accupakket van 120 kW.

Van kleine speler tot grote naam

Rimac is in de loop der jaren uitgegroeid van een kleine jongen tot een speler van belang. het is niet voor niets dat autobedrijven als Porsche een steeds grote belang nemen in de Kroatische fabrikant. Pininfarina heeft hun nieuwste project, de Battista, op deze Nevera gebaseerd. Dat zegt toch wel wat.

  • Rimac vleugeldeuren
  • Nevara schuin
  • Rimac Nevara interieur
  • Nevara achterkant

Nog even terug naar de Nevera

Want dat is natuurlijk het lijdend voorwerp van dit stukje. Het zal je niks verbazen dat de auto grotendeels uit carbonfiber is opgetrokken. Remmen doet hij regeneratief, maar als je met 412 km per uur toch een beetje bijtijds wil stoppen, heb je 39 centimeter grote koolstofkeramische schijven van Brembo tot je beschikking.

Verder stuurt de auto middels ‘Steer By Wire’ en zit er soft- en hardware op die jou als gelukkige bestuurder tips kan geven als je hem bijvoorbeeld over het circuit jaagt.

En dan de prijs. Die is niet mals

Je betaalt 2 miljoen euro voor de Rimac Nevera. Maar een voordeel is wel dat je geen wegenbelasting hoeft te betalen. Is misschien wel een goed argument als je hem wil hebben, maar je vrouw vindt hem wat te duur. Succes ermee!

Ook interessant!

  • Rimac Nevera
    Video: Rimac Nevera doet burnout met 1.914 pk
  • Rimac maakt de Nevera lekker smerig
  • Man in Rimac Nevera doet 232 km/u op 90-weg
    Man in Rimac Nevera doet 232 km/u op 90-weg
  • BREEK: Rimac neemt Bugatti over

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, nevera, rimac

Vorig bericht: « De nieuwe DS 4 is veel duurder dan een VW Golf
Volgend bericht: Tankstations zijn nieuw doelwit van criminelen »

Lees Interacties

Reacties

  1. tvklarenbosch zegt

    1 juni 2021 om 18:44

    Ongelofelijk, en als je geen kinderen/hond/Ikea Billy hoeft te vervoeren een prima daily driver

    Login om te reageren
    • royaledeluxe zegt

      1 juni 2021 om 19:23

      Dat kan hij ook allemaal niet. Hij heet Rimac ijskast in het NL. Maar je fris houden doet hij dus als de beste.

      Login om te reageren
  2. brummer zegt

    1 juni 2021 om 18:46

    Ik zou dit nooit kunnen kopen dus heb natuurlijk totaal geen recht van spreken, maar dit is toch helemáál niet leuk meer. Chris Harris had er laatst een ontzettend goed betoog over; tot een bepaald punt is snellere acceleratie toch alleen maar pijnlijk, eng en levensgevaarlijk? Ik kan me zo voorstellen dat je veel meer voldoening haalt uit een directe, lichte auto met “maar” een pk of 500. Maar goed, mijn Gazelle bevalt ook uitstekend.

    Voor de liefhebbers: https://youtu.be/IndX2vzdDEM

    Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      1 juni 2021 om 18:58

      Nou ik denk ook wel eens met dat koppel. Stel je zit op de bijrijdersstoel van een heel snelle elektrische auto. Je kijkt achterom, nek gedraaid. En de bestuurder plankt. Dat kan vrij pijnlijk zijn ofniet.

      Login om te reageren
    • Bernadette zegt

      1 juni 2021 om 22:23

      @brummer: eens, power is nothing without control en laat dat laatste nou net ’t grootste manco zijn van wss veel van zijn eigenaren.

      Login om te reageren
  3. Richmond zegt

    1 juni 2021 om 18:52

    Rimcac Vrieskast goede naam. (Nevera is in het Spaans vriezer)

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      1 juni 2021 om 21:28

      @benja01: Het is ook een Kroatisch woord he.

      Login om te reageren
      • Richmond zegt

        1 juni 2021 om 21:52

        @fanboy: meestal kiezen ze een naam die niet als iets geks klinkt in een andere taal. Om fiat Croma situaties te voorkomen.

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          1 juni 2021 om 23:09

          @benja01: of de Mitsubishi Pajero in Spanje haha

          Login om te reageren
    • vacano zegt

      2 juni 2021 om 02:34

      koelkast

      Login om te reageren
  4. flatsix010 zegt

    1 juni 2021 om 19:24

    Steer by wire is niet zo speciaal, het ‘brake by wire’ van deze wagen echter wel.

    Leuk filmpje van Carwow trouwens waar een F90 stradale helemaal zoek gereden wordt.

    Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      1 juni 2021 om 19:26

      Carwow heeft altijd leuke dragrace filmpjes. Jammer van eindeloze gewauwel aan ’t begin altijd. Gelukkig kun je vooruit spoelen

      Login om te reageren
  5. texter zegt

    1 juni 2021 om 19:42

    8,62 seconden op de kwart mijl in het Carwow filmpje is een beste prestatie…

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      1 juni 2021 om 22:59

      @texter: en dat op vliegveld asfalt..

      Login om te reageren
  6. fendercd60 zegt

    1 juni 2021 om 19:59

    Ik vind het een mooie auto. Enige nadeel is dat het geen geluid maakt.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      1 juni 2021 om 21:31

      @fendercd60: Dit ding maakt wel degelijk geluid! En geen nep geluidje door speakers.
      Volgens mij hoor je hem zelfs schakelen of iets wegregelen qua toeren. Want deze heeft ook een versnellingsbak.
      Zoek even op YouTube over deze auto, en dan van The Late Brake Show.

      Login om te reageren
  7. Charles Taycan 4S zegt

    1 juni 2021 om 20:07

    Fraaie en belachelijk snelle auto!😜

    Login om te reageren
  8. ericc zegt

    1 juni 2021 om 21:07

    Lijkt op de Touring Superleggera van vanmorgen maar ik neem de Touring wel.

    Login om te reageren
  9. 993carrera4s zegt

    1 juni 2021 om 23:09

    Dit is wel echt grensverleggend. Uniek ding. Prestaties natuurlijk veel te gek om er echt iets mee te kunnen.

    Login om te reageren
  10. flyerbunch zegt

    1 juni 2021 om 23:19

    Er werd ondertussen al een wereldrecord gezet met de auto! Zie video:

    https://youtu.be/A4orCB71BgY

    Login om te reageren
  11. grandmasterb zegt

    1 juni 2021 om 23:25

    Welke gek gaat daar 2 miljoen voor betalen. De nieuwe Tesla roadster is vrijwel net zo snel (of sneller) en kost 10% er van, tenminste als die eindelijk eens op de markt komt (maar het prototype is er al een paar jaar zag ik in een video met Jay Leno). Musk schiet eens op!

    Login om te reageren
    • lebeaunl zegt

      2 juni 2021 om 05:12

      @grandmasterb: denk dat het een waardevaste auto zal zijn, dus elke ‘gek’ die (te)veel geld heeft of ermee wil beleggen kan interesse hebben.

      Mooi ding verder wel. De naam moet je niet door elkaar halen, anders heb je sowieso Never a Rimac..

      Login om te reageren
    • Maarten123 zegt

      2 juni 2021 om 10:10

      Ik denk dat er genoeg techjongens met teveel geld in bijvoorbeeld de San Francisco Bay Area zijn die hier warm voor lopen. Ze willen er ook vast geen paar duizend van bouwen.

      Login om te reageren
  12. potver7 zegt

    2 juni 2021 om 07:56

    Historisch verantwoord vermogen. Weten ze heel zeker dat het geen 1918 pk is? Of wordt dat het vermogen van het volgende model…

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      2 juni 2021 om 11:44

      Dat worden er 1939 denk ik

      Login om te reageren
  13. Gulli zegt

    2 juni 2021 om 08:15

    Leuk, 1914pk, dat is vast geen toeval. Is dat een verwijzing naar de moord op Franz Ferdinand in 1914 in buurland Bosnië (wat toen nog tot samen met Kroatië tot 1 land behoorde binnen het Oostenrijk-Hongaarse rijk?) waarmee de Eerste Wereldoorlog van start ging?

    Login om te reageren
  14. mashell zegt

    2 juni 2021 om 09:14

    Maar 1914 pk, valt toch wat tegen, had er dan 2000 in gezet.

    Login om te reageren
  15. lambo350gt zegt

    2 juni 2021 om 22:39

    Is dit dezelfde auto als de rimac concept two? Ik snap het even niet meer

    Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      2 juni 2021 om 22:50

      Dit is inderdaad de productieversie van de C_Two

      Login om te reageren
  16. cossiekiller zegt

    3 juni 2021 om 19:16

    Deze aandrijflijn in een grote break. Laat maar komen. Wel de hond vastriemen voor vertrek!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North