• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

2009 Cadillac CTS-V: kan het zieker?

Auteur: RubenBaeten, gepost 8 januari 2008 om 23:45 – 103 Reacties

2009 Cadillac CTS-V
Nee, zeg ik. Met geen mogelijkheid. Want hier, lieve mensen, hebben we een volwaardige vijfzitter met meer power en vooral meer koppel dan een BMW M5. Een auto die niet wordt uitgerust met achtentwintig computers en zelfdenkende deurhendels, maar gewoon met een extra voetpedaal, een pook die je in meerdere richtingen kunt duwen en een grote knop OFF voor de elektronica. Het is een emmertje KFC met anderhalve gallon hotsauce, een familiemobiel voor als je papa Rambo heet. U dacht dat de horsepower race was voorbehouden aan de Duitsers? Wel, dames en heren… It just got interesting.

2009 Cadillac CTS-V

De vorige CTS-V dateert van 2004 en had de welbekende LS6-smallblock met 400 pk onder de kap. Met een handbak als enige beschikbare transmissie paste die auto in het straatje van de geroemde E39 M5, maar dan wel voor 89.000 euro fully loaded. Dat is niet veel meer dan je tegenwoordig kwijt bent voor een broodje gezond.

Omdat onze oosterburen natuurlijk ook niet stil zitten is de nieuwe CTS-V lekker doorontwikkeld. Naast een dosis ultiem dikke looks leek het Cadillac wel leuk om een lichtelijk teruggetunede versie van de supercharged 6.2 LSA uit de gloedjenieuwe Corvette ZR1 in deze sedan te lepelen. In de V mag dit blok 550 pk en 745 Nm op de achterwielen loslaten. Yeah! Gezien het gewicht van 1905 kg gok ik op een 0-100-tijd van net boven de 4 seconden, dus dat wordt weer dikke paarty.

2009 Cadillac CTS-V

Als je net niet stoer genoeg bent kun je op de optielijst nu ook een automaat met flippertjes aanvinken. Bovendien kan Cadillac dan speciaal voor jou het nieuwe Performance Traction Management monteren, een optioneel systeem dat het koppel van de motor in toom houdt wanneer de achterwielen grip dreigen te verliezen. Zie het als een verbeterde traction control. *gaap*

De nieuwe CTS-V zal op de autosalon van Genève staan en dat betekent dat we hem in de loop van het jaar in de showroom kunnen bewonderen. Bij Kroymans verwachten ze mij inmiddels al in m’n slaapzakje voor de deur. Liever thee dan koffie jongens, bedankt he.

2009 Cadillac CTS-V

Ook interessant!

  • Kiezen maar: BMW M5 30 Jahre vs. Cadillac CTS-V
  • Cadillac wil je het summum van relaxt rijden geven
  • Cadillac toont officiële Lyriq en kondigt afscheid ICE aan
  • Dit is de goedkoopste Cadillac ATS van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Cadillac, CTS

Vorig bericht: « Verantwoorde vader zet zoontje op jet-skateboard
Volgend bericht: Zo klinkt een SL63 AMG »

Lees Interacties

Reacties

  1. wapz zegt

    8 januari 2008 om 23:47

    Ruben, vergeet je niet je piemelotje in je broek te houden als je naar deze plaatjes kijkt? :D

    Login om te reageren
  2. RubenBaeten zegt

    8 januari 2008 om 23:49

    @wapz: Welke broek?

    Login om te reageren
  3. Kyanite zegt

    8 januari 2008 om 23:50

    Het kan zieker, gewoon het ZR1 blok er inlepelen zonder terug te tunen.

    Login om te reageren
  4. STJ zegt

    8 januari 2008 om 23:50

    Wel stoer dat hij geen computers heeft, tot je met 140km/h tegen een boom aan vliegt.

    Login om te reageren
  5. six trey zegt

    8 januari 2008 om 23:50

    Wow :o die auto is om op klaar te komen
    ook al heb ik het niet echt voor die grill vind ik het een pracht auto
    Eat this BMW Cadillac’s done it again

    Login om te reageren
  6. VonStroke zegt

    8 januari 2008 om 23:51

    Vette bak, lekker manuele bak. Zo moet het! Alleen heb ik mijn twijfels bij het interieur, het ziet er wel heel erg star trek uit moet ik zeggen.

    Login om te reageren
  7. Alwood zegt

    8 januari 2008 om 23:53

    geweldig! de CTS was voor mij gemaakt na BadBoys2 :P stiekem wel leuk design gevonden altijd… en het design wordt een stúk minder snel oud dan bijvoorbeeld dat van de 300c.

    en wanneer zeggen jullie nu dat die getest wordt? :)

    Login om te reageren
  8. joep zegt

    8 januari 2008 om 23:54

    (/ernie modus) Hoeiiiiii dat ziet er gaaf uit! (/ernie modus)

    Normaal ben ik niet zon fan van het cadillac design, maar deze vind ik er toch wel gaaf uit zien moet ik zeggen! Ben benieuwd hoe hij presteerd!

    Login om te reageren
  9. YK zegt

    8 januari 2008 om 23:54

    Nu zou ik i.v.m. het tijdstip óók *gaap* willen zeggen, maarrreee… IK BEN WEER KLAAR WAKKER!!! :shock: Dat is niet ziek, maar… uhm, ja… een woord waarmee ik een overtreffende trap van ziek zou willen zeggen dat toch cool klinkt. Owja, AIDS!!! ;) :D

    Login om te reageren
  10. Alwood zegt

    8 januari 2008 om 23:54

    en hoezeau de amerikaanse V8 gaat d00d? :P

    Login om te reageren
  11. Coolguy zegt

    8 januari 2008 om 23:56

    Machtig.

    Login om te reageren
  12. RenesisHP zegt

    8 januari 2008 om 23:56

    Ik vind het wel leuk, een auto met zo min mogelijk hulpjes. Alleen moet de besturing dan wel goed zijn en daar heb ik mijn vraagtekens bij.

    Login om te reageren
  13. Alwood zegt

    8 januari 2008 om 23:57

    …en ik blijf maar kijken…
    Ze hebben de styling echt lekker gedaan. Op het eerste oog nieteens heel anders dan de standaard CTS maar als je dan gaat kijken! die motorkap! die bumperts! die banden! whoad :D
    en dan klapt er ook nog een 22″ CRT scherm uit het dashboard! ;)

    Login om te reageren
  14. SimonMc zegt

    9 januari 2008 om 00:02

    Mmmm…Op het randje van tupperware-tuning, maar nog mooi.
    Ook krijg ik zo’n nissan gt-r gevoel als ik naar de voorkant kijk, weet niet waarom.

    Login om te reageren
  15. Alwood zegt

    9 januari 2008 om 00:03

    oja… en dan nog de toevoeging. Automaat is érg lekker (gewoon max. 5 trappen, 3 of 4 is soms zelfs leuker) en je hebt er een goeie kickdown bij nodig. Flippers hebben bij een echte automaat geen nut.

    Login om te reageren
  16. skinnybmw zegt

    9 januari 2008 om 00:09

    Mooie auto, lekker strak en ongelooflijke motor! Maar doe mij maar een M5…alleen dit interieur al…smaak is anders! En op ’t circuit wil ik ook nog wel eens zien hoe snel dit monster is vergeleken met een M5. Hard rechtuit is zóóó makkelijk. 0-100 tijden doen me echt niks…0-200, 100-200 of 100-300 dan weer wel!

    Login om te reageren
  17. skinnybmw zegt

    9 januari 2008 om 00:09

    En laten we ’t maar niet over de afwerking hebben tegenover een BMW…

    Login om te reageren
  18. Jan zegt

    9 januari 2008 om 00:14

    Bring it on baby…!
    Een meer dan waardige poging van de Amerikanen! En hun designers. Knap

    Login om te reageren
  19. RubenBaeten zegt

    9 januari 2008 om 00:14

    @skinnybmw: En laten we het wèl over de prijs hebben tegenover een vergelijkbare BMW.

    Login om te reageren
  20. wapz zegt

    9 januari 2008 om 00:16

    @Ruben

    Die leren. Want kan je iets anders dragen als je hierin zou rijden? Dit is toch het gewenste vervoer van de moderne cowboy?

    Login om te reageren
  21. skinnybmw zegt

    9 januari 2008 om 00:25

    @ Ruben: Logisch, voor kwaliteit betaal je en laat nu net de amerikaanse dollar optimaal zijn t.o.v. de euro. Ik denk dat wanneer je een hardcore auto liefhebber bent je toch sneller voor de M5 zou kiezen. Neem bijv. de Chrysler 300C SRT-8. Mooie looks maar een gedrocht om te rijden. Heb de ervaring met een E60 530D en ook een poosje in een SRT-8 mogen rijden. Veel power, niks mis mee maar een spons wanneer je echt hard gaat rijden. Dikke motoren in auto’s lepelen is wat amerikanen goed kunnen maar nu de rest nog. Ik ben meer van ’t complete plaatje. Ben benieuwd wat dit gaat worden!

    Login om te reageren
  22. Ricavant1.8T zegt

    9 januari 2008 om 00:29

    Sja kmoet toegeven dat deze amerikaan er erg fraai uitziet :P

    Het enige nadeel van deze auto’s is dat je em niet meteen in een bepaalde klasse kan plaatsen… vind ik dan.. (blijkbaar wordt dit dus een s6 en m5 concurrent??)

    Login om te reageren
  23. autoblogger zegt

    9 januari 2008 om 00:29

    UPDATE: hier alle afbeeldingen

    Login om te reageren
  24. Job zegt

    9 januari 2008 om 00:32

    Niet om t een of ander, maar ik blijf t een blokkendoos vinden. Voor een auto met de performance van een M5 had ik een dikkere achterkant verwacht.

    Login om te reageren
  25. Mr_R zegt

    9 januari 2008 om 00:37

    Een sletje is het! Goedkoop, maar wel lekker. Niet écht knap, maar ook zeker niet lelijk.

    Wel de moeite waard!

    Login om te reageren
  26. Jesko zegt

    9 januari 2008 om 00:38

    Ik denk dat we veel kunnen verwachten van deze auto. Ze hebben 1 ding al goed gedaan; de motor uit de Corvette halen. Als nu ook nog eens kijken naar het onderstel van de Corvette, kunnen ze hier nog iets heel moois van maken.

    Het lijkt me práchtig als dit ding een M5 er vierkant uitrijdt, op een circuit welteverstaan. Want de meeste voorspelbare reacties staan hier boven al weer geschreven.

    Ik heb geen hekel aan BMW hoor, ik vind de M5 een prachtding, maar de Amerikanen mogen nou ook wel eens terug slaan. Helemaal met dit ding, afgezien van de “zielige” uitlaatjes van de CTS-V vind ik het een mooie, vette bak!

    Login om te reageren
  27. NuttelozeBPM zegt

    9 januari 2008 om 00:40

    Zeer netjes van buiten, maar van binnen is het een Nissan/Opel…

    Login om te reageren
  28. Alfa Lima Foxtrot Alfa zegt

    9 januari 2008 om 00:46

    @ Ruben…

    leuk stukje, mag best gezegd worden vind ik!!

    Wel brute bak voor niet zo heel veel dukaten.. toch kan ik het me niet voorstellen dattie sneller en beter is dan God hemzelf, ofwel de M5…

    AARGHH!! waar blijft de 169 GTA????????

    ps: ik woon vlakbij kroymans… wil je best een smsje sturen als hij er staat… dan hoef je niet in de kou te slapen…

    Login om te reageren
  29. tdj zegt

    9 januari 2008 om 00:46

    Doe mij dan maar ‘gewoon’ een M5 of RS6. Het zou me niks verbazen als deze auto het onderstel van een bolderkar heeft. De grote vraag is dus: Kan deze auto ook bochten maken??

    Over het uiterlijk ben ik op z’n zachtst gezegd niet echt te spreken.. maar ik kan me voorstellen dat als je van hummers houd, dat je hier ook van houd.

    Maareeh, zou d’r natuurlijk wel graag ff in willen rijden.. :D

    Login om te reageren
  30. Alfa Lima Foxtrot Alfa zegt

    9 januari 2008 om 00:46

    @ Mr R… lol

    maar wel een sletje met een dikke ass…

    Login om te reageren
  31. Alfa Lima Foxtrot Alfa zegt

    9 januari 2008 om 00:47

    oftewel… een amerikaanse ghetto-slet!!!

    de Cadillac Queen Latifah was wel een goede naam geweest

    Login om te reageren
  32. wapz zegt

    9 januari 2008 om 00:51

    @ALFA
    Missy Elliot past nog beter.

    Login om te reageren
  33. skinnybmw zegt

    9 januari 2008 om 00:54

    Laten we, naast de uitlaten, dat afzichtelijke 3de remlicht niet vergeten…en hij heeft inderdaad redelijk ’t uiterlijk van een tank! Gewoon een stoere, mannelijke bak maar qua style hoef je niet met deze auto aan te komen. Denk dat veel zakenlui liever niet met deze auto bij hun klanten aankomen.

    Login om te reageren
  34. C6.R zegt

    9 januari 2008 om 00:58

    HELL JA!!! Ik ben verliefd, heerlijk stuk autoporno!

    Login om te reageren
  35. RenesisHP zegt

    9 januari 2008 om 00:58

    @NuttelozeBPM.
    “Zeer netjes van buiten, maar van binnen is het een Nissan/Opel…”
    Hoe moeten wij dit nu opvatten. Betreft dit het uiterlijk of de bouwkwaliteit en gebruikte materialen? Kun jij dit allemaal vanaf een foto beoordelen? Ben je vergeten dat er ook aan het interieur een heleboel ergonomisch wordt gebouwd, waardoor veel auto’s een vergelijkbaar interieur hebben? Wil jij graag afwijken, koop een TVR. Waar rij jij eigenlijk in?

    Login om te reageren
  36. RenesisHP zegt

    9 januari 2008 om 01:01

    Ik vind deze auto eigenlijk veel mooier dan een BMW m5. Sorry Bmw fanatiekelingen. :oops:

    Login om te reageren
  37. Alfa Lima Foxtrot Alfa zegt

    9 januari 2008 om 01:01

    @ wapz

    idd!! die heeft ook een aardig vol bilpartijtje…

    Login om te reageren
  38. YK zegt

    9 januari 2008 om 01:03

    @mx5-owner,
    Shame on you…
    Ga in je hoekje staan :!:

    Login om te reageren
  39. sebastian zegt

    9 januari 2008 om 01:03

    @mx5 owner

    eeehhhjjj, nu gaan we hier toch niet nissan en opel afkraken?

    Login om te reageren
  40. sebastian zegt

    9 januari 2008 om 01:05

    @wapz
    ja en ze kan behoorlijk laagtoerig brullen…

    Login om te reageren
  41. RenesisHP zegt

    9 januari 2008 om 01:07

    Staat in hoekje. :(

    Login om te reageren
  42. RenesisHP zegt

    9 januari 2008 om 01:22

    Om de BMW fans nog meer te pesten.
    http://www.youtube.com/watch?v=iwnWc8asuuQ

    Login om te reageren
  43. YK zegt

    9 januari 2008 om 01:27

    Ow, gaan we het zó spelen…
    http://www.youtube.com/watch?v=qYSHwn-o-bA&feature=related

    Login om te reageren
  44. YK zegt

    9 januari 2008 om 01:33

    Het is off-topic, maar ik ga het er toch lekka inwrijven!
    http://www.youtube.com/watch?v=J0FrSdkHOh4&feature=related

    Login om te reageren
  45. Nick-G zegt

    9 januari 2008 om 01:45

    Theemuts. :P

    Login om te reageren
  46. pvl zegt

    9 januari 2008 om 01:49

    @Mr. R: Tja voor 1 keer dan, tliefst half zat zodat je je niet begint af te vragen wie er zo nog al opgezeten heeft…

    Hou het vooral veilig!!! Aan sletjes kan je heel nare dingen overhouden.

    En dan maar hopen dat niemand het gezien heeft, zeg anders maar bey bey tegen je imago ;)

    Login om te reageren
  47. 9000cse zegt

    9 januari 2008 om 01:56

    Okay! Als ik hem in m’n achteruitkijkspiegel zie komen, zal ik zo vlug mogelijk opzij gaan in de hoop, dat ie héél vlug voorbij zal zijn om hem nooit meer terug te hoeven zien.

    Login om te reageren
  48. Michael zegt

    9 januari 2008 om 02:59

    Friggin’ Gangster!

    4 seconden naar de 100 is toch te gek voor woorden. Wie had ooit gedacht dat dit zou gebeuren?!

    ot: zag net Wouter in de Witte Aap met een hot chick :p

    Login om te reageren
  49. Davidov zegt

    9 januari 2008 om 03:27

    @ Ruben Baeten: Lekker stukje om te lezen zeg, wat een prachtauto.

    @ mx5-owner: Lekker filmpje :)

    @ YK: LOL

    @ Michael: Witte Aap? Waar/wat is dat nou weer?

    Login om te reageren
  50. Gerben zegt

    9 januari 2008 om 05:33

    Helemaal niet slecht, op het eerste zicht.
    Een verfrissende look tov van al het Duitse geweld.
    En niet te veel elektronika.

    Voor de vermogenden onder ons zeker een mooi alternatief voor de M5, RS6 etc…

    Login om te reageren
  51. Armada zegt

    9 januari 2008 om 06:45

    Oh yeah. F*ck politieke correctheid. :D

    Login om te reageren
  52. w0o0dy zegt

    9 januari 2008 om 07:11

    @YK: een mx-5 die rollt niet zo snel als van die lompe hoge SUV’s dus ik denk dat de kans erg klein is dat iemand z’n mx-5 op het “dak” legt.

    On-topic: de pk’s zijn niet eens zo extreem, maar dat koppel is wel erg heftig. In de lagere toeren blijft een m5 dan behoorlijk achter. Het is niet voor niets dat BMW een 7 traps smg erin heeft gestopt…

    De vorige CTS-v was volgens TopGear echt een serieus goed sturende auto, misschien een beetje te hard qua demping maar een M5 op de meest sportieve stand is ook geen comfortabele cruiser.

    Been zeer benieuwd, ziet er heftig uit, maar niet echt lelijk. Dat dashboard is wel teveel een kermisattractie, maar goed.

    Login om te reageren
  53. tesanole zegt

    9 januari 2008 om 08:13

    @ w0o0dy

    In de laatste Top Gear (hard-copy editie) hebben ze de nieuwe CTS gereden. Men was onder de indruk van de goede en kwalitatieve afwerking binnenin (by far de beste sinds tijden vanuit de VS). Wat rijgedrag zat deze tussen een 5-serie (deze is scherper) en de E (deze is comfortabeler) in. Wellicht dat de v-versie nu nog scherper zal worden. Ik ben benieuwd wat de diesel gaat doen die ook komt…..

    Login om te reageren
  54. Papa zegt

    9 januari 2008 om 08:17

    Dit is nu al een auto met meer karakter dan de M5, oldschool V8 met legio mogelijkheden het vermogen ver boven de 1000 pk te krijgen.

    Login om te reageren
  55. Einser zegt

    9 januari 2008 om 08:18

    Zou ‘ie een beetje klinken…?

    Login om te reageren
  56. Jesper zegt

    9 januari 2008 om 08:28

    weet iemand hoe je die verdomde witte vlekjes uit je kleren krijgt? :D

    Login om te reageren
  57. SVDL zegt

    9 januari 2008 om 08:37

    Ik blijf het een lelijke auto vinden.

    Die voorkant kan er nog wel mee door maar bij de achterkant heb ik het gevoel dat ze geen zin meer hadden.

    Login om te reageren
  58. Silverarrow zegt

    9 januari 2008 om 08:59

    Tsja, veel tupperware, kippengaas in de grille, een dashboard die van equivalente kwaliteit is als het eten van McDonalds… En toch een vet brute, überdikke powersedan! En dat voor een (waarschijnlijk) erg lage prijs in verhouding met vergelijkbare auto’s van de duitse drie. Niet slecht :D

    Login om te reageren
  59. rider zegt

    9 januari 2008 om 09:03

    dit is wel een gruwelijk heftige wagen! ziet er erg goed uit en heeft een beul van een motor! ook het dashboard en die stoelen zien er erg goed uit! I love this car. ik hoop dat ze hem wel een goed ontwikkeld onderstel hebben gegeven zodat hij zijn vermogen ook goed kwijt kan.

    Login om te reageren
  60. XytraS zegt

    9 januari 2008 om 09:59

    Tot mijn verbazing vind ik deze Amerikaan nog best te doen, ook het interieur vind ik, hoewel iets te zwart, knap gedaan.

    Login om te reageren
  61. bramwillemse zegt

    9 januari 2008 om 10:05

    oei, ziet er heel dik uit. En meer power dan de duutsers :) heel mooi! Ben heel erg benieuwd hoe hij gaat klinken!

    alleen jammer dat de foto’s beetje slecht zijn gecompressed: http://www.autoblog.nl/gallery/Cadillac/CTS-V/Cadillac%20CTS-V%20%283%29.jpg

    het lijkt een mooi interieur maar de details zijn beetje jaggy ;)

    Login om te reageren
  62. Bertus zegt

    9 januari 2008 om 10:56

    Die voorspoilert is zeker van wat ouwe vurehouten plankjes en een rolletje kippengaas in elkaar getimmerd, mijn hemel wat een gedrocht zeg, zo’n kist voorop een verder zo mooi strak gelijnde auto.

    Login om te reageren
  63. C6.R zegt

    9 januari 2008 om 11:03

    Betere foto’s:

    http://www.leftlanenews.com/cadillac-cts-v.html

    Login om te reageren
  64. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    9 januari 2008 om 11:04

    Ik dacht altijd dat de CTS de grote van een A4/3-serie/C-Klasse had.
    Maar serieus sterk dit :D en heel gaaf.
    Maar als hij net zo groot is als de A6, hoeveel pk had de RS6 ook al weer ;)…

    Login om te reageren
  65. rob gym zegt

    9 januari 2008 om 11:30

    skinnybmw caddilac kan het in de bochten ook vriend , maar dat is alleen ff wachten , en caddilac zijn afwerking is super vind ik , bmw is namelijk ook niet feilloos

    Login om te reageren
  66. YK zegt

    9 januari 2008 om 11:45

    @w0o0dy,
    Het was gewoon ff een lolletje met mx5-owner, heur…
    No hard feelings at Mazda :roll:

    Login om te reageren
  67. Laurens zegt

    9 januari 2008 om 11:56

    Toch blijf ik het altijd opvallend vinden hoe verschillend de aanpak van verschillende merken is. Caddilac valt misschien te vergelijken met MB, vanwege de grotere inhoud t.o.v. BMW en Audi. En dan weer Audi die gebruik maakt van een turbo t.o.v. atmosferisch/supercharged. De 4 auto’s zitten dan wel in hetzelfde segment maar zijn toch compleet anders van karakter?

    Neemt niet weg dat Caddilac hier een goed alternatief neerzet voor een relatief laag bedrag!

    Login om te reageren
  68. Laurens zegt

    9 januari 2008 om 11:59

    Edit: Cadillac natuurlijk.. stupid me!

    Login om te reageren
  69. Rodeoro zegt

    9 januari 2008 om 12:22

    @skinnybmw

    Wel heel kort door de bocht om even crysler en caddilac naast elkaar te zetten.
    Heb zelf ook in de srt-8 gereden (wel eens waar als chauffeur) maar dat is inderdaad waardeloos rijden. Nu is het zo dat mijn pa de caddilac cts 3.8 liter heeft en dat is al een heel ander verhaal. Ok het sturen is misschien niet zo strak als een 5 serie maar dat mag je ook niet verwachten als je naar de prijs kijkt en wat je ervoor terug krijgt. De nieuwe V serie moet zeker een kans krijgen lijkt mij mooi om die duitsers eens flink voor lul te zetten en met je

    Login om te reageren
  70. Rodeoro zegt

    9 januari 2008 om 12:25

    @Alfa Lima Foxtrot Alfa
    Waar woon je dan en bij welke krooymans woon zelf in maarssen dus heb de luxe binnen 3 minuten bij Krooymans en bij Hessing te zijn (beide langs de a2) En toch zou het voor mij de moeite waard zijn er te slapen bespaard toch weer 3 minuten!

    Login om te reageren
  71. Klassiekerrally zegt

    9 januari 2008 om 12:29

    Ruben, je tekst is top! Het enthousiasme druipt er af :)

    Ik ben daardoor zelfs geneigd de Caddy NIET lelijk te vinden ;)

    Login om te reageren
  72. Ringfan zegt

    9 januari 2008 om 12:57

    Nou nou… 550PK? Dat is veel maar niet zoveel dat er zo’n heisa over gemaakt hoeft te worden…

    Turbo erop en op naar de 900pk… Dan heb je het ergens over…

    Login om te reageren
  73. Jan C. zegt

    9 januari 2008 om 13:35

    dik, opzichtig, Amerikaans en een V8. Niks mis mee.

    Login om te reageren
  74. MRTN zegt

    9 januari 2008 om 13:48

    amerika is onderweg naar iets waar ik van kan houden, maar 1905 kg is te zwaar! en de achterkant lijkt op een koelkast

    Login om te reageren
  75. Mikeee zegt

    9 januari 2008 om 15:09

    De eerste Caddy sinds begin-jaren-70 waar ik naar kan blijven kijken.
    Man, man, man, man wat mooi. Echt bruut en very very geil.
    Bruikbaarder in het dagelijkse dan een Corvette ook.

    Login om te reageren
  76. Jochem zegt

    9 januari 2008 om 15:18

    Wow wat een ding :D Echt een heerlijke hoekige beukerd van een wagen! De achterkant had misschien wat dikker gemogen (welke tuner waagt zich het eerst aan deze bak?!). Het interieur vind ik trouwens ook wel wat hebben! Lekker modern.

    @ Ruben Beaten
    Je maakt niet alleen prima beelden, je schrijft ook nog het leukst van allemaal :D We want more!

    Login om te reageren
  77. Barry330cd zegt

    9 januari 2008 om 15:18

    Wat moet je hier nu mee? De zoveelste M5 challenger en nu dus uit de VS. Wel lekker dik en niet te duur dat wel, maar is hij net zo hardcore als de M5 of is het meer een E63AMG? Voorlopig eerst maar eens de test afwachten :!:

    Login om te reageren
  78. skinnybmw zegt

    9 januari 2008 om 16:25

    @ rob gym: Ten eerste ben ik je ‘vriend’ niet. En ik vond de Chrysler 300C SRT-8 zwaar, groot en log overkomen in het bochtenwerk op snelheid, ik had dat met de 530D niet. Daarom ben ik ook zo benieuwd wat deze Cadillac gaat doen in dat opzicht. Ik zie ’t somber in…maar we zullen zien! En dat mijn naam met bmw te maken heeft wil niet zeggen dat ik pro-BMW ben, hé! Ik rij alleen BMW maar ben er zeer over te spreken en mijn voorkeur gaat dus nog steeds uit naar BMW. Ben qua rijbeleving overall geen beter merk nog tegengekomen dan BMW (en heb al redelijk wat verschillende merken/types mogen rijden). Óf je zou naar een hoger segment moeten kijken, bijv. Porsche, Aston of Maserati.

    Login om te reageren
  79. m6 csl zegt

    9 januari 2008 om 16:52

    jullie vergeten een ding….. en dat is dat de m5 ook een powerupgrade krijgt,
    dus geniet er maar van zolang het duurt

    Login om te reageren
  80. 9ff gt9 zegt

    9 januari 2008 om 17:00

    Mooier dan de BMW en Mercedes. En als ik Topgear Magazine mag geloven zit het met de afwerking en rijeigenschappen van de normale versie ook wel goed. Zal bij deze dan ook goed zijn als ik het interieur zo zie.

    Hij hangt qua afstelling van het onderstel tussen de E en de 5-serie in. Zou mijn voorkeur misschien wel krijgen. :) :)

    Login om te reageren
  81. Thom zegt

    9 januari 2008 om 18:01

    Wat een vette bak!
    Mijn vader had de oude te koop staan. Ik heb 1 keer een ritje mogen meemaken.
    Hij was flink snel. Hij is alleen nu verkocht…

    Login om te reageren
  82. TheUltimateDrivingMachine zegt

    9 januari 2008 om 19:03

    Best mooi, maarja, heb liever Duitse techniek, naar mijn mening nog altijd beter, op alle gebied!!

    Login om te reageren
  83. Rick dos zegt

    9 januari 2008 om 19:43

    “Het is een emmertje KFC met anderhalve gallon hotsauce,”

    Nou, kon het niet beter verwoorden. Overdaad, no class equals American culture! :)

    “U dacht dat de horsepower race was voorbehouden aan de Duitsers?”

    Nee, het jammerlijke alleen is, dat de Duitsers het feestje hebben verlaten en nu met iets anders bezig zijn. Weight loss for instance. ;)

    MAAR toegegeven! Het is de eerste Amerikaan met een net interieur.

    Login om te reageren
  84. frasker zegt

    9 januari 2008 om 21:15

    @ruben beaten
    Ja het kan zieker
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/12/28/mazda-furai-rotary-ethanol-power

    Login om te reageren
  85. C6.R zegt

    9 januari 2008 om 22:29

    @ Rick dos:

    Overdaad, no class… hmm je hebt het over de nieuwe M3?

    Als er een ster op de grille gezeten had dan vond je het waarschijnlijk prachtig!

    Login om te reageren
  86. Rick dos zegt

    9 januari 2008 om 22:32

    @C6.R

    Kan het verkeerd hebben, maar volgens mij had Ruben het over de Cadillac hier. ;)

    En nope. Zo oppervlakkig ben ik niet. ;)

    Login om te reageren
  87. C6.R zegt

    9 januari 2008 om 22:39

    Dat klopt, maar hetzelfde zou je dus ook over die auto kunnen zeggen. Maarja, dat is geen amerikaan… :?:

    Login om te reageren
  88. Rick dos zegt

    9 januari 2008 om 22:46

    Nee, want die is meer sophisticated waar deze het boere broertje van is.

    Dat is ook wat Ruben zelf schrijft met de volgende woorden.

    “Een auto die niet wordt uitgerust met achtentwintig computers en zelfdenkende deurhendels, maar gewoon met een extra voetpedaal, een pook die je in meerdere richtingen kunt duwen en een grote knop OFF voor de elektronica.”

    Het komt neer op smaak natuurlijk, alleen is het de mijne niet. :)

    Login om te reageren
  89. C6.R zegt

    9 januari 2008 om 22:51

    hmm op die fiets… ik verkeerde in de veronderstelling dat overdaad en no class waardeoordelen omtrent de styling waren.

    Login om te reageren
  90. Citrofiel zegt

    9 januari 2008 om 23:14

    De CTS vind ik al een geslaagde auto, maar de V is echt “überwreed”! :D

    Login om te reageren
  91. RubenBaeten zegt

    9 januari 2008 om 23:46

    @Rick dos: Weight loss in plaats van pk’s? Ehm… Heb je de memo’s niet gekregen?

    Wat sophistication betreft, ik doelde meer op de M5. In de klasse middenformaat sedan is er, behalve de CTS-V, momenteel geen ‘pure’ sportsedan meer te vinden. De M5 is een Pentium met flippers en de E63 en RS6 hebben een automaat (en quattro). Allemaal niet waar het oorspronkelijk om ging (zie M535i).

    De M3 is een andere klasse, maar wat mij betreft absoluut een schot in de roos. Geweldige auto.

    Login om te reageren
  92. Rick dos zegt

    9 januari 2008 om 23:50

    @Ruben Baeten

    Je weet toch dat Audi altijd degene is die het licht uitdoet aan het einde van een feestje? En een M5 met dubbele turbo? Geloof je het zelf?

    Voor de rest, my point exactly. ;)

    Login om te reageren
  93. RubenBaeten zegt

    9 januari 2008 om 23:55

    Heb jij zelf niet een BMW met dubbele turbo?

    En jij gelooft echt dat de volgende M5 niet richting de 600 pk gaat?

    Login om te reageren
  94. Rick dos zegt

    10 januari 2008 om 00:04

    Ja, maar ik denk niet dat een M-badge ooit een turbo zal zien. Ze hadden dat immers al veel eerder kunnen doen met de M3 6 in lijn. ALS ze het zouden doen dan denk ik dat het niet goed voor business is. Over de jaren heen heeft BMW een redelijk rotsvaste filosofie op dat gebied gehad.

    Daarbij als je naar dat plaatje kijkt dan zie je dat het allemaal niet goed sluit. Ik persoonlijk denk dat ze met de nieuwe V8 turbo (die in de X6) aan het testen waren.

    Als ik het nieuws zo een beetje volg dan begin je steeds meer te horen dat men bezeg is met gewichtsreductie. De M3 bijv. gaat nu ook “standaard” als CSL uitgevoerd worden. Het standaard model heeft al een carbon roof daar waar dat bij de vorige editie voor de CSL was weggelegd. Kijk, bijv naar Merc met hun Black series projecten. Wellicht dat er meer pk’s bijkomen, maar ik denk dat emphasis niet zo zeer meer bij de pk race komt te liggen maar meer bij gewichtsreductie.

    Maar dat is wat ik ervan denk.

    Login om te reageren
  95. RubenBaeten zegt

    10 januari 2008 om 00:17

    Ik hoop ergens wel dat je gelijk hebt, het zou een logische ontwikkeling zijn. Dat bericht over die turbo’s hoeft zeker niet waar te zijn, maar ik denk wel dat ze de power nog verder gaan opkrikken. In combinatie met wat gewichtsreductie kan het voor ons dus alleen maar leuker worden. :-)

    Overigens moet ik mezelf even corrigeren: de CTS-V staat niet alleen, want in Amerika is de M5 wel met handbak te krijgen. Dus eentje daar vandaan halen kan altijd nog, scheelt nog een hoop geld ook. ;-)

    Login om te reageren
  96. beau92 zegt

    10 januari 2008 om 07:48

    In een woord GEWELDIG!! Wat een super dikke vette bak!
    Ben wel benieuwd naar de prijs.

    Login om te reageren
  97. SP33S zegt

    10 januari 2008 om 08:01

    hehehe, kijk zo kan het ook

    http://www.youtube.com/watch?v=-mVpZA2SU0E

    Login om te reageren
  98. C30CDIAMG zegt

    10 januari 2008 om 15:42

    Wat een toeters en bellen in die wagen, je ziet gelijk wat voor volk daar op afkomt zeg..

    Login om te reageren
  99. Italian-car-lover zegt

    11 januari 2008 om 13:44

    eindelijk een amerikaanse auto met een goed interieur, power, een (waarschijnlijk) goede wegligging, en een vette buitenkant, al houd ik niet zo van die hoeken

    Login om te reageren
  100. MasterMartel NL zegt

    12 januari 2008 om 22:38

    lijkt wel een ruimteschip van binnen :P

    Login om te reageren
  101. bozewolf zegt

    13 januari 2008 om 16:28

    Eindelijk eens een Amerikaanse auto zonder de standaard Amerikaanse tekortkomingen. Go Cadillac.

    En BMW M335DTouring…toeters en bellen? Zoveel zitten er dus niet op deze Amerikaan…en met zo’n naam ben je nu niet bepaald in een positie om te klagen over een overdaad een gimmicks, want BMW biedt al 6834 opties over hoe je snel je je ramen neer wilt laten…

    Login om te reageren
  102. Feanatieke zegt

    14 januari 2008 om 19:53

    Deze auto heeft geen eens een carwash nodig om er schitterend uit te zien…

    Login om te reageren
  103. AE zegt

    19 februari 2008 om 12:59

    Het spreekt voor zich dat deze auto lang niet zo innovatief is, lang niet zo de bocht om gaat, lang niet zo zuiver over een circuit te sturen is, als zelfs de al 4 jaar geleden opgevolgde E39 BMW M5.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North