• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

296 GTB met 888 pk is bloedsnelle Ferrari met V6

Auteur: willeme, gepost 21 januari 2022 om 09:02 – 13 Reacties

296 GTB met 888 pk

Zelden zijn zescilinders zó snel. Maar deze licht gekietelde 296 GTB met 888 pk is extreem vlot.

Een zescilinder Ferrari, dat lijkt een beetje tegenstrijdig. Dat is net zoiets als een alcoholvrij glas Laphroaig of een vegetarische steak. Het kán wel, maar de vraag is of je het moet willen. Een gedeelte van de beleving bij een Ferrari zit ‘m in dat aantal cilinders.

Maar we zeggen bewust beleving en níet zozeer snelheid. Want ondanks dat downsizing nu al meer dan 10 jaar een ’trend’ is, heeft het nauwelijks geresulteerd in minder vermogen. Zo ook niet bij de Ferrari 296 GTB. Normaal gesproken heeft deze al veel vermogen: 818 pk.

296 GTB met 888 pk

Subtiel

DMC Tuning, een tuner uit Ratingen (Duitsland) doet daar een subtiel schepje bovenop met deze 296 GTB met 888 pk. Zowel qua modificaties, uiterlijke wijzigingen als vermogensstijging hebben ze zich ingehouden. In veel gevallen is het resultaat dan ook het meest geslaagd. Dat is met dit project niet anders. Natuurlijk, het is en blijft smaak gevoelig. En natuurlijk, een Ferrari aanpassen is altijd een beetje heiligschennis. Maa, in dit geval is het best een aardig resultaat.

  • 296 GTB met 888 pk
  • 296 GTB met 888 pk

DMC Tuning doet heel erg veel met koolstofvezel. Uiteraard is er een complete set aanwezig voor de 296 GTB. Zo zijn de sideskirts een stukje breder dan normaal. Ook zien we dat er een spoiler is gemonteerd. Ergens past dat wel op een Ferrari met middenmotor. De F40 en F50 hadden het immers ook. Verder lijkt de auto iets lager met zijn buik op de weg te leggen, maar daar zegt DMC nog niets over. Hetzelfde geldt voor de velgen.

  • 296 GTB met 888 pk
  • 296 GTB met 888 pk

296 GTB met 888 pk

Ook onder de kap wijzigde er iets. DMC Tuning monteerde namelijk een externe ECU. Hierdoor stijgt het vermogen van 818 pk naar 888 pk. Bijna 900 pk in een zescilinder Ferrari, het moet niet gekker worden.

De ontwikkeling van de ECU is in eigen beheer gedaan. Het mooie van alle modificaties van DMC is dat je ‘m redelijk eenvoudig weer naar originele staat kunt brengen, zonder dat je kan zien dat de motor ooit getuned is. Met chiptuning (dat je de originele ECU herschrijft) is dat niet mogelijk, namelijk.

Prijzen nog niet bekend, maar reken op een hele hoop. Een carbon kit bij DMC Tuning kost normaliter al gauw zo’n 6 tot 15.000 euro. Maar ja, dan heb je ook wat!

Ook interessant!

  • Video - het geluid van de Ferrari 296 GTB
  • Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
    Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
  • Ferrari 296
    Dit is de nieuwe Ferrari 296 GTB met V6 motor
  • Nieuwe Ferrari 296 GTB wordt een koopje!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

296-gtb, dmc, Ferrari, spoiler, tuning, v6

Vorig bericht: « Nieuwe Supra crasht tegen boom in Alphen aan de Rijn
Volgend bericht: De duurste Peugeot 406 van Nederland is bloedmooi »

Lees Interacties

Reacties

  1. osmo zegt

    21 januari 2022 om 09:21

    Mijn hele leven al Ferrari fan geweest. Maar de designrichting die ze nu zijn ingeslaan… Het lijkt wel of ze wat Japanse en Amerikaanse sportwagens in de mixer gegooid hebben.

    Login om te reageren
    • heckblende zegt

      21 januari 2022 om 16:23

      ouwelullen syndroom…

      Login om te reageren
  2. Turbo S zegt

    21 januari 2022 om 09:39

    Deze auto ziet er van de zijkant vreemd uit met dat Ford GT MK1 achtige achterscherm. Echt een designfout op een voor de rest zeer moderne auto.

    Login om te reageren
  3. janmetdelangeachternaam zegt

    21 januari 2022 om 09:48

    Ziet er echt niet uit die moderne Ferrari’s. Na de f12 toch wel goed de mist ingegaan

    Login om te reageren
  4. ttr6 zegt

    21 januari 2022 om 09:55

    Wat is dat toch mooi: die foto van bovenaf , zo in de motorruimte…..meer hoef ik niet. Die extra pk’s zouden me gestolen kunnen worden.

    Login om te reageren
  5. tdu2zonda zegt

    21 januari 2022 om 10:47

    Dit zijn nog maar renders lijkt me…
    De 296 wordt (naar mijn weten) nog niet geleverd dus vind het vreemd dat ze nu al weten hoe veel pk ze eruit krijgen.

    Login om te reageren
  6. Fr13ndlyGh0st zegt

    21 januari 2022 om 11:45

    Heb ik het altijd verkeerd gehad, of kun je ook als je de standaard ECU herschrijft gewoon weer terug naar de originele software. Zolang je maar die file opslaat en een laptopje met programmeer-programma hebt, kun je gewoon weer terug toch?

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      21 januari 2022 om 13:27

      @janjanssen: BMW zegt dat chiptuning altijd terug te vinden is. Ook nadat je die “gewist” hebt. Hoe ze het zien weet ik niet.

      Login om te reageren
  7. gerjan zegt

    21 januari 2022 om 11:56

    Meest lelijke ferrari tot nu toe. Geen idee waar ze mee bezig maar laatste jaren maken ze er geen mooi auto’s meer. Als dan toch geld had ging ik wel voor porsche die in Beilen te koop staat. 997 gt3 classic sport Ducktail. Die vervolgens bij 9ff is langs geweest 1050 pk 1100 nm! Hand geschakeld op de achter wielen !

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    21 januari 2022 om 12:20

    Het is niet de mooiste, maar met je instapper V6 een Enzo zoek rijden is toch wel humor. Overigens zou ik zelf voor de gulden middenweg gaan, een tweedehands 488.

    Login om te reageren
    • ttr6 zegt

      21 januari 2022 om 12:27

      Gulden middenweg: 458 , eventueel de speciale. Meer vermogen heb je absoluut niet nodig en die rauwe V8 zonder turbo……..

      Login om te reageren
  9. heckblende zegt

    21 januari 2022 om 13:43

    die stance…. wow

    Login om te reageren
  10. Alfarobert zegt

    22 januari 2022 om 10:21

    Pas nog een Enzo in de prak gereden he. Die had ook teveel PK’s .Snap die hype naar zoveel mogelijk PK’s niet.Al het heb je een miljoen PK,je mag ook maar 100 overdag en na 19uur 130.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North