Brabus E63 850 6.0 Biturbo: station van de buitencategorie

Auteur: , 40 Reacties

850 pk? Check. 1.450 Nm? Check. Rondvliegende kinderen en labradors? Check.

Op de Essen Motor Show, bijna letterlijk in de achtertuin van Brabus, presenteren de Duitsers een van hun snelste Estates ooit: de 850 6.0 Biturbo op basis van de E63 AMG, godzijdank voor de achterbanden het S-model, dus met 4MATIC.

De specs zullen eenieder die de S-Klasse iBusiness voorbij heeft zien komen bekend in de oren klinken. De Brabus-technici vergrootten het standaard 5.461 cc-blok naar 5.912 cc door de boring en slag op te rekken naar respectievelijk 99 en 96 milimeter.

Het maximumkoppel is eigenlijk 1.150 Nm, aangezien een begrenzer tracht het motorblok enigszins te sparen. Brabus geeft namelijk 3 jaar of 100.000 km garantie op het AMG-hart.

Is 850 pk je toch iets te gortig? Dan kan je voor de lichtere upgrades van 620 / 650 / 730 pk gaan. Maar dan haal je de 0-100 in 3,1 seconden niet. De topsnelheid is wel identiek, aangezien deze begrensd is op 300 km/u.



40 reacties

Super dik. Alleen dat hondslelijke logo moet van de gril
@mercs: zeker een gave bak maar ik denk ook dat ik gewoon een ster in de grill wil
Waarom maak je zoiets waanzinnig moois om er vervolgens begrenzers op te hangen?
@Hubert: dat staat volgens mij in de tekst uitgelegd toch? Iets met garantie,3 jaar of 100.000km. Lijkt mij dat wanneer je die begrenzer er af haalt het blok het iets eerder opgeeft. Blijft een gezinswagen en geen circuit wagen
@mightymike:
Dus je maakt iets gigantisch gaafs, maar de techniek kan het niet aan…
Wat een zeperd!
@Hubert: was bij due bugatti toch ook met banden zo, met die lelijk Devon of zo het zelfde verhaal. denk dat de techniek het wel aan kan maar een motorrevisie of versnellingsbakrivisie komt wat sneller om de hoek zetten lijkt mij.
@Hubert: ach, dan kan de auto met gezin en dakkoffer ook nog altijd 300 km/h naar de vakantiebestemming jakkeren.
@Hubert: omdat de banden niet meer aankunnen.
@lambo4all: ik geloof eigenlijk niet veel van al die verhalen over de banden. Want ten eerste er zijn banden die 300+ aankunnen (hoogstens vaker vervangen). En ten tweede als je er al zo veel tijd en moeie en geld insteekt is die tijd om fatsoenlijke banden te zoeken te veel gevraagd? Ten derde die banden zullen echt wel heel duur zijn als je echt goede banden zoekt maar zouden mensen die een E63S kopen en die laten tunen moeilijk doen om (naar schatting die ik heel ruim neem) 10000€ extra te betalen?
Zo ver ik weet zijn die begrenzingen voor de verzekering. Ik doe niet stoer maar t verhaal vind ik heel krom, heb er niet veel verstand van maar ga op mijn logische gedachte af.
@jweelden: 300km per uur is wat anders dan 1400 nm koppel verwerken ;) als de auto eenmaal rolt heb je veel mjnder weerstand maar als je vanuit stilstand in 1x 1400nm koppel los laat…
@jweelden: http://www.brabus.com/en/raster.php?page=3&sub=2&id=38139
BRABUS 850 6.0 Biturbo
Base Mercedes-Benz E 63 AMG
Engine size 5,912 ccm
Power* 625 kW (838 bhp)
Torque 1.450 lbf ft at 5.400 rpm, electronically limited to 1.150 lbf ft
Vmax* 350 km/h 217 mph
E63 + brabus upgrade = 3 jaar/100dkm garantie? Ben ik nou raar of is het gewoon bezopen dat je je labrador en kinderen over 3 jaar een tuigje moet aanmeten?
Ik snap niet hoe ze het doen! Alleen al aan verliezen in de aandrijflijn (+-15%) heb je 100kW aan warmte die je kwijt moet! Wetende dat een goeie haardroger maar 1.5kW afgeeft…
“godzijdank voor de achterbanden het S-model”, ik denk dat je met dat vermogen en koppel wel een 4-wheel-spin start kunt doen hoor! Dus branden zal het rubber, of het nu 2 wielen of 4 wielen zijn!
@vale46:

zal zo,n ding in totaal meer of minder dan 1 uur in zijn volledige leven die 850 peekaa afgeven ??

aangezien die al bij vinnig rijgedrag aan 200 peekaa voldoende heeft ..
@lincoln: Als je op de autobahn in druk verkeer een aantal keer 150-300km/h doet, dan krijgt die aandrijving behoorlijk op z’n kloten!
@vale46: Van 150-300 is lang niet zo belastend als van 0-100.
1.150 Nm haha, zelf met 4Matic kan je hem in een slip trekken. Heerlijk over de top.
Het maximumkoppel is eigenlijk 1.150 Nm, aangezien een begrenzer tracht het motorblok enigszins te sparen.
Ik denk eerder dat ze hem op 1150nm begrenzen omdat de bak niet meer aankan, laat je daar 1450nm op los dan spuugt hij alle tandjes uit.
Rondvliegend geld ? check .
Dan moet een S65 AMG ook wel als 4matic kunnen. En kan er dus gerust 150Nm extra op de aandrijflijn. Ik zeg, S65AMG-S 4Matic. Die extra 150Nm en misschien 50pk extra. Lijkt me gaaf om te zien wat voor prestaties daar uit rollen.
@E34M5Touring: Ff off topic hoor, maar zijn er auto’s die meer koppel leveren dan de S65 amg?
@mercs: Niet in die klasse volgens mij. Veyron heeft sowieso meer koppel. Dacht een Koenigsegg ook. Paar US diesel Pick Ups. Maar verder weinig geloof ik. Oh, die Mulsanne heeft hetzelfde koppel geloof ik.
De vakantiebak om Ferrari’s op de snelweg te jennen :D
Doe er maar 1 met dakkoffer en fietsendrager, die er met 250km/uur nog op blijven zitten.
@towi1989: Sleurhut erachter een gáááán!
Brabus wordt Brutus.
Met deze kan je met twee tandemasser tabberts aan de trekhaak zonder een centje pijn de Grossglockner op, ideaal!
@pier: maar waar laat je die trekhaak?;)
Even bijna 300 pk bovenop een E63 AMG.
In Nederland heb je al een snelle auto met +/- 150 pk in het verkeer, dit is bijna 6x meer!!
Ik denk dat er meer voetballers zijn die contributie moeten betalen, dan voetballers die veel geld verdienen.
@wing:
Uhhh, verkeerde draadje?
Buiten de specs om ziet hij er echt prachtig uit vind ik!
Ik zou wel een filmpje willen zien van deze Brabus die het opneemt tegen de RS6 van MTM!
Zigeuners, kampers, voetballers e.d. rijden liever een sedan of coupe dacht ik?
@fit4fun:
Hier kan meer drugs in hoor ;)
in het rood geblindeerde achter ramen en een trekhaak. Haal hem zelf wel op.
RS4 velgen?
leuk alternatief voor een rs6!
Wat een Sjimmie uiterlijk maar wat een motor!
Jammer van die e63. Erg jammer.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).