• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Brabus SV12 – rode duivel van het Midden Oosten

Auteur: ricardo, gepost 17 mei 2010 om 18:51 – 32 Reacties

Brabus SV12


Ook leuk: 730 pk en een begrensd koppel van 1100 Nm in een cabrio. Zonder dak door een tunnel jagen en het orkest van 12 cilinders in V-vorm laten brullen. Bestaat er iets mooiers?

Deze bordeauxrode superBenz werd gespot in -hoe kan het ook anders- Abu Dhabi waar SjeikLars opnieuw een heftig verbouwde Mercedes aantrof. Wie de enorme achterbanden van deze rubbervreter een beetje in goede staat weet te houden kan de cabrio in 4 seconden op de honderd km/h zetten. Wie even geen verkeer om zich heen heeft en 10.5 seconden lang het gaspedaal vloert heeft naast een draaikolk in de tank ook de snelheid van 200 km/h bereikt. O ja, zonder begrenzers komt het koppel uit op een aardverschuivende 1320 Nm.

Inmiddels is er al een sneller BRABUS SV12 R Roadster op de markt, met 20 pk’s meer aan boord (alsof-ie ze nodig heeft). Foto’s van de op één na “Most Powerful Roadster in the World” staan op Autojunk.nl.

Ook interessant!

  • Mercedes SL gaat AMG GT Roadster vervangen
  • Brabus 800 Maybach GLS zou verboden moeten worden
  • Nieuwe SL betekent NIET het einde van de AMG GT
  • Onthulling nieuwe Mercedes SL
    Onthulling nieuwe Mercedes SL uitgesteld

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, brabus, Gespot, Mercedes, rood, SL, sl65, tuning

Vorig bericht: « Megacrash tijdens Dutch Supercar Challenge in Assen
Volgend bericht: General Motors keert het tij en maakt weer winst »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bosnia_love zegt

    17 mei 2010 om 18:56

    Wat heb je nou aan 1100 NM? Niet te geloven zeg! En hoe kan het dan dat je met 1000+ NM nog normaal kunt wegrijden?

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      17 mei 2010 om 19:03

      @Bosnia_love:

      Hulpjes. ;)

      Login om te reageren
      • Bosnia_love zegt

        17 mei 2010 om 19:07

        @RenesisHP: Zoals?

        Login om te reageren
        • RenesisHP zegt

          17 mei 2010 om 19:16

          @Bosnia_love:

          Tractiecontrole, stabiliteitstroep en meer van het bekende spul.

          Login om te reageren
          • Bosnia_love zegt

            17 mei 2010 om 19:26

            @RenesisHP: Weet jij misschien ook hoe dat in zijn werk gaat? Want wat heb je aan 1100 NM als het toch wordt onderdrukt door alle hulpjes?

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              17 mei 2010 om 19:31

              @Bosnia_love:
              bekt lekker in de kroeg ..
              echt waar .. meer is het niet ..

              Login om te reageren
            • RenesisHP zegt

              17 mei 2010 om 21:07

              @Bosnia_love:

              Je hebt in principe vrij weinig aan zo’n berg koppel. Het zal pas op hogere snelheden echt nut hebben. Daarbij geeft het normaal gesproken een wat lichtvoetiger gevoel. Met ruim voldoende koppel lijkt de auto minder zwaar. De werking van de tractiecontrole zal in dit geval met het afknijpen van het koppel te maken hebben. Dus die 1100Nm is pas beschikbaar vanaf hogere snelheden.
              Er is ergens een filmpje van een SL65AMG bij Maarten memorial te vinden. Daarin zie je dat apparaat ook duidelijk afgaan zodra de vaart er in zit. Dat is dan ook het enige nut van zo’n berg koppel.
              Belangrijker bij een SL is het koppelverloop. Altijd koppel voorhanden hebben ziet men als comfort.

              Login om te reageren
  2. Herke zegt

    17 mei 2010 om 19:01

    je kunt niet normaal wegrijden, als je 150 km/u rijd, zou ik met zon ding nog niet in 1 keer het gaspedaal vol in te trappen, laat staan met nat weer.

    Login om te reageren
  3. Hupke zegt

    17 mei 2010 om 19:02

    “Bestaat er iets mooiers?” Misschien een andere cabrio met een 12 cilinder orkest en naar zijn normen ook een astronomische kracht.
    De jaguar e-type.

    Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      17 mei 2010 om 21:38

      @Hupke:

      kuddo’s to you voor het kennen van je klassiekers..!
      en natuurlijk heb je gelijk, alleen als wansmaak je ding is, is dit gedrocht je favoriet..

      Login om te reageren
  4. RenesisHP zegt

    17 mei 2010 om 19:05

    Het kan inderdaad mooier. De oude neus terug plaatsen helpt al een hoop.

    Login om te reageren
  5. SimonMc zegt

    17 mei 2010 om 19:13

    Heb zo eens een Brabus T65s,(op basis van een CL)gespot ongeveer een jaar geleden.

    Ontzettend dikke bak !

    Login om te reageren
  6. M-lover zegt

    17 mei 2010 om 19:27

    whooh, dit moet wel eens lekker zijn om in te driften… ofja, powersliden tegen 150 per uur :D
    Afritje => gas erop en scheefgooien, lekker!

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      17 mei 2010 om 19:31

      @M-lover:

      Hier kun je dus echt niet mee driften hea.. automaat, bijna starre achteras, te veel vermogen, te dikke achterbanden..

      Volkomen zinloze auto dus^^

      Login om te reageren
  7. mb man zegt

    17 mei 2010 om 19:39

    Apart kleurtje is het wel

    Login om te reageren
  8. mylvan zegt

    17 mei 2010 om 19:40

    de op één na “Most Powerful Roadster in the World”…. Wordt de Veyron Grand Sport niet meer gemaakt dan?

    Login om te reageren
  9. xesisoj zegt

    17 mei 2010 om 19:58

    Zoals veel dingen in Abu Dhabi, volkomen zinloos. Waarom worden deze dingen dan gemaakt? De enige juiste redenering lijkt mij: Omdat het kan!

    Login om te reageren
  10. Benz.. zegt

    17 mei 2010 om 21:18

    Complete waanzin op 4 wielen!

    Login om te reageren
  11. Dimglor zegt

    17 mei 2010 om 21:28

    Mja ik vind deze wel stoer, maar zo’n black series is toch mooier :)
    Ben wel niet zo zot van die kleur…

    Login om te reageren
  12. de bugatti Filip, zegt

    17 mei 2010 om 22:15

    rood vet!!!!!!!!!!!!! (Range_Rover_Q-VR_01[1]) :)

    Login om te reageren
  13. KaCh1ng zegt

    17 mei 2010 om 22:22

    1992, eigenaar pas 18 :P?

    Login om te reageren
  14. de bugatti Filip, zegt

    17 mei 2010 om 22:23

    houdt je kop bakkerst !!!!!!!!!!!!!!!!!
    o`ja, je bent OOK NOG EEN GAY!!!!!!!! :)

    Login om te reageren
  15. de bugatti Filip, zegt

    17 mei 2010 om 22:28

    bakkerst: eerst kijken dan POEPEN en zeggen dat ik GAY ben,

    Login om te reageren
    • kraai zegt

      18 mei 2010 om 08:18

      @de bugatti Filip,: u bent 14?

      Login om te reageren
  16. IIIM zegt

    17 mei 2010 om 22:46

    bloedmooi!

    Login om te reageren
  17. petervd3 zegt

    18 mei 2010 om 09:35

    Wat een dik machine zeg! :O

    En wat een ge-overdrijf dat er een nog een sterktere auto wordt gemaakt. :S

    Login om te reageren
  18. petervd3 zegt

    18 mei 2010 om 09:37

    Wat maakt die SjeikLars een slechte foto’s zeg, in heel veel foto’s staat hijzelf in en alleen omdat hij dikke spots maakt komt hij op de site….

    Login om te reageren
    • SjeikLars zegt

      18 mei 2010 om 10:58

      @petervd3: probeer jij maar eens met 50 graden, een scherpe zon en een beslagen lens fotos te maken…. Het is maar een spotje, dus zeur niet! Ik doe het voor de lol, niet als fotograaf……

      Login om te reageren
  19. Ed zegt

    18 mei 2010 om 09:55

    @petervd3: jaloers jochie? Wees blij dat er uberhaupt iemand regelmatig vanuit de Emiraten spots maakt.

    Login om te reageren
  20. QPR zegt

    18 mei 2010 om 12:06

    Waanzinig. Leuk ding, niet te overdreven, lekker onopvallend.

    RenesisHP: wat is dat wel een koppel waar je iets aan heb? 600, 750, 900 NM?

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      18 mei 2010 om 14:55

      @QPR:

      Wat is dat voor een vreemde vraag?

      Ik denk dat het per auto verschilt. Een dikke VW Touareg V10 TDI kan meer NM plaatsen dan een dikke SL. 4wd en gewicht helpt een hoop.

      Wel eens met 700+ Nm gereden? Dan snap je misschien wat ik bedoel. :roll:

      Login om te reageren
  21. Cantago zegt

    18 mei 2010 om 16:04

    Voorkant, achterkant, de kleur, de velgen, de luchtuitlaten, echt ALLES is lelijk aan deze auto, bah!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North