• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brabus E63 850 6.0 Biturbo: station van de buitencategorie

Auteur: sir_smokalot, gepost 29 november 2013 om 10:19 – 40 Reacties

Afbeelding Brabus E63 850 6.0 Biturbo: station van de buitencategorieAfbeelding Brabus E63 850 6.0 Biturbo: station van de buitencategorieAfbeelding Brabus E63 850 6.0 Biturbo: station van de buitencategorieAfbeelding Brabus E63 850 6.0 Biturbo: station van de buitencategorieAfbeelding Brabus E63 850 6.0 Biturbo: station van de buitencategorieAfbeelding Brabus E63 850 6.0 Biturbo: station van de buitencategorieAfbeelding Brabus E63 850 6.0 Biturbo: station van de buitencategorieAfbeelding Brabus E63 850 6.0 Biturbo: station van de buitencategorie

Brabus E63 850 6.0
850 pk? Check. 1.450 Nm? Check. Rondvliegende kinderen en labradors? Check.

Op de Essen Motor Show, bijna letterlijk in de achtertuin van Brabus, presenteren de Duitsers een van hun snelste Estates ooit: de 850 6.0 Biturbo op basis van de E63 AMG, godzijdank voor de achterbanden het S-model, dus met 4MATIC.

De specs zullen eenieder die de S-Klasse iBusiness voorbij heeft zien komen bekend in de oren klinken. De Brabus-technici vergrootten het standaard 5.461 cc-blok naar 5.912 cc door de boring en slag op te rekken naar respectievelijk 99 en 96 milimeter.

Het maximumkoppel is eigenlijk 1.150 Nm, aangezien een begrenzer tracht het motorblok enigszins te sparen. Brabus geeft namelijk 3 jaar of 100.000 km garantie op het AMG-hart.

Is 850 pk je toch iets te gortig? Dan kan je voor de lichtere upgrades van 620 / 650 / 730 pk gaan. Maar dan haal je de 0-100 in 3,1 seconden niet. De topsnelheid is wel identiek, aangezien deze begrensd is op 300 km/u.

Ook interessant!

  • Mercedes E63 AMG Estate
    Is deze E63 AMG Estate de coolste station van Marktplaats?
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Manhart loopt flink achter met deze 800 pk sterke E 63
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, brabus, e-klasse, e63, essen-2013, estate, Mercedes, station, tuning

Vorig bericht: « Top Gear bezoekt Oekraïne [video]
Volgend bericht: De Nederlandse automarkt in de afgelopen 6 jaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. mercs zegt

    29 november 2013 om 10:28

    Super dik. Alleen dat hondslelijke logo moet van de gril

    Login om te reageren
    • Kvgorp zegt

      29 november 2013 om 19:13

      @mercs: zeker een gave bak maar ik denk ook dat ik gewoon een ster in de grill wil

      Login om te reageren
  2. Hubert zegt

    29 november 2013 om 10:29

    Waarom maak je zoiets waanzinnig moois om er vervolgens begrenzers op te hangen?

    Login om te reageren
    • mightymike zegt

      29 november 2013 om 11:14

      @Hubert: dat staat volgens mij in de tekst uitgelegd toch? Iets met garantie,3 jaar of 100.000km. Lijkt mij dat wanneer je die begrenzer er af haalt het blok het iets eerder opgeeft. Blijft een gezinswagen en geen circuit wagen

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        29 november 2013 om 12:02

        @mightymike:
        Dus je maakt iets gigantisch gaafs, maar de techniek kan het niet aan…
        Wat een zeperd!

        Login om te reageren
        • mightymike zegt

          29 november 2013 om 12:05

          @Hubert: was bij due bugatti toch ook met banden zo, met die lelijk Devon of zo het zelfde verhaal. denk dat de techniek het wel aan kan maar een motorrevisie of versnellingsbakrivisie komt wat sneller om de hoek zetten lijkt mij.

          Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      29 november 2013 om 11:34

      @Hubert: ach, dan kan de auto met gezin en dakkoffer ook nog altijd 300 km/h naar de vakantiebestemming jakkeren.

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      29 november 2013 om 11:39

      @Hubert: omdat de banden niet meer aankunnen.

      Login om te reageren
      • jweelden zegt

        29 november 2013 om 13:11

        @lambo4all: ik geloof eigenlijk niet veel van al die verhalen over de banden. Want ten eerste er zijn banden die 300+ aankunnen (hoogstens vaker vervangen). En ten tweede als je er al zo veel tijd en moeie en geld insteekt is die tijd om fatsoenlijke banden te zoeken te veel gevraagd? Ten derde die banden zullen echt wel heel duur zijn als je echt goede banden zoekt maar zouden mensen die een E63S kopen en die laten tunen moeilijk doen om (naar schatting die ik heel ruim neem) 10000€ extra te betalen?
        Zo ver ik weet zijn die begrenzingen voor de verzekering. Ik doe niet stoer maar t verhaal vind ik heel krom, heb er niet veel verstand van maar ga op mijn logische gedachte af.

        Login om te reageren
        • darkpluisje zegt

          29 november 2013 om 19:01

          @jweelden: 300km per uur is wat anders dan 1400 nm koppel verwerken ;) als de auto eenmaal rolt heb je veel mjnder weerstand maar als je vanuit stilstand in 1x 1400nm koppel los laat…

          Login om te reageren
        • stephanotis zegt

          14 mei 2014 om 21:41

          @jweelden: http://www.brabus.com/en/raster.php?page=3&sub=2&id=38139
          BRABUS 850 6.0 Biturbo
          Base Mercedes-Benz E 63 AMG
          Engine size 5,912 ccm
          Power* 625 kW (838 bhp)
          Torque 1.450 lbf ft at 5.400 rpm, electronically limited to 1.150 lbf ft
          Vmax* 350 km/h 217 mph

          Login om te reageren
  3. Simpson zegt

    29 november 2013 om 10:33

    E63 + brabus upgrade = 3 jaar/100dkm garantie? Ben ik nou raar of is het gewoon bezopen dat je je labrador en kinderen over 3 jaar een tuigje moet aanmeten?

    Login om te reageren
  4. vale46 zegt

    29 november 2013 om 10:33

    Ik snap niet hoe ze het doen! Alleen al aan verliezen in de aandrijflijn (+-15%) heb je 100kW aan warmte die je kwijt moet! Wetende dat een goeie haardroger maar 1.5kW afgeeft…
    “godzijdank voor de achterbanden het S-model”, ik denk dat je met dat vermogen en koppel wel een 4-wheel-spin start kunt doen hoor! Dus branden zal het rubber, of het nu 2 wielen of 4 wielen zijn!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      29 november 2013 om 10:40

      @vale46:

      zal zo,n ding in totaal meer of minder dan 1 uur in zijn volledige leven die 850 peekaa afgeven ??

      aangezien die al bij vinnig rijgedrag aan 200 peekaa voldoende heeft ..

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        29 november 2013 om 10:43

        @lincoln: Als je op de autobahn in druk verkeer een aantal keer 150-300km/h doet, dan krijgt die aandrijving behoorlijk op z’n kloten!

        Login om te reageren
        • mercs zegt

          29 november 2013 om 11:24

          @vale46: Van 150-300 is lang niet zo belastend als van 0-100.

          Login om te reageren
  5. endofline zegt

    29 november 2013 om 10:35

    1.150 Nm haha, zelf met 4Matic kan je hem in een slip trekken. Heerlijk over de top.

    Login om te reageren
  6. tupperware zegt

    29 november 2013 om 10:50

    Het maximumkoppel is eigenlijk 1.150 Nm, aangezien een begrenzer tracht het motorblok enigszins te sparen.
    Ik denk eerder dat ze hem op 1150nm begrenzen omdat de bak niet meer aankan, laat je daar 1450nm op los dan spuugt hij alle tandjes uit.

    Login om te reageren
  7. AMGS zegt

    29 november 2013 om 11:13

    Rondvliegend geld ? check .

    Login om te reageren
  8. E34M5Touring zegt

    29 november 2013 om 11:17

    Dan moet een S65 AMG ook wel als 4matic kunnen. En kan er dus gerust 150Nm extra op de aandrijflijn. Ik zeg, S65AMG-S 4Matic. Die extra 150Nm en misschien 50pk extra. Lijkt me gaaf om te zien wat voor prestaties daar uit rollen.

    Login om te reageren
    • mercs zegt

      29 november 2013 om 11:25

      @E34M5Touring: Ff off topic hoor, maar zijn er auto’s die meer koppel leveren dan de S65 amg?

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        29 november 2013 om 11:29

        @mercs: Niet in die klasse volgens mij. Veyron heeft sowieso meer koppel. Dacht een Koenigsegg ook. Paar US diesel Pick Ups. Maar verder weinig geloof ik. Oh, die Mulsanne heeft hetzelfde koppel geloof ik.

        Login om te reageren
  9. kaeser zegt

    29 november 2013 om 11:21

    De vakantiebak om Ferrari’s op de snelweg te jennen :D

    Login om te reageren
  10. towi1989 zegt

    29 november 2013 om 11:31

    Doe er maar 1 met dakkoffer en fietsendrager, die er met 250km/uur nog op blijven zitten.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      29 november 2013 om 11:34

      @towi1989: Sleurhut erachter een gáááán!

      Login om te reageren
  11. bayernmunchen zegt

    29 november 2013 om 11:37

    Brabus wordt Brutus.

    Login om te reageren
  12. pier zegt

    29 november 2013 om 11:48

    Met deze kan je met twee tandemasser tabberts aan de trekhaak zonder een centje pijn de Grossglockner op, ideaal!

    Login om te reageren
    • daandaan zegt

      29 november 2013 om 12:02

      @pier: maar waar laat je die trekhaak?;)

      Login om te reageren
  13. bsxc2 zegt

    29 november 2013 om 11:52

    Even bijna 300 pk bovenop een E63 AMG.
    In Nederland heb je al een snelle auto met +/- 150 pk in het verkeer, dit is bijna 6x meer!!

    Login om te reageren
  14. wing zegt

    29 november 2013 om 11:54

    Ik denk dat er meer voetballers zijn die contributie moeten betalen, dan voetballers die veel geld verdienen.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      29 november 2013 om 12:09

      @wing:
      Uhhh, verkeerde draadje?

      Login om te reageren
  15. reistje zegt

    29 november 2013 om 12:04

    Buiten de specs om ziet hij er echt prachtig uit vind ik!

    Login om te reageren
  16. moupie9 zegt

    29 november 2013 om 12:11

    Ik zou wel een filmpje willen zien van deze Brabus die het opneemt tegen de RS6 van MTM!

    Login om te reageren
  17. fit4fun zegt

    29 november 2013 om 12:24

    Zigeuners, kampers, voetballers e.d. rijden liever een sedan of coupe dacht ik?

    Login om te reageren
    • sanderm3 zegt

      29 november 2013 om 16:57

      @fit4fun:
      Hier kan meer drugs in hoor ;)

      Login om te reageren
  18. gerjan zegt

    29 november 2013 om 17:43

    in het rood geblindeerde achter ramen en een trekhaak. Haal hem zelf wel op.

    Login om te reageren
  19. ivar_bijenhof zegt

    29 november 2013 om 21:59

    RS4 velgen?

    Login om te reageren
  20. 2cool4school zegt

    29 november 2013 om 22:47

    leuk alternatief voor een rs6!

    Login om te reageren
  21. bmwe46csl zegt

    30 november 2013 om 06:22

    Wat een Sjimmie uiterlijk maar wat een motor!

    Login om te reageren
  22. taxman zegt

    30 november 2013 om 12:40

    Jammer van die e63. Erg jammer.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North