• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

AC Schnitzer ACS3 (BMW M340i) – rij-impressie

Auteur: RubenPriest, gepost 24 januari 2020 om 16:00 – 24 Reacties

Dit is de BMW M340i in een AC Schnitzer jasje. De kers op de taart?

Ook interessant!

  • Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
    Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
  • Standaard BMW 5 Serie krijgt M5 power van AC Schnitzer
  • Loodzware BMW M4 Cabrio heeft lichtgewicht goodies
  • AC Schnitzer tilt de M440i naar 420 pk

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, ac-schnitzer, autoblog, BMW, M340i, tuning, Video, wouter-karssen

Vorig bericht: « 1 keer raden wie de tellers van de Supra heeft ontworpen
Volgend bericht: ‘Prijzen van snelladers gaan niet verder stijgen’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    24 januari 2020 om 16:32

    Het is vast een fantastisch ding, maar doe mij toch maar een B3.

    Login om te reageren
    • tanzanitef30n zegt

      24 januari 2020 om 18:57

      @dutchdriftking: Ali Express versie G200

      Login om te reageren
  2. mwti zegt

    24 januari 2020 om 16:32

    Wat een smakeloze bak zeg. Zo ordinair met al die tupperware waar dan ook nog AC Schnitzel in/op op staat.

    Login om te reageren
    • johnhert zegt

      24 januari 2020 om 19:00

      @mwti: Ac Schnitzer is de weg al aardig kwijt vanaf de e46 vind ik…

      Login om te reageren
  3. JJDW zegt

    24 januari 2020 om 16:34

    Zo he, ik heb de m340i en ben best benieuwd naar tuning mogelijkheden, maar dit zou ik hem echt niet aan doen!

    Login om te reageren
  4. gregorius zegt

    24 januari 2020 om 16:41

    Altijd leuk om te zien als jullie bij zo’n bekende tuner de auto’s uit mogen proberen. Ik vind het echt zeer lelijk en ik kan mezelf niet zo snel een situatie bedenken dat ik zou zeggen: doe mij de 1-na-duurste-3-serie, ipv de M3, ga dan bij AC langs om m te tunen (met tuv, maar niet de goedkoopste).
    Ik zou eerder voor een Alpina gaan – een wat meer reisversie, maar wel netzoveel kracht, ipv richting het gevoel van een M3, maar nog net niet.
    Maar goed, wel leuk om een verslag van te zien.

    Login om te reageren
  5. Erickson zegt

    24 januari 2020 om 16:48

    Die Duitsers hebben echt geen smaak!

    Login om te reageren
  6. hhitalia zegt

    24 januari 2020 om 17:22

    Smaakvollere velgen eronder en dan is het erg gaaf om te zien en om in te rijden, lijkt me

    Login om te reageren
  7. willeme zegt

    24 januari 2020 om 17:27

    Ik vind ‘m wel gaaf eigenlijk. Ik zou ‘m alleen bestellen in Portimao Blau met zilvergrijze velgen. Bij BMW heb je standaard ALLEEN maar keuze uit bicolor, wat thuishoort in een Sloveense AutoStyle gids. Eerste win. Stickertjes mogen er ook af. De rest mag er wel op van mij, eigenlijk. Bumper, skirts en achterspoiler zijn wel lekker dik. Het mag ook wel een beetje fout zijn. Het is overigens AC Schnitzer, dus wel kwaliteitsspul dat goed getest is.

    Alpina B3 is ook gaaf, maar aanzienlijk duurder. En een Alpina met 20″ 20-spaaks velgen en striping aan de zijkant (en voorbumper) is eigenlijk net zo fout. Het is fout en smaakloos, maar wat maakt het uit? Het is dik en kwalitatief in orde. De auto is sneller, rijdt beter en de kosten vallen mee. Het is in elk geval niet saai.

    Login om te reageren
  8. potjak zegt

    24 januari 2020 om 17:44

    Ojee dit ziet er erg jaren ‘90 uit. Liever geen optische tuning.

    Login om te reageren
  9. mpgc zegt

    24 januari 2020 om 18:18

    Op zich ziet het er niet verkeerd uit, maar ik zou de spoilers weglaten uit praktische overwegingen. Die spoiler lip rij je er zo onderuit bij het parkeren. Deze BMW kleur vind ik trouwens erg gaaf. Mooier nog dan dat portimao blauw. Helaas krijg ik deze kleur er thuis niet door ?

    Login om te reageren
  10. lexis zegt

    24 januari 2020 om 19:00

    Zou dat pijn doen een “johny” zijn? :)
    Dat is toch de gek om los te lopen. Van favriek af is dit al een meer dan potente machine, waarom dan in godsnaam de levensduur van je motor op het spel zetten door een beetje tuner aan de turbo druk te laten prutsen. Gaat er bij mij niet in.

    Login om te reageren
    • barry355gtb zegt

      24 januari 2020 om 19:47

      @lexis: Als je dat niet meer kunt begrijpen, dan heb je nog nooit een zeer goede en snelle bmw mogen sturen.

      Login om te reageren
      • lexis zegt

        24 januari 2020 om 21:03

        @barry355gtb: il heb een std f32 met n55. Dus we weten waar we over spreken. Maar ik moet je helaas bekennen dat veel van de beloftes die BMW maakt onder de noemer gebakken lucht mogen gecatalogeerd worden. Maar globaal gezien rijdt het wel iets inspirerender dan de gemiddelde auto, maar op de keper bekeken zwaar overschat. Beter doorsparen voor een echte raspaard van een echte sportwagen fabrikant en zo zijn er helaas niet veel meer.

        Login om te reageren
        • joki zegt

          25 januari 2020 om 08:17

          @lexis: probeer eens Bilstein of Ohlins coilovers samen met H&R swaybars, vooraan Powerflexbussen en achteraan vaste subframe bussen. Dit met een goede uitlijning, NIET de standaard BMW-waarden… en je herkent je wagen niet meer, dan is het BMW- gevoel geen gebakken lucht meer hoor.
          Maar “ everything comes at a price…”

          Login om te reageren
          • lexis zegt

            25 januari 2020 om 08:58

            @joki: wil ik graag geloven maar zou dergelijke auto al niet goed moeten zijn fabriek af. Uitlijning is inderdaad zeer fragiel bij dit model. Na 3jaar sukkelen recent een bmw dealer gevonden die het probleem (rijden als een dweil) wel erkende en heeft kunnen verbeteren. Lag vooral aan slechte terugkeer naar middenstand stuur, door te veel wrijving in de electrische stuurbekrachting. Na inbrengen nieuw vet en rondom uitlijnen op een bmw bank aanvaardbaar. Maar de m adaptieve vering is noch een andere achilespees.

            Login om te reageren
    • hotze zegt

      24 januari 2020 om 23:06

      @lexis: zal wel mee vallen hoor die levensduur van de motor op het spel zetten. Die motor kan wel wat hebben. Zo wie zo met ‘respect’ behandelen; goed warm rijden en niet continu gas open en remmen geblazen. Vind het uiterlijk ok, op de verlaging na; mag iets hoger op de veren.

      Login om te reageren
      • lexis zegt

        25 januari 2020 om 12:55

        @hotze: b58 zou inderdaad wat robuuster zijn. N54, n55 en s55 hebben een zwak punt thv tandwiel op de krukas dit zit met een toepassing op de krukas. Komt vaak voor bij getunede autos en veelvuldig de launch ctrl te gebruiken op getunede motoren dat dit tandwiel los komt waardoor de distributie verloopt. De b58 heeft dit tandwiel niet of toch niet type bevestiging. Vraag me eigenlijk af als de AB reviewers de motoren goed warmrijden(olie temperatuur en niet het koelwater want dat wordt zeer rap warm)

        Login om te reageren
        • hotze zegt

          25 januari 2020 om 13:26

          @lexis: ok, sorry je hebt meer kennis hiervan dan ik. Zou verwachten dat de motoren ’t tegenwoordig goed aankunnen. Tja veel launchcontrollen – dan vraag je er een beetje om. Lijkt me dat de AB-reviewers de auto even lekker warmrijden; maar goed-ben er nooit bij geweest; hoewel ik niet heel ver van Porsche-centrum Gelderland woon ?

          Login om te reageren
  11. bsxc2 zegt

    24 januari 2020 om 19:17

    Dit is een kampsjaken bak. Leuk als je een matje in je nek laat staan.

    Login om te reageren
  12. MaartenD zegt

    24 januari 2020 om 19:32

    mag ik emmer om even vol te kosten….wat een smakeloos ding

    Login om te reageren
  13. kniesoor zegt

    24 januari 2020 om 21:02

    In een grijs verleden ook wel eens een AC schnitzel gegeten. Vond er niet veel aan. Ik zie een parallel met deze auto.

    Login om te reageren
  14. 114i210pk zegt

    25 januari 2020 om 09:22

    Lelijk, gewoonweg een lelijke 3.

    Login om te reageren
  15. lexis zegt

    25 januari 2020 om 13:17

    @hotze: b58 zou inderdaad wat robuuster zijn. N54, n55 en s55 hebben een zwak punt thv tandwiel op de krukas dit zit met een toepassing op de krukas. Komt vaak voor bij getunede autos en veelvuldig de launch ctrl te gebruiken op getunede motoren dat dit tandwiel los komt waardoor de distributie verloopt. De b58 heeft dit tandwiel niet of toch niet type bevestiging. Vraag me eigenlijk af als de AB reviewers de motoren goed warmrijden(olie temperatuur en niet het koelwater want dat wordt zeer rap warm)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North