• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

7 van de snelste powerstations op aarde

Auteur: sir_smokalot, gepost 18 september 2014 om 19:15 – 65 Reacties

M5 Hurricane


Een beetje een stationwagen met peper doet 250 km/u, maar dan hakt de begrenzer er doorgaans in. Toch zijn er ook praktische wagens die verder durven en kunnen gaan, We zetten er zeven op een rijtje.

Brabus E63 850 6.0 Biturbo [300 km/u, begrensd]

Brabus E63

Brabus’ meest krachtige E-klasse, maar niet de snelste. Dit omdat een begrenzer roet in het eten gooit, en dus tonen de officiele cijfers 300 per uur.

Echter, de E V12 T, in sedanvorm, haalde een topsnelheid van 375 km/u, dus ons lijkt dat in dit 850 pk-kanon de naald onbegrensd en met de juiste banden ook wel met gemak (en cojones) boven de 350 te krijgen is.

MG ZT-T [360,9 km/u]

MG ZT-T

Meer dan 10 jaar geleden haalde deze verspijkerde MG op de zoutvlakten van Bonneville met een 6 liter V8 onder de kap een snelheid van dik 360 per uur. Hiervoor waren 765 pk’s nodig

Bentley Continental Flying Star [329 km/u]

Bentley Flying Star

Verkrijgbaar in 3 varianten: met 560 pk, 610 pk, en 630 pk, en beperkt tot een oplage van 20 stuks. Deze verbouwde Conti GT schopte het in zijn sterkste trim tot bijna 330 per uur.

Ferrari 456GT Venice [299 km/u]

Ferrari 456 Venice

Een Ferrari die de 300-grens niet doorbreekt is tegenwoordig een zeldzaamheid, maar de Venice stamt dan ook alweer uit 1996. Als je de 5.5 liter V12 volledig op zijn donder geeft schijn je de flinke koets echter nog tot 299 door te kunnen trekken, genoeg om menig moderne Duitser af te schudden.

G-Power Hurricane RR [359 km/u]

G-Power Huracan

G-Power doet de overtreffende trap van het Bimmer-opvoeren, en levert deze E61 M5 met belachelijk veel pk’s. De sedan ging nog een klapje harder, maar voor bijna 360 hoef je je ook niet te schamen lijkt ons.

MTM RS6R [344,2 km/u]

MTM RS6

Hiervoor was een lange kombaan (Nardo) en een opgepepte 5 liter V10 Biturbo nodig. De Clubsport ging zelfs nog harder (362 km/u), maar dat was een sedan, en geen station.

Lowmad Drag Racer [348+ km/u]

Lowmad

Dit kleurrijke gevaarte wist op de dragstrip 348 per uur als eindsnelheid op de klok te zetten. Wie weet is er nog meer mogelijk, hoewel zo’n dragster niet het eeuwige leven heeft. Ik zou ‘m zelf niet op Nardo neerzetten.

Aanvullingen? Ga gerust los.

Ook interessant!

  • Video: Ferrari zet met SF90 Stradale indrukwekkend record neer
    Video: Ferrari zet met SF90 Stradale indrukwekkend record neer
  • Man koopt Lambo, Ferrari en Bentley van coronasteun
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Bentley, BMW, dragrace, Ferrari, lijstjes, Mercedes, MG, station, top7, tuning

Vorig bericht: « Nissan Sparky: pickup-kruising tussen Leaf en Navara [video]
Volgend bericht: Dafuq? Amerikaan crasht SUV door fikkend okselhaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. dtm01 zegt

    18 september 2014 om 19:19

    Rs6 een duidelijke baas

    Login om te reageren
  2. meneer zegt

    18 september 2014 om 19:21

    Caddilac cts-v station, schijnt volgens Caddilac 190 mph (ong 304 km/h) te halen

    Login om te reageren
    • dimi zegt

      18 september 2014 om 20:07

      @meneer: Zou mijn keus zijn bij snelle stations. Ziet er geweldig uit, zeldzaam en rijdt zeer goed.

      Login om te reageren
  3. dimi zegt

    18 september 2014 om 19:24

    De M5 is de lekkerste, alleen jammer dat die zo verschrikkelijk onbetrouwbaar is. De RS6 gaat alleen snel rechtdoor en de E is gewoon hondslelijk. De MG kende ik wel niet, tof om nog iets bij te leren op Autoblog!

    Login om te reageren
    • nickjdeg zegt

      18 september 2014 om 19:33

      @dimi: m5 onbetrouwbaar? Hoezo?

      Login om te reageren
      • tvklarenbosch zegt

        18 september 2014 om 19:54

        @nickjdeg: deze generatie M5 is wat fragiel.. Ga de fora maar na

        Login om te reageren
        • dimi zegt

          18 september 2014 om 20:06

          @tvklarenbosch: Dit. Motoren vervangen bij 25.000km zijn geen uitzonderingen bij de M5 E60, idem met de versnellingsbakken. En dan zwijgen we nog over de kabelbreuken, glazen dak, luchtvering (nog steeds met de huidige 5), … De E60 5 was een van de onbetrouwbaarste BMW’s ooit. Wat verschrikkelijk jammer is, want ze zien er geweldig uit en rijden top. Als er niks kapot is tenminste.

          Login om te reageren
          • ettie zegt

            19 september 2014 om 08:04

            @dimi: wij hebben 3 e60’s gehad een 525i sedan, een 535d touring en een 525d touring, het enige probleem wat ik herken is dat van het Panoramadak die lekt en alle elektronica in de kofferbak naar de filistijnen helpt.

            Login om te reageren
          • lemster zegt

            19 september 2014 om 08:50

            @dimi: Vooral de M5 is hopeloos. Die SMG bakken gaan allemaal kapot en is een reparatie van duizenden euro’s. Het motorblok heeft inderdaad ook de nodige problemen.

            De Alpina B5S is een veel betere keuze, en ook beter betaalbaar op alle vlakken dan een M5.

            Login om te reageren
            • 3246cm252kw zegt

              19 september 2014 om 17:08

              @lemster: goede BMW specialist vinden die weten hoe ze moeten repareren. Kunnen ze bij de dealer niet ja alleen vervangen. Kijk maar eens bij Gijsbertsen in Odijk! Geen vervangers n
              Maar reperateurs nog even voor de duidelijkheid.

              Login om te reageren
          • 3246cm252kw zegt

            19 september 2014 om 17:10

            @dimi: kunnen er ook maar weinig mensen normaal omgaan met die SMG van die tijd en dan in combinatie met aluminium blok met idiote klanten die met een nieuwe M5 v10 direct in de begrenzer hangen. Logisch bij 20k op. Als zo’n auto goed is behandeld qua warmrijden scheelt dat al een jas hoor.

            Login om te reageren
        • 888natan zegt

          18 september 2014 om 22:24

          @tvklarenbosch: klopt, mijn vader had er een en hij heeft hem ingeruild na 1 jaar. Veel problemen met de motor, dat verwachte je niet van bmw..

          Login om te reageren
      • maxx1 zegt

        18 september 2014 om 22:18

        @nickjdeg: niet zo gek met al die paupers die de M5’s genadeloos afraggen en tunen. Kersvers bewijs te vinden op autojunk

        Login om te reageren
  4. rd1991 zegt

    18 september 2014 om 19:29

    Die Hennessey CTS-V wagon is ook wel een rappe.

    Login om te reageren
  5. papa zegt

    18 september 2014 om 19:31

    Volvo 850 dtm

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      18 september 2014 om 21:08

      @papa:

      Dat was een BTCC wagen, geen DTM.

      Login om te reageren
  6. thomcarspotter zegt

    18 september 2014 om 19:33

    2013 Alpina B3 Biturbo Touring doet 302 km/u.
    Brabus CLS 650 en B63S Shooting brakes doen ook 300 km/u

    Login om te reageren
  7. shootingbrake zegt

    18 september 2014 om 19:34

    Ik mis de Jaguar XFR-S Sportbrake. Die tikt ook 300 km/h aan en smoelt veel beter dan die tuninggebakjes hierboven.
    http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/02833/Jag_XFR-S_Sportbra_2833521b.jpg

    Login om te reageren
    • haaldie20inchvanjegolfaf zegt

      18 september 2014 om 21:05

      @shootingbrake: Wat is mis met een tunewagen?

      Login om te reageren
      • bastiaangt zegt

        18 september 2014 om 21:13

        @haaldie20inchvanjegolfaf: Niks, maar zoals hij zegt, ziet zo’n Jag er wat netter uit en daar moet ik hem gelijk in geven.

        Login om te reageren
    • jrmpower24 zegt

      18 september 2014 om 23:12

      @shootingbrake: de CTS-V station vind ik zoveel mooier, stijlvoller en dikker. ik vind de XF sportbrake prachtig maar de RS versie dan weer niet.

      Login om te reageren
      • jrmpower24 zegt

        18 september 2014 om 23:14

        @jrmpower24: station -_- tering zeg

        Login om te reageren
  8. rolov zegt

    18 september 2014 om 19:35

    Och een Brabus of een G-power erg lastige keuze. sinds ik die m6 G-power zag ben ik fan. Terwijl ik toch een benz fan ben.

    Login om te reageren
  9. jensgib zegt

    18 september 2014 om 19:37

    Ik ga voor de Merc :)

    Login om te reageren
  10. henkhupelschoten zegt

    18 september 2014 om 19:43

    natuurlijk de brabus! meer stijl, praktisch, geweldig geluid en natuurlijk safe tuning, niet dat je met 360 ineenkeer de kleppen rond je oren springen en boven in de bomen hangt langs de snelweg……

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      18 september 2014 om 20:22

      @henkhupelschoten: haha onze fanboy is er ook weer eens ;)

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        18 september 2014 om 21:05

        @bofkont: +1

        Login om te reageren
  11. knipperlichtje zegt

    18 september 2014 om 19:59

    Vooral de RS6R vind ik geweldig, hij is mijns insziens de allergrootste sleeper die hiervtussen staat. Íets grotere uitlaten, íets bredere wielkasten, íets meer pk’s dan een Aventador

    Login om te reageren
  12. desjonnies zegt

    18 september 2014 om 20:15

    Ik mis de CX break.
    Die had gewoon de grootste.
    En hoefde je niet te compenseren met PK’s of suffige Duitse Tjoenerts.
    Daar kon een heel Armeens gezin achterin wonen.
    En merkte je dat als eigenaar pas maanden later, omdat die kleine stiekem je kauwgum opvrat.
    De dondersteen.

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      18 september 2014 om 20:22

      @desjonnies: over grote gaat dit onderwerp niet ;)

      Login om te reageren
      • camber24 zegt

        19 september 2014 om 00:22

        @bofkont: over spelling blijkbaar ook niet.

        Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        19 september 2014 om 08:58

        @bofkont:

        ’t gaat over stationcars.
        Auto’s waar loodgieters in rijden.
        Auto’s waar mensen in rijden, die ze HOREN te kopen omdat ze “meuk” moeten vervoeren die niet in een normale auto passen.
        En misschien dat ik debiel ben, maar ik wil geen 394 km/u rijden in een auto waarin 280 kilo aan meuk los ligt te rollen in de laadruimte, de achterbank neergeklapt.

        Dat is simpelweg de definitie van een stationcar.

        De rest is penis compensatie of onmacht.

        Ik ben een ouwe lul, maar reed jarenlang in een stationcar van de baas omdat we meuk vervoerden door heel Europa heen voor ons werk.
        En de CX is en blijft DE stationcar der stationcars, simpelweg door zijn unieke veersysteem, zijn max laadvermogen en zijn prestaties tegenover het verbruik.

        Ik heb Volvo’s gehad, Peugeots, maar nix was zoals de CX !

        Zoals gezegd, de rest is voor de penis, of gebrek eraan…

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          19 september 2014 om 15:50

          @desjonnies: Grotendeels heb je gelijk, maar zo’n power station is toch ook veel wel veel fun hoor :)

          Login om te reageren
  13. mercedesclk350 zegt

    18 september 2014 om 20:15

    Die Bentley is toch een Shooting Brake?

    Login om te reageren
  14. jmcclane zegt

    18 september 2014 om 20:30

    Daarom houd ik van de Porsche Panamera.

    Praktischer dan een sedan en sportiever dan een station/break. Ik vind hem gewoon lekker, een schitterende bak.

    Login om te reageren
  15. E34M5Touring zegt

    18 september 2014 om 20:34

    Jaguar XFR-S
    Volvo 850 T5-R
    BMW E34 M5 Touring ( ;) )
    Cadillac CTS-V (al dan niet met Hennessy power pack)
    Chevrolet Nova Stationwagon http://www.youtube.com/watch?v=B9lVnKiqyQk
    Pontiac Catalina Safari http://www.youtube.com/watch?v=P_-eAP_CTHM

    Om maar is wat te noemen :p

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      18 september 2014 om 21:05

      @E34M5Touring: stiekem is een T-5R of R niet eens zo heel snel meer naar de huidige maatstaven. Goed, ze lopen dik 240 km/h maar vergeleken met hierboven is dat niks. Wel moet ik melden dat bekend is dat exemplaren met 300 á 310 pk doodleuk 280 km/h op de teller lopen. En Volvo tellers zijn akelig accuraat (de mijne geeft bij 120 km/h GPS ook 120 km/h op de teller aan).

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        18 september 2014 om 22:12

        @ej20g: Ik vond hem wel passen aangezien dr zat gekke Zweden op jijbuis staan die die blokken tot zieke waarden pushen, en die lopen op de sokken de klok uit :-). Dr staan genoeg tjoening bakken in de lijst, dan mag een beetje tuning op je Volvo ook wel ;-)

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          19 september 2014 om 07:26

          @E34M5Touring: ah, je hebt helemaal gelijk! En daarnaast is 280 km/h met “slechts” 300 pk in een ruim 20 jaar oude (maar verrassend aerodynamische) baksteen ook geen kattenpis.

          Login om te reageren
          • Joost zegt

            19 september 2014 om 08:57

            @ej20g: en niet te vergeten: met een 2.3 5 cylinder. Is toch wat anders dan het geweld wat je in de voorbeelden allemaal ziet. Minstens 5 liter inhoud en minimaal een V8.

            Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            19 september 2014 om 10:37

            @ej20g: Ik vind de onderstellen van de 850-S/V70 (bj97 bijvoorbeeld) fijner dan de opvolger (bj2001- heden). Die zijn me te soft. Pa en ik hebben er zat versleten, die heeft van de 740 tot de V70 T5 en alles wat er tussen zat gereden. Die waren strakker en stijver dan de huidige serie vind ik. Heb zelf een 97er S70 gehad, in die tijd reed mijn stiefvader een 04 V70 2.4i 170pk. Die was toch echt een stuk softer en minder stuurgevoel. Beetje zompig zelfs. Hij heeft nu een 2011 V70 D5 maar die heeft het ook, ondanks 18inch wielen. Mijne en zijn vorige hadden beide 16inch.

            Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            19 september 2014 om 10:40

            @ej20g: Dat hele stukje sloeg op stabiliteit op hoge snelheid, wellicht handig van me om dat er even bij te vermelden…..

            Login om te reageren
  16. dennisjuh95 zegt

    18 september 2014 om 20:53

    MTM RS6R, wat een heerlijke bak.

    Login om te reageren
  17. tjorque zegt

    18 september 2014 om 21:07

    ik zou wel eens willen zien wat ze uit de M550d touring kunnen halen… dat lijkt me ook alledaags bruikbaar… :)

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      19 september 2014 om 08:24

      @tjorque: moet je misschien wel de versnellingsbak aanpassen; maar ik gok dat je daar wel richting de 300 mee moet kunnen gaan dan.

      Login om te reageren
  18. lincoln zegt

    18 september 2014 om 21:11

    leuk voor als je recht door wil zonder bochten tegen te komen ..

    als je ook je stuur wil gebruiken kom je vanzelf bij de Cadillac CTS-V uit ..

    Login om te reageren
  19. bastiaangt zegt

    18 september 2014 om 21:12

    Heeft die Brabus E63 nu Audi-wielen eronder zitten???

    Login om te reageren
  20. Joel_D zegt

    18 september 2014 om 21:19

    E55 sedan doet zonder begrenzer minimaal 305 op de GPS (en de auto versnde nog), dus deze station moet dat ook zeker kunnen halen.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      18 september 2014 om 21:29

      @joel_d: de sedan deed 375. Dus dat lijkt mij wel

      Login om te reageren
    • redbeams zegt

      18 september 2014 om 21:29

      @joel_d: Begrensd + station is altijd zwaarder ;)

      Login om te reageren
  21. gtwillem zegt

    18 september 2014 om 21:23

    Hennessey CTS-V Twin Turbo met 1100pk loopt wel iets harder dan dat duitse spul..

    Login om te reageren
  22. Jansen zegt

    18 september 2014 om 21:47

    Was er ook geen station van de vorige Maserati quattroporte?

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      19 september 2014 om 02:24

      @jansen: Yep, net Als de Bentley ook van Carrozzeria Touring.

      Login om te reageren
  23. escort77 zegt

    18 september 2014 om 22:16

    Saab 9-3 Turbo-X estate gaat ook -stijlvol- door de 250 km/u-grens heen.

    Login om te reageren
  24. mashell zegt

    18 september 2014 om 22:29

    Als tussen als die tuningsrommel ook een coachbuild Ferrari en Bentley staan dan zijn we er snel uit lijkt me.

    Login om te reageren
  25. c350cdi zegt

    18 september 2014 om 22:35

    C63 AMG Estate

    Haalt misschien niet de 300 maar klinkt het lekkerste en ziet er niet zo Sjonnie uit.

    Login om te reageren
    • dennisjuh95 zegt

      18 september 2014 om 23:56

      @c350cdi: Gewoon die C63 Estate wat Weistec spul meegeven. 700 peekaa’s op de achterwielen. Gegarandeerd plezier :)

      Login om te reageren
    • dennisjuh95 zegt

      18 september 2014 om 23:58

      @c350cdi: En die 300 haalt ie dan trouwens makkelijk.

      Login om te reageren
    • nasty zegt

      19 september 2014 om 05:09

      @c350cdi: euhm jawel. De C63 is inderdaad het lekkerst, maar heeft ook de grootste tuningsmoel :)
      Ga dan verder met een S65 ofzo ;)

      Login om te reageren
    • topgear zegt

      19 september 2014 om 19:12

      @c350cdi: Een C63 AMG Estate doet zeker 300+ zonder begrenzer. Zoals deze: http://youtu.be/PH6cfYMbLrY

      Login om te reageren
  26. jrmpower24 zegt

    18 september 2014 om 23:08

    Cadillac CTS-V station en M5 touring
    zijn veruit mijn favorieten.

    Login om te reageren
  27. mierenneuker zegt

    18 september 2014 om 23:09

    En nu met originele auto’s, niet die verpauperde/getunede/concept dingen. WEet ik wat ik kan kopen als m’n BMW ingeruild wordt

    Login om te reageren
  28. Corrado16v zegt

    19 september 2014 om 00:50

    In deze wagens zou je toch voor je plezier de kinderen naar school brengen. Laat de draagster maar zitten alleen.

    Login om te reageren
  29. pronto zegt

    19 september 2014 om 09:35

    Hoe zat dat ook al weer met de Volvo Amazone station, die groene, die zo leuk een Ferrari zoek reed…

    Login om te reageren
  30. notsobig zegt

    19 september 2014 om 14:44

    Of uit Japan:

    Lexus IS 300 SportCross
    Subaru Impreza Plus 2.5 WRX AWD
    Subary Legacy STi
    Mitsubishi Legnum
    Nissan Stagea

    Zal er vast nog wel wat vergeten…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North