7 dingen die je moet weten over de Opel Corsa-e

Branded content, 18 Reacties

De belangrijkste Opel voor de komende periode is deze elektrische hatchback.

7 dingen die je moet weten over de Opel Corsa-e

Opel begint het elektrisch offensief met de Corsa-e. De komende jaren kunnen we meer nieuws op het gebied van elektrische mobiliteit van het Duitse merk verwachten, maar het gaat allemaal beginnen met deze auto. Lees hieronder alles wat je moet weten over de volledige elektrische hatchback.

7 dingen die je moet weten over de Opel Corsa-e

1. Een revolutionair model
Over 10 of 20 jaar kunnen we terugkijken op een auto die de nieuwe koers van het merk heeft bepaald. De Corsa-e is de eerste volledige elektrische auto van het merk onder het nieuwe elektrische modellenplan van het merk. Opel kwam al jaren geleden met een volledige elektrische auto, dat was de Ampera-e.

2. In comfort kilometers maken
De Corsa-e heeft een actieradius van 330 kilometer (WLTP-meting). In de praktijk betekent dit dat de meeste huishoudens dagelijkse ritten kunnen voltooien zonder dat ze zich ook maar enige vorm van zorgen hoeven te maken over het bereik van de auto. Het automerk stelt dan ook dat de Corsa-e met zijn comfortabele actieradius elektrisch rijden voor iedereen bereikbaar moet maken. Wie de meeste kilometers uit zijn of haar Corsa-e wil halen kan de speciale Eco-modus inschakelen, dan zal de hatchback zo zuinig mogelijk rijden.

3. Opladen in een mum van tijd.
Een ander belangrijk aspect van elektrisch rijden is het opladen. Je wilt immers niet te lang stilstaan. Daar hebben ze bij Opel in het geval van de Corsa-e goed over nagedacht. De batterij van de hatchback is in een halfuur al voor 80 procent geladen. Dit gaat door middel van een DC-snellader met een vermogen van 100 kW.

7 dingen die je moet weten over de Opel Corsa-e

4. Zakelijk interessant
Met een vanafprijs van 34.999 euro is de Opel Corsa-e verrassend bereikbaar. Juist voor de zakelijke markt in Nederland. Het volledige aanschafbedrag komt in aanmerking voor acht procent bijtelling. Sterker nog, met deze prijs kunnen er nog een aantal extra’s aangevinkt worden op de optielijst zonder rekening te hoeven houden met een eventuele hogere bijtelling. De acht procent bijtellingsregel wordt immers vanaf 2020 van kracht op de aanschaf van een elektrische auto met een catalogusprijs tot 45.000 euro.

5. Nu al te bestellen.
Het is nu al mogelijk de Corsa-e te bestellen. De groep die de elektrische auto in dit vroege stadium gaat bestellen heeft volgend jaar een primeur te pakken. De eerste leveringen van de Corsa-e zullen namelijk in het eerste kwartaal van 2020 plaatsvinden.

7 dingen die je moet weten over de Opel Corsa-e

6. Vlot & dynamisch
Wist je dat de Corsa-e in slechts 2,8 seconden naar 50 km/u kan sprinten? Het vlotte en dynamische karakter van de Opel zie je terug in de innovaties. Zo komt de hatchback onder meer met adaptive cruise control, actieve rijstrook-positionering, advanced park assist en een 180 graden panoramische achteruitrijcamera. Naast de eerder genoemde Eco-modus kent de Corsa-e ook een Sport-modus voor sportiever rijgedrag en een Normal-modus als gulden middenweg.

7 dingen die je moet weten over de Opel Corsa-e

7. Een vertrouwd uiterlijk en interieur, met een eigen touch
Het uiterlijk en het interieur van de Corsa-e heeft natuurlijk de nodige overeenkomsten met de variant met een verbrandingsmotor. Opel heeft echter een aantal aanpassingen doorgevoerd aan het uiterlijk en het interieur van de auto waardoor de elektrische hatchback een volledig eigen voorkomen heeft gekregen.

7 dingen die je moet weten over de Opel Corsa-e

Advertisement



18 reacties

Ik twijfelde sterk maar het “volledig eigen voorkomen” heeft me toch nog overtuigd.
0-50 km/h wordt het nieuwe waar fabrikanten om gaan strijden?
@thimochand: iedereen weet dat de meeste dragraces tot 50 km/u zijn! Alleen de stoere jongens van Mini gaan ze door tot 60 km/u.
-edit- gefixt, dank je.
@erce: dan heb je hem toch al besteld? Of gaat het pas in wanneer hij op kenteken wordt gezet?
datum kenteken is inderdaad leidend
@erce: en tot 40k
Tja, je kan zeggen wat je wilt, maar dit is wel innovatie. Elektrisch vervoer voor gewone mensen.
Zou wel eens een vergelijking in kosten per km willen zien tot zeg twee ton
Ook mee genomen eventuele restwaarde
@supertjeduc: Restwaarde van EV is behoorlijk hoog.
Leuke advertentie… Maar alleen voor de hand liggende informatie over snelladen, en geen informatie over de laadsnelheid aan huis (m.a.w, wat voor interne lader heeft deze auto?!). Gek dat soort essentiele informatie niet bovenaan staat.
@bitflip: Boordlader van 11 kWh en een type 3 laadkabel.
Over 10 jaar staat dit ding voor 500 piek op marktplaats naast alle tesla model 3tjes en e-golfjes.
@tierelier: Alleen de batterypacks zijn al enkele malen die 500,- waard.
@tierelier: waarom? Aftermarket accupakket erin van de Aldi voor €3k en je kan weer 5 ton verder rijden zonder oliewissels, bougies, uitlaat, distributieset, koppakking, brandstofpomp, injectoren, bobines, multiriemen, luchtfilters, radiateur, thermostaat, versnellingsbak etc etcetera
@defl8: Omdat men alles op elektriciteit wil gaan laten draaien… De behoefte voor energie groeit, deze neemt niet af. Wat gebeurt er als alle energie prijzen stijgen? Vooral als men ook “Duurzame” energie wil.. kost bakken met geld.. We krijgen weer hetzelfde als de polo 1,2 tdi hype van een paar jaar geleden, VW kon die dingen niet snel genoeg maken… Toen de subsidie kraan dicht ging, stonden die auto’s massaal op Marktplaats voor een paar knaken… Elektriciteit wordt gewoon duurder zoals ik het zie, en als de geldkraan om die auto’s te stimuleren dicht draait en dan? Of men moet echt benzine en diesel verbieden en dan krijg je dat auto rijden alleen voor de rijken wordt.
Ik zou er niet dood in gevonden willen worden
Ik MOET niks weten van deze Opel Corsa…..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).