• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kies maar: de MX5-replica-editie

Auteur: sir_smokalot, gepost 31 mei 2012 om 19:51 – 61 Reacties

Je MOET kiezen


Deze ‘Ferrari 250’ en ‘BMW Z3’ hebben twee dingen gemeen: het zijn allebei replica’s, en ze zijn allebei onderhuids een Mazda MX-5.

Hoewel ik de lol er zelf nooit zo van ingezien heb, staan eBay en aanverwante sites regelmatig vol met replica’s, sommige geslaagd, sommige van een wat bedenkelijker kwaliteit. De ‘Z3’ die we hier zien neigt wat mij betreft beslist naar de laatste categorie, met een bodykit waar je op sommige plekken je kind van twee in kunt verstoppen. Nice work, brah.

Wat is sowieso het punt om de ene betaalbare Roadster in een andere Roadster die je als iets ouder tweedehandsje waarschijnlijk evenveel kost om te toveren? Joost mag het weten, maar je krijgt er wel een set dikke pattas bij, dat dan weer wel (via Carscoop):

Nee, dan de 250-replica, die ziet er wat professioneler uit, en bovendien maak je hiermee tenminste iets heel anders van je Japanner. Leuk voor de retroliefhebber, hoewel wij toch liever een echte in de redactiegarage hebben staan, zeker na de 250-overdosis van Villa d’Este afgelopen weekend.

Met dank aan Hans voor de tip!

Ook interessant!

  • Ferrari Replica
    Ferrari wil opnieuw Nederlandse replica vernietigen
  • Video: oude muzikanten rijden in Ferrari 250 GTO
  • Ferrari eist vernietiging Nederlandse replica, maar vangt bot
  • Rijtest Ferrari 250 GTO
    Video: Een rondje met een Ferrari 250 GTO

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

250, BMW, ebay, Ferrari, Mazda, mx-5, replica, z3

Vorig bericht: « 756 pk & 350 km/h in de C63 AMG BS van VÄTH
Volgend bericht: SpeedART SP81-R: opleukkitje voor je Boxster (981) »

Lees Interacties

Reacties

  1. johnkeend zegt

    31 mei 2012 om 19:54

    twijfels…. welke zou het meeste opleveren bij het oud ijzer?

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      1 juni 2012 om 14:30

      @johnkeend:

      die “Ferrari” is volgens mij van kunststof, levert daarom waarschijnlijk niet veel op.

      De “BMW” is volgens mij gedeeltelijk met originele onderdelen opgebouwd, grote kans dat daar wat staal of aluminium bij zit.

      Login om te reageren
  2. bofkont zegt

    31 mei 2012 om 19:54

    OMG wat sneu, maar dat zijn alle replica’s naar mijn mening.
    Die Z3 is wel heel erg slecht.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      31 mei 2012 om 21:43

      @bofkont: Alle ?

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        31 mei 2012 om 21:47

        @norge:

        Maar heel weinigen daarvan zijn replica’s de meesten zijn gewoon zelf gebouwde wagens (waar trouwens niets! mis mee is) met de looks van een Cobra.

        Login om te reageren
        • baasbas zegt

          31 mei 2012 om 22:44

          @Hupke: Dan is het nog steeds een replica toch? En inderdaad, niet alle replica’s zijn sneu.. slechts 95% ervan :)

          Login om te reageren
    • gregorius zegt

      1 juni 2012 om 07:09

      @bofkont: porsche speedster Replica’s zijn ook prima!
      En mijn grote droom: een BMW 507replica…. Als iemand er een vindt; let me know!

      Login om te reageren
  3. dennisr zegt

    31 mei 2012 om 19:55

    Ferrari dan maar, wel geinig ding..

    Login om te reageren
  4. robinio zegt

    31 mei 2012 om 19:55

    MX-5 is gewoon een hele goede auto. Ik zou zelfs een MX-5 ombouwen tot hatchback als ik nog een MX-5 overhad.

    Login om te reageren
  5. vale46 zegt

    31 mei 2012 om 20:01

    Degene die het makkelijkste terug om te bouwen is naar een MX-5! Wat een lelijke dingen.

    Login om te reageren
  6. zender zegt

    31 mei 2012 om 20:01

    Penarie 250

    Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      31 mei 2012 om 23:01

      @zender: donald duck gelezen vandaag?;p

      Login om te reageren
      • zender zegt

        31 mei 2012 om 23:38

        @Thijsj: ja, reactie van iemand verwachte ik al, haha :p

        Login om te reageren
  7. lincoln zegt

    31 mei 2012 om 20:09

    in essentie zijn ze dus een stuk priemiejummer dan de real deal ..

    Login om te reageren
  8. topless zegt

    31 mei 2012 om 20:13

    Eindelijk, een goed sturende Z3. Hadden ze bij BMW zelf moeten maken.

    Login om te reageren
    • hp525i zegt

      1 juni 2012 om 13:06

      @topless: Ik vind de Z3 1.8 van mijn broer aardig door de bochten komen. In de MX-5 voel ik me net een sardientje!

      Login om te reageren
  9. fant zegt

    31 mei 2012 om 20:15

    Die Ferrari is nog enigszins te begrijpen, gezien die niet zomaar te verkrijgen is, en ook relatief netjes gedaan. Maar die Z3 is dus een van de meest nutteloze replica’s ooit… Misschien vond meneer de Z3 er beter uitzien, maar de MX-5 beter rijden (begrijpelijk).

    Maaruh, nee, ik hou het lekker bij mijn MX-5 replica op basis van een MX-5.

    Login om te reageren
  10. syliaca zegt

    31 mei 2012 om 20:15

    Doe dan die GTO maar, zou ze allebei niet willen maar die Z3 ziet er echt afschuwelijk uit.

    Login om te reageren
  11. bonkers zegt

    31 mei 2012 om 20:17

    De 250, maar ik zou een mx5 niet zo ombouwen.
    de z3 is wel lelijk gedaan. Maar ze zijn beide wel grappig

    Login om te reageren
  12. baasbas zegt

    31 mei 2012 om 20:26

    Doe maar een ginetta g40r…

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      31 mei 2012 om 21:54

      @baasbas:

      Ja en als ze toch bezig zijn mij een fles taittinger uit ’96 en een kilo beluga.

      Een ginetta gaan vergelijken met wat klusprojectjes op mx5 basis houd nu toch niet echt steek.

      Login om te reageren
      • Jeroenmx5 zegt

        31 mei 2012 om 22:31

        @Hupke: even wat beter je huiswerk doen……hometrainer bestaat uit veel mx5 onderdelen. Zelfs de koplampen van een nb zijn gebruikt op een ginetta;)

        Login om te reageren
        • Jeroenmx5 zegt

          31 mei 2012 om 22:32

          @Jeroenmx5: hometrainer = ginetta. Heerlijk zo’n iPhone

          Login om te reageren
          • baasbas zegt

            31 mei 2012 om 22:48

            @Jeroenmx5: lol..

            damn you autocorrect, damn you to he’ll

            Login om te reageren
          • someone zegt

            2 juni 2012 om 08:06

            @Jeroenmx5: gewoon uitzetten he =)

            Login om te reageren
        • Hupke zegt

          31 mei 2012 om 23:27

          @Jeroenmx5:

          Kost een ginetta niet zo ruwweg het dubbele van een mx5?

          Login om te reageren
          • baasbas zegt

            1 juni 2012 om 06:10

            @Hupke: net geen 30.000 pond in het VK. Dat betekent volgens mij dat hij niet schrikbarend veel duurder is?

            Login om te reageren
            • Hupke zegt

              1 juni 2012 om 23:14

              @baasbas:

              Een mx5 kost minder dan £20000 dus da’s dan toch minstens £10000 verschil.
              Da’s een €12380 das niet het dubbel maar toch al wel een groot verschil. (misschien niet zo groot als ik verwacht had)

              Login om te reageren
  13. p993 zegt

    31 mei 2012 om 20:28

    Wat is er zieliger dan in een Z3 gevonden worden? in een namaak Z3 gevonden worden. Autoblog, aub over naar echt auto-nieuws.

    Login om te reageren
  14. hahahi20 zegt

    31 mei 2012 om 20:29

    Maaaaarrrrrrrrrrrrrr,,,, met die z4 heb je wel een: SUBWOOFER 5 centimeter van je oor!!!!

    Login om te reageren
  15. minimarcos zegt

    31 mei 2012 om 20:33

    die z3 is gewoon slecht,
    die andere is niet veel beter…

    Maar er zijn leukere varianten:
    http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2006/07/baby.aston.500.jpg

    of,

    http://www.madabout-kitcars.com/kitcar/images/retroforza.jpg

    Login om te reageren
    • hp525i zegt

      1 juni 2012 om 13:07

      @minimarcos: Grappig een Aston die scheel kijkt!

      Login om te reageren
  16. masterstig zegt

    31 mei 2012 om 20:34

    Doe dan maar de 250, de Z3 is echt nutteloos. Koop dan een echte Z3, kost echt geen fortuin.

    Login om te reageren
  17. KaCh1ng zegt

    31 mei 2012 om 20:47

    kvind die 250 mooi

    Login om te reageren
  18. moondustfocus zegt

    31 mei 2012 om 21:02

    Een mx5 ombouwen tot z3… Is dat niet duurder dan een z3 kopen? Die GTO replica vind ik dan nog wel kunnen, op het geluid na.

    Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      31 mei 2012 om 22:07

      @moondustfocus: ja haha dat dacht ik ook! Waarom zou je in godsnaam een Z3 replica maken?? Die dingen zijn echt niet duur tenzij je de M Roadster wilt… Maar die MX-5 zal wel niet 321 pktjes hebben.

      Login om te reageren
  19. Northwestern zegt

    31 mei 2012 om 21:05

    Beuntje de Haas. Die Ferrari is wel aardig.

    Login om te reageren
  20. fortuna zegt

    31 mei 2012 om 21:11

    Als deze motor erin ligt heeft die GTO kit nog wel iets: http://www.youtube.com/watch?gl=GB&hl=en-GB&v=j1ZIIVsUV3U

    Login om te reageren
  21. michelyman zegt

    31 mei 2012 om 21:17

    Voor het geld van die ombouw heb je een Z3, die 250 is best netjes. Maar een MX-5 is opzich zelf al een leuke roadster, en leuk laag te maken!

    Login om te reageren
  22. timmooo zegt

    31 mei 2012 om 21:22

    De z3 is ronduit lelijk. De ferrari lijkt niet echt op het origineel, maar is wel nog mooi vind ik.

    Login om te reageren
  23. larsdbs9 zegt

    31 mei 2012 om 21:31

    Die ferrari 250 is begrijpelijk omdat die vreselijk duur is en niet te krijgen daardoor, maar die bmw z3? Wtf, die is iets duurder dan een mx-5, dus even duur als een ombouw z3

    Login om te reageren
  24. Hupke zegt

    31 mei 2012 om 21:41

    Ik zou een mx5 gewoon ontdoen van z’n voorruit. Voorzien van rolbeugels. En gaan met die banaan. Terwijl ik ermee aan het rijden ben zou ik natuurlijk gaande weg hier en daar wat moeten aanpassen. Wat minder verliezen daar, wat meer vermogen hier. Andere remmen zus en aangepaste …
    Wat ik nooit zou doen is wat ik hierboven zie.

    De Z3 heeft wel iets (laten we het iets noemen en niet schoonheid, maar toch zeker dat iets, dat heeft die wel) maar koop dan een Z3 als de gebreken het uitzicht niet waard zijn moet je er misschien gewoon niet in rondrijden.

    Mijn ideale mx5’s:
    de NA

    de NB

    de NC

    Login om te reageren
    • Jesper zegt

      31 mei 2012 om 21:47

      @Hupke: Die gele coupé achter die rode NB! Hebb0n!! :D

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        31 mei 2012 om 21:58

        @Jesper:

        Enkel in RHD (en dan nog zeldzaam) te verkrijgen vrees ik.

        Login om te reageren
    • midasracer zegt

      1 juni 2012 om 09:21

      @Hupke: Een auto zonder voorruit. Dat ben je na 50 km helemaal zat. Wind, regen, kou, helm op je kop, de radio niet kunnen horen, met niemand kunnen praten. Daar zijn motorfietsen voor uitgevonden.

      Login om te reageren
      • GOD zegt

        1 juni 2012 om 09:43

        @midasracer:

        hahah precies mijn gedachten

        Login om te reageren
      • Hupke zegt

        1 juni 2012 om 23:22

        @midasracer:

        Radio niet kunnen horen beschouw ik als een voordeel. Voor de rest heb je helemaal gelijk op m’n motor heb ik veel goedkoper minstens even veel plezier (wind, kou, regen, helm op, geen gezaag) als ik in een mx5 zonder voorruit zou kunnen hebben. Toch is het een idee dat me niet zal loslaten totdat ik er m’n broek aan heb gescheurd vrees ik.

        Login om te reageren
        • midasracer zegt

          2 juni 2012 om 20:45

          @Hupke: Toevallig kwam ik gisteren een kennis tegen. In een rolstoel met zijn been vooruit. Die was dus van zijn motor gereden, de sloot in en zijn been gebroken. Eigen ondernemer dus even geen inkomen. Dan is een auto een stuk handiger, want iets om je heen scheelt dan wel! Daarom zul je mij nooit op een motor zien.

          Login om te reageren
  25. Hupke zegt

    31 mei 2012 om 21:46

    Wat ook nog wel een mooie ombouw is van een mx5 is de deze.

    Maar die foto en dat het een mx5 is het enige wat ik ervan weet. Meer info erover is trouwens altijd welkom.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      31 mei 2012 om 22:00

      @Hupke:

      er zijn voor de USA markt ooit een stuk of 100 coupes gemaakt ..
      of een stuk of 1000 .. kan ook ..

      ik weet iig dat ze door Mazda gemaakt zijn ..

      Login om te reageren
      • Jeroenmx5 zegt

        31 mei 2012 om 22:39

        @lincoln: autobacs body, ergens in japan gemaakt. Even kijken of ik de link kan vinden….

        Login om te reageren
    • midasracer zegt

      1 juni 2012 om 09:22

      @Hupke: Er zijn ook diverse fastback kits te koop. Zelfs in carbon om mee te racen. Maakt de auto stijver en aerodynamischer. En ziet er ook nog in veel gevallen fraai uit.

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      1 juni 2012 om 23:50

      @Hupke: zie link onderaan

      Login om te reageren
  26. jordy14 zegt

    1 juni 2012 om 08:45

    Die Ferrari kan nog wel maar die z3 is wel heel erg.

    Login om te reageren
  27. gijs571 zegt

    1 juni 2012 om 19:01

    Een MX5 NA zou ik gewoon normaal houden, maar die 250 is echt heel netjes gedaan.

    Login om te reageren
  28. w0o0dy zegt

    1 juni 2012 om 23:48

    op deze pagina van Pistonheads staan een aantal kitcats op basis van de Mx5– de Simpson Design auto’s zijn deels erg fraai. Dat zou ik overwegen als ik iets aan de styling zou willen gaan doen. De Italia II GTB en GTC zijn erg fraai… maar ja waarom zou je een dichte auto willen?

    Een glasfiber/crfp-body op een Mx5 (als die echt meer dan 50kg van het gewicht af zou halen..) dat zou nog wel aardig zijn..

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      1 juni 2012 om 23:49

      @w0o0dy: wel de linkjes plakken natuurlijk
      http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&t=1063205&mid=46417

      en http://www.simpsondesign.net/italia2_preload.html

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        2 juni 2012 om 09:46

        @w0o0dy: die kende ik nog niet… Erg geslaagd!

        Login om te reageren
      • Hupke zegt

        2 juni 2012 om 12:27

        @w0o0dy:

        Die zien er echt goed uit.

        Login om te reageren
  29. w0o0dy zegt

    2 juni 2012 om 00:08

    plaatje

    Login om te reageren
  30. varry zegt

    3 juni 2012 om 09:55

    Een MX5 ombouwen tot Z3? Zonde van de tijd en het geld. Ga dan iets ouds restaureren of zo! Idem voor die 250..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North