5 redenen waarom de Kia Ceed Sportswagon voor jou is!

Branded content, 18 Reacties

Je hebt luxepaarden en werkpaarden. Het liefst heb je een combinatie van die twee, maar die zijn schaars. De Kia Ceed Sportswagon kan echter aanspraak maken op die titel. Het is een zeer geslaagde combinatie tussen stijl en ruimte.

Kia Ceed SW

Standaard veel Stijl
De Kia Ceed Sportwagon is ontworpen onder leiding van Peter Schreyer. De speciaal voor Europa bedoelde auto zit inmiddels op de derde generatie. Deze kun je herkennen aan het nieuwe Kia-front met de kenmerkende tiger nose-grille, zij het wat platter dan voorheen. Het geeft de auto een dynamisch en stoer aanzien. Bij de ontwikkeling van de nieuwe Ceed werd er direct rekening mee gehouden dat de auto ook als praktische Sportswagon zou komen. Het design is daardoor een coherent geheel. De strak doorlopende taillelijn en aflopende daklijn geven de Kia Ceed een sportieve uitstraling.

Kia Ceed SW

Standaard veel Ruimte
Een mooi ontwerp van een Sportswagon moet natuurlijk wel gepaard gaan met uitstekende praktische eigenschappen en een royale laadruimte. Het is immers de reden om een Sportwagon te kiezen. De Ceed Sportwagon heeft een bagageruimte van 625 liter met achterbank omhoog en maar liefst 1694 liter wanneer de achterbank is neergeklapt. Hiermee is het dus niet alleen de fraaiste stationwagon in zijn klasse is, maar ook de ruimste. Met een wielbasis van 2,65 meter is het ook comfortabel genieten voor de inzittenden op de achterbank.

Kia Ceed Sportswagon '18

Standaard veel Luxe
De Kia Ceed is leverbaar in diverse uitvoeringen. In vergelijking met de concurrentie is de Kia bijna altijd luxer en completer uitgerust. De ComfortLine heeft standaard al 6 airbags, stereo, airco, centrale deurvergrendeling, elektrische ramen voor en achter, bluetooth en cruise control. Een stapje hoger op de ladder staat de DynamicLine, die nóg luxer is, met items als dual-zone climate control, navigatiesysteem, DAB-radio, lichtmetalen velgen en parkeersensoren met achteruitrijcamera. Voor wie nog meer uitrusting wenst is er de DynamicPlusLine. Deze beschikt naast de eerder genoemde items ook nog eens over verkeersbordenherkenning, Privacy Glass, stoel- en stuurwielverwarming en elektrische parkeerrem. En voor de bestuurder die opzoek is naar de meest complete uitrusting? Die gaat voor de Kia Ceed ExecutiveLine, die onder andere extra is uitgerust met LED-koplampen, een automatische achterklep, een schuifdak, volledig lederen bekleding, stoelventilatie en voor- en achterbankverwarming.

Kia Ceed '18

Standaard veel Power
De Kia Ceed Sportwagon is leverbaar met een drietal motoren. Het gamma begint met de 1.0 T-GDI, een gloednieuwe effici‘nte motor die goed is voor maar liefst 120 pk bij 6.000 tpm en 172 Nm, dat al geleverd wordt vanaf 1.500 toeren. Hierdoor is de Kia Ceed niet alleen erg vlot als het moet, maar ook soepel onder alle omstandigheden. Een stapje hoger staat de 1.4 T-GDI, met 140 pk (bij 6.000 tpm) en maar liefst 242 Nm max koppel. Voor de kilometervreter is er een Ceed met 1.6 CRDi common-rail turbodiesel motor. Deze auto levert niet alleen voldoende vermogen en koppel (115 pk en 280 Nm), maar kent een gemiddeld verbruik van 1 op 25.

5-deurs Hatchback
Uiteraard is de Kia Ceed ook verkrijgbaar als hatchback, die standaard is voorzien van vijf deuren. De vijfdeurs hatchback kenmerkt zich door de sterk aangezette C-stijl die de auto een krachtige uitstraling geeft.

Meer weten? Kijk op kia.nl.



18 reacties

Misschien met een degelijke 2.0 diesel motor.
Even los van de advertorial: Ik was compleet vergeten dat deze auto bestaat. Toen de Proceed onthuld werd vond ik het best een vreemde zet van Kia om een ‘shooting brake’ station op de markt te brengen. Van Kia zou je eerder een normale, praktische station verwachten. Maar die is er dus ook gewoon en heb ik om de een of andere reden compleet gemist, totdat ik een dag of twee geleden een tv-spotje voorbij zag komen.
@Edge: dan werkt de reclame bij jou
Kom nou maar met de prijzen van de Proceed, daar ben ik meer geïnteresseerd in ;)
Kia’s klinken steeds aantrekkelijker, maar voor een station zal ik waarschijnlijk nooit wijken van een Volvo
Standaard veel power? Ik zie alleen maar langzame spaarblokjes
@allesmetturbo: Helemaal gelijk heb je. KIA, waarom geen iets sportievere versie met een 1.6 turbo en een 200pk? Dan zou je mij misschien zelfs over de brug kunnen halen.
@cossiekiller: No worries. Die komt ook!

Trouwens, de nieuwe 1.4 turbo met 140pk en automaat rijdt anders ook al héérlijk.
Ik vraag me toch af hoeveel mensen er in het schrijven van zo’n advertentie betrokken zijn.
En dat de meerderheid het een goed idee vond om 120pk te omschrijven als ‘maar liefst’.

Overigens vind ik reden nummer 5 (dat de station iets voor mij is); een beetje gek: want hier wordt de hatchback aangeprezen.

En als laatste: een Audi A3 heeft ook een wielbasis van 2m65. Je kan een hoop zeggen van die groote; maar “comfortabel genieten voor de inzittenden op de achterbank.” werkt alleen voor honden en families zonder mensen boven de 1m65.

Ik denk dat er meer mis is met deze advertentie dan met de Ceed-station; want het lijkt me in zijn klasse verder een uitstekende auto.
@gregorius: en dan nog de spelfout: effici‘nte
Te hoge co2 waarde als je automaat wilt.
kia heeft best aardige hybride tech. Ze hadden net als toyota een 180pk hybride moeten maken. In de lexus ux stoot hij masr 96 gram uit, en 8.6 maar 100 is voor een crossover best ok
“Sportswagon” wordt hij genoemd, en dan zulke motortjes inbouwen??
Link is stuk?
@flutterby: Cannot serve request to /content/kwcms/kme/nl/nl/modellen/ceed-sportswagon/ceed-sportswagon-experience.html on this server
Op zich vind ik dit beslist een heel aantrekkelijke auto. En ja, hij is in de luxere uitvoeringen ook uitgerust met de nieuwste snufjes. Leuk! Maar ik vraag me toch af of ik dat allemaal nodig zou hebben als ik een echt werkpaard zou zoeken. Daarom wil ik hem vergelijken met mijn Ford Mondeo Wagon 2.0 DTCi Platinum uit 2006. Okay! Die heeft weliswaar geen bluetooth, dual-zone climate control, ingebouwd navigatiesysteem, DAB-radio, achteruitrijcamera, verkeersbordenherkenning, stuurwielverwarming, elektrische parkeerrem, LED-koplampen, automatische achterklep, schuifdak, stoelventilatie en verwarmde achterbank, maar de vraag is natuurlijk of ik dat allemaal wel mis. Mijn TomTom Go 5200 werkt uitstekend en ik heb nog altijd 2 goede kijkers om verkeersborden te herkennen en om achteruit te rijden. LED-koplampen mis ik niet en die achterklep krijg ik met 1 hand ook gemakkelijk omhoog en weer dicht. Verwarmde achterbank? Mis ik totaal niet, omdat mijn enige passagier m’n hondje is. Maar mijn Ford heeft wel een verwarmde voorruit en daar ben ik wel blij mee! Alleen het verbruik van deze Kia maakt me wel jaloers. Met mijn Ford rijd ik gemiddeld 1:17 en dan is 1:25 toch een geweldige besparing van bijna 50%! Verder zijn ze vergelijkbaar voor wat betreft de kracht. Mijn Ford heeft 116 pk, de Kia 115 en beide hebben 280 Nm. Voor mij meer dan genoeg. De enige vraag die dan overblijft, is of zo’n Kia wel in staat is de kwaliteit van mijn Ford te benaderen. Mijn Ford is na > 400.000 km nog steeds kraak- en rammelvrij, ik hoef tussen de servicebeurten in nooit olie bij te vullen en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten! En hij ziet er nog altijd puik uit! En evenals mijn 2 vorige Fords van hetzelfde type, gaat deze er niet eerder uit dan wanneer ik er het ½ miljoen km mee heb gereden. Of zo’n Kia ze dat kan nadoen? De toekomst zal het ons moeten leren!
Net terug uit Frankrijk met een nieuwe ceed 1.0 (voorloopauto).
Heerlijke ruime auto met toch een aantal minpuntjes.
1. Brandstofverbruik is niet laag. Zeker niet bij rijksweggebruik.
2. Stuurt niet strak.
3. Navigatie stuurt je overal heen waar je niet heen wil of kan.
Schakelen van 1 naar 2 gaat niet soepel. Hij hikt op de een of andere manier.
4. Ingewikkelde en niet logische bediening van alles op en aan je stuur.
Zoals ruitenwissers v a, cruisecontrol, radio enz.
Verder heerlijke ruime auto met voldoende kracht voor de Nederlandse wegen.
Super auto
Wij ervaren wel enorm veel rolgeluiden in de wielkasten achteraan, alsook gewoon baangeluid.
Bij het rijden zetten we radio wat luider zodat het minder opvalt, vind het storend.
Erkent iemand deze situatie of tips om dit aan te pakken want Van Kia moeten we voor dit probleem geen oplossing verwachten.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).