• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

$1,76 miljoen voor een rode Ford

Auteur: RubenBaeten, gepost 11 april 2008 om 10:10 – 42 Reacties

Rode Ford

Zou jij het er voor over hebben?

Gelukkig gaat het niet om deze Escort, al heeft ie wel bijna even grote mistlampen. In een garage in Florida werd een auto ontdekt die tot de allereerste concept cars ooit van Ford gerekend mag worden. De Model 40 Speedster uit 1934 is nog een hersenspinsel van Edsel Bryant Ford, zoon van Henry, die president van het bedrijf was van 1925 tot zijn vroege dood in 1943.

1934 Ford Model 40 Speedster

In die tijd werd de vorm van auto’s bepaald door de ingenieurs. Edsel was degene die in 1932 het ontwerpproces van Ford-modellen naar een aparte afdeling verplaatste. Een van hun eerste producten was deze Model 40, die nu gevonden is en geveild werd voor $1,76 miljoen. Gekenmerkt door zijn stroomlijn en in de carrosserie gebouwde radiatorgrille en koplampen was deze auto een voorbode van latere Fords. Hij staat op een chassis uit 1932 en wordt aangedreven door een V8 van 75 pk.

Ook interessant!

  • Deze splinternieuwe Ford kostte meer dan 1 miljoen dollar
  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Te koop. Maar niet deze
    Te koop: 2005 Ford GT met een beetje werk

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Ford, Klassiekers, rood, veiling

Vorig bericht: « Koos gaat los: iedereen een puntenrijbewijs
Volgend bericht: Loeisnelle Corvette in de GT4-klasse »

Lees Interacties

Reacties

  1. p zegt

    11 april 2008 om 10:11

    leuk ding
    maar doe dan toch maar een veyron

    Login om te reageren
  2. bruine zegt

    11 april 2008 om 10:12

    hahaha lol een V8 van 75 pk! klinkt best wel grappig. Wel een supermooie wagen, zeker vergeleken met de fords van vandaag.

    Login om te reageren
  3. yannick zegt

    11 april 2008 om 10:15

    tuurlijk :)
    ik heb het er voorover moest ik er zo’n 50 kunnen betalen. wordt alleen maar meer waard

    Login om te reageren
  4. papa mk1 zegt

    11 april 2008 om 10:16

    erg fraaie auto! en dat is inderdaad een zeldzaamheid voor Ford

    Login om te reageren
  5. IlCuoreSportivo zegt

    11 april 2008 om 10:17

    amai, ik denk dat ford beter back to basics kan gaan, die auto is echt cool he mannen

    Login om te reageren
  6. markieanta zegt

    11 april 2008 om 10:17

    Damn wat een bak….
    @p, een Veyron, dat is zo’n massa VW sportwagen toch? Dit is een zeer bijzondere oude conceptcar. Ik zou dan liever deze willen hebben, aangezien die alleen nog maar meer waard gaat worden. V8 met 75 pk in lijn? Hmmm, dan loopt hij vast nog zonder problemen.

    Login om te reageren
  7. Stratos zegt

    11 april 2008 om 10:29

    75 pk klopt natuurlijk niet. Hij heeft er iets minder dan 100. Nog niet bijster veel, maar toch een heel verschil!

    Login om te reageren
  8. Rik zegt

    11 april 2008 om 10:30

    @markieanta: een V8 in lijn?
    Begrijp ik het principe van een “V”8 verkeerd? Of begrijp ik jou verkeerd…?

    Login om te reageren
  9. Powerslide zegt

    11 april 2008 om 10:32

    Haha, goeie grap om die Escort erbij te plaatsen.

    Login om te reageren
  10. BMW3GTR zegt

    11 april 2008 om 10:33

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  11. markieanta zegt

    11 april 2008 om 10:34

    @Rik, lol, je hebt gelijk, ik was nog niet helemaal aan het opletten. Uiteraard gewoon een V8, maar als het inderdaad een V is, dan is het wel een vroege V8 motor volgens mij.
    Hoe lang bestaat de V8 eigenlijk al?

    Login om te reageren
  12. Leon O zegt

    11 april 2008 om 10:40

    wow! die auto was zijn tijd ver vooruit! in de carrosserie ingebouwde koplampen werden pas na de oorlog, dus 13 jaar later, normaal! Stel je eens voor, een conceptcar die dingen heeft die pas in 2021 normaal zijn!

    Login om te reageren
  13. Lustigson zegt

    11 april 2008 om 10:53

    Mooi! :)

    Login om te reageren
  14. LPJ zegt

    11 april 2008 om 10:59

    @markienta:

    “In 1902 Léon Levavasseur took out a patent on a V8 engine which he called Antoinette”

    “The French De Dion-Bouton firm was first to produce a V8 engine for sale in 1910.”

    Login om te reageren
  15. Bertus zegt

    11 april 2008 om 11:10

    Prachtig ding, bijzonder ook, die koplampen oogt wat eigenaardig omdat je bij een auto-met-losse-spatborden ook losse koplampen verwacht. Die patborden lopen ook mooi ver door.

    Ford grossiert niet direct in mooie auto’s (alhoewel: doet u mij maar een GT), maar ze hebben wel degelijk veel mooie wagens gemaakt. Jammer dat als er iets moois klassieks langs komt er altijd weer puistpubers tussen zitten die iets vam “doe mij maar een Veyron” moeten roepen. Kan dat soort stompzinnig gelul niet gefilterd worden?

    Login om te reageren
  16. DRU zegt

    11 april 2008 om 11:10

    Wat een cutie ^ ^
    Net zo een Disney Cars figuurtje.

    Login om te reageren
  17. markieanta zegt

    11 april 2008 om 11:11

    @Lennart, ik werd zelf ook nieuwsgierig, maar op de NL wikipedia staat niet echt veel hierover.

    Login om te reageren
  18. JD zegt

    11 april 2008 om 11:13

    @leon O

    Das nie waar. In 1935 was er de chrysler airflow die al ingebouwde koplampen had.

    Login om te reageren
  19. JD zegt

    11 april 2008 om 11:15

    En dan vergeet ik zelfs de Desoto Airflow uit 1934 die het ook al had.

    Login om te reageren
  20. Roadronner zegt

    11 april 2008 om 11:17

    Met de huidige dollarkoers is dit natuurlijk wel even een buitenkansje!

    Login om te reageren
  21. Juppe zegt

    11 april 2008 om 11:41

    Dat de vormgeving bij Ford bepaald werd door ingenieurs klopt wel. Dat ze dat veranderden was een antwoord op General Motors, waar al sinds de jaren ’20 een vormgever uit Hollywood aan de top stond (Harley Earl).

    Wel een gaaf apparaat, die Speedster. Zijn er meer foto’s van?

    Login om te reageren
  22. DAT zegt

    11 april 2008 om 11:48

    Geweldig z’on ontdekking. Hoe heb je zoiets stil kunnen houden vraag ik mij dan af.

    Het is niet bepaald een stoffig schilderijtje wat je boven op zolder bent verloren.

    Login om te reageren
  23. bakkerst zegt

    11 april 2008 om 11:53

    @ JD,
    het gaat hier om mistlampen he, niet om de koplampen.. ;)

    Login om te reageren
  24. JD zegt

    11 april 2008 om 11:55

    Eh die ouwe ford hierboven zijn ook koplampen hoor. Die mooie rondjes zijn geen mistlampen.

    Login om te reageren
  25. ML zegt

    11 april 2008 om 11:58

    @JD
    Het grappige van die Airflow is dat hij te modern was en dat de opvolger juist geen geïntegreerde koplampen had. Maar dat zul jij vast ook wel weten.

    Login om te reageren
  26. Rick dos zegt

    11 april 2008 om 12:12

    Eindelijk een Amerikaanse klassieker waar ik begrip voor de prijs heb…

    Login om te reageren
  27. Jesper zegt

    11 april 2008 om 12:17

    @ Bertus: Ik ben ook een “puistpuber”, althans ik heb r nog een paar, maar ik weet zo’n auto ook nog wel meer te waarderen dan een Veyron hoor :P En van dat Ford niet grossiert in mooie auto’s klopt ook niet veel van (hoewel dit smaakgebonden is) want vergeten we niet de Mustang (+ varianten), de Capri, de Cosworths, en ga nog maar ff door.

    Login om te reageren
  28. JD zegt

    11 april 2008 om 13:12

    @ML
    eerlijk gezegd wist ik dat niet. Zo leer je altijd weer wat bij he ;)

    Login om te reageren
  29. Jan C. zegt

    11 april 2008 om 13:14

    Die auto is wel cool…

    Login om te reageren
  30. Jan C. zegt

    11 april 2008 om 13:14

    Mooie Escort ook

    Login om te reageren
  31. MFX zegt

    11 april 2008 om 13:46

    V8 met 75pk ??? zeker zelfde blok als uit de capri ;)

    Login om te reageren
  32. markieanta zegt

    11 april 2008 om 14:34

    @MFX, hoor ik daar een kameel schijten? We hebben het over een auto van 1934 hoor, dus 75 pk is niet bepaald weinig voor die tijd. Volgens mij heeft er origineel in de Capri nooit een V8 gezeten, alleen V4 en V6.

    Login om te reageren
  33. Sandra zegt

    11 april 2008 om 15:09

    Een auto uit 1934 of niet ,zo’n auto zouden ze van mij nu nog in productie mogen nemen ,met een moderne V8 er in .Voor een smalle auto heeft hij toch een verdraaid brede glimlach ,en pretoogjes :) .

    Kleine aanpassing voor de 21ste eeuw door bredere spatborden te plaatsen ,zodat er bredere banden onder passen ,op mooie glimmende chromen velgen .Met banden zoals op de foto zal hij niet lang mee gaan op de drukke wegen in deze tijd .Meer grip kan nooit kwaad ,verder niets aan het uiterlijk doen :) .

    Gauw een advertentie plaatsen “gezocht : suikeroompje ………………”

    Login om te reageren
  34. dekster zegt

    11 april 2008 om 17:06

    Net een dinkey toy :)

    Login om te reageren
  35. lincoln zegt

    11 april 2008 om 17:25

    yep .. de prijs lijkt me schappelijk en ik zou het er voor over hebben ..

    Login om te reageren
  36. Jesper zegt

    11 april 2008 om 17:51

    Iedereen praat hier wel rustig over een V8 (en sommige over een V8 in lijn :S) maar verwonderd niemand zich er dan over dat-ie zo’n lange en heel slanke motorkap heeft?? Een 8 in lijn lijkt me toch veel logischer?

    Login om te reageren
  37. Dennis zegt

    11 april 2008 om 19:39

    V8 van 75pk, shocking :-D

    Login om te reageren
  38. Jan C. zegt

    11 april 2008 om 20:23

    @Jesper: Ford had toen net een mooie V8… Doet het goed als reclame enzo…

    Login om te reageren
  39. Cooper S zegt

    11 april 2008 om 21:43

    juweeltje dunkt mij.

    Login om te reageren
  40. dekster zegt

    11 april 2008 om 22:07

    Meer afbeeldingen zijn hier te vinden:http://www.edmunds.com/insideline/do/MediaNav/articleId=125411/firstNav=Gallery/photoId=53628 duidelijk een V8

    Login om te reageren
  41. Tombnolz zegt

    13 april 2008 om 12:50

    zou het rijden? of zou het ooit gereden hebben?

    Login om te reageren
  42. Derbi zegt

    18 april 2008 om 17:34

    Zeer zeer zeer sjeike velgen! hoeveel inch zou het zijn :P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North