
Vergeet Nardo Grey.
De meeste Quattro GmbH-producten die ik zo nu en dan tegenkom zijn niet heel spannend samengesteld. Nardo Grey is de obvious choice en daar is ook niets mis mee. Het is een prima kleurtje en het verkoopt nu eenmaal lekkerder door dan een incourante kleur.
Audi heeft echter meer kleuren in het pallet en met Audi Exclusive kun je natuurlijk helemaal losgaan. De RS6 C7 Avant is alweer even op de markt en via Autojunk hebben we door de jaren heen een grote mix aan kleuren gezien. In dit artikel een ode aan de eigenaren, die kozen voor originele, opvallende of een historisch verantwoorde kleur. Klik op het plaatje om meer foto’s te bekijken.
Mooi geel is niet lelijk
Geel aanvinken in de configurator. Het is altijd afwachten hoe dat in het echt smoelt. Bij deze RS6 is het een -in mijn ogen- zeer geslaagd resultaat geworden.
Gedurfd blauw
Je hebt blauw en je hebt blauw. Deze RS2-blauwtint is een erg opvallende kleur.
Oranje boven
Is het mooi? Het is in elk geval anders en makkelijk te vinden in een parkeergarage.
Brandweerman Sam
Een mooie bedrijfsauto voor de brandweer, deze kleur.
Groen!
Bij deze groene kleur moet ik meteen denken aan het publiek bij Lingo.
In your face
Deze RS6 Avant Performance is met 605 pk niet alleen snel. Hij oogt ook zeer rap.
Chique
Mijn persoonlijke favoriet. Het is anders, het is chique en het verveelt niet.
Heel gaaf, ik deel je mening!
Het blijft echt een heerlijke alleskunner.
@romeoalfa: jazeker, vorige week zaterdag dacht iemand er ook een bocht mee te kunnen nemen terwijl ik achter m zat op de autobahn. Dat ging werkelijk fantastisch, ondersturend tot 20cm van de vangrail met 220 op de teller.
@ettie: blablablabla
@ettie: en wat stuurt u zelf?
@sjoppie: is dat relevant? Mag je geen mening hebben over een auto die je niet hebt?
@Gulli: zeg ik dat dan? Ik probeer de situatie voor de geest te halen en ben dan benieuwd in wat voor auto dat was zodat het plaatje realistischer wordt. Moet heel mooi geweest zijn lijkt mij zo.
@sjoppie: een Z4, ik weet niet wat daar de relevantie van is overigens.
Feit is wel dat het ding rechtuit schoot toen de bestuurder verder op het gas stampte in een flauwe bocht naar rechts. Volgens mij is het geen verplichting om een budget van enkele honderdduizenden euro’s te hebben om een dergelijke observatie te doen.
@ettie: nee hoor maar als die bak al met 200 door de bocht gaat moet je zelf ook een behoorlijk hard erachter doorrijden om het te kunnen waarnemen…
Allemaal gaaf! Zou zelf voor een meer bescheiden kleur gaan. Racing green.
En toch hè. Het ding is snel enzo en hij kan veel meuk meenemen enzo. En toch vind ik er helemaal niets aan.
@viezefreddyw: dat kan, ik vind het een geweldige alleskunner, meer heb je niet nodig.
@viezefreddyw: Ik vind er ook weinig aan inderdaad, maar heb er niet in gereden dus kan er misschien niet echt over oordelen. Jij wel?
@jipino: Ik heb wel eens een S6 onder de bips gehad, een RS6 niet. Maar ik vind het gewoon niet boeiende auto’s. Het gaat heel hard vooruit maar verder vind ik er niets spannends aan.
@viezefreddyw: Exact wat er door mijn hersenpan ging na bestudering vd foto’s
@viezefreddyw:
Voor mij geldt hetzelfde. Een paar keer in de B6 versie (die met V10) gereden. Gaat als de brandweer rechtuit, maar – mede vanwege het forse gewicht – geen stuurmansauto.
@amghans: Heb het geluk gehad in beide gereden te hebben, zowel de RS6 C6 V10 als de huidige RS6 C7 V8.
En ik moet zeggen dat beide wagens totaal niet te vergelijken zijn, voor de C6 heb je gelijk dat het erg zwaar is in de neus maar de huidige heeft daar niets van aan.
Vooral op circuit waar ik ze heb kunnen berijden merk je dat de huidige RS6 een zoveel betere auto is. En vooral hoe je zo’n scherpe bocht instuurt en weer uitgekatapulteerd wordt is echt heel leuk.
@viezefreddyw: eens, ondanks dat het veel erg goed kan, kan het het allemaal net niet goed genoeg zeg maar, het zal nooit zo hard gaan als een r8 met dat vermogen om maar iets te noemen… en of je nou zilk vermogen nodig hebt om de boodschappen te doen? Ik heb liever 2 verschillende (of meer) autos, dan kan je er in mijn optiek ook betere autos voor kopen…
Dat paars en groen vind ik.mooie kleuren en dat paars staat op bijna auto’s mooi
Paars zoals MrJWW ‘m heeft kan ik zeker waarderen. Maar het blijft verder “gewoon” een Audi. Bloedsnel en praktisch, maar ook zielloos. En daar komt het discutabele imago nog bij.
@trustmeiamanengineer: Ja dat is een toffe kleur voor een rs6! ik vind die witte bekleding niet zo persoonlijk.
Zouden dit soort exotische kleuren ook minder aantrekkelijk zijn voor plofkrakers?
Off topic:
Komen de bloopers van 2017 nog online? Altijd leuk
De RS6 is en blijft een beast
Oei die oranje kleur staat ‘m toch wel heel sexy! Verder staat midnight purple altijd tof. Poosje geleden meegereden met een maatje van me die een rs6 rijdt. Impressive!
‘Polarblau’, zoals hieronder te zien is, zou mijn voorkeur genieten.
Miamiblue blijft t best. Maar t blijft een overgewaardeerde hok
Paars, anyday! Staat ook prachtig op mijn Corrado ;-)
@stuko: eens, staat ook prachtig op onze e36 cabrio :)
Paars, staat echt heel netjes. Al vind ik een RS6 niet veel aan.
Ik begin dat paars echt porno te vinden..
Ze bestaan dus toch; Audi’s in spannende kleuren.
Is de RS6 eigenlijk alleen als station leverbaar? Ik zie ze nooit als sedan..
@heat59: deze generatie helaas wel!
@2wheeler: @heat59:
De komende generaties RS6 zullen hoogstwaarschijnlijk enkel als Avant te verkrijgen zijn. Want wie geen honden moet vervoeren neemt maar een RS7, zegt Audi..
@misterdrogba: en gelijk hebben ze, vind ik. Vind de RS7 ook nog eens het mooiste dat Audi te bieden heeft.
Rood blijft toch het mooiste.
Verdant green pearl graag voor mij.
Ik vond de eerste RS6 bijzonder gaaf. Ingetogen dik. Niet zo bruut als een E55 of zo goed als een M5. Maar wel een fantastische allrounder en erg cool.
De tweede met V10 was al wat erger. Die motor was gaaf, maar het uiterlijk iets te dik.
De huidige RS6 vindt ik een infantiel apparaat. De V8 klinkt niet mooi, alleen hard. Het is een ordinair voorkomen. Veel te clownesk.
Nu BMW en Mercedes ook 4WD toepassen zie ik eigenlijk geen reden om voor die RS6 te kiezen. De Benz is de beste allrounder, de BMW M5 waarschijnlijk de scherpste tool.
Het is dat die CO2 taks er zo zwaar inhakt, anders waren de Lexus GS-F en met name de Cadillac CTS-V mijn favorieten. Een ding is zeker, de RS6 staat stijf onderaan.
Heerlijk die paarse! Mijn TT heeft diezelfde kleur :)