Met 305 pk is de Ford Focus RS beslist geen ‘slouch’, maar zo’n vijfpitter vraagt er natuurlijk om om extra opgekieteld te worden. Ford deed het zelf al met de RS500, en minstens een dozijn andere tuners gaven hun eigen invulling aan de sterkste Focus van het moment. MR Car Design kon de verleiding ook niet weerstaan, en dit is het resultaat.
Qua kleurstelling wordt er dit keer niet voor gifgroen of (mat) zwart gekozen, maar is het volledig wit wat de klok slaat. De vermogenswinst wordt behaald dankzij een speciaal ontwikkelde XXL-uitlaat met downpipe, ‘appropriate weight reduction’, een getweakete ECU, en een K&N luchtfilter. Om de extra pk’s ook nuttig op de weg te brengen is deze Focus RS voorzien van een setje KW-veren.
Nadere details zijn wat schimmig: we weten niet met hoeveel Newtonmeters het koppel is toegenomen, en ook over de 0-100 sprint wordt geen openheid gegeven, behalve dan dat het nu ‘significant sneller’ gaat dan de opgegeven standaard 5,9 seconden. Of MR Design met dit object een RS3-killer in huis heeft weten we dus niet, maar misschien moeten we dat maar eens proberen dan.
bramhendriks zegt
Wat een dikke wagen in het wit! Geweldige kleur!
bpc zegt
waar blijft de tunerd die hem awd geeft ;p
roestvrijstaal zegt
@bpc: Dan is de kunst ervan af he :P Zoveel mogelijk op je voorwielen is de truc!
bpc zegt
@roestvrijstaal: yeaaah rauw en mannelijk onderstuur !!!
nee wacht dit klopt niet :roll:
Freewarefreak zegt
@bpc: Kom BPC-tje.. know your facts. ;) Die is er allang. Vorig jaar 28 november gepresenteerd op de Motorshow Essen. De Duitse firma Wolf heeft daar reeds een Focus RS AWD met 400 PK gepresenteerd.
bpc zegt
@Freewarefreak: mmm :( je was me te slim af daar …
ik zeg naar wolf gaan awd laten zetten homokineet afkoppelen en je hebt een rwd focus !!!
jack_abarth zegt
Veeeel te laag, denk eerder dat het show is dan daadwerkelijk voor circuit doeleinden.
W115 zegt
De focus RS is wel erg populair in tuningsland, wanneer pakken ze nou de megane RS?
Kyanite zegt
@W115:
Omdat Ford erg populair is om te tunen, er is namelijk relatief eenvoudig veel vermogen uit de ‘standaard’ motorblokken te halen. Geen idee hoe dat bij Renault is, maar Ford is relatief eenvoudig (en goedkoop) motorisch te tunen. Tevens helpt het dat in Engeland Ford het grootste merk is qua tuning.
Pressman zegt
Ben persoonlijk meer fan van Mountune (en Pumaspeed)
davidve zegt
FOOOORD !!! :P
Despence zegt
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://static.autoblog.nl/images/wp2010/Ford_Focus_RS500_450.jpg&imgrefurl=http://www.autoblog.nl/archive/2010/03/31/video-de-ford-focus-rs500-in-beweging&usg=__uc0cyzP2g3PfoQsIQLKQprqIwvw=&h=262&w=450&sz=71&hl=nl&start=10&zoom=1&tbnid=Ob_0_NyOaHN4vM:&tbnh=125&tbnw=214&ei=wuCxTa_uF5DS4wbo9Iz4Cw&prev=/search%3Fq%3Dford%2Bfocus%2Brs500%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26biw%3D999%26bih%3D482%26tbm%3Disch0%2C453&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=477&vpy=205&dur=844&hovh=171&hovw=294&tx=189&ty=91&page=2&ndsp=8&ved=1t:429,r:6,s:10&biw=999&bih=482
cosworth3d zegt
De ombouw is alleen wat prijzig 14000 euro.
Dan krijg je wel het reeds in het Ford gamma zittende 4×4 KUGA onderstel dus zal zeker niet alleen show zijn als er WOLF opstaat :)
[img]http://img.photobucket.com/albums/v474/cosworth3d/RS%20Ownersday%20Donnington%20park%202011/DSC08904.jpg[/img]
cosworth3d zegt
en