• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

1 keer raden wie de tellers van de Supra heeft ontworpen

Auteur: RubenPriest, gepost 24 januari 2020 om 14:59 – 31 Reacties

Ja, je hebt het goed.

De huidige generatie Toyota Supra wordt nogal geplaagd met het feit dat de sportwagen toch wel erg veel onderdelen deelt met BMW. Niet zo gek, want een groot deel van de aandrijflijn is inderdaad afkomstig van het merk uit Duitsland.

Wat heeft Toyota dan wel echt in eigen huis ontworpen? Het instrumentencluster met de tellers misschien? Nee, ook dat is echt door BMW gedaan. Volgens Motortrend is BMW Design Works verantwoordelijk geweest voor het design van de tellers.

Opmerkelijk, want het design van de tellers in de Supra is totaal anders in vergelijking met BMW. Het zou dus logisch zijn om te denken dat de Japanners over het ontwerp van het stukje software wél een vinger in de pap hadden. Dat het infotainmentsysteem een variant op iDrive is was al bekend.

Uiteindelijk kunnen we eeuwig discussiëren over de rol van BMW in de ontwikkeling van de Supra, maar besef dat zonder deze samenwerking er helemaal geen Supra zou zijn gekomen. Bovendien is de Japanse sportauto uniek: de Z4 is een roadster en daar komt geen coupé van.

Ook interessant!

  • Dit is de SNELSTE Toyota GR Supra
  • supra onderdelen
    Toyota levert nieuwe onderdelen voor oude Supra's
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota
  • Levensgrote LEGO Supra kan ook echt rijden
    Levensgrote LEGO Supra kan ook echt rijden

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, design, supra, Toyota

Vorig bericht: « MTM maakt nieuwe Audi RS 6 Avant tot een beest
Volgend bericht: AC Schnitzer ACS3 (BMW M340i) – rij-impressie »

Lees Interacties

Reacties

  1. fastshifter zegt

    24 januari 2020 om 15:04

    Ik had het fout: ik dacht door een kleuter ;-)

    Login om te reageren
  2. reactief zegt

    24 januari 2020 om 15:07

    Nou breekt mn klomp zeg…

    Login om te reageren
  3. bsxc2 zegt

    24 januari 2020 om 15:15

    De Supra kan er alleen maar beter van worden.

    Login om te reageren
    • johnhert zegt

      24 januari 2020 om 19:01

      @bsxc2: Over het algemeen niet op het vlak van betrouwbaarheid met meer Bmw onderdelen…

      Login om te reageren
  4. troljedemoeder zegt

    24 januari 2020 om 15:30

    Krijgen jullie betaald per Supra-topic?

    Login om te reageren
    • tierelier zegt

      24 januari 2020 om 15:38

      @troljedemoeder: Alleen als je op de rood gekleurde link klikt met “Supra”.

      Login om te reageren
  5. kniesoor zegt

    24 januari 2020 om 15:51

    Aber Mensch, das ist doch súpra !

    Login om te reageren
    • mikje90 zegt

      24 januari 2020 om 16:16

      @amghans: Nein Nein Nein!!!.

      Login om te reageren
    • autodidact zegt

      24 januari 2020 om 16:31

      @amghans: Haha ja…findest du das normal? Nein das ist supra.

      Vier uur cup a supra!

      Enz

      Enz

      Mag ik al naar huis?

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        24 januari 2020 om 16:52

        @autodidact: ja hoor. Uur geleden ook al.

        Login om te reageren
        • autodidact zegt

          24 januari 2020 om 18:04

          @jaapiyo: had je dat niet even eerder door kunnen geven dan

          Login om te reageren
  6. antielectrischeautos zegt

    24 januari 2020 om 15:54

    Tja, ik snap niet waarom de mensen klagen, tis alleen maar een positief iets dat er BMW genen in de supra zitten…

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      24 januari 2020 om 17:40

      @antielectrischeautos: precies als je nu ook gewoon de body panelen om kon hangen om er een strakke Z4 coupé van te maken ben je spekkoper…

      Login om te reageren
      • antielectrischeautos zegt

        27 januari 2020 om 08:45

        @griffendahl: idd als dat toch is kon, dan was ik nog wel te porren voor de supra in de toekomst….

        Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      24 januari 2020 om 22:46

      @antielectrischeautos: Inderdaad, bij een Wiesmann zat ook niemand te zeiken.

      Login om te reageren
      • antielectrischeautos zegt

        27 januari 2020 om 08:44

        @venividivici: precies dat, toen had iedereen het er over hoe geweldig concept de klassieke lijnen met bijv de 5.0 V10 vd M5/M6 erin… nu bij de supra is iedereen aant janken dat er bmw techniek in ligt

        Login om te reageren
  7. hehe zegt

    24 januari 2020 om 16:25

    Ik vind het Z4 interieur toch wel een heel stuk mooier dan dat van de Supra. BMW lijkt de Supra het interieur van een paar generaties terug gegeven te hebben.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 januari 2020 om 07:02

      @hehe: het is inderdaad niet het mooiste dat naar de Supra ging, BMW is de kampioen in mooie slanke sportieve stuurwielen maar in de Supra zit een dik comfort stuurwiel.

      Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    24 januari 2020 om 16:33

    Tja, het is een redelijk basic instrumentarium, maar het is prettiger leesbaar dan die gekke klokken welke BMW monteert…..

    Login om te reageren
    • gumz zegt

      24 januari 2020 om 17:05

      @dutchdriftking: Inderdaad, dit is tenminste leesbaar en overzichtelijk. Je kan wel veel toeters en bellen afzetten maar echt mooi is dat BMW klokkenspel nooit.
      Waar Mercedes, VW en andere merken gebruik maken van talloze instellingen om desgewenst een klassiekere layout te hebben, slaan ze in Beieren de bal serieus mis. Gelukkig is er de head up display waardoor je die klokken wat kan negeren..

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        24 januari 2020 om 17:27

        @gumz: Ik vind het ook gewoon echt lelijk. Ik zal vast een tik hebben, maar ik heb graag fysieke analoge klokken. Zo veel mogelijk! Een analoge turbodruk meter, olie temperatuur meter, heerlijk!

        Login om te reageren
        • gumz zegt

          24 januari 2020 om 20:32

          @dutchdriftking: Zoals in de X3 of 5 serie pre-facelift vind ik wel super, deels digitaal maar steeds mooie ronde vormen. En de toerenteller loopt niet omgekeerd..

          Login om te reageren
  9. rhellema zegt

    24 januari 2020 om 16:47

    Ah…het dagelijkse reclameblok voor de Toyota Supra komt ook weer voorbij. Hij verkoopt zeker niet zo lekker en daar probeert Autoblog wat aan te doen?

    Login om te reageren
  10. banderas zegt

    24 januari 2020 om 16:57

    Zou toch handig zijn als we de verschillen hier direct konden zien.

    Login om te reageren
  11. bernoulli zegt

    24 januari 2020 om 16:59

    Welke tellers? Ik zie alleen een scherm.

    Login om te reageren
  12. henk123456 zegt

    24 januari 2020 om 17:04

    álles aan dat interieur ademt toch BMW? Het stuur, het iDrive scherm met bediening, de automaatpook en alle knoppen eromheen, het climatecontrol-paneel, de knoppen om de ramen te bedienen en zo is er vast nog veel meer te vinden. Ik vind ’t eerlijk gezegd meer een gerebadgede BMW dan een Toyota.

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      24 januari 2020 om 17:29

      @henk123456: gelukkig maar als Toyota het had gedaan was het waarschijnlijk chaotisch en hard plastic geworden.. zelfs in een Lexus is het niet al te best..

      Login om te reageren
  13. iphonistvongates zegt

    24 januari 2020 om 17:21

    Sir Jonathan Ives? De vrijdag is geen goede dag om te raden voor mij. Ik heb het meeste succes in de 59 seconden tussen dinsdagen en woensdagen.

    Login om te reageren
  14. lexis zegt

    24 januari 2020 om 21:07

    Jammer dzt BMW het niet on hun eigen autos toepast want die digitale scherlen zijn echt zum kotsen in de huidige beemers

    Login om te reageren
  15. alfalfa zegt

    24 januari 2020 om 23:42

    En dan ís er weer een eigenwijze oldskool coupé met mooie roots en dan wordt er vooral over gezeken dat het niet hetzelfde is als wat er al aangeboden wordt. We’re doomed…!

    Login om te reageren
  16. dolledries zegt

    25 januari 2020 om 11:11

    Zo dat is NIEUWS

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North