• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

756 pk & 350 km/h in de C63 AMG BS van VÄTH

Auteur: ricardo, gepost 31 mei 2012 om 18:46 – 36 Reacties

V63 Supercharged

De Black Series-variant van de C63 AMG nóg verder oppompen met een achterlijk grote compressor? Tja, als je na aanschaf van je Mercedes nog ergens 38.500 euro hebt liggen, is zulks te overwegen natuurlijk.

Intern duiden ze deze anabolen-benz aan als ‘V63 Supercharged’. En naast het uitlachen van het standaard Black Series-vermogen van 517 pk, wordt hierbij ook het koppel omhoog gebracht naar 800 Nm. Genoeg om je bandenleverancier een permanente punt in zijn pantalon te bezorgen en in 3,6 tellen naar de honderd te sprinten. En zoals gezegd, pas bij 350 km/u is het gedaan met de acceleratie. “Belachelijk!”, zeiden we enigszins jaloers in koor.

Tezamen met de supercharger wordt er een watergekoelde intercooler aangebracht en krijgt de versnellingsbakolie wat extra koeling. Verder aanpassingen zijn wijzigingen aan de motorelektronica en een complete sportuitlaat van voor tot achter.

Misschien is het bij een dergelijke vermogenstoename niet onverstandig om achter de driedelige 20-inch velgen ook iets grotere remschijven van 405 mm te laten monteren, zoals VÄTH adviseert. Het geheel wordt overigens dichter bij het asfalt gezet middels een verlaginssetje (20 -65 mm) en voor een meerpijs van €1.450 komt er een nieuw sportstuur in het interieur. Afrader: de grille zonder logo á 650 euro. Dat geld zul je immers hard nog nodig hebben aan de pomp.

Ook interessant!

  • 'Zoveel vermogen gaat de 2021 C63 AMG met vierpitter leveren'
  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series
  • Achtervolging eindigt pijnlijk voor C63 AMG in Utrecht
    Achtervolging eindigt pijnlijk voor C63 AMG in Utrecht
  • Lorinser C63 S
    De Lorinser C63 S, voor wie 510 pk nét wat te weinig vindt

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, black-series, c-klasse, c63, Mercedes, rood, tuning, vath

Vorig bericht: « Maserati A6G 2000 is al bijna 60 jaar een nekkendraaier
Volgend bericht: Kies maar: de MX5-replica-editie »

Lees Interacties

Reacties

  1. zumas zegt

    31 mei 2012 om 18:48

    apparaat

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      31 mei 2012 om 23:06

      @zumas: Een kei VÄTH gaaf apparaat…

      Login om te reageren
  2. kickass zegt

    31 mei 2012 om 18:49

    Misschien moet alleen de eerste alinea op de frontpage. ;) Jammer dat de extra splitters weg zijn gehaald.

    Login om te reageren
  3. bofkont zegt

    31 mei 2012 om 18:50

    OMG wat walgelijk, een originele Black series is een prachtige wagen die zijn vermogen al niet goed op de weg kan zetten dit is totale waanzin.

    Login om te reageren
    • mightymike zegt

      1 juni 2012 om 00:01

      @bofkont: maar bofkontje welke auto met 520pk kan je volgas in de bocht doortrekken dan? Een beetje ervaring is wel een vereiste ja met zulke verhoudingen.

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        1 juni 2012 om 13:25

        @mightymike: Er zijn meerdere wagens die hetzelfde vermogen beter op de weg krijgen dat de BS.
        Waaronder een 458.

        Login om te reageren
  4. jeanbest zegt

    31 mei 2012 om 19:10

    Beest

    Login om te reageren
  5. norge zegt

    31 mei 2012 om 19:11

    Ik mis de misplaatste achtervleugel ?

    Login om te reageren
  6. hansaplast zegt

    31 mei 2012 om 19:26

    Precies, waar is die verschrikkelijke achtervleugel van het standaardmodel? Die heeft dus gewoon echt geen nut en is daardoor misplaatster dan een coltrui bij Doutzen Kroes?

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      31 mei 2012 om 19:30

      @hansaplast: grote mooie velgen hebben ook geen nut, rijd jij op 14 inch stalen velgen? zoveel dingen geen nut, sommige dingen zijn gewoon mooi.. (vinden sommigen mooi)

      Login om te reageren
      • hansaplast zegt

        31 mei 2012 om 21:03

        @dennisr: Ik snap dat veel zaken op auto´s ter verfraaiing dienen en geen nut hebben. En dat is ook niet erg. Het gaat mij erom dat die vleugel op de BS de auto voor mij tot een lelijke sjonniemobiel maakt, terwijl ik ´m zonder goed te pruimen vind (alhoewel de vorige BS mijn voorkeur heeft). Is die vleugel op de huidige eigenlijk een optie?

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          31 mei 2012 om 21:09

          @hansaplast: Altijd een optie om het er weer af te halen natuurlijk..

          Volgens mij kun je dat ding kopen zoals ie is.. Maar kan het je niet met zekerheid zeggen..

          Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      31 mei 2012 om 20:14

      Die kan je wel bij AMG zelf bestellen als je m er per se op wilt. Track Pack geloof ik.

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      31 mei 2012 om 21:35

      @hansaplast: de achtervleugel hoort bij het optionele earo-package. Deze heeft zeker nut, alleen heeft vath zich uitgeleefd op een BS zonder dit pakket.

      Login om te reageren
  7. vale46 zegt

    31 mei 2012 om 19:29

    Hun rode spuitbus was op onder de motorkap? Hoe lelijk die gele engine-cover!

    Lekker zieke auto :D
    & zijn uiterlijk is mooie beschaafd gebleven, zo moet het :)

    Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      31 mei 2012 om 19:49

      @vale46: juist wel mooi rood en geel kan toch mooi samen en maakt t wat minder saai

      erg vet ding, ik zou m testen als ik jullie was ;)

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        31 mei 2012 om 20:22

        @Flamingo: Ik vind het vloeken!

        Dat zou pas de AB-test van het jaar zijn :D

        BTW: lekkere mindfucker jouw avatar :)

        Login om te reageren
  8. Hupke zegt

    31 mei 2012 om 19:49

    “Tja, als je na aanschaf van je Mercedes nog ergens 38.500 euro hebt liggen, is zulks te overwegen natuurlijk.” Je moet natuurlijk ook blind en waanzinnig geworden zijn tussen de aankoop en de ombouw maar dat even terzijde.

    Login om te reageren
  9. wirdos zegt

    31 mei 2012 om 19:58

    Zou de mercedes brabus bullit, met 800 pk, nog een groot verschil zijn met deze? vermits je voor een bullit aanzienlijk meer betaalt.

    Login om te reageren
    • mbkevin zegt

      31 mei 2012 om 20:04

      @wirdos:

      V12

      Login om te reageren
    • The360box zegt

      31 mei 2012 om 21:05

      @wirdos: Dacht dat de Bullit ergens in de 380 kon doortrekken met de juiste omstandigheden natuurlijk. En zoals gezegd de V12 die ook niet gratis is..

      Login om te reageren
      • sacha zegt

        31 mei 2012 om 22:40

        @The360box: En de bullit doet 1000Nm begrensd van potentieel 1200Nm.

        Login om te reageren
  10. maxx1 zegt

    31 mei 2012 om 20:03

    Waarom nou weer een BS? Neem dan gewoon de standaard C 63 amg coupe… Echt wat een klunsen die tuners. Verkracht lekker niet schaarse auto’s

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      1 juni 2012 om 15:03

      @maxx1: Dan koop je hem toch niet?

      Login om te reageren
      • maxx1 zegt

        3 juni 2012 om 14:44

        @The360box: Sowieso niet, maar nu wel 1 BS minder..

        Login om te reageren
  11. syliaca zegt

    31 mei 2012 om 20:14

    Lekker snel, waarschijnlijk een heerlijk geluid, niet al te stevig aangepast uiterlijk, well done!

    Login om te reageren
  12. rogierrs zegt

    31 mei 2012 om 20:18

    het is nog net niet extreem fout

    Login om te reageren
  13. 2jzpower zegt

    31 mei 2012 om 22:09

    +1 voor omgebouwde c klasse mercedessen

    Login om te reageren
  14. smoked zegt

    31 mei 2012 om 22:19

    iets voor Sacha!

    Login om te reageren
    • sacha zegt

      31 mei 2012 om 22:37

      @smoked: goed idee! * Väth bellen gaat *

      Login om te reageren
      • Flamingo zegt

        31 mei 2012 om 23:11

        @sacha: zou heel vet zijn als jij weer eens wat van dit soort autos ging testen!

        Login om te reageren
  15. jrk68 zegt

    1 juni 2012 om 00:03

    Zonder track pack inderdaad mooier.
    Maar waarom 30% meer vermogen als hij het standaard vermogen al niet fatsoenlijk op de weg krijgt.

    De heren van topgear hadden de achterbanden binnen de kortste keren aan gort.

    Login om te reageren
  16. mpow3r zegt

    1 juni 2012 om 04:54

    Ik vind dit zeer geslaagd! Geen ASMA tuning verhaal..maar cijfers!!

    Login om te reageren
  17. TheBear zegt

    1 juni 2012 om 08:33

    Nice!

    Login om te reageren
  18. KaCh1ng zegt

    1 juni 2012 om 18:09

    een C klasse met de prestaties van een ferrari, wie had dat 30 jaar geleden kunnen zeggen

    Login om te reageren
  19. solmatje zegt

    2 juni 2012 om 12:32

    Oja.. daarom was ik aan het sparen!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North