6 Nederlandse BMW M’s die nog dikker werden uitgevoerd

Auteur: , 25 Reacties

In navolging van het AMG-lijstje gaat de eer vandaag naar opgedirkte BMW M GmbH producten.

M3

Nederlandse eigenaren van een AMG ‘verfraaien’ hun bolide gretig, maar het BMW M-volk kan er ook wat van. Via Autojunk zien we de nodige uploads voorbijkomen van BMW M-producten met één of meerdere aanpassingen. Van een nieuw uitlaatsysteem tot een wrapje en van andere wielen tot een complete make-over van de auto. Het komt allemaal voorbij.

Naarmate de auto’s betaalbaarder worden vallen ze sneller ten prooi aan tuners. Zo is de M5 E60 erg populair om aan te pakken. Een uitlaatsysteem van bijvoorbeeld Eisenmann lijkt tot de basis ingrediënten te behoren als het gaat om het customizen van de auto. Ook de M3 E92 en zelfs de zakelijke M5 F10 (rijtest) moeten eraan geloven. Check hieronder 6 voorbeelden van Nederlandse M’s die een persoonlijke behandeling hebben gekregen. Klik op het plaatje om meer afbeeldingen te zien van de desbetreffende auto.

BMW M6 Gran Coupé met G-Power power
M6Deze gepeperde M6 heeft naar verluidt 740 pk dankzij een G-power kuur. Snelheden boven de 300 km/u aantikken is een koud kunstje met deze 6-serie.

BMW X6 M Hamann
X6Hoe maak je de X6 nóg lelijker? Hamann weet raad met deze opvallende bodykit.

BMW M4 op HRE’s
M4Deze zwarte M4 is nog agressiever door de gouden wielen van HRE.

BMW M5 F10
M5Een opvallende en supersnelle zakensedan? Niet deze aangepakte M5, die dankzij Akraprovic-pijpen ook nog voor een dikkere soundtrack zorgt.

BMW M3 E92
M3Deze zelf gecreëerde M3 GTS is klaar voor het circuit.

BMW M5 E60
M5Oranje boven met deze M5. Subtiel is hier niet het juiste woord.



25 reacties

Het ergste is toch wel het M logo op de verkeerde plaats bij de F10. Maakt het extra zielig.
@dutchdriftking: ja is echt kei erg! Zou bijna zeggen dat ie nep is!
De E92 M3 vind ik eigenlijk wel erg gaaf. Op de Nurburgring sterft het ook van die dingen en ze gaan daar echt serieus hard. Ze klinken ook serieus hemels. Ik word er wel blij van.
@viezefreddyw: Stiekem droom ik zelf ook wel een nieuwe uitlaat set op mijn E93 M3. Standaard klinkt t prima, niks te klagen; maar het kan nog een stuk beter. Hele forums worden er over volgeschreven; wat het ook moeilijker maakt: vind er maar eens eentje die klinkt hoe je wil; die niet hetzelfde kost als een VW UP, die ik ook op standje woonwijk kan zetten EN die ook nog zonder problemen door de Zwitserse (strenge) keurig komt.

Heb je er zelf bijv wel eens over gedacht om er een Capristo onder te hangen?
@gregorius: Punt 1,3 en 4 zijn allemaal mogelijk. Maar dan zit je vaak wel aan de kosten van punt 2. Al moet ik eerlijk toegeven dat punt 4 een lastige is. De ouwe had een exotisch setje pijpen voor z’n Harley gehaald. Die hebben het ongeveer 10km volgehouden. Toen mochten ze er weer af en moest ie de motor ter keuring aanbieden met de originele pijpen.
@gregorius: Ja, ik kan er inkomen. Ik zit ook wel eens rond te sneupen wat nou de mogelijkheden zijn. Maar hoe harder ik er over nadenk hoe eerder ik bij mezelf denk dat het eigenlijk niet echt nodig is. Elke keer als ik er mee rij en een tunneltje pak en het gas intrap vind ik het hemels klinken en gaan mijn nekharen overeind staan. En dan bedenk ik me dat het weggegooid geld zou zijn als ik er een andere uitlaat onder laat schroeven.

Soms, als ik het ding voor huis heb staan, (niet altijd aangezien ik hem dan niet overdekt kan plaatsen en op de zaak ik een ruime loods heb) ga ik vroeg in de ochtend wel eens er mee weg. Ik heb wel eens de vraag gehad van de buren om dat ding niet voor 07:00 uur in het weekend te starten. Het dreunt namelijk flink door bij een koude start. En eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik het nog wel begrijp ook. Dus ja, een Capristo is leuk en klinkt erg lekker. Maar op dit moment vind ik het niet nodig.
@gregorius: de E92 M3 hierboven is mijn ‘oude’ trackday auto. De uitlaat is een gemodificeerde originele uitlaat met 4 titanium eindstukken. Via het Duitse M forum heb ik iemand gevonden die de uitlaat aangepast heeft. Je kunt kiezen uit 3 uitvoeringen, soft, medium en hard. De eindstukken heb ik zelf besteld en gemonteerd. Kost alles bij elkaar ongeveer 550 euro. Auto klinkt echt goed.
@evogt3: heb je vorig jaar de ardennenrit in belgië meegereden? Jij was heel de tijd tegen 50 kmh aan het rijden? Scheelde iets aan de auto toevallig? Ik was die met de witte M4.
@erind: dat zou je aan de nieuwe eigenaar moeten vragen. Ik heb de auto al ruim twee jaar geleden verkocht.
@gregorius: kijk eens een keer naar Magnaflow heb ik onder mijn E39 zitten mooie brom maar niet overdreven en er zit een mooie roffel in bij gas los
@gregorius: heb nog een performance einddemper liggen..
Zakelijke M5? Ik vind er niets zakelijks aan. Misschien voor de directeur van de Zolderkas BV.
@snorrie: Een standaard M5 kan je best als een zakelijke auto zien. Hij ziet er namelijk alles behalve extreem uit en hij klinkt als een drol, zeker in vergelijking met een E63 AMG.
@snorrie: Het is maar hoe jij hem besluit uit te voeren.
Ook hier gaat hetzelfde op als bij die AMG’s. Wat een verpaupering zeg…
Die G Power 6GC ziet er wel smakelijk uit zo! Die M4 ook wel moet ik zeggen! De rest is mij net wat te extreem. Al ziet die E92 er uit alsof het voornamelijk functioneel moet zijn. Dat kan ik dan wel waarderen.
@e34m5touring: Ik sluit me voor het gemak even bij jouw mening aan ;)
@berlinetta: Luiwammes ;)
Doe die M5 F10 van carspottergroningen er ook maar bij… man man man..
Woooh, zie ‘m nu… daar had de camo mij!
Super vet en dik die M6 is zeker een beest net zoals de X6.
Mijn hemel wat een sjonnies, behalve die M6 gran coupe.
Die M4 op HRE’s zou ik wel willen hebben.
In de meeste gevallen worden ze niet nog dikker hoor. Ja, misschien dik lelijk.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).