• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

5 megalomane stukjes onroerend goed van autofabrikanten

Auteur: sir_smokalot, gepost 17 oktober 2014 om 23:02 – 28 Reacties

Citroen C42


Als autofabrikant wil je jezelf graag profileren met A-locaties, hoewel je hier ook in kunt doordrijven. Hieronder 5 peperdure locaties, die het vooral van hun prestige of hun omvang moeten hebben.

Dure vierkante meters op de meest gewilde stukjes ter wereld kopen is doorgaans geen slecht idee: het houdt zijn waarde wel, en het is een mooi uithangbord. Sowieso nestelen fabrikanten als Lamborghini zich met hun lage omloopsnelheid en belang aan status altijd op de mooie plekjes, maar ook fabrikanten die iets goedkopere auto’s maken houden er mooi plekjes op na.

  • De Ferrari-pretparken

Fernando Alonso en Felipe Massa in Ferrari World

Het klootjesvolk mag dan nooit een Ferrari kunnen kopen, je kunt ze wel laten betalen om in een als Ferrari beschilderd karretje door de achtbaan te gaan. Vergeet niet ze voor de uitgang nog even door de souvenirshop te loodsen voor een sleutelhanger, petje, en een paar koptelefoons. Het enige nadeel is dat het wel ver vliegen is naar Abu Dhabi maar er wordt aan een oplossing gewerkt, met een pretpark in Spanje.

  • Citroën C42 showroom (Champs-Elysées)

Citroen C42

Op nummertje 42 van de beroemdste laan van Frankrijk, de Parijse Champs-Elysées, bevindt zich 1.200 vierkante meter aan showroom waar de Citrofiel zijn honger naar modellen uit zowel de historie als de moderne tijd kan stillen. Voor de styling van het markante pand tekende de architecte Manuelle Gautrand. Kosten: € 13 miljoen.

  • Audi City-showrooms (Londen, Beijing)

Audi City

Deze showrooms die eigenlijk geen showrooms zijn moeten de potentiële klant verbinden met het merk, en hem/haar er nader kennis mee laten maken. De nadruk ligt op het samenvoegen van de fysieke en virtuele wereld door beroekers via de computer de modellen nader te bekijken en te laten samenstellen.

Naast Picadilly Circus (Londen) en Beijing zijn er plannen voor locaties in Berlijn, Shanghai, Paris, Rome, Barcelona, Moskou en New York. Kost wat, maar dan heb je er wel weer een uithangbord bij.

  • 35.000 m2 aan BMW/Rolls-dealerschap in Abu Dhabi

BMW Abu Dhabi

De exclusieve BMW-importeur van de Emiraten stampte even 3,5 hectare aan showroom uit de grond. Omdat in de zandbak het credo ‘groot, groter, grootst’ geldt.

  • Hyundai’s nieuwe hoofdkantoor (Seoul)

Lalalala, 10 miljard

In wat misschien de meest spraakmakende vastgoeddeal van het jaar is, tikte Hyundai-Kia bijna 10 miljard euro af voor bijna 80.000 vierkante meter aan grond in het zakendistrict Gangnam. De locatie, omschreven als de ‘dooier van Gangnam’, stond ook in belangstelling van Samsung, maar Hyundai wilde het zo graag hebben dat het 3 keer meer (!) betaalde dan het bedrag waarop de kavel gewaardeerd werd.

In een reactie hierop brak de pleuris uit onder investeerders, en kelderde het aandeel Hyundai. De plannen van de projectontwikkelaars zijn om er naast Hyundai’s nieuwe hoofdkantoor een hotel, vergadercentrum en… jawel, een pretpark te bouwen. Voor de bouw zal de Koreaanse automaker zijn forse cashreserves aanspreken.

Ook interessant!

  • Video: Grand Prix van Abu Dhabi Track Guide
    Video: Grand Prix van Abu Dhabi Track Guide
  • Video: Start GP Abu Dhabi, Lewis pakt Max
  • Oranje tribune voor Max Verstappen in Abu Dhabi
    Oranjetribune voor Max Verstappen in Abu Dhabi
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, BMW, Citroen, Hyundai, lijstjes, top5

Vorig bericht: « Bizar: tram halveert politie-Skoda in Praag
Volgend bericht: Deze gifjes laten zien hoe iconische auto’s zijn geëvolueerd »

Lees Interacties

Reacties

  1. mercedesclk350 zegt

    17 oktober 2014 om 23:07

    Ik ben alleen bij de Citroën dealer geweest. Is wel prachtig, zeker een aanrader!

    Login om te reageren
    • SpeedGeneration zegt

      18 oktober 2014 om 09:05

      @mercedesclk350: De Mercedes showroom aan de Champs Elysées is ook wel een aanrader, toen ik er in september was, stonden daar twee prachtige 300SL’s!

      Login om te reageren
      • JvT zegt

        18 oktober 2014 om 10:48

        @lenny98:
        Die is idd erg gaaf. Toen ik er was stond er een SLR Stirling Moss. Het leuke is dat er gewoon prijskaartjes naast staan, dat is altijd even schrikken…

        Login om te reageren
        • luuktb zegt

          18 oktober 2014 om 21:05

          @JvT: Bij Asv staat er een in de kelder;) scheelt een stukje rijden.

          Login om te reageren
      • mercedesclk350 zegt

        18 oktober 2014 om 16:29

        @lenny98: Daar ben ik ook geweest, Helaas, ik kwam net terug van een stedentrip, ik had het Mercedes-museum in Stuttgart al gehad. Veel indrukwekkender ;)

        Login om te reageren
  2. moveyourmind zegt

    17 oktober 2014 om 23:11

    Subliem dat pand van Citroën. Echt een sterk staaltje architectuur hoe de dubbele Chevron verwerkt is in de gevel. En dan dat prototype, waanzinnig mooi.

    Login om te reageren
  3. mout zegt

    17 oktober 2014 om 23:32

    10 miljard voor een locatie – en dan is er nog geen heipaal de grond in.
    Bovendien ga je er niet ontwerpen of bouwen, maar vergaderen en ontspannen.
    Juist ja. Vreemde prioriteiten stellen ze daar!

    Login om te reageren
  4. eigenwijs zegt

    17 oktober 2014 om 23:35

    @mercedesclk350 @moveyourmind Renault en Peugeot zijn een paar meter verder aan de zelfde straat, het word er al bijna een autoboulevard

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      18 oktober 2014 om 09:12

      @eigenwijs:
      ’t is de alleroudste auto boulevard ter wereld.
      En bij Renault kun je nog verrekte goed eten ook

      Login om te reageren
  5. henkhupelschoten zegt

    18 oktober 2014 om 00:24

    Ik mis de mercedes-benz dealer in Berlijn bij de brandenburger tor, een van de oudste ter wereld

    Login om te reageren
  6. burninrubber zegt

    18 oktober 2014 om 08:45

    Ja alles voor de prestige…

    Login om te reageren
  7. desjonnies zegt

    18 oktober 2014 om 10:03

    Audi City filosofie :

    ” Dit zijn geen showrooms, maar moeten de potentiële klant verbinden met het merk ”

    Ik heb zelden grotere marketing onzin gezien.

    Wat voor verbinding? , ik heb net zo veel verbondenheid met mijn stofzuiger als met een AUDI.
    Ik was nooit een AUDI man, ik ben geen AUDI man en zal never nooit een AUDI man worden.
    Zelfs niet als ik zo’n psychiatrische inrichting van AUDI zou bezoeken; ze hebben daar geen verkoperts, neen geen verkoop adviseurs, er lopen daar vast onvervalste Duitse psychiaters rond, “Was, Sie haben das Audi gefühl nicht? “Hier kommen mit den schwans, hierkommen sofort bitte ! ”
    “Und haben sie nasse träumen? Und gehen diese nasse träumen über mädchen? Das ist falsch, ihre nasse träumen sollen nür über den R8 gehen !

    Login om te reageren
    • Junior540 zegt

      18 oktober 2014 om 11:22

      @desjonnies: en wat is het nut van jou reactie?

      Login om te reageren
    • rolov zegt

      18 oktober 2014 om 11:24

      @desjonnies: denk aan je bloeddruk.

      Login om te reageren
    • kor1 zegt

      18 oktober 2014 om 12:17

      @desjonnies: Dat je niet van het geweldig mooie merk Audi houdt moet je helemaal zelf weten, maar volgens mij is het niet nodig om dit soort onvolwassen taal uit te slaan. Gelukkig zijn er hier genoeg mensen die Audi wel kunnen waarderen. Als ik jouw taalgebruik hier echter zie denk ik dat het trouwens helemaal niet zo’n gek idee zou zijn om toch een keer bij een psychiater langs te gaan, daar knap je vast van op…:)

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        18 oktober 2014 om 14:31

        -edit: nutteloze bijdrage-

        Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        19 oktober 2014 om 10:06

        @kor1:
        Een mooi en/of sterk merk heeft dit soort verkoop-geneuzel niet nodig.
        En dat is AUDI, sterk merk en mooi.
        Niet mijn ding en ik zal te individualistisch zijn om mee te gaan met de meute, vandaar dat ik “me niet hoef te verbinden met het merk ” Dat heb ik niet nodig.
        En is zoiets voor mij eerder een reden om never nooit voor zo’n merk te kiezen.

        “Weescht uzelf, zei ik tot iemand, maar hij kon niet, hij was niemand “

        Login om te reageren
        • kor1 zegt

          19 oktober 2014 om 18:14

          @desjonnies: dat je individualistisch bent is prima. De keuze voor welk merk je gaat ben je uiteraard helemaal vrij in. Ieder heeft z’n of haar eigen smaak en dat is alleen maar mooi. Het siert je dat je desondanks durft te zeggen dat je Audi een mooi en sterk merk vindt. Ik ben ook individualistisch ingesteld en ik maak m’n keuzes op basis van wat ikzelf mooi vind. Ik rijd dan ook een Audi puur omdat ik het mooie en fijne auto’s vind, niet op basis van wat andere mensen ervan vinden. Wat je ook rijdt, ik wens je veel fijne kilometers met je heilige koe.

          Login om te reageren
    • Zjonnie zegt

      18 oktober 2014 om 13:26

      @desjonnies: wie geeft hier iets om?, als je er niets mee hebt hou je commentaar voor je of ga in je voortuin zo iets verkondigen, mss dat je buren het interessant vinden….

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        18 oktober 2014 om 15:12

        @Zjonnie:
        Gedraag je een beetje man..
        @desjonnies is hier al jaren een zeer gewaardeerde reaguurder die:
        A: weet waar hij over praat.
        B: nog nooit heb ik hem op fanboy gedrag kunnen betrappen.
        C: hier veelvuldig geroemd is met de nick sjonniepedia omdat het een wandelende automotive encyclopedie is.
        In plaats van hem zo aan te vallen zou je beter iets van hem kunnen leren..

        Login om te reageren
        • kor1 zegt

          18 oktober 2014 om 16:03

          @tupperware: volgens mij ben je verliefd op desjonnies, geeft niks hoor want dat wordt tegenwoordig wel geaccepteerd…

          Login om te reageren
        • Zjonnie zegt

          18 oktober 2014 om 16:21

          @tupperware: dat zou kunnen, ik zie zijn reacties hier nu pas n jaar of 2 voorbij komen en ben blij dat hij veel kennis heeft over automobielen, maar de bovenstaande reactie is gewoon overdreven.. waarom die duitse tekst er tussen.. komt over als anti Audi, en dat kan, maar mij hoor je ook niet zo over welk merk dan ook praten, of het nu te duur betaald is of niet..

          Login om te reageren
  8. desjonnies zegt

    18 oktober 2014 om 10:15

    Uit de AB tekst over AUDI :

    Deze showrooms die eigenlijk geen showrooms zijn moeten de potentiële klant verbinden met het merk, en hem/haar er nader kennis mee laten maken. De nadruk ligt op het samenvoegen van de fysieke en virtuele wereld door beroekers via de computer de modellen nader te bekijken en te laten samenstellen.

    Er staat dus :

    Dit hele circus, dat we hebben opgesteld heeft louter en alleen tot doel om u een te dure auto te verkopen, met een hele zwik aan te dure accessoires waarvan u de helft niet nodig hebt maar waarover u kunt bluffen tegenover uw vrienden en dit alles wordt u gepresenteerd met het gevoel alsof “we vrienden zijn ”
    Met als gevolg dat u zich de pleuris kunt betalen en wij wederom over uitstekende jaarcijfers zullen beschikken mede dank zij uw dommigheid en naïviteit.

    Dit lijkt zo 2014 op die gozert die die time-sharing business in de VS heeft waarvan die docu ‘” Queen of Versailles ” is gemaakt.

    ’t is een dood ordinaire auto, een merk waarvan 98% lange termijn wordt verhuurd onder het mom van leasing, een ding dat over 10 -15 jaar de shredder ingaat.

    Verbinding, dat heb ik met de kat, als ie te eten wil hebben of op schoot wil kroelen.
    Verbinding dat heb ik als mijn broer me belt.
    Ik heb een Impreza een 159 en nog genoeg andere meuk , maar met geen van allen heb ik verbinding.
    ’t zijn auto’s god alle machtig .

    Login om te reageren
    • maserati911 zegt

      18 oktober 2014 om 11:29

      @desjonnies: Vind het altijd leuk om te lezen dat mensen Alfa rijden, doet mij denken aan mijn (oude) Alfa 147. Wat heb ik daar leuke herinneringen aan.

      Login om te reageren
    • kor1 zegt

      18 oktober 2014 om 12:20

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
  9. maserati911 zegt

    18 oktober 2014 om 11:27

    Misschien een domme opmerking, maar buiten een aantal grote gaan sommige op den duur toch gewoon naar de klote door zulke absurde hoge kosten. Is gewoon niet nodig denk ik gewoon grootheidswaanzin. En dan dat onzin marketing argument, binding met het merk yeah right!
    Hoeveel verkoop je om dit te kunnen financieren. Ferrari haalt dit er wel uit door dat park, maar een aantal anderen zijn niet goed bezig vind ik. Als het dan uiteindelijk slecht gaat, gaan ze zitten afvragen hoe dit komt? Hoe ken dat nou, tjaaa…

    Login om te reageren
  10. gearhead zegt

    18 oktober 2014 om 11:39

    Voor een anti boy weid je er een aardige bult tekst aan. Wow

    Login om te reageren
  11. norge zegt

    18 oktober 2014 om 22:03

    Auto pretparken zonder racebaan…….voor de kids misschien.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North