• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MTM maakt nieuwe Audi RS 6 Avant tot een beest

Auteur: RubenPriest, gepost 24 januari 2020 om 14:06 – 26 Reacties

Voor zover de RS 6 Avant dat nog niet was.

De nieuwe RS 6 Avant is hier en natuurlijk kunnen tuners de 4.0-liter twin-turbo V8 niet met rust laten. Audi heeft goed zijn best gedaan, want met 600 pk zullen weinig kopers denken dat ze nóg meer vermogen nodig hebben. Wie dat toch wil kan onder meer bij MTM aankloppen.

Als één van de eerste partijen komt de tuner met een Stage 1 pakket voor de nieuwe RS 6 Avant. Prijzen worden in een later stadium bekendgemaakt. MTM heeft wel alvast de verbeterde specificaties voor je.

Waar een standaard RS 6 Avant genoegen moet nemen met 600 pk en 800 Nm koppel, brengt MTM het vermogen naar circa 783 pk en 1.030 Nm koppel. Aangezien de RS 7 Sportback en de RS Q8 hetzelfde blok in het vooronder hebben kun je dit resultaat ook op deze auto’s krijgen.

Het is een verbluffend resultaat, helemaal als je beseft dat we het hier hebben over Stage 1 tuning. Met serieuze aanpassingen aan de hardware van de 4.0 V8 zijn vermogens richting de 1.000 pk of daarboven binnen handbereik.

Wat dat betreft kunnen we knotsgekke varianten van de RS 6 Avant verwachten. Het is voor het eerst dat Audi dit model in de Verenigde Staten gaat verkopen. Reken maar dat YouTubers deze auto maar wat graag onder handen willen nemen.

Ook interessant!

  • Bruine Audi RS6 Avant
    Bruine Audi RS6 Avant is eindelijk weer cool
  • duurste RS6 van Europa
    Duurste RS6 van Europa is een oude bekende
  • Kies maar: 3x ABT Audi RS
  • Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
    Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, Audi, avant, mtm, rs6, tuning

Vorig bericht: « Nederlandse coureur Edwin Straver overleden aan verwondingen
Volgend bericht: 1 keer raden wie de tellers van de Supra heeft ontworpen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    24 januari 2020 om 14:17

    Lekker hoor, de toppers van MTM als een van de eerste de ECU gekraakt. Als ik ooit een RS6 zal bezitten (welke generatie dan ook) heeft software (en eventuele hardware) van MTM zeker de voorkeur.

    Login om te reageren
    • poes zegt

      24 januari 2020 om 15:18

      @dutchdriftking: vergeet JD in Nederland niet :)

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        24 januari 2020 om 16:26

        @poes: JD is fantastisch, maar als ik een RS6, S8 of iets in die categorie ga aanpakken dan ga ik toch voor MTM. Met een 2.0TDI is JD meer dan goed.

        Login om te reageren
        • markoh zegt

          24 januari 2020 om 17:22

          @dutchdriftking: dit is een software aanpassing. er zijn in Nederland een aantal bedrijven die dit net zo goed kunnen. ook staan Nederlandse (software) tuners erg hoog aangeschreven. het vermogen halen op een turbo motor is kwa tuning niet zo bijzonder. dat de hardware er tegen bestand is wel weer knap. de laatste kwaliteits motor van audi was de 2.3 5 cilinder.

          Login om te reageren
    • duderuud zegt

      24 januari 2020 om 18:43

      @dutchdriftking: ik geloof er niks van dat ze zelf de ECU gekraakt hebben. Er zijn uit mijn hoofd maar 2 bedrijven ter wereld die ECU’s kraken (oa CMD Flashtek). Die bedrijven verkopen licenties om de ECU te unlocken aan tuningbedrijven die er custom tunes voor schrijven.

      Login om te reageren
  2. berlinetta zegt

    24 januari 2020 om 14:32

    Stage 1: 783 pk en 1.030 Nm. Goeiemorgen zeg.

    Login om te reageren
    • Niels99 zegt

      24 januari 2020 om 15:17

      @berlinetta: goed gelezen!

      Login om te reageren
    • hotze zegt

      24 januari 2020 om 23:15

      @berlinetta: Powerrrrrr…

      Login om te reageren
  3. bernoulli zegt

    24 januari 2020 om 15:07

    Indrukwekkend.

    Wat een gore werkplaats trouwens.

    Login om te reageren
    • henk123456 zegt

      24 januari 2020 om 16:16

      @bernoulli: Smerige werkplaats, smerige auto. Zijn niet bepaald de gelikte persplaatjes die je zou verwachten

      Btw, wat staat daar rechts in de hoek? Spiegels als een Pagani maar lijkt wat onderdelen te missen.

      Login om te reageren
      • bernoulli zegt

        24 januari 2020 om 17:01

        @henk123456: KTM X-Bow volgens mij

        Login om te reageren
      • michaelb75 zegt

        24 januari 2020 om 17:03

        @henk123456: lijkt een x-bow te zijn.

        Login om te reageren
    • ghost zegt

      24 januari 2020 om 17:33

      @bernoulli: ik kijk er niet van op. In Duitsland heb je ook een bedrijf genaamd FTS-tuning. Bedrijf is 1 van de weinige in Europa die alle software zelf schrijven, in tegenstelling tot de meesten die software inkopen bij grote leveranciers. Echter zit het bedrijf in oude varkensstallen gesitueerd, ruimte te over en alle apparatuur aanwezig verwacht echter geen chique boel.

      Login om te reageren
      • hotze zegt

        24 januari 2020 om 23:17

        @ghost: Wat maakt ’t uit. Het hoeft geen autobeurs te zijn toch ?

        Login om te reageren
    • ruben_vandenberg zegt

      24 januari 2020 om 19:47

      @bernoulli: dan kun je zien dat er gewerkt wordt..het is geen restaurant

      Login om te reageren
  4. Ot92 zegt

    24 januari 2020 om 15:18

    Dat zal lekker van zijn plek gaan.

    https://youtu.be/P3urKv_x-dE?t=357
    Zal wel zo’n acceleratie zijn, echter… ik vond het wel een beetje tegenvallen als je het vergelijkt met een getunede e63 of een m5.

    Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      24 januari 2020 om 15:20

      @ot92: 0-100 in 3,1 sec en 100-200 in 6,8 sec

      Login om te reageren
  5. woody259 zegt

    24 januari 2020 om 16:04

    Uiteraard wil je zo snel mogelijk je software kunnen verkopen, maar maximaal 3 maanden R&D vind ik wel erg kort (en ook uitsluitend getest in de herfst/winter?). Zeker voor een tuner met een goede naam zoals MTM.

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      24 januari 2020 om 16:25

      @woody259:

      Geoefend op RS7 en Q8??

      Login om te reageren
    • langejohn zegt

      24 januari 2020 om 16:53

      @woody259: In 3 maanden kun je flink wat kilometers maken. En ze hebben zat ervaring met de vorige 4.0 TFSI.

      Login om te reageren
  6. jajeroenja zegt

    24 januari 2020 om 17:54

    183pk winst op alleen aangepaste software? Bizar. Of zijn er meer mods gedaan…

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      24 januari 2020 om 19:00

      @jajeroenja: verwacht enkel software aangezien het om een stage 1 gaat.

      Login om te reageren
  7. ozzytrk zegt

    24 januari 2020 om 20:44

    Van Beest naar Beester

    Login om te reageren
  8. maxidyne zegt

    24 januari 2020 om 20:58

    Vorig jaar is mijn RS2 weer bij MTM geweest na het reviseren van de turbo. 400 pk en 500 mm. Maar dit slaat werkelijk alles, onvoorstelbaar dat ze dat met stage 1 er al uit peuren!

    Login om te reageren
  9. p3r0x zegt

    24 januari 2020 om 21:00

    RSQ8 heeft overigens een iets afwijkende setup t.o.v. RS6 en RS7; de turbo’s zijn wat groter. Motor is gelijk aan de Urus.

    Login om te reageren
  10. superg zegt

    25 januari 2020 om 02:35

    HPG heeft ook al een versie met 786 ok en 1000 ok. Ook in 3.1 sec naar de 100 km per uur.
    Is ook stage 1 via grotere lucht inlaat en software.
    Is bezig met stage 2 door onder andere geometrie in turbo. Nog geen data bekend.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North