• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

“30-zone is slecht voor de motor van mijn BMW”

Auteur: sir_smokalot, gepost 3 januari 2012 om 19:55 – 100 Reacties

Altijd weer die BMW rijderts!


Het is pas 3 januari, maar je zou zeggen dat we de eerste canard van het jaar al te pakken hebben. In diverse media circuleert een bericht dat een Britse vrouw bezwaar heeft gemaakt tegen een geplande 30-zone (20 mph) in haar gemeente, omdat dit schadelijk zou zijn voor de motor van haar nieuwe BMW.

Haar argument is dat ze met 30 km/u niet in de vierde versnelling kan rijden. Een verzetje terug zou volgens haar slecht zijn voor de motor van haar BMW en bovendien meer vervuiling veroorzaken. Jaja. Uiteraard komt ze nooit met deze argumentatie weg, maar grappig klinkt het wel.

Ik achtte zelf de kans vrij groot dat het hier gaat om mevrouw F. Ictief uit de Lulkoekstraat 32 te Fabelendam, maar nee hoor: ze bestaat echt, kijk zelf maar. Deze 47-jarige dame rijdt een BMW 320d, heet Diane Greenwood, en is volgens ons of publiciteitsgeil, of knettergekker dan Ella (een beetje Therapy? nodig, Diane?). Meer willen we er eigenlijk niet over kwijt. Veel plezier met je 15 minuten roem, Diane.

Met dank aan iedereeen voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW en Mercedes aangeklaagd
    BMW en Mercedes aangeklaagd voor onvoldoende klimaatmaatregelen
  • BMW Haters
    BMW vindt BMW-liefhebbers BMW-haters!
  • Hardcore straatracer met BMW
    Hardcore straatracer met BMW motor op komst

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Funny, milieu

Vorig bericht: « Bajaj RE60: Tata Nano killerrrrr
Volgend bericht: Amerikaan wil landsnelheidsrecord op 3200 km/u zetten »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    3 januari 2012 om 19:57

    Helemaal niet raar. Heb ik ook last van. Onder de 230km/h slaat ie af.

    Login om te reageren
    • GOD zegt

      3 januari 2012 om 20:01

      @E34M5Touring:

      vanaf 230km/h stuurslot er op zetten ;)

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        3 januari 2012 om 21:08

        @GOD: Damn you’re right hahaha

        Login om te reageren
      • tom307 zegt

        4 januari 2012 om 14:00

        @GOD: ik heb dat eens gehad, men motor sloeg af, op de snelweg, ik dacht ,even herstarten, dus ik aan men sleutel, trek ik perongeluk men sleutel uit het slot bij 140km/u, stuurslot erop; man ik zat nog 20cm van de vangeul toen ik eindelijk dat stuurslot eraf kreeg en men wagen weg kon sturen

        Login om te reageren
        • GOD zegt

          5 januari 2012 om 03:23

          @tom307:

          lol!!!
          ja dan schrik je wel ff-tjes ja.
          ik heb het zelf ook al eens gehad.
          tank bijna leeg en het volgende tankstation was nog een pokke eind verder. denk ik zet de motor uit en laat hem zo lang mogelijk uitrollen en dan weer aanzetten en dan weer op snelheid brengen en dat constant herhalen.
          idee sloeg echt nergens op achter af maar ja je bent jong, dom en te lui om te lopen dus.
          op een gegeven moment ook stuurslot er op.
          echt op het laatste moment nog uit de berm kunnen sturen.
          mooie tijden waren dat.

          Login om te reageren
  2. norge zegt

    3 januari 2012 om 20:04

    Klopt als een bus wat die vrouw zegt ,maar op het circuit heb je geen 30 zone dus BMW is nog steeds het beste.

    Login om te reageren
    • highperformance zegt

      4 januari 2012 om 08:16

      @norge: daar heb je dan weer een hyundai voor…

      Login om te reageren
    • oli4k zegt

      4 januari 2012 om 21:52

      @norge: Op de paddock mag je maar 15 of zoiets. Dat moet je haast wel in z’n achteruit rijden.

      Login om te reageren
  3. isobmw zegt

    3 januari 2012 om 20:05

    Ik haal in de 2e versnelling 120 km/h, hoezo slecht voor de motor :p

    Login om te reageren
    • MAB zegt

      3 januari 2012 om 20:40

      @isobmw: echt he wilde net zegge!

      Login om te reageren
    • mercedesclsfan zegt

      3 januari 2012 om 21:42

      @isobmw: Mijn broer ook in zijn Mazda 626 van 1998 met 1.8 motor dus zo waauw is het niet

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        3 januari 2012 om 22:49

        @mercedesclsfan: Een vriend van me doet dat in eerste vitesse met zijn Maserati ;-). Lekker jakkeren met hoge toertjes.

        Login om te reageren
        • bmw330i-touring zegt

          3 januari 2012 om 23:41

          @xilver: ik ken geen maserati die over de 100 gaat in eerste vitesse ze kerel… Mischien de mc12 maar dat zou toch wel sterk zijn moest je vriendje dat hebben…

          Login om te reageren
      • isobmw zegt

        3 januari 2012 om 23:44

        @mercedesclsfan: jij ziet ze vliegen
        Hoe wil die dat doen met 90 pktjes??? Vind ik wel knap anders

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          4 januari 2012 om 09:52

          @isobmw: pk’s staan niet gelijk aan de versnellingsbakverhoudingen. Ik haal met de 75pk starlet 95 in zijn 2, maar ook de 272pk 530i doet ook net geen 100 in zijn 2. Dus daar ligt het niet aan.

          Login om te reageren
        • jzaero zegt

          4 januari 2012 om 10:21

          @isobmw: Overigens, wel netjes hoor, dat die 328i doorloopt tot 110-120 in zijn twee. De 530i E60 2008 haalt 100 in zijn twee bij 7000 toeren, dan moet je wel doorschakelen.

          Login om te reageren
        • integraturbo zegt

          4 januari 2012 om 12:48

          @isobmw: Wat een reactie.. idd.. wel eens verdiept in verschillende verhoudingen van versnellingsbakken? Zijn meerdere supercars met 8-traps automaat, denk je dat die dan wel 120 in de 2 kunnen halen?

          Login om te reageren
        • mercedesclsfan zegt

          5 januari 2012 om 13:15

          @isobmw: Ik weet niet waarom of hoe maar hij doet het wel

          Login om te reageren
  4. 4991 zegt

    3 januari 2012 om 20:07

    Klopt wat ze vertelt. Is niet gezond voor de roetfilter.

    Login om te reageren
    • nilze21 zegt

      12 februari 2012 om 13:11

      @4991: Hoezo niet? Lage toeren zijn net de ideale omstandigheden voor roet om zich lekker vast te koeken.
      Regeneratie v/d roetfilter = roetdeeltjes verbranden dmv constante rpm aanhouden tijdens rijden en dan na inspuiten of constant op 3-4k toeren bij stilstand.
      Beter dus lekker in z’n 2 bij 30.

      Login om te reageren
      • 4991 zegt

        12 februari 2012 om 14:42

        @nilze21: Af en toe moet je wel hard gaan rijden wil je die schoon houden.

        Login om te reageren
  5. bmw1m zegt

    3 januari 2012 om 20:07

    Mijn oude fiesta slaat meteen af als ik de koppeling intrap!
    Dus ben altijd dol blij als ik al 10km/h mag rijden.

    Login om te reageren
  6. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    3 januari 2012 om 20:09

    Therapy!! Moest ff denken hoor maar het kwartje is gevallen…

    OT: check de foto, duidelijk publiciteitsgeil.

    Login om te reageren
  7. isobmw zegt

    3 januari 2012 om 20:10

    “Ik kan niet rijden in de 4e versnelling in een 30 zone”

    Moest ik dat eens tegen een agent zeggen..

    Login om te reageren
  8. mortsel2640 zegt

    3 januari 2012 om 20:11

    Wtf wrm zou je nu niet in 3de kunnen rijden wat een trut.

    Login om te reageren
    • bacchus zegt

      12 februari 2012 om 18:02

      @mortsel2640: Daar heeft ze net d’r koffie neergezet. ;)

      Login om te reageren
  9. KaCh1ng zegt

    3 januari 2012 om 20:13

    ik rij soms wel in 4e in een 30-zone (35-40km/h op teller

    Login om te reageren
    • isobmw zegt

      3 januari 2012 om 20:16

      @KaCh1ng: lukt mij niet met m’n 328i..

      Login om te reageren
      • RoT___ zegt

        4 januari 2012 om 02:45

        @isobmw: Nog niet eens geprobeerd met de 116i, volgensmij niet te doen.

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          4 januari 2012 om 09:54

          @RoT___: 4e versnelling met 40 lukt wel hoor, ook in mijn 21 jaar oude 75pk barrel. Gaat nog comfortabel ook.

          Login om te reageren
  10. a_buis zegt

    3 januari 2012 om 20:14

    Doet me denken aan verhaal van kerel die terug gaat naar Mercedes dealer omdat cruise controle steeds afsloeg. Bleek dat hij zijn E boven de 230 km/uur op de cc wilde laten snorren en dat vinden ze bij MB niet cool!

    Login om te reageren
  11. bass zegt

    3 januari 2012 om 20:15

    Lol maar 30 is wel traag

    Login om te reageren
  12. Esprit_de_Flandre zegt

    3 januari 2012 om 20:16

    Die motoren van de Bayerische MotorWerke zijn dus gewoon troep, volgens de dame…

    Login om te reageren
    • isobmw zegt

      3 januari 2012 om 20:18

      @Esprit_de_Flandre: zij moet gewoon een prius of alto rijden

      Login om te reageren
      • Renesis zegt

        3 januari 2012 om 20:26

        @isobmw: Ze moet gewoon gaan fietsen.

        Login om te reageren
        • Renesis zegt

          3 januari 2012 om 20:27

          @Renesis: zucht geen edit knop, dan maar link bijplaatsen http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=0_Divers/BMW_M_Carbon_Bike/BMW_M_Carbon_Bike-01.jpg

          Login om te reageren
        • isobmw zegt

          3 januari 2012 om 23:56

          @Renesis: 4de versnelling op een fiets, kan zij dat wel aan?

          Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      4 januari 2012 om 02:47

      @Esprit_de_Flandre: 20d blok is onder de 1500 toeren niet aanspreekbaar. 80km/u in 6 is enkel bij continue snelheid te doen.

      Login om te reageren
  13. G-Ammo zegt

    3 januari 2012 om 20:30

    Ik rijd wel eens in z’n 5 met 30. Gaat net met m’n 1.0 3 cilindertje :D Rijd ik zo’n 1 op 30 :D

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      3 januari 2012 om 20:55

      @G-Ammo: Rij veel 50 in 6de, en dan geeft ie nog geen kik.

      Tegenover sommige diesels… Rij je 50 in 5de en denk je dat het dashboard eraf gaat trillen. Economisch rijden ok, maar als je vullingen uit je kiezen trillen, heb ik er dat niet voor over eerlijk gezegd.

      Login om te reageren
      • davidve zegt

        3 januari 2012 om 21:09

        @SimonMc: Toch grappig dat veel mensen denken: “hoe lager in toeren, hoe minder ik verbruik”.. yeah right.

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          3 januari 2012 om 21:33

          @davidve: Waarom geven ze al die moderne auto’s dan 7 of 8 versnellingen? Waarom is Porsche dan nog met een handmatige 7 bak afgekomen? Omdat dat mooi staat op papier?

          Login om te reageren
          • MJB zegt

            3 januari 2012 om 22:29

            @SimonMc: Met zoveel versnellingen is het niet de bedoeling om in de hoogst mogelijke versnelling te rijden. Er is voor elke versnelling een toerental waar je efficiëntst rijdt (dus het minste brandstof verbruikt per kilometer), en dat ligt echt niet op het laagst mogelijke punt…

            Login om te reageren
            • SimonMc zegt

              3 januari 2012 om 23:07

              @MJB en @Ferdinand1: mja ok, zal wel een verkeerde interpretatie van me geweest zijn dan. Ze doen het zo altijd uitschijnen als het over economisch rijden gaat, dat je dan ongeacht de snelheid ( en als je motor geen verkeerde geluiden begint te maken natuurlijk ) in een zo hoog mogelijke versnelling moet rijden. En echt, als ik 50 rijd in 6de, maakt de motor geen rare geluiden, en ik hoor het motorgeluid altijd voldoende.Ook als ik dan nog gas bij geef, gaat hij natuurlijk niet heel vlot sneller, maar te traag zou ik zeker niet zeggen. Rij ook zo af en toe met een clio 1.5 dci, en 50 per uur in 5de gaat écht niet, gewoon omwille van het geluidsoverlast.

              Login om te reageren
              • MJB zegt

                4 januari 2012 om 00:20

                @SimonMc: Het kan best dat een auto bij 50 in z’n 5 juist erg zuinig rijdt, dat verschilt heel erg per auto. De vergelijking van Ferdinand met een fiets is wel een mooie. Als je in een heel lichte versnelling fietst kost het je veel energie om hard te fietsen omdat je snel moet trappen. Maar een te zware versnelling kost ook veel energie omdat je enorm veel kracht moet zetten. Zo werkt het ook bij automotoren, die hebben ergens een efficiëntste punt. Waar dat punt ligt verschilt natuurlijk per auto. Maar een hoge versnelling staat dus niet altijd gelijk aan zuinig rijden.

          • Ferdinand1 zegt

            3 januari 2012 om 22:35

            @SimonMc: 7 of 8 versnellingen worden toegepast om bij zo goed als elke snelheid de juiste versnelling te hebben. De 7e handgeschakelde versnelling van Porsche is bedoeld om het juiste toerental te vinden (voor cruise/economisch-rijden) bij snelheden boven een bepaalde waarde. Bijv. boven de 120 km/h. Anders kun je het vergelijken met fietsen in een te hoge versnelling. Dat is ook niet zuinig!

            Login om te reageren
        • BaRa zegt

          3 januari 2012 om 22:26

          @davidve: Ja, want de interne wrijvingsverliezen van de motor stijgen helemaal niet met de toerentallen. Echt helemaaaaal niet, hoor.

          Login om te reageren
      • Mixpower zegt

        3 januari 2012 om 21:29

        @SimonMc: Ik rijd weleens 50 in de 7e versnelling!
        En nou jij weer…

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          3 januari 2012 om 21:30

          @Mixpower: ik heb geen 7de :)

          Login om te reageren
          • Mixpower zegt

            3 januari 2012 om 21:32

            @SimonMc: Haha, ja dan houd het een beetje op he! :P
            Moet wel zeggen dat als je rustig zit die DSG best snel in de 7e versnelling zit en ook nog stil ook.

            Login om te reageren
            • SimonMc zegt

              3 januari 2012 om 21:34

              @Mixpower: Welke auto heb je als ik dat mag weten?

              Login om te reageren
              • Mixpower zegt

                3 januari 2012 om 21:36

                @SimonMc: Ibiza Cupra, staat toevallig ook hier http://www.autoblog.nl/wat-rijden-jullie-eigenlijk-upload-je-auto-op-autojunk

              • SimonMc zegt

                3 januari 2012 om 21:44

                @Mixpower: Ziet er leuk uit ! Moet nu wel zeggen omdat ik een atmosferische benzine heb, dat die ook wel veel toeren moet draaien voor vermogen te hebben, en zodoende heeft men gekozen voor een bak met korte verhoudingen ( 130 km/h in 6de @ 4000 toeren ! ), dus denk ook wel dat 50 per uur in 6de nog wel een aardig toerental zal opleveren. Zal er eens op letten !

              • Mixpower zegt

                3 januari 2012 om 21:49

                @SimonMc: Oh kijk aan nou dat moet wel lukken dan! ;)
                Voordeel dat ik heb is dat er bij mij een mechanische compressor plus en een turbocompressor ik het niet verneem!
                Sinds ik aan de DSG ben wil ik niet meer anders dat schakelen gaat zo vloeiend, en door de mechanische compressor heb je altijd koppel wat dan rond de 3500 toeren neemt de turbocompressor het over echt geweldige techniek!

              • SimonMc zegt

                3 januari 2012 om 23:01

                @Mixpower: Ah, is dat die techniek die voortkomt uit die Golf GT ( dacht ik? ) met die turbo + compressor? Vroeg me altijd al af hoe dat reed.

              • Mixpower zegt

                3 januari 2012 om 23:21

                @SimonMc: Geen idee eigenlijk, ik weet wel dat het bij VW wegkomt inderdaad en dat de Polo GTI dezelfde motor gebruikt.
                Zo heeft de Cupra ook het XDS systeem van de Golf, maar het rijd echt fantastisch kan ik je vertellen.

              • amazinglaurent zegt

                3 januari 2012 om 22:54

                @SimonMc: Wees blij dat je in 6e aan 139 kan rijden, ik heb maar 4 versnellingen :p

        • fiatsco zegt

          3 januari 2012 om 21:33

          @Mixpower:
          Ik rij wel eens 50 in de R! Nu jij weer!

          Login om te reageren
          • SimonMc zegt

            3 januari 2012 om 21:34

            @fiatsco: R van Race toch? ;)

            Login om te reageren
            • fiatsco zegt

              3 januari 2012 om 21:39

              @SimonMc: Haha precies. Soms doe ik dat wel eens op de snelweg. Van z’n 6 naar de race. Gek genoeg heb ik iedere keer weer een nieuwe versnellingsbak nodig. Ik snap er niets van!

              Login om te reageren
              • SimonMc zegt

                3 januari 2012 om 21:44

                @fiatsco: Leuke nickname trouwens !

          • Mixpower zegt

            3 januari 2012 om 21:34

            @fiatsco: Dat is ook niet zo heel moeilijk hoor! ;)
            Moet je even met een dafje doen, die gaat misschien nog wel harder!

            Login om te reageren
  14. jensdm zegt

    3 januari 2012 om 20:33

    Zelfs in 50 zones rijd ik niet in vierde. Wie koopt dan ook een BMW om zuinig te rijden?

    Ze heeft trouwens dezelfde velgen als ik :p

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      3 januari 2012 om 20:39

      @jensdm:
      Mooie velgen, ik meen het. :P

      Login om te reageren
  15. zakar36 zegt

    3 januari 2012 om 20:38

    Tja. Heb het wel eens geprobeerd maar dat vind de auto niet echt lekker :D. Voor de rest de beste smoes ooit om de maximum snelheid te verhogen :P

    Login om te reageren
  16. meneersander zegt

    3 januari 2012 om 20:38

    Geen slecht idee, harder = zuiniger :p

    Login om te reageren
  17. nielsvanderweiden zegt

    3 januari 2012 om 20:48

    Toegegeven, het is natuurlijk een lulsmoes eerste klas. Maar er is eindelijk een keer iemand die opstaat tegen die voortwoekerende 30-klets. Want uit het artikel begrijp ik dat het plaatsje waar ze woont vrijwel geheel het dorp tot 30-zone wil verklaren, met uitzondering van een of twee doorgaande wegen. Kijk, dan zou ik ook gaan protesteren. Hier in Nederland ook genoeg voorbeelden van 30-zones op wegen waar een jumbojet kan landen of waar in het geheel geen woonwijk of zelfs bebouwing is.

    Topic-idee: voorbeeldbrief waarmee je bezwaar kunt aantekenen tegen gemeente of provincie tegen het instellen van 30- of 60-zones, zeker die op belangrijke uitvalswegen en al helemaal als gemeente of provincie zich er met een paar verkeersborden vanaf denkt te kunnen maken. Gansch het raderwerk staat stil…

    Login om te reageren
  18. undifined1 zegt

    3 januari 2012 om 20:55

    het is juist slecht voor de motor om in de 4e te rijden, kan de motor het niet goed trekken. waarom zou 30 in de 3e slecht voorde motor zijn?

    Login om te reageren
  19. Dimglor zegt

    3 januari 2012 om 21:00

    Als ik 30 km per uur rijd dan zit ik nog altijd in 2de versnelling… En ik rijd maar met een Fiesta met een klein dieseltje…
    Wat loopt ze eigenlijk te janken…

    Login om te reageren
  20. kaasboerin zegt

    3 januari 2012 om 21:10

    30 = 2
    40 = 3
    50 = 4
    Makkelijk zat. Publiciteitsgeil, abknall’n dus.

    Login om te reageren
  21. 4991 zegt

    3 januari 2012 om 21:13

    Morgen eens testen in de hoeveelste ik 30/h kan rijden.

    Login om te reageren
  22. bram89 zegt

    3 januari 2012 om 21:15

    die moderne motoren kunnen ook niks meer hebben, ik ga van 35 tot 135 in 4de…

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      3 januari 2012 om 21:26

      @bram89: ooit in een 107 diesel gereden…in z’n 2 tot 130km/h…heerlijk waggie !

      Login om te reageren
      • RoT___ zegt

        4 januari 2012 om 02:57

        @Megakix: 107 met diesel, bestaat dat?

        Login om te reageren
  23. waxweazel zegt

    3 januari 2012 om 21:16

    Zegt meer over het IQ van een BMW rijder(-ster) dan over publiciteitsgeil of BMW-motoren..

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      3 januari 2012 om 21:22

      @waxweazel: denk het niet! als ze in de publiciteit wilde is dat gelukt! Tot in Nederland aan toe! Dus dom kun je dr niet noemen…

      Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      3 januari 2012 om 21:23

      @waxweazel: Inderdaad, vanaf toen ik BMW ben gaan rijden ging het bergafwaarts met me.. Ik kan nu m’n eigen naam niet eens meer schrijven. Nog enige tips en/of hints?

      Login om te reageren
      • norge zegt

        3 januari 2012 om 21:32

        @kaasboerin: hint ? Snel een hyundai kopen , komt het allemaal weer goed.

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          3 januari 2012 om 21:35

          @norge: Ja maar ik kan geen Equus betalen.. :(

          Login om te reageren
  24. Megakix zegt

    3 januari 2012 om 21:25

    …wie is er nu ‘gekker’…degene die het verzint om overal hobbels, drempels en ‘kruipzones’ aan te leggen…offehm…ach, laat ook maar, vele blogges zijn ongetwijfeld al zó rampzalig geïndoctrineerd dat zelfs Orwell er nog een puntje aan had kunnen zuigen…

    Login om te reageren
  25. ridenz zegt

    3 januari 2012 om 21:36

    Gezien haar broek denk ik dat ze uit de jaren ’70 komt en toen was haar statement geen fabel.

    Login om te reageren
    • oli4k zegt

      4 januari 2012 om 21:57

      @ridenz: Precies, want toen had je niet eens een 4de versnelling. Als je al een auto had.

      Login om te reageren
  26. bmwmaaktrijdengeweldig zegt

    3 januari 2012 om 21:42

    Dit is toch geniaal :p

    Login om te reageren
  27. labrutabellezza zegt

    3 januari 2012 om 21:52

    Naja, ik kan rustig 50 in z’n 12 rijden! Met een Daf hahaha. Mijn Fiat 126 doet zelfs 50 in zijn 4. Veel sneller is die ook niet, maargoed!

    Login om te reageren
  28. B100 zegt

    3 januari 2012 om 22:06

    Als je ‘Groenbos’ met je achternaam heet zeg ik: HOAX!

    Login om te reageren
  29. Jantje_555 zegt

    3 januari 2012 om 22:20

    wat!!! 30 in zen 4! Dat doe ik in 1ste versnelling! laat de motor maar huilen! moeten ze maar trg naar 50 gaan als ze trg stil vervoer door de straat willen verdomme!

    Login om te reageren
  30. ThomasBol zegt

    3 januari 2012 om 22:50

    Geef haar eens ongelijk :-)

    Login om te reageren
  31. Benjamin1 zegt

    3 januari 2012 om 23:02

    Gadverdamme een witte BMW. En die broek amigawd.

    Login om te reageren
  32. Freewarefreak zegt

    4 januari 2012 om 00:22

    Wat een raar argument. En waarschijnlijk kan deze 320D ook nog 30 in zijn 4. Daar zit toch die speciale vliegwielconstructie in? Ik las bij BMW eens:

    “..BMW schroefde het vermogen van de 320 dieselmotor terug van 177 naar 163 pk en monteert een speciaal vliegwiel met een contragewicht waardoor de trillingen bij lage toeren worden opgevangen..”

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      4 januari 2012 om 00:22

      @Freewarefreak: En dat staat bij de specs van de 320D E.D.

      Login om te reageren
  33. tierelier zegt

    4 januari 2012 om 00:54

    Mrs Greenwood, whose husband Ken runs a construction company, mainly uses her diesel engine BMW 320d on short journeys around her home town of Cleveleys, Lancashire

    Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2080986/BMW-driver-threatens-sue-local-council-plans-blanket-20mph-limit-saying-damage-cars-engine.html#ixzz1iRSBa9ss

    En daar had mevrouw een enorme BMW voor nodig? wat een zeikwijf… koop dan een Twingo ofzo.

    Login om te reageren
  34. RoT___ zegt

    4 januari 2012 om 02:51

    60km/u in 5e versnelling van 116i geeft een verbruik van 0,0l/100km. Ik stel dat dus voor als nieuwe limiet in steden. Enige randvoorwaarde is dat de weg ligt bult af moet lopen.

    Login om te reageren
  35. spykerboy zegt

    4 januari 2012 om 06:36

    LIKE A BOSS!

    Login om te reageren
  36. jelle1990 zegt

    4 januari 2012 om 08:55

    30 in z’n 4 gaat makkelijk in mijn auto

    Login om te reageren
  37. kaasboerin zegt

    4 januari 2012 om 09:04

    Ik trek op vanuit stilstand in z’n 5.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      4 januari 2012 om 13:07

      @kaasboerin: En op je hoeveelste koppelingsplaat zit je nu??

      Login om te reageren
  38. TDI-goeroe zegt

    4 januari 2012 om 09:48

    ik vind, dat ze daar wel een punt heeft, weg met die 30km-zones :)

    Login om te reageren
  39. cupsport zegt

    4 januari 2012 om 10:34

    Ach, beter een 30 km zone dan drempels! Weet je hoe slecht dat is voor mijn M-sportonderstel?

    Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      4 januari 2012 om 10:48

      @cupsport: j em onderstel kan dat wel hebben, het is alleen de vraag of je rug dat ook kan hebben :)

      Login om te reageren
      • oli4k zegt

        4 januari 2012 om 22:01

        @undifined1: Die rug geneest vanzelf wel weer. Dat kun je van een M-Sport aërodynamica pakket met scheuren en krassen niet zeggen.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North