In deze Mijn Auto video maken we kennis met Wouter en zijn prachtige Audi S8 D2 uit 2001.
Martijn en Wouter praten met hem over hoe deze iconische youngtimer op zijn pad kwam. Wouter had de auto al jaren op zijn verlanglijstje, geïnspireerd door de film Ronin. Uiteindelijk vond hij een origineel Nederlands exemplaar in goede staat, met destijds 181.000 km op de teller. Inmiddels staat er 193.000 km op en wordt de auto dagelijks gebruikt.
De S8 heeft een 4.2 liter V8 met 360 pk, gekoppeld aan een automaat. Naast de S8 heeft Wouter een indrukwekkende autohistorie: van een Mercedes 6.9 V8 tot een Datsun 240Z-project en diverse AMG-modellen. De S8 rijdt ongeveer 1 op 7 à 1 op 9, maar dat neemt hij voor lief: “Je leeft maar één keer.”
Geef je ook op voor Mijn Auto door het formulier in te vullen.





Iets met beleving. Natuurlijk is de gemiddelde EV sneller vanaf 0. Maar daarna?
Nou zoveel beleving heeft die loodzware Audi niet hoor, stuurt ook niet spectaculair goed ofzo.
Wel een gave machine om te zien, maar voor de rest vooral vergane glorie.
Om dit rijdend te houden dagelijks moet je wel erg fanboy zijn, leuk dat die mensen er nog zijn.
Mijns inziens een van de mooiste Audi’s ooit, de A8 (D2) staat bij mij op één lijn met de BMW 7 (E38). There, I said it.
Ik vraag me wel af of het rijden als daily nog lang vol te houden is, gezien de soms beroerde beschikbaarheid van de onderdelen. Dit is toch wel een pijnpunt waar Audi t.o.v. de concurrentie uit München en Stuttgart punten laat liggen
Heb de afgelopen 3,5 jaar 97.000 km gereden met mijn dialy audi rs6 c5 avant uit 2003 en alle onderdelen zijn altijd op voorraad. En zo niet dan ga ik naar de website van Audi Tradition en kan je het bestellen.
Audi Tradition is in de basis een goede voorziening, maar wel peperduur. Ik reed rond 2010 ook in een (toen) 25 jaar oude Audi {Typ44), en toen bestond dat ook al. Maar bijvoorbeeld een vervangende display van de Klimatronic zou 1600 euro moeten kosten, En zoiets relatief eenvoudigs als een ABS sensorkabel of een servopomp voor de hydraulische stuur -en reminrichting voor mijn auto bleek toen al niet meer leverbaar voor de pre facelift modellen.
Ik daily een e38, prima te doen onderdelen zijn goed te krijgen alleen soms erg prijzig. Het argument is dan. Het was een auto van een ton nieuw en daar zijn de 7serie specifieke onderdelen ook naar geprijsd, maar een hobby mag af en toe wat kosten
Das de 7 serie uit The Game? Prachtbak!
En hoppa, hij staat al op MP 😂
Goeie advertising met dank aan Autoblog🤣
En dat voor een ‘ultieme daily’. Wellicht toch wat minder ultiem dan gedacht.
Haha uiteraard, dit rijdende houden dagelijks kost een fortuin.
En al op mp idd. Er staat ook een model
Nieuwer met de 5.2 motor te koop voor het zelfde geld. Wel 40k meer gelopen maar prima deal in verhouding tot deze wagen. Nog steeds een mooi model maar interieur is tamelijk matig.
J e kan je als buitenstaander, aanschouwer de built quality van deze reeks niet inschatten, het verbaasde me steeds weer opnieuw, helaas is dit volkomen verleden tijd (VVT) bij Audi.
Het is build quality. Als je interessant wilt doen met het bezigen van Engelse termen, leer die dan eerst eens goed te spellen.
Dus hij heeft er maar 12.000 km mee gereden als ik t goed lees?