Deze gifjes laten zien hoe iconische auto’s zijn geëvolueerd

Auteur: , 28 Reacties

Automotive veranderingen door de jaren heen, nu te zien in één oogopslag.

De gifjes laten zien hoe iconische auto's zijn geëvolueerd

Auto’s zijn een evolutieproduct bij uitstek. De basis blijft vrijwel altijd hetzelfde – vier wielen en een stuur, al wil Google daar verandering in brengen – maar over door de jaren heen werd er aan alle kanten uitgedijd, nam het gewicht toe, de uitstoot af, en werden talloze veiligheidseisen zelfs verplicht.

eBay Motors dook in de geschiedenis van een aantal iconische modellen en verpakte de uiterlijke veranderingen van de Ford Mustang, Chevrolet Corvette, BMW 3 Serie en Honda Accord in vier handige gifjes. Vooral bij de laatste twee valt de toegenomen voertuiglengte op.



28 reacties

Het valt wel op dat bij elke nieuwe uitvoering de velgen weer een inch maatje groter worden!
Die van de Mustang klopt volgens mij niet. De laatste die verschijnt is een Mustang 2 Ghia volgens mij. Dat was een soort bij model, geen full Mustang.
@E34M5Touring:

Die van de Mustang klopt inderdaad niet.
Hij gaat van ’64 naar ’71, terwijl de ’69/’70 ook een redelijke verandering was.
Die van de Mustang II had inderdaad ook een SportRoof (fastback) moeten zijn.
De Fox body had ook een sedan versie, en die werd ook niet afgebeeld.
Beetje onsamenhangend geval dit.
@carmasterr: Had de rest niet eens gezien, hij stopte de vorige keer bij de Mustang 2 bij mij. De rest is zoals je zegt ook niet helemaal kloppend :) Grappig toch dat die Fox body modellen best een beetje een comeback maken nu, in de States in ieder geval. Razend populair als upstart drag cars. Die 5.0l is prima te tunen en als stripper model (cop model) behoorlijk licht en best een goede wegligging. En je pakt ze op voor een appel en een ei.
De meeste modellen zijn er niet bepaald mooier op geworden.
@berlinetta: Meen je dit?
@gregoryverstraelen: Ik wil alleen maar zeggen dat ik de laatste generaties van deze modellen niet het mooist vind. En het valt me op dat bij al deze auto’s de middelste modellen het lelijkst zijn. Eind jaren 80/begin jaren 90 liepen er blijkbaar geen designers rond op deze wereld.
@berlinetta: precies wat ik dacht, met de mustang als extreem voorbeeld
@berlinetta: klopt maar deels, veel van de oude autos werden met de hand geproduceerd, elk paneel werd dus met de hand in de goede vorm gemaakt, rond de jaren 80 werd overgeschakeld op automatische productie van deze panelen, maar deze machines waren zo beperkt dat alleen scherpe (en makkelijke) hoeken geproduceerd kunnen worden, daarom is toen die design taal veranderd.

De regel is meestal hoe scherper de hoek en hoe minder welvingen hoe goedkoper en makkelijker de productie
@saikol: Bron? Handgemaakte auto’s die betaalbaar waren voor de gemiddelde burger waren na WO2 al passé.
via Android app
@berlinetta: dat noemt men mode, en die is veranderlijk
Wat was die corvette vroeger gaaf zeg:) heb er nu niks meer mee, maar de eerste modellen wauw
@peke: zou inderdaad mooi zijn als ze net als Mercedes (met bijvoorbeeld de AMG GT) terug zouden grijpen naar de klassieke lijnen. Maar ja, Amerikanen en stijl….
@peke: Helemaal mee eens. De eerste 3 generaties zijn echt prachtig. Daarna zijn het totaal oninteressante auto’s geworden.
Iconische auto’s?
Nog mooier zijn die doorzichtbare bladzijden in autobladen. Zag laatst de porsche evolutie, ontzettend breed geworden.
Opvallend is wel dat het steeds minder verandering is.
Nu nog eentje van de golf gti
Vooral de Mustang heeft een behoorlijke lelijke puistenpuber periode door moeten maken. Vind het laatste model overigens ook niet je dat.
Met name de 3-serie is met de laatste generatie enorm gegroeid. Vast om ruimte te maken voor de 2-serie.
Heb er ook één gevonden van de Porsche 911.

http://i.imgur.com/5xUoW5l.jpg
@LittleIdiot: ik weet niet zeker of mijn telefoon hem niet afspeelt of dat je een grapje maakt dat niks veranderd is…
@redneckdarian: Hij legt de nadruk op :één: en die 911 is natuurlijk amper veranderd..
@redneckdarian: Denk dat het gewoon een flauwe grap is. In feite is de 911 ook al veel geëvolueerd, en zou vast een interessanter gifje opleveren dan die in het artikel…
De laatste van Honda zijn niet de Europese modellen.
@Homer55: Tuurlijk niet, zijn ebay-gifjes, dus Amerikaans. De oudere generaties waren waarschijnlijk nog wereldwijd hetzelfde, later niet meer…
Mooi om te zien hoe ze van sardienenblik naar wagen gaan.
@spotu2: Ik ben gek op sardientjes!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).