• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

2007 Lamborghini Gallardo GT: 600pk

Auteur: autoblogger, gepost 7 september 2006 om 11:24 – 45 Reacties

Lamborghini Gallardo GT

Hadden we gisteren een spyshot van wat leek op de nieuwe Gallardo, vandaag kunnen we melden dat supercars.net de eerste afbeeldingen van deze 2007 Gallardo GT denkt te hebben. Vanwege de komende Audi R8 zal de Gallardo natuurlijk wat extra peekaas krijgen, er wordt geschreven over meer dan 600pk…

Naast de vermogens-update krijgt de Lambo meer carbon, grotere luchtinlaten aan de voorkant, een ge-redesignede achterkant, een meer prominente diffuser en een bredere body rond de wielkasten. Bekijk de foto’s hier.

Ook interessant!

  • Lamborghini Gallardo wordt slachtoffer van vallende boom
  • Dit is de gaafste Lamborghini Gallardo occasion van Marktplaats
  • Durf jij: de goedkoopste Lamborghini van Marktplaats
  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

gallardo, Lamborghini

Vorig bericht: « Video-spot: Gallardo Polizia
Volgend bericht: Gerucht Audi TT met halve Lambo motor ontkend »

Lees Interacties

Reacties

  1. Floor zegt

    7 september 2006 om 11:29

    bruut!

    Login om te reageren
  2. Dink zegt

    7 september 2006 om 11:30

    Very nice sir. Goeie kleur ook.

    Zolang de R8 er niet uitziet – standaard Audi-saai – hoeft de Gall niets te vrezen . . .

    Login om te reageren
  3. JustFendi zegt

    7 september 2006 om 11:30

    bruuutttttttttttttttttt

    Login om te reageren
  4. JustFendi zegt

    7 september 2006 om 11:33

    wie de r8 verkiest boven de gallardo is onprettig gestoord, malafide en ga zo maar verder. overigens wil ik niet zeggen dat de r8 oerlelijk is ofzo, maar duidelijk is dat ie niet kan tippen aan de gallardooo, knoop dat maar goed in je oren audi!

    Login om te reageren
  5. mvagusta zegt

    7 september 2006 om 11:44

    Deze Gallardo is net zoveel Audi als de R8 hoor! JustFendi! De Gallardo is onder Audi’s handen ontworpen. De R8 is bewust meer ingetogen qua uiterlijk om zo een ander publiek te kunnen aanspreken!

    Login om te reageren
  6. Eric zegt

    7 september 2006 om 11:49

    Op de achtergrond van de foto’s zie je dat deze wagen in een etalage staat. Volgens mij is dit een licht aangepaste Gallardo voor een klant bij één of andere tuner. De R8 zal wel een pak goedkoper zijn, ergens in de prijsklasse van de 911 carrera!

    Login om te reageren
  7. Nee! Die andere Rick zegt

    7 september 2006 om 11:55

    oke probleem R8 en Gallardo opgelost (als dit hem ook echt is)……maar uh hoe zit het dan met het probleem Gallardo en Murceliago?? Ik zeg je Audi zit in zijn eigen vingers te snijden of te wel in zijn eigen voet te schieten of te wel ze maken dezelfde fouten als moederbedrijf VW………..

    Login om te reageren
  8. Floor zegt

    7 september 2006 om 12:02

    mwah dat lijkt me wat overdreven. Als je het geld heb om een gallardo te kopen dan koop je de gallardo, de r8 zit in een andere prijsklasse. De mensen die anders misschien een 911 aanschaffen kijken nu eerst ook even bij audi. En om eerlijk te zijn zou ik dan voor de r8 kiezen ipv de 911 die je overal ziet…. zo kaap je dus wat klanten weg bij porsche, dat lijkt me toch de bedoeling?

    Login om te reageren
  9. Js zegt

    7 september 2006 om 12:06

    Ik vindt dit ook prachtig alleen wat was er gebeurt met het interne concurentie van Murci en Gallardo…als de kleine stier nu ook 600+pk heeft wat gaat er met de grote stier gebeuren ? Meer pk’s ?

    Login om te reageren
  10. Nee! Die andere Rick zegt

    7 september 2006 om 12:26

    @Floor
    Ik denk niet dat ze Porsche klanten willen en zullen weghalen. Om de simpele redenen dat Porsche klanten niet naar het geld kijken maar naar hun hart luisteren en de naam Porsche doet nou eenmaal het bloed sneller stromen dan de naam Audi en daarnaast is Porsche 20 procent eigenaar van VW. Dus ze zullen niet de hand afbijten die hun voert.
    De R8 zal eerder een concurrent zijn voor de sl´en en 6-series in deze wereld totdat BMW en Mercedes met hun uberwagen komen en dan is dit droompje voor Audi ook weer voorbij….

    Login om te reageren
  11. Bram zegt

    7 september 2006 om 13:36

    over deze auto ben ik minder lovend dan de polizia gallardo :P
    Ik zei gister al bij die spyshots dat ’t moeilijk zou worden ’t bijzonder mooie ontwerp van de gallardo te verbeteren, ik moet dan ook zeggen dat ik deze GT vooral de achterkant lelijk vind. De uitlaten en al dat zwart.. vind ik niet mooi.
    Jammerrr, maarja hij’s wel sneller :P

    Login om te reageren
  12. Mareno zegt

    7 september 2006 om 13:43

    Eindelijk word de gallardo een echte lamborghini.. eindelijk ziet hij er gevaarlijk, over the top en macho uit.
    niet langer de lamborghini voor de man die de murc niet kon betalen, maar een sportwagen met een beter stuurgevoel.

    Login om te reageren
  13. Bas zegt

    7 september 2006 om 14:12

    Gruhuuuuwelijk :)

    Login om te reageren
  14. Timmie zegt

    7 september 2006 om 14:38

    Concurrentie met de Murcielago? Ze hebben nog steeds de LP640…
    Misschien een Gallardo LP 550 ofzo…
    Volgens mij is een 600+ pk-variant van de Gallardo enkel aangewezen als ook de V12 van de Murc. een upgrade krijgt…

    Login om te reageren
  15. Michiel_vd_Brink zegt

    7 september 2006 om 15:01

    Ook goed mogelijk dat dit een door Reiter Engineering geprepareerde afgeleide is van de GT3-versie.
    Deze klantenracer is ook door Reiter doorontwikkeld en er was al sprake van een civiele versie van dit racebeest.
    Zie: http://www.italiaspeed.com/2005/motor_show/bologna/lamborghini/reiter_gallardo_gt3/1412.html
    Misschien is dit een tussenvorm en wordt Reiter de huistuner van Lambo?

    Login om te reageren
  16. autoblogger zegt

    7 september 2006 om 15:04

    Zou kunnen, die GT3 straatversie ziet er inderdaad anders uit:
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/05/16/straatversie_van_reiter_lambo_

    Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    7 september 2006 om 15:58

    de details van die foto’s van de Reiter Gallardo zijn toch wel duidelijk anders dan deze groene……kan natuurlijk dat ze de styling hebben aangepast, maar kijk maar eens naar de luchtroosters aan de zijkant van de voorbumperde luchthappers achter …. en de streep over de zijkant steekt bij die groene veel meer uit dan bij de Reiter-proto

    Login om te reageren
  18. w0o0dy zegt

    7 september 2006 om 16:01

    ik denk dat het de door Miura Corse getunde Gallardo is….
    chech het artikeltje van http://www.autowereld.com/autonieuws/detail.asp?artikel=700

    Login om te reageren
  19. Michiel_vd_Brink zegt

    7 september 2006 om 16:02

    Je hebt helemaal gelijk Woody, maar toch twijfel ik of dit een Reiter-customversie is of toch een officiële Gallardo GT.
    Het lijkt me niet echt logisch dat Lambo nu zelf nog met een GT op basis van het huidige model komt, terwijl ze al aan het testen zijn met een gefacelifte versie.

    Login om te reageren
  20. Michiel_vd_Brink zegt

    7 september 2006 om 16:04

    Ik zie geen overeenkomsten met de versie van Miura Corse.
    Deze groene Gallardo is toch wel heel ingrijpend onder handen genomen, terwijl de Miura Corse slechts is uitgerust met wat carbon addities

    Login om te reageren
  21. dekster zegt

    7 september 2006 om 18:09

    gesjopt is da

    Login om te reageren
  22. dekster zegt

    7 september 2006 om 18:10

    geslopt is dat niet, maar ik twijfel wel ofdat dit van lambo komt? :? lijkt me meer een wagen die men in nfs carbon heeft gestoken

    Login om te reageren
  23. mvagusta zegt

    7 september 2006 om 18:31

    @ Nee, die andere Rick;

    Porsche klanten kijken niet naar geld??? Tuurlijk wel, waarom komt Porsche anders met een Cayman en waarom kopen zij niet gewoon een Ferrari, die nog beter is als Porsche! Vele Porsche klanten zijn ‘nieuw’ rijken die willen laten zien dat ze geld hebben! Porsche is dan financieel een veel betere keuze als Ferrari! restwaarde en alledaags gebruik…enz….
    Tuurlijk is Porsche een kwalitatief zeer goede auto en ook zeer goed te rijden, maar als je een auto kiest met je hart betwijfel ik of je bij Porsche uit komt!

    Ik betwijfel trouwens of Lamborghini zelf met een 600pk versie komt! Die lijkt mij dan veel te dicht op de Murcielago komen!, die ze net juist opgewaardeerd hebben om het verschil weer groter te maken!
    Aan de andere kant komt zometeen natuurlijk ook de R8 van Audi weer heel dicht bij de Gallardo!

    Die PK race lijkt mij binnenkort de nek te breken voor de echte sportwagenfabrikanten! Audi’s, BMW’s en Mercedessen komen steeds dichterbij met hun snelle wagens!

    Als het aan mij ligt komen er weer meer sportwagens als Lotus! Licht, wendbaar en snel!

    Login om te reageren
  24. Porsche Fan zegt

    7 september 2006 om 18:32

    Klanten bij porsche kaap je niet zo snel weg
    dat zijn mensen die graag een icoon rijden en dat is de R8 niet
    en ja wat heb je liever een audi of porsche
    keus is snel gemaakt

    Login om te reageren
  25. Rick zegt

    7 september 2006 om 19:07

    @ Nee die andere Rick

    Jij wilt echt duidelijk jouw manier van autovisie aan anderen opleggen he?! Hoe bedoel je ik schrijf een uber subjectief stukje, geef vooral lekker af op Audi, we zullen echt niet doorhebben dat jij Audi niet goed vind of wat het dan ook is! Zo wordt je dus echt niet serieus genomen, want wat geef je nou aan feiten/objectieve info in je stukje tekst, uhhh even kijken, hé wat een verassing, niets!

    Dan nog wat, je verhaaltje met bmw en mercedes met uber wagens, volgens mij geloof jij daar nog echt serieus in he?! Feit is dat Audi de laaste jaren hun marktaandeel t.o.v. bmw/mercedes zwaar verbeterd heeft, dus zoals jij alles omschrijft klinkt het niet echt realistisch…

    Login om te reageren
  26. Michiel_vd_Brink zegt

    7 september 2006 om 19:19

    @ Nee die ander Rick en alle anderen die daar serieus op reageren:
    Feit: een discussie werkt beter als je onderbouwde meningen uit en als je toch zonodig feiten moet opsommen, zorg dan dat ze kloppen.
    Slap geouwehoer en geblaat wordt niet serieus genomen en is zonde van je energie.
    Het is echter nog meer verspilde moeite om te reageren op loze opmerkingen van anderen.

    Stel je eens voor dat je deze discussie in de kroeg of in een huiskamer voert.
    Als je ondoordachte dingen roept of altijd te pas en te onpas je eigen mening rondstrooit zonder dat deze van toepassing is op het onderwerp, dan beland je vanzelf in de hoek van de ruimte, omdat iedereen je op den duur negeert.
    De mensen die verder wel goed nadenken over wat ze zeggen en die wel luisteren naar wat de ander te zeggen heeft, kunnen dan tenminste een fijne discussie voeren en daar plezier aan beleven.

    Dus bepaal voor jezelf maar of je het verdient om buiten de discussie te vallen of niet.
    Je merkt het vanzelf wel.
    Tip: loze blabla gewoon negeren en je niet teveel eraan ergeren, want dat is zonde van je energie.

    Login om te reageren
  27. Mareno zegt

    7 september 2006 om 19:44

    wil me niet met de ruzie bemoeien, maar auto motor und sport bericht in heft 19 van 30 augustus 2006 dat bmw een z9 als concurent van de r8 plant voor 2010 en dat amg en mercedes onder de amg naam een sportwagen gaan bouwen van rond de 150.000 met verwijzingen naar de oude gullwing deze zou ook in 2010 op de markt komen.
    Alle 3 de auto’s zouden coupe’s zijn met cabrio varianten, alle 3 zouden ze rond de 150.000 euro liggen en alle 3 zouden het 2 zitters zijn met om en nabij de 500-600pk.

    dus ondanks het feit dat ik het niet overal mee eens ben.. had hij op dat punt wel gelijk

    Login om te reageren
  28. Mareno zegt

    7 september 2006 om 19:51

    mvagusta schreef:
    Porsche klanten zijn ‘nieuw’ rijken die willen laten zien dat ze geld hebben!

    wat een onzin. als je dat nu over RR phantom of over een maybach had geschreven ok.. maar porsche is fun, porsche is rijgevoel, porsche is een cadeau wat je aan jezelf doet.. elke dag dat je een rondje gaat rijden krijg je een glimlach.. een porsche koop je voor jezelf..
    Er zijn veel grotere patserauto’s voor dat geld waarmee ‘nieuwe rijken’ zoals jij ze noemt willen showen en dat zijn vaker amg’s , M’s en SUV’s dan 911’s

    Login om te reageren
  29. mvagusta zegt

    7 september 2006 om 19:57

    Ik zeg ook niet dat zulke mensen alleen maar Porsches kopen! Maar ik zie behoorlijk vaak Porsches rijden met een gangetje van 120 op de snelweg met een rijke sjonnie erin! en dan in bochten kom ik met een fiets er nog bijna voorbij. Zo vaak word een Porsche echt niet gekocht om rij kwaliteiten, hoor!

    Ik zei al.. geen kwaad woord over Porsche, sublieme auto’s, maar ik denk dat ze vaak gereden worden met andere doeleinden! Veel meer als een Lamborghini, die minder gebruiksvriendelijk is.

    Ik ken trouwens mensen die een Porsche hebben voor puur en alleen op het circuit! Dus ze zitten er ook wel tussen, maar veel minder!

    Sorry voor het trappen op je tenen! :) Ik ik geef je gelijk dat die M’s, AMG’s en SUV’s nog veel erger zijn!

    Login om te reageren
  30. mvagusta zegt

    7 september 2006 om 19:57

    Ik zeg ook niet dat zulke mensen alleen maar Porsches kopen! Maar ik zie behoorlijk vaak Porsches rijden met een gangetje van 120 op de snelweg met een rijke sjonnie erin! en dan in bochten kom ik met een fiets er nog bijna voorbij. Zo vaak word een Porsche echt niet gekocht om rij kwaliteiten, hoor!

    Ik zei al.. geen kwaad woord over Porsche, sublieme auto’s, maar ik denk dat ze vaak gereden worden met andere doeleinden! Veel meer als een Lamborghini, die minder gebruiksvriendelijk is.

    Ik ken trouwens mensen die een Porsche hebben voor puur en alleen op het circuit! Dus ze zitten er ook wel tussen, maar veel minder!

    Sorry voor het trappen op je tenen! :) Ik geef je gelijk dat die M’s, AMG’s en SUV’s nog veel erger zijn!

    Login om te reageren
  31. Nee! Die andere Rick zegt

    7 september 2006 om 22:55

    Zo hallo…..heb ik iets verkeerd gezegd?!
    @Michiel van den Brink
    correct me if I am wrong maar een onderbouwde mening is meestal toch onderbouwd met feiten???
    Anders zit je dingen maar uit je duim te zuigen of een mening op gevoel te geven en dan kan je inderdaad slap ouwehoeren en blaten…….je hoeft mijn feiten niet te weer leggen maar als je dat wel doet dan krijg je, wat ze dan noemen een discussie…..Kijk dat mensen hier als kleine kinderen reageren omdat je een sneer geeft naar hun automerk dat zegt meer over hun volwassenheid dan mijn mening…

    Mareno schrijft,
    7 September 2006 om 19:44
    thank you very much I rest my case!

    Login om te reageren
  32. Michiel_vd_Brink zegt

    7 september 2006 om 23:15

    Een sneer geven is ook niet echt volwassen.

    Mareno schrijft,
    7 September 2006 om 19:44
    thank you very much I rest my case!

    Login om te reageren
  33. Js zegt

    7 september 2006 om 23:38

    Gaat het nou nog om deze Gallardo of om een Porsche… volgens mij staat nergens in dit artikel iets over Porsche… Of vergis ik mij ?

    Login om te reageren
  34. Nee! Die andere Rick zegt

    8 september 2006 om 00:07

    @ Michiel van den Brink
    Als je die sneren van mij met wat sarcasme bestrooid dan zal je zien dat het eerder sarcastisch bedoeld is dan met kwade bedoelingen geschreven is en dus onvolwassen gedrag vertoont…..maar het is duidelijk gevoel voor humor c.q. sarcasme is hier ver te zoeken. Ik ben gewaarschuwd voor de volgende keer.

    @Js
    Over een Por….uh sorry Gallardo….Het is wel een pracht van een ding he?!

    Login om te reageren
  35. 911 zegt

    8 september 2006 om 09:26

    Ja hij ziet er bruut uit prachtig alleen die achterkant is echt bagger.

    Login om te reageren
  36. Nick zegt

    8 september 2006 om 10:22

    En nog steeds niet die centrische uitlaat waar Audi/Lamborghini zo goed in zijn. :(

    ZE MOETEN GEWOON EEN ENKELE RECHTHOEKIGE CENTRISCHE UITLAAT DESIGNEN.
    Zoals het bij de Murciélago LP640 het geval is. :)

    Login om te reageren
  37. Michiel_vd_Brink zegt

    8 september 2006 om 10:28

    Bij een carrosserievorm als deze is de plaatsing van de uitlaat in het midden aerodynamisch minder efficiënt dan wanneer de uitlaten achter de achterwielen naar buiten komen.
    De Gallardo is ook een stuk kleiner dan de LP640 en waarschijnlijk is er in die korte kont veel minder ruimte beschikbaar om een centraal geplaatst uitlaatsysteem te kunnen monteren.
    Het is in sommige gevallen misschien wel mooier, maar lang niet altijd beter.

    Login om te reageren
  38. slk55 amg zegt

    8 september 2006 om 17:33

    Ik vind deze uitlaten juist bijzonder mooi!

    een centraal geplaatste uitlaat zou best kunnen, kijk maar naar de lambo van Rieter, die heeft ook een uitlaat in het midden. Ik vind die uitlaat overigens niet mooi.

    Login om te reageren
  39. slk55 amg zegt

    8 september 2006 om 17:34

    hier is de link naar de lambo Rieter: http://www.autoblog.nl/archive/2006/05/16/straatversie_van_reiter_lambo_

    Login om te reageren
  40. Nick zegt

    8 september 2006 om 18:09

    @slk55 amg: Nee, klopt, maar dat is ook niet een vier(/zes)hoek.

    @Michiel van den Brink: Ja ok, maar als dat ten koste van de looks van de auto gaat is dat makkelijk te verwaarlozen.

    Login om te reageren
  41. KN zegt

    14 september 2006 om 17:22

    dat ziet er erg netjes uit

    Login om te reageren
  42. ronny zegt

    24 mei 2007 om 18:50

    rommel da italiaans spul en nog super lelijk ook geef mij maar een viper daar kan die lamborommel niet aan tippen

    Login om te reageren
  43. rick van lienden zegt

    28 juni 2007 om 21:51

    echt stoer zo lambo en die viper daar heb je een beetje ggelijk in maar niet helemaal die vipers zijn minder gestroomlijnd haha dissss……………..

    Login om te reageren
  44. keislair zegt

    29 juni 2007 om 14:06

    kijk op supercars.net en germancarzone.com, heeft een v10 biturbo, 600pk (misschien de motor van de audi rs6?), alu spaceframe met carbon bodypanels, v/max 321,9kph en o-60mph in 3,9sec. dit is serieuze shit!
    mij verbaasd het alleen dat lamborghini nu met turbo’s gaat werken! dit hebben ze volgens mij nog nooit gedaan. lambo is eigenlijk altijd met de inhoud gaan werken, dus meer cc’s. zal dit dan toch de (grote) invloed van moeder Audi zijn? zo had de gallardo eigenlijk van meet af aan moeten zijn. al heb ik bij het zien van de spatborden het idee dat dit een beetje op een tuningwagen lijkt.

    Login om te reageren
  45. LaZo zegt

    29 juli 2007 om 18:05

    nou dan heb ik nog liever die audi r8 .. die lambo lijke allemaaal op elkaaar … is geen verschill bijna ..maar audi r8 is er gwn maar 1 soort vn ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North