
Ja, je hebt het goed.
De huidige generatie Toyota Supra wordt nogal geplaagd met het feit dat de sportwagen toch wel erg veel onderdelen deelt met BMW. Niet zo gek, want een groot deel van de aandrijflijn is inderdaad afkomstig van het merk uit Duitsland.
Wat heeft Toyota dan wel echt in eigen huis ontworpen? Het instrumentencluster met de tellers misschien? Nee, ook dat is echt door BMW gedaan. Volgens Motortrend is BMW Design Works verantwoordelijk geweest voor het design van de tellers.
Opmerkelijk, want het design van de tellers in de Supra is totaal anders in vergelijking met BMW. Het zou dus logisch zijn om te denken dat de Japanners over het ontwerp van het stukje software wél een vinger in de pap hadden. Dat het infotainmentsysteem een variant op iDrive is was al bekend.
Uiteindelijk kunnen we eeuwig discussiëren over de rol van BMW in de ontwikkeling van de Supra, maar besef dat zonder deze samenwerking er helemaal geen Supra zou zijn gekomen. Bovendien is de Japanse sportauto uniek: de Z4 is een roadster en daar komt geen coupé van.





Ik had het fout: ik dacht door een kleuter ;-)
Nou breekt mn klomp zeg…
De Supra kan er alleen maar beter van worden.
@bsxc2: Over het algemeen niet op het vlak van betrouwbaarheid met meer Bmw onderdelen…
Krijgen jullie betaald per Supra-topic?
@troljedemoeder: Alleen als je op de rood gekleurde link klikt met “Supra”.
Aber Mensch, das ist doch súpra !
@amghans: Nein Nein Nein!!!.
@amghans: Haha ja…findest du das normal? Nein das ist supra.
Vier uur cup a supra!
Enz
Enz
Mag ik al naar huis?
@autodidact: ja hoor. Uur geleden ook al.
@jaapiyo: had je dat niet even eerder door kunnen geven dan
Tja, ik snap niet waarom de mensen klagen, tis alleen maar een positief iets dat er BMW genen in de supra zitten…
@antielectrischeautos: precies als je nu ook gewoon de body panelen om kon hangen om er een strakke Z4 coupé van te maken ben je spekkoper…
@griffendahl: idd als dat toch is kon, dan was ik nog wel te porren voor de supra in de toekomst….
@antielectrischeautos: Inderdaad, bij een Wiesmann zat ook niemand te zeiken.
@venividivici: precies dat, toen had iedereen het er over hoe geweldig concept de klassieke lijnen met bijv de 5.0 V10 vd M5/M6 erin… nu bij de supra is iedereen aant janken dat er bmw techniek in ligt
Ik vind het Z4 interieur toch wel een heel stuk mooier dan dat van de Supra. BMW lijkt de Supra het interieur van een paar generaties terug gegeven te hebben.
@hehe: het is inderdaad niet het mooiste dat naar de Supra ging, BMW is de kampioen in mooie slanke sportieve stuurwielen maar in de Supra zit een dik comfort stuurwiel.
Tja, het is een redelijk basic instrumentarium, maar het is prettiger leesbaar dan die gekke klokken welke BMW monteert…..
@dutchdriftking: Inderdaad, dit is tenminste leesbaar en overzichtelijk. Je kan wel veel toeters en bellen afzetten maar echt mooi is dat BMW klokkenspel nooit.
Waar Mercedes, VW en andere merken gebruik maken van talloze instellingen om desgewenst een klassiekere layout te hebben, slaan ze in Beieren de bal serieus mis. Gelukkig is er de head up display waardoor je die klokken wat kan negeren..
@gumz: Ik vind het ook gewoon echt lelijk. Ik zal vast een tik hebben, maar ik heb graag fysieke analoge klokken. Zo veel mogelijk! Een analoge turbodruk meter, olie temperatuur meter, heerlijk!
@dutchdriftking: Zoals in de X3 of 5 serie pre-facelift vind ik wel super, deels digitaal maar steeds mooie ronde vormen. En de toerenteller loopt niet omgekeerd..
Ah…het dagelijkse reclameblok voor de Toyota Supra komt ook weer voorbij. Hij verkoopt zeker niet zo lekker en daar probeert Autoblog wat aan te doen?
Zou toch handig zijn als we de verschillen hier direct konden zien.
Welke tellers? Ik zie alleen een scherm.
álles aan dat interieur ademt toch BMW? Het stuur, het iDrive scherm met bediening, de automaatpook en alle knoppen eromheen, het climatecontrol-paneel, de knoppen om de ramen te bedienen en zo is er vast nog veel meer te vinden. Ik vind ’t eerlijk gezegd meer een gerebadgede BMW dan een Toyota.
@henk123456: gelukkig maar als Toyota het had gedaan was het waarschijnlijk chaotisch en hard plastic geworden.. zelfs in een Lexus is het niet al te best..
Sir Jonathan Ives? De vrijdag is geen goede dag om te raden voor mij. Ik heb het meeste succes in de 59 seconden tussen dinsdagen en woensdagen.
Jammer dzt BMW het niet on hun eigen autos toepast want die digitale scherlen zijn echt zum kotsen in de huidige beemers
En dan ís er weer een eigenwijze oldskool coupé met mooie roots en dan wordt er vooral over gezeken dat het niet hetzelfde is als wat er al aangeboden wordt. We’re doomed…!
Zo dat is NIEUWS