
Bestuurders, ze blijven besturen.
Voormalig staatssecretaris Fred Teeven van de VVD heeft een aardige carrièreswitch gemaakt. Teeven is sinds anderhalve week actief bij Connexxion. De VVD’er heeft naar eigen zeggen geen zin om lijdzaam te wachten totdat er zich een nieuwe mogelijkheid voordoet en heeft stappen ondernomen om aan het werk te gaan in het openbaar vervoer.
Volgens Connexxion is het geen verknipte versie van vriendjespolitiek en heeft Teeven gewoonweg gesolliciteerd op de baan. Teeven bevindt zich momenteel nog in het opleidingstracject, al kan hij deze een stuk sneller afleggen omdat hij in het bezit is van een grootrijbewijs. Het zou gaan om een parttime functie. Teeven brak het nieuws aan de Telegraaf.
“Ik doe het chauffeurswerk parttime en heb mijn introductiecursus net achter de rug. Ik had al steeds in mijn hoofd internationaal vrachtwagenchauffeur te worden. Maar toen de kans zich voordeed anderhalve dag per week in mijn regio op de bus te zitten, werd ik meteen enthousiast.”
Teeven kwam vooral in 2015 in opspraak door de zogenaamde ‘bonnetjesaffaire’, waaruit bleek dat hij in 2000 als officier van Justitie een deal had gesloten met drugscrimineel Cees H. Dankzij de ‘Teeven-deal’ kwam Fred in het bezit van belangrijke inlichtingen, waarvoor hij de crimineel in ruil een groot deel van zijn drugsgeld liet houden.
Stoer.
Niet thuis blijven zitten maar handen uit de mouwen steken.
Een echte man dus die niet de staatsruif verder leegvreet maar gewoon op de plaat en gaan met die banaan.
@desjonnies: Hij krijgt zijn wachtgeld nog steeds.
@ikschrijfookoverautos: die wordt gekort met hetgeen hij verdiend, spreek uit ervaring.
@desjonnies: Als je 4,7 miljoen van de baas verbrast vind ik het de normaalste zaak van de wereld dat je elke baan aanpakt en niet op je r33t gaat zitten.
@pomoek: ‘T is altijd zo makkelijk he.
Krijg ik dan ook wachtgeld als de bus te laat is?
Als ik een kaartje koop, krijg ik dan een bonnetje?
@healey: I see what you did there… :)
Wat n loser. Lol.
@connielingus: loser? Waarom?
@mennok: Omdat hij staatssecretaris was en nu buschauffeur is.
@connielingus: Hij was voordat hij de politiek in ging touringcarchauffeur. Hij vindt dat gewoon leuk.
@connielingus: Ene d stumper van het jaar award gaat naar: connielingus!!
@piebepost: Die gaat toch echt naar Freddie. Ik zie m al zitten hahaha.
@connielingus: ik vind het toch wel ballen tonen, juist tegen gasten zoals jij die chauffeur zijn als een minderwaardig beroep zien..
Die vent heeft dus blijkbaar koppie genoeg om het tot de politiek te schoppen en gaat nu doen wat ie blijkbaar leuker vindt.. prima toch?
@connielingus: kneusje.
@str8six: Yep, hij is geen baas.
@connielingus: zielig mannetje
@ral9010: Ach, hij kiest er zelf voor. Dus loser, ja, zielig, neh.
Wel top dat ie meteen weer aan het werk gaat, hartstikke raar werkveld alleen, hij kan als voormalig minister een veel betere baan krijgen. Wat ie trouwens niet nodig heeft, hij krijgt nog wel een aantal jaren goed betaald
Hopelijk raakt ie z’n ritten registratie niet kwijt…
@str8six: zal het opvallen denk je, oneigenlijk prive gebruik?
Waarom gekozen voor 1,5 dag buschauffeur en niet voor full time v rachtwagenchauffeur en wachtgeld niet aannemen? Of kreeg hij gratis opleiding en Groot rijbewijs?
@dijan: hij had al een groot rijbewijs…
@dijan: vrachtwagenchauffeur loont niet, je kunt de concurrentie met de Polen die voor een appel, ei en een handvol Zlotties Europa doorcrossen niet aan.
@dijan: omscholing via het UWV. Had z’n werkcoach geregeld.
Kijk, handen uit de mouwen ipv wachtgeld vangen. Lekker bezig!
Zoals Dijkhoff tegen Baudet zei: “bestuurders blijven besturen, ook na hun functie in de tweede kamer.”
Nooit geweten dat een bus besturen daar ook onder viel bij de VVD.
@willeme: Ach, wat kun je verwachten bij een gesprek tussen die twee broekies.
@willeme: Het grote verschil is dat hij wel kennis heeft over die bus, of dat tenminste krijgt tijdens de opleiding. De meeste bestuurders die ergens anders gaan besturen hebben geen idee wat ze aan het besturen zijn. En zijn daarmee slechte bestuurders.
@lekbak: Ja, want het gaat erom dat het ‘vrindjes’ van elkaar zijn. Of men capabel is of over kennis beschikt is volstrekt irrelevant. Dat is bij alle besturen zo. Overal. Bestuurders die naar een andere instantie gaan kunnen er bij voorbaat helemaal niets van. Allemaal. Allemaal nutteloze graaiers die hun verontwoording niet nemen, maar wel een oprotpremie. Een gesloten kartel dat opengebroken moet worden!!! Dat het anno 2017 nog kan ;-).
Ik voel een beetje sympathie voor Fred Teeven. Voelt onwennig, gek.
@zagatofreak:
Weet je wat het is, ik heb datzelfde bij Hennis.
Ja, ze hebben allebei fouten gemaakt. Maar de manier waarop een volledig kabinet opeens de handen er vanaf trekken en iemand aan de schandpaal nagelen bevalt mij voor geen meter. Je kunt mij niet wijsmaken dat zij er helemaal niks vanaf wisten.
@jack_abarth: dat is de poltiek. Ook als het niet je schuld is dan ben je wel verantwoordelijk. Soms moet je dan opstappen terwijl jij zelf niks verkeerd gedaan hebt.
@mashell: Dat is het leven, en zo zijn mensen in het algemeen. Het is heel makkelijk om met z’n allen naar één iemand te wijzen.
@ikschrijfookoverautos: Heeft dat retro-vrouwtje een beetje teveel gesnoven op het strand van Florida?
@lekkaah: zo zomaar kunnen, maar was wel LEKKAAH
@ikschrijfookoverautos: :) +1 voor je schrijfstijl trouwens, good stuff
@lekkaah: Dankjewel kerel, wordt enorm gewaardeerd!
@mashell: Dan Van Fred Teeven kon ik dan nog wel begrijpen inderdaad, want verantwoordelijkheid (is zijn salaris ook naar). Maar de opvolger en de opvolger van de opvolger, allemaal verantwoordelijk houden voor hetzelfde issue en ook wegsturen?
Het siert hem wel, hij vind het nu leuk totdat iedereen hem herkent.
Prachtig verhaal. Niet op z’n wachtgeld blijven teren maar ook zelf weer aan de slag. Teeven begrijpt dat een mens moet werken om gelukkig te zijn.
Tof dat hij gaat doen waar z’n hart ligt. Ben benieuwd hou lang hij het leuk blijft vinden
Mooi, gelijk dezelfde rechten als een gewone werknemer dus geen wachtgeld meer en gewoon basisloontje…..kijken of ie het dan nog steeds leuk vind
@cabrioot: en dat heeft hij toch? Hij heeft recht op hetzelfde wachtgeld als elk andere ex-staatsecretaris en hetzelfde recht op loon als parttime buschauffeur.
Aparte keuze – ik mocht hem altijd wel itt buschauffeurs
Respect voor een man die doet wat ie altijd had willen doen. Maar dit is de eerste bestuurdersfunctie die ik hem toevertrouw…