5 redenen om een Alfa Romeo Giulia te leasen

Branded content, 29 Reacties
Giulia

Je sportieve hart wil uiteraard die nieuwe Alfa Romeo Giulia. Je brein vereist echter rationele argumenten. Geen probleem: dit zijn 5 goede redenen om een nieuwe Giulia te leasen.

Reden 1: Design
De Italianen hebben design uitgevonden. Letterlijk, want het woord design komt namelijk van het Latijnse designare, wat ‘aanwijzen’ of ‘iemand iets laten zien’ betekent. De Alfa Romeo Giulia laat de wereld vooral zien dat een zakelijke sedan ook mooie lijnen en proporties kan hebben. De strak gesneden koets brengt de emotie terug in een segment waar dat doorgaans ver te zoeken is. Wij kennen eigenlijk geen tegenstanders van Italiaanse auto’s, dat is bij andere landen nog wel eens anders. De Giulia is dus een zeer representatieve auto waarmee je bij elke klant kunt aankomen. Op de zakelijke markt is dat absoluut een puntje om rekening mee te houden.

Reden 2: Rijeigenschappen
De Giulia ziet er niet alleen sportief uit, maar maakt de belofte ook waar als het op het betere stuurwerk aankomt. De auto staat op het geheel nieuwe Giorgio-onderstel en beschikt net als vele fameuze Alfa’s uit het verleden standaard over achterwielaandrijving. Daarbij is de gewichtsverdeling ook nog eens ideaal. Vijftig procent van het wagengewicht rust op de vooras en vijftig procent op de achteras. Dit zorgt voor een perfecte balans in de auto, waardoor je als bestuurder met maximaal vertrouwen snelle bochten kan tackelen. Met deze auto is het leuk om zo nu en dan van de snelweg af te gaan en wat binnen-weggetjes te pakken, om op deze manier extra te genieten van dat ritje van/naar huis.

Reden 3: Motoren
De Giulia beschikt over verschillende moderne motoren. Kies je voor benzine, dan schuilen er minimaal 200 paarden onder de welgevormde kap. Meer is ook mogelijk, wanneer je kiest voor de Giulia Veloce. Deze variant beschikt standaard over 280 pk en heeft in de basis vierwielaandrijving. De overtreffende trap heet de Giulia Quadrifoglio, met het beroemde klavertje vier op de flank. Met 510 pk laat deze versie al zijn concurrenten in het stof bijten.

Maar ook de lease/veelrijders komen aan hun trekken. Als pionier van de common rail dieselmotor heeft Alfa Romeo immers ook op dit vlak een naam hoog te houden. In de Giulia kan je opteren voor een 2.2-liter grote diesel, die beschikbaar is in verschillende vermogensvarianten uiteenlopend van 136 tot 210 pk. Een Alfa als leaseauto, wie wil dat nou niet?

Reden 4: Veiligheid
Als zakelijke rijder die veel op de weg zit, is veiligheid uiteraard belangrijk. De Alfa Romeo Giulia heeft de maximale score van vijf sterren behaald in de botsproeven van EuroNCAP. Bovendien behaalde de Giulia de hoogste score ooit op het gebied van de bescherming van volwassen inzittenden. Ondanks dit resultaat om trots op te zijn, doet de Giulia er alles aan om deze kwaliteit nooit uit te hoeven spelen. Met behulp van innovatieve veiligheidssystemen als Forward Collision Warning met Autonomous Emergency Braking worden voetgangers bijvoorbeeld herkend en remt de Giulia -indien noodzakelijk- zelfstandig af. Daarnaast zorgt het Integrated Brake System (IBS) voor een spectaculair korte remweg.

Reden 5: Uitrusting
De Alfa Romeo Giulia is standaard voorzien van cruise control, dualzone climate control en het Alfa Infotainment System inclusief 6,5 inch display. Dit display is mooi geïntegreerd in het dasboard zodat het te allen tijde een prettige aanblik vormt. De Giulia Super beschikt verder over 17-inch velgen en gedeeltelijk lederen bekleding. Een geschiktere plaats om naar Nessun Dorma te luisteren is simpelweg niet te vinden. Meer weten? Klik HIER.





29 reacties

Net gekeken voor private lease. Denk dat ik voorlopig nog wel aan mijn Volvo vast zit..
Ja zeg, nu weet ik het echt niet meer. De Alfa Giulia, de Mazda CX-5, de Jeep Compass, de Kia Optima of toch de Land Rover Discovery?. Die lijstjes beginnen nu echt een beetje tegen te werken. Ik denk dat ik noodgedwongen maar in mijn huidige auto blijf rijden want een keuzen maken is gewoon onmogelijk geworden.
Oke. Doei.
@dutchdriftking: originele reactie
I approve this message.

(Nu 1 jaar erop zitten in de 180 pk diesel. Nog geen moment spijt gehad)
ik heb er al 1. En niet geleased maar ouderwets gekocht. Leuk zo’n advertorial. Hoe doet de Giulia het overigens in de verkoopstatistieken? Hoorde van een dealer dat ‘ie de A4 sedan zou hebben verslaan?? Iemand een idee?
@ttr6: Whaha, nee! Mocht Alfa willen!
@viezefreddyw: zeker weten? Ik heb geen officiele cijfers gezien en die dealers hebben toegang tot de registraties.
@ttr6: op de site van de bovag kan je alle verkoopcijfers zien. Kan je per maand de registraties bekijken.
@viezefreddyw: In Italië wel in ieder geval.
@ttr6: er worden per maand meer Audi a4’s geregistreerd dan alle alfa’s bij elkaar opgeteld. Erg positief ingestelde verkoper ;)
@thomas20vt: Dat is natuurlijk grootse onzin. Als ik even naar de cijfers van October kijk dan zijn er 213 Audi A4’s verkocht (alle varianten) en 69 Giulia’s (alleen sedan’s). Dus wat die dealer zei kan zeer goed kloppen aangezien de meeste A4’s station’s zijn.

Dus eerst fact-checken voordat je gaat reageren.
@sneeper: 224 Audi A4′ in october, 165 Alfa Romeos (alle modellen).. hij heeft dus gewoon gelijk
@pvgggg: Onjuist. De stelling waarop hij reageerde ging over de aantallen a4 sedan vs de giulia sedan.
@sneeper: had dat stukje van sedan helemaal gemist… dan gaat de vergelijking inderdaad niet op.
@sneeper: had dat stukje van sedan helemaal gemist. Dan klopt de vergelijking inderdaad niet. Had gelezen A4 vs Guilia.
Volgens mij zijn toch zeker 4 van de 5 redenen voor mensen om een bepaalde auto te leasen: GELD.

Is deze Alfa dan redelijk duur? Of wilde men geen verlijking maken met de concurrent?
Het mooie van alfa romeo vind ik, is dat je zoveel krijgt waar krijgt voor je geld. Looks, rijeigenschappen, comfort, veiligheid en die glimlach van oor tot oor elke keer dat je er weer instapt of hem ziet staan.
Helaas is de opening van de kofferbak veel te klein, anders was het hem geworden met de 280pk.
@snel70: koelkasten en wasmachines gewoon laten bezorgen.. ook nog eens beter voor je rug! :)
@ukbob: hahaha, maar nee, daar heb ik niet een handiger opening van een kofferbak voor nodig
@snel70:
Echt hè, ik vond het dasboardkastje ook te klein.
@hape: tsja, het sarcasme druipt er van af…
Ik mis de belangrijkste reden: omdat het kan.
De grootste reden voor mij om het niet te doen is het gemis van de Sportwagon. Ben echt te gewend geraakt aan die ruimte en veelzijdigheid. Jammer. Anders had ik de 159 inmiddels wel doorgeschoven denk ik.
@E34M5Touring: voor mij geld hetzelfde. Maak een SW en ik kom mijn159 SW inruilen. Voor mij geen suv
Beter leasen dan nieuw kopen gezien de “waardevastheid” .
Of over 5 jaar een ex leaser aanschaffen voor een prikje, als je niet al teveel inzit over de karakteristieke alfa trekjes.
Had hem graag geleased, had financieel ook gekund, echter:
1. Geen SportWagon (en met 2 jonge kids waar ook buggy, wandelwagen en fietsjes mee moeten) is dat een must voor me
2. Werkgever stelt een max CO2 uitstoot waar de 2.0 nét buiten valt.

Anders was het er zonder knipperen een geworden, wit van buiten en rood leer van binnen.

Over 4 jaar zit ik niet meer aan een SportWagon vast, dan een herkansing .. eventueel een tweedehands voor privé, valt die bijtelling ook weer weg 😁
Helaas, als ze hem (haar?) een jaartje eerder op de markt hadden gebracht dan had ik zeker voor een Giulia gekeken.

De laatste keer dat ik echter in de lease applicatie kon kijken was hij echter minimaal 100€ in de maand duurder dan een vergelijkbare 3-Serie of C-Klasse. Dan heb je wellicht geen koolstofvezel aandrijfas, maar je moet Alfa dan wel een erg warm hart toedragen om zo een keuze te kunnen verantwoorden.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).