• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gerucht Audi TT met halve Lambo motor ontkend

Auteur: Dennis, gepost 7 september 2006 om 13:00 – 13 Reacties

Audi TT

Ook in de automotive-wereld zijn we af en toe net ouwe wijven, want roddels en geruchten zijn ons niet vreemd. Het hoort er een beetje bij. Zo wordt nu alweer het gerucht ontkend dat Audi zou werken aan een gehalveerde Lambo V10 motor voor de TT.

Deze zal er volgens autoexpress niet komen, omdat er voldoende ruimte moet blijven bestaan tussen de Audi TT en de nieuwe Audi R8. Dikker dan de S line zal de TT waarschijnlijk niet worden, waarbij de S line toch vooral een cosmetische upgrade zal zijn. Denk bijvoorbeeld aan nieuwe velgen en aangepaste bumpers. Begrijpelijk, maar wel jammer!

Ook interessant!

  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, R8, TT

Vorig bericht: « 2007 Lamborghini Gallardo GT: 600pk
Volgend bericht: Enige Nederlandse Sagaris op Klassiekerrally Winterswijk »

Lees Interacties

Reacties

  1. christoff zegt

    7 september 2006 om 13:29

    mss wel jammer maar dat is gewoon om geen interne cocuretie te krijgen. de R8 gaat veel duurder zijn dan de TT en anders zou het geen nut hebben om de R8 te bouwen.

    Login om te reageren
  2. autoblogger zegt

    7 september 2006 om 14:29

    Dennis, ik dacht dat je op zou houden over die TT!

    Login om te reageren
  3. tw zegt

    7 september 2006 om 14:33

    maar zo blijft de tt relatief goedkoop, 33 000 € valt toch best mee :d, ga dan even langs bij zo’n duitse tuner en je hebt al pittig machientje voor een behoorlijke prijs…

    Login om te reageren
  4. Friso S zegt

    7 september 2006 om 14:37

    R36 motor in TT icm Quattro zou wel welkom zijn…

    Login om te reageren
  5. Dennis zegt

    7 september 2006 om 15:23

    @autoblogger: Het stond er alweer voordat ik er erg in had;)

    Login om te reageren
  6. mvagusta zegt

    7 september 2006 om 15:24

    In hoeverre is AutoExpress betrouwbaar?
    Zolang Audi niet ontkend, blijf ik lekker hopen op een dikkere Audi TT en het lijkt mij een logische stap om de Z4 M, SLK 55 AMG en de Cayman tegengas te kunnen bieden! Audi wil zich toch graag mengen in het premium segment?

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    7 september 2006 om 15:47

    ik denk dat we Dennis wel kunnen omdopen tot DeTTis ;-)

    De ruimte die tussen de TT en de R8 moet blijven zal ook worden opgevuld….. de A5 wordt toch als coupé uitgebracht? Overigens is er nogal een verschil tussen een 5 cilinder en een V10 dus zo onlogisch lijkt me die dikkere TT niet. De TT-RS gaat er vast wel komen, met zo’n 325 tot 350pk gok ik.

    Login om te reageren
  8. Ken Speed Fan zegt

    7 september 2006 om 17:14

    Ze komen wel met een sterkere motor dan de 3.2.
    Wedde van wel , anders geen concurentie voor Z4 M en SLK 55 AMG etc.
    Is nu alleen ”effe” afwachten

    Login om te reageren
  9. AlwinH zegt

    7 september 2006 om 17:30

    @Ken Speed Fan,
    Waarom zou de TT een concurrent moeten zijn voor de Z4M en de SLK55AMG. Is toch een compleet andere prijsklasse?

    Ik bedoel, een SLK55AMG kost bijna 2 keer zoveel als een TT 3.2 V6….

    Appels met peren…

    Login om te reageren
  10. Ken Speed Fan zegt

    7 september 2006 om 17:36

    @ alwin

    Daarom moeten ze ook met een sterker model komen.

    TT , Z4 en SLK standaard zitten in de zelfde prijsklasse.

    Login om te reageren
  11. mvagusta zegt

    7 september 2006 om 18:21

    @Alwin:

    Jij vergelijkt nu toch ook appels met peren! De standaard V6 instappers liggen qua prijs ongeveer gelijk! Audi, BMW en Mercedes!

    Daarom moet Audi juist met een hardcore snelle TT komen die wel weer concurrentie is voor de SLK en de Z4 M.

    Login om te reageren
  12. AlwinH zegt

    7 september 2006 om 20:20

    Jullie hebben gelijk, de basis modellen liggen in dezelfde prijsklasse. De topmodellen daarentegen liggen in totaal verschillende prijsklasses.

    Maar dat betekent nog niet dat er dus een dikkere TT zal komen. Audi heeft volgens mij die ambitie helemaal niet met de TT, anders hadden ze dat al eerder gedaan, met de vorige TT.

    Wel jammer, dat ben ik met jullie eens. Ik heb zelf een TT gehad, een getunede 1.8T met 250pk, prima auto. Maar als je dan iets snellers wilt, dan ben je bij audi toch uitgekeken. (en nee, zo’n opgefokte vertegenwoordigers auto als de RS4 is niks voor mij, qua looks dan)

    Ik ben dus naar de buren overgestapt (in Amsterdam).
    Misschien dat ik volgend jaar es een proefritje met de R8 ga maken, wie weet wordt dat wat.

    Login om te reageren
  13. smaakversterker zegt

    7 september 2006 om 21:34

    Ik drink mn melk ook halfvol, dus een half lambo TT is ook welkom

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North