• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze gifjes laten zien hoe iconische auto’s zijn geëvolueerd

Auteur: ricardo, gepost 18 oktober 2014 om 10:04 – 28 Reacties

De gifjes laten zien hoe iconische auto


Automotive veranderingen door de jaren heen, nu te zien in één oogopslag.

Auto’s zijn een evolutieproduct bij uitstek. De basis blijft vrijwel altijd hetzelfde – vier wielen en een stuur, al wil Google daar verandering in brengen – maar over door de jaren heen werd er aan alle kanten uitgedijd, nam het gewicht toe, de uitstoot af, en werden talloze veiligheidseisen zelfs verplicht.

eBay Motors dook in de geschiedenis van een aantal iconische modellen en verpakte de uiterlijke veranderingen van de Ford Mustang, Chevrolet Corvette, BMW 3 Serie en Honda Accord in vier handige gifjes. Vooral bij de laatste twee valt de toegenomen voertuiglengte op.

Ook interessant!

  • Mijn Auto gaat weer van start, geef je nu op!
  • Video: auto wordt aangereden door onverzekerde auto
  • Video: nooit bezuinigen op banden voor je auto
    Video: nooit bezuinigen op banden voor je auto
  • Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
    Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, accord, BMW, Chevrolet, Corvette, Ford, Honda, mustang

Vorig bericht: « 5 megalomane stukjes onroerend goed van autofabrikanten
Volgend bericht: BMW wil wel een M1-opvolger, maar het geld zit in de i8 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Erickson zegt

    18 oktober 2014 om 10:19

    Het valt wel op dat bij elke nieuwe uitvoering de velgen weer een inch maatje groter worden!

    Login om te reageren
  2. E34M5Touring zegt

    18 oktober 2014 om 10:20

    Die van de Mustang klopt volgens mij niet. De laatste die verschijnt is een Mustang 2 Ghia volgens mij. Dat was een soort bij model, geen full Mustang.

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      19 oktober 2014 om 22:52

      @E34M5Touring:

      Die van de Mustang klopt inderdaad niet.
      Hij gaat van ’64 naar ’71, terwijl de ’69/’70 ook een redelijke verandering was.
      Die van de Mustang II had inderdaad ook een SportRoof (fastback) moeten zijn.
      De Fox body had ook een sedan versie, en die werd ook niet afgebeeld.
      Beetje onsamenhangend geval dit.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        20 oktober 2014 om 14:27

        @carmasterr: Had de rest niet eens gezien, hij stopte de vorige keer bij de Mustang 2 bij mij. De rest is zoals je zegt ook niet helemaal kloppend :) Grappig toch dat die Fox body modellen best een beetje een comeback maken nu, in de States in ieder geval. Razend populair als upstart drag cars. Die 5.0l is prima te tunen en als stripper model (cop model) behoorlijk licht en best een goede wegligging. En je pakt ze op voor een appel en een ei.

        Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    18 oktober 2014 om 10:26

    De meeste modellen zijn er niet bepaald mooier op geworden.

    Login om te reageren
    • gregoryverstraelen zegt

      18 oktober 2014 om 11:13

      @berlinetta: Meen je dit?

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        18 oktober 2014 om 11:30

        @gregoryverstraelen: Ik wil alleen maar zeggen dat ik de laatste generaties van deze modellen niet het mooist vind. En het valt me op dat bij al deze auto’s de middelste modellen het lelijkst zijn. Eind jaren 80/begin jaren 90 liepen er blijkbaar geen designers rond op deze wereld.

        Login om te reageren
        • dooddoorschuld zegt

          18 oktober 2014 om 12:15

          @berlinetta: precies wat ik dacht, met de mustang als extreem voorbeeld

          Login om te reageren
        • saikol zegt

          18 oktober 2014 om 15:32

          @berlinetta: klopt maar deels, veel van de oude autos werden met de hand geproduceerd, elk paneel werd dus met de hand in de goede vorm gemaakt, rond de jaren 80 werd overgeschakeld op automatische productie van deze panelen, maar deze machines waren zo beperkt dat alleen scherpe (en makkelijke) hoeken geproduceerd kunnen worden, daarom is toen die design taal veranderd.

          De regel is meestal hoe scherper de hoek en hoe minder welvingen hoe goedkoper en makkelijker de productie

          Login om te reageren
          • dikdraak zegt

            24 oktober 2014 om 18:07

            @saikol: Bron? Handgemaakte auto’s die betaalbaar waren voor de gemiddelde burger waren na WO2 al passé.

            Login om te reageren
        • bimmerfanatic97 zegt

          20 oktober 2014 om 13:31

          @berlinetta: dat noemt men mode, en die is veranderlijk

          Login om te reageren
  4. peke zegt

    18 oktober 2014 om 10:30

    Wat was die corvette vroeger gaaf zeg:) heb er nu niks meer mee, maar de eerste modellen wauw

    Login om te reageren
    • bossie zegt

      18 oktober 2014 om 11:37

      @peke: zou inderdaad mooi zijn als ze net als Mercedes (met bijvoorbeeld de AMG GT) terug zouden grijpen naar de klassieke lijnen. Maar ja, Amerikanen en stijl….

      Login om te reageren
    • VantageR zegt

      18 oktober 2014 om 14:14

      @peke: Helemaal mee eens. De eerste 3 generaties zijn echt prachtig. Daarna zijn het totaal oninteressante auto’s geworden.

      Login om te reageren
  5. Jansen zegt

    18 oktober 2014 om 10:31

    Iconische auto’s?

    Login om te reageren
  6. 888natan zegt

    18 oktober 2014 om 10:35

    Nog mooier zijn die doorzichtbare bladzijden in autobladen. Zag laatst de porsche evolutie, ontzettend breed geworden.

    Login om te reageren
  7. redneckdarian zegt

    18 oktober 2014 om 10:46

    Opvallend is wel dat het steeds minder verandering is.

    Login om te reageren
  8. piquet1986 zegt

    18 oktober 2014 om 10:49

    Nu nog eentje van de golf gti

    Login om te reageren
  9. pomoek zegt

    18 oktober 2014 om 11:08

    Vooral de Mustang heeft een behoorlijke lelijke puistenpuber periode door moeten maken. Vind het laatste model overigens ook niet je dat.

    Login om te reageren
  10. Arnoud zegt

    18 oktober 2014 om 11:23

    Met name de 3-serie is met de laatste generatie enorm gegroeid. Vast om ruimte te maken voor de 2-serie.

    Login om te reageren
  11. LittleIdiot zegt

    18 oktober 2014 om 11:43

    Heb er ook één gevonden van de Porsche 911.

    Login om te reageren
    • redneckdarian zegt

      18 oktober 2014 om 12:41

      @LittleIdiot: ik weet niet zeker of mijn telefoon hem niet afspeelt of dat je een grapje maakt dat niks veranderd is…

      Login om te reageren
      • bmwm8gc zegt

        18 oktober 2014 om 14:40

        @redneckdarian: Hij legt de nadruk op :één: en die 911 is natuurlijk amper veranderd..

        Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        27 oktober 2014 om 12:09

        @redneckdarian: Denk dat het gewoon een flauwe grap is. In feite is de 911 ook al veel geëvolueerd, en zou vast een interessanter gifje opleveren dan die in het artikel…

        Login om te reageren
  12. Homer55 zegt

    18 oktober 2014 om 13:44

    De laatste van Honda zijn niet de Europese modellen.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      27 oktober 2014 om 12:10

      @Homer55: Tuurlijk niet, zijn ebay-gifjes, dus Amerikaans. De oudere generaties waren waarschijnlijk nog wereldwijd hetzelfde, later niet meer…

      Login om te reageren
  13. spotu2 zegt

    18 oktober 2014 om 13:49

    Mooi om te zien hoe ze van sardienenblik naar wagen gaan.

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      18 oktober 2014 om 15:21

      @spotu2: Ik ben gek op sardientjes!

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North