• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

1.243 pk Hennessey CTS-V is een zwart MONSTER

Auteur: sir_smokalot, gepost 6 september 2012 om 14:10 – 59 Reacties

Hennessey-CTS-V. Power dome much?
Hier is de 2013 Hennessey VR1200 Twin Turbo Coupe, met 1.081 pk op de achterwielen. Er worden er 12 van gemaakt. Nog vragen?

De Texaanse tuning-tovenaars van Hennessey Performance Engineering doen nooit te lullig over een pak extra pk’s in hun bolides. De Venom GT ligt nog vers in het geheugen, en ook de Camaro ZL1 werd al eens de vier cijfers in geschopt. Waarden die normaalgesproken voorbehouden blijven aan extreme GT-R en Gallardo-projectjes.

Deze Cadillac CTS-V met VR1200 Twin Turbo-kit heeft een dikke 7 liter V8 LS7 (in de basis atmosferisch, en het grootste blok dat GM af fabriek in zijn modellen lepelt) onder de kap, en aangezien het blok werd vervangen, zijn er meteen maar twee turbo’s op geschroefd. Goodbye, supercharger-jank, hello turbo-gefluit en -gesis, dat op de gemiddelde dubstep-plaat niet zou misstaan.

Aan de krukas wordt een Bugatti-pestende 1.243 pk gegenereerd, genoeg om de bandjes mee aan het roken te krijgen lijkt ons. 0-100-tijden zijn irrelevant, tussensprintjes des te leuker.

Om achterliggers extra duidelijk te maken dat ze wel even heel rap van die linkerbaan op moeten teffen, heeft Hennessey een hele dikke power bulge met godse veel ventilatieroosters gemonteerd. This Texan means business… VIDEO!

Ook interessant!

  • Hennessey Deep Space
    Hennessey Deep Space zeswieler heeft 2.400 pk
  • Hennessey Mustang Legend Edition is bijna een Ford GT
  • Hennessey Mammoth is 1.000 pk gezinsauto
  • Video - Hennessey RAM TRX is nóg sneller

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Cadillac, Coupe, cts-v, Hennessey, tuning, zwart

Vorig bericht: « Full-size Lego go-kart, made in NL [video]
Volgend bericht: Audi RS5 Cabrio: hele rappe dakloze [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. MARS zegt

    6 september 2012 om 14:12

    Ik heb nog een vraag, is ie er ook in blauw?

    Login om te reageren
  2. MARS zegt

    6 september 2012 om 14:14

    Sommige auto’s zijn door lelijkheid mooi, dat is deze ondanks zijn vele paarden niet…

    Login om te reageren
  3. stanny zegt

    6 september 2012 om 14:15

    Lekker! Kom hem maar brengen. (Of mag ik hem komen halen?)

    Login om te reageren
    • stanny zegt

      6 september 2012 om 14:16

      @stanny: Had leuker geweest met 1.234 pk…

      Login om te reageren
      • maxx1 zegt

        6 september 2012 om 17:32

        @stanny: tuurlijk niet man! Scheelt 9 pk!! 9 paarden, straks moet je nog vertellen dat dat hij slecht 1234 pk heeft!

        Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    6 september 2012 om 14:16

    Gaat alleen maar hard rechtdoor, only in America en flutinterieur…. Zo, hebben we die ook weer gehad…… OT Whoaahh wat een vette bak. 4th gear burnout FTW

    Login om te reageren
  5. iphonistvongates zegt

    6 september 2012 om 14:16

    ik heb ook nog 2 vragen…wat is de bijtelling mocht je deze ahmmm ‘auto’ zakelijk willen rijden? Kan ik mijn airmiles-pas koppelen aan de tankpas van de zaak, AUB?

    Login om te reageren
    • desoper zegt

      6 september 2012 om 14:46

      @iphonistvongates: Als jouw baas zo gek is, om jou deze auto zakelijk te laten rijden. Dan is het slim voor hem om meteen wat aandelen van de shell te kopen.
      Salaris hoeft ie jou niet meer te betalen, want aan air-miles haal je maandelijks genoeg binnen.

      Login om te reageren
  6. kaasboerin zegt

    6 september 2012 om 14:16

    Oh god.. Doekje ahhhhssssssjeblieffffff…..

    Login om te reageren
  7. bbroek zegt

    6 september 2012 om 14:17

    Waarom moet iets dat getuned is met 800+ pk bijna altijd lelijk zijn???

    Login om te reageren
    • anakiet zegt

      6 september 2012 om 16:38

      @bbroek:

      Een Underground Racing R8 GT dan ?

      Sowieso laten ze het uiterlijk redelijk standaard bij Underground Racing.

      Maar de meeste autobloggerts vinden waarschijnlijk de R8 een onwijs lelijke auto. Maar hij is iig redelijk standaard.

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        6 september 2012 om 20:31

        @anakiet: R8 is (vind ik) standaard al niet mooi… Maar het klopt inderdaad, verder dan velgen gaan ze bij UGR niet.

        Login om te reageren
        • anakiet zegt

          6 september 2012 om 22:07

          @ej20g:

          Idd zijn er genoeg die hem niet mooi vinden. Maar zag die rode gister avond ergens voorbij komen, en die vond ik persoonlijk erg geslaagd. Die stond nog vers in mijn geheugen.

          Login om te reageren
        • autobart zegt

          6 september 2012 om 23:00

          @ej20g: Inderdaad, kijk de Twin-turbo Gallardo of de Twin-Turbo Aventador maar eens, het uiterlijk laten ze zo mooi als het al was, alleen geven ze hem flink wat krachtvoer.

          Login om te reageren
  8. kaasboerin zegt

    6 september 2012 om 14:19

    Login om te reageren
  9. bullgod76 zegt

    6 september 2012 om 14:27

    Euh, waar zit de afterburner??

    Login om te reageren
  10. redbeams zegt

    6 september 2012 om 14:29

    Prachtbak alleen jammer dat die lelijke bult t zo verpest.

    Login om te reageren
  11. DennisS65B40 zegt

    6 september 2012 om 14:30

    En met een handbak!!!! Woehoe!!

    Login om te reageren
  12. featherlight zegt

    6 september 2012 om 14:50

    Ehm.. De LS7 (oftewel “427”) is niet de grootste motor van GM. De LSX blokken lopen tot en met “454” (7.4L) en dan heb je nog de “big blocks” die tot “502” cubic inch te krijgen zijn bij GM zelf. Dan zijn er altijd nog de “stroker” big blocks van “572” enz.

    Login om te reageren
    • featherlight zegt

      6 september 2012 om 14:53

      @featherlight:
      “572” is trouwens 9.37 liter.

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      6 september 2012 om 15:10

      crate enigines ja. Maar die stoippen ze niet in std modellen.

      Login om te reageren
      • featherlight zegt

        6 september 2012 om 15:30

        @sir_smokalot:
        De CTS is niet standaard met een LS7 van fabriek af, ze hebben het hier al over een crate engine wat erin gepropt is. De CTS-V gebruikt de LSA blok (6.2 Supercharged).
        De LS7 komt alleen standaard in de Z06 Corvette en de gelimiteerde “427” Corvette Convertible (blijkbaar was er in 2009 ook een Holden HSV427).
        De “427” is niet de ‘grootste blok van GM’ zoals in de artikel staat. Er staat ook nergens bij dat het alleen om productie uitvoeringen gaat. Just sayin’

        Login om te reageren
        • KUYL zegt

          6 september 2012 om 15:43

          @featherlight: Misschien handig bij het uitlegggen:

          http://www.chevroletperformance.com/Parts/showcase.jsp

          Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          6 september 2012 om 20:58

          @featherlight: Allemaal bekend op de redactie, maar ok, je hebt een punt. Zal even toevoegen dat het om standaard modellen gaat,.

          Login om te reageren
  13. mout zegt

    6 september 2012 om 14:56

    1.081 (eerste regel) of 1.243 (kopje & vierde paragraaf)?
    Die 1.081 zouden best eens Nm kunnen zijn?

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      6 september 2012 om 15:11

      Wiel- vs krukas-pk’s

      Login om te reageren
  14. trolle zegt

    6 september 2012 om 15:04

    Die 1081 is op de wielen dus die 1243 zullen de gewone pk’s zijn zeker?

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      6 september 2012 om 15:11

      @trolle: exact.

      Login om te reageren
    • autobart zegt

      6 september 2012 om 23:04

      @trolle: Wow, dus er wordt eigenlijk 20% aan vermogen in de bak en andere delen van de aandrijving verloren!

      Login om te reageren
  15. michelyman zegt

    6 september 2012 om 15:08

    Ziet er best goed uit! Leuk vermogen btw!

    Login om te reageren
  16. vali1992nl zegt

    6 september 2012 om 15:16

    Ik heb ook 1 vraag:
    Komt ie ook als estate?

    Hoe zou dit zich trouwens verhouden tegenover bijvoorbeeld een g-power m5?

    Login om te reageren
  17. MLTB zegt

    6 september 2012 om 15:18

    Een gedrocht en draak van een auto ja!

    Login om te reageren
  18. ej20g zegt

    6 september 2012 om 15:20

    Mooi project weer van Hennessey. Mooie spec’s ook. Maar ik had eigenlijk wel gehoopt dat er foto’s bij zouden staan van hoe de turbo’s gemonteerd zijn. Ben daar eigenlijk wel benieuwd naar.

    Login om te reageren
    • featherlight zegt

      6 september 2012 om 15:48

      @ej20g:
      Als ze het hebben gedaan zoals op de Camaro, dan zijn de turbos laag en naar achteren in de motorruimte geplaatst waar je ze niet ziet (niet hoog en naar voren zoals NRE dat doet).
      Hennessey Camaro :

      Ter vergelijking een NRE setup:

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        6 september 2012 om 20:34

        @featherlight: dat bedacht ik me inderdaad achteraf. Waarschijnlijk naast de transmissie, zoals vaak ook bij Corvette’s gedaan wordt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de setup van Nelson Racing Engines mooier vind. Hou ervan om naar techniek te kijken. En efficienter lijkt het me ook omdat de turbo’s dichter bij de intercooler zitten.

        Login om te reageren
        • featherlight zegt

          6 september 2012 om 22:14

          @ej20g:
          Ja NRE bouwt echt mooie dingen. Ze hebben zelfs een nieuwe turbo housing laten maken om alles mooi symmetrisch te houden. Alleen wel heel duur allemaal, maar ja. If you want the best….
          Neem maar eens een kijkje in de foto galerie :
          http://www.nelsonracingengines.com/the-gallerry.html
          Staan ook veel engine dyno videos op hun site.

          Login om te reageren
  19. baasbas zegt

    6 september 2012 om 15:29

    Oeh, als ik toch veel geld had.. Ik had snoeihard een station-variant hiervan besteld. Doe maar in candy apple rood. Oh en liefst een iets kleinere powerdome, als dat kan… Strik er omheen hoeft niet

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      6 september 2012 om 17:13

      Ik zou’m met dit jasje bestellen dus…

      Login om te reageren
  20. meneersander zegt

    6 september 2012 om 16:45

    Heeft die auto nou een handbak?? Dat kan toch niet met deze vermogens. En een navi schermpje kan er niet eens vanaf:p

    Login om te reageren
    • featherlight zegt

      6 september 2012 om 17:12

      @meneersander:
      Navi schermpje?

      Pop-up unit boven op de ‘center stack’, boven het klokje.
      1000pk handbak ?
      http://www.libertysgears.com/
      http://www.ppgearbox.com.au/
      http://www.rpmtransmissions.com/

      Login om te reageren
      • meneersander zegt

        6 september 2012 om 18:26

        @featherlight: OO:p Had wel ene foto met het scherm omhoog verwacht dan:p Foutje!

        En handbak? Kijk maar hij heeft drie pendalen…

        Login om te reageren
        • featherlight zegt

          6 september 2012 om 20:32

          @meneersander:
          Ja, die drie links zijn voor bedrijven die versnellingsbakken bouwen die 1000pk+ aan kunnen.
          Liberty heeft er zelf eentje voor racen die 3000hp/3600lbs-ft aan kan. (dan wel met V-gate shifter)
          En ook opties voor clutchless builds.

          Login om te reageren
          • ej20g zegt

            6 september 2012 om 20:42

            @featherlight: er zijn ook bedrijven die je standaard versnellingsbak versterken. Ik denk dat Hennessey dat uitbesteedt heeft aan zo’n bedrijf of de tandwielen en behuizing zelf hebben versterkt. Het is denk ik maar net waar je voorkeur ligt. Voor dik boven de 2000 pk heb je inderdaad ook speciale versnellingsbakken die vaak (ik geloof) hydraulisch bediend worden (Lenco 3-speed dragracing transmission bijvoorbeeld).

            Login om te reageren
            • featherlight zegt

              6 september 2012 om 22:09

              @ej20g:
              Deze bedrijven doen dat soort werk ook. Is vaak erg duur om van “scratch” te beginnen. Tremec T56 en TKO zijn nog al populaire als basis. En als ik me niet vergist zit er in de CTS-V standaard al een T-56. Ik weet ook niet of Hennessey het zelf in-huis doet of bij iemand anders laat doen.
              Met “pistol grip”…. yum :O..|

              Login om te reageren
          • meneersander zegt

            6 september 2012 om 21:39

            @featherlight: Oo oké. Moet heel eerlijk bekennen dat ik alleen de eerste link heb aangeklikt, en daar toen ik niet gelijk een handbak zag, gelijk weggegaan ben:p

            Ik dacht dat je bedoelde van ben jij gek een handbak:p

            Login om te reageren
  21. lincoln zegt

    6 september 2012 om 17:04

    man man man ..
    absurder gaat het vandaag niet worden ..

    ik ga net als @baasbas voor de shooting brake (break mag ook) ..

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      6 september 2012 om 17:07

      @lincoln: En parkeersensoren natuurlijk!
      Ik dacht dat de Camaro al moeilijk kijken was met het achteruit parkeren.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        6 september 2012 om 17:32

        @kaasboerin: LOL, ja dat is inderdaad wel lastig bij de Camaro. Kan je vertellen, heb ook in de stock coupe CTS gereden en dat is net een brievenbus.

        Login om te reageren
  22. pursuit zegt

    6 september 2012 om 17:25

    Heerlijk afkicken van het VW. Golf nieuws

    Login om te reageren
  23. smoked zegt

    6 september 2012 om 17:36

    Zo! Beste powerdome!

    Login om te reageren
  24. vrobinv zegt

    6 september 2012 om 17:43

    dat ding is zeker linkerbaan werk!

    Login om te reageren
  25. jordy14 zegt

    6 september 2012 om 17:48

    Erg subtiel;)

    Login om te reageren
  26. dnadave zegt

    6 september 2012 om 19:04

    Crazy shit!
    Allleen jammer van die “fast” tekst op het motorblok. Komt een beetje halfords achtig over. Deze auto heeft geen plakplaatjes nodig.

    Login om te reageren
  27. berlinetta zegt

    6 september 2012 om 19:20

    Hij lijkt wel op quasimodo, zo gebocheld issie

    Login om te reageren
  28. motherlover zegt

    6 september 2012 om 20:01

    Heerlijk anders deze bruut!

    Login om te reageren
  29. kuzydude zegt

    6 september 2012 om 20:20

    de techniek is WAUW , maar de auto is strontlelijk

    Login om te reageren
  30. stihl zegt

    6 september 2012 om 20:51

    Hmm die ‘VIDEO’ is ook alleen maar een slideshow van fotos…

    Login om te reageren
  31. Tonnie zegt

    6 september 2012 om 22:30

    Wtf, looks like a 666 spaceship.

    Login om te reageren
  32. kickass zegt

    8 september 2012 om 13:09

    Die powerdome is vet! De rest van de auto ook eigenlijk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North