• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

10 maal middenklasser met achtcilinder op een rij

Auteur: willeme, gepost 7 december 2020 om 21:00 – 42 Reacties

middenklasser met V8

Omdat het bijna kerst is, zetten wij tien middenklassers met achtcilinder op een rij. Omdat het kan..

Het is een uitstervend ras. We hebben het vandaag over middenklassers met een achtcilinder, de D-segmenter met V8. Op dit moment staat er nog maar één in de prijslijst, de Mercedes-Benz C63 AMG. Die auto bevindt zich helaas in de herfst van zijn carrière. De rijtest met de Mercedes-AMG C63S was al weer 5 jaar geleden. Wat gaat de tijd snel.

Over een opvolger is helaas al het een en ander bekend. De volgende generatie krijgt namelijk de viercilinder uit de Mercedes-AMG A45S, die dan gekoppeld zal worden aan een elektromotor. Jazeker, de minst politiek correcte auto uit de middenklasse zal dan met stip stijgen als een van de meest politiek correcte.

Overigens hoef je met niemand medelijden te hebben. De nieuwe C63 zal veel sneller zijn dan zijn voorganger en AMG kennende weten ze er ongetwijfeld een waar spektakelstuk van te maken. Overigens, mocht je denken: dan pak ik wel de C43 AMG, die heeft een zescilinder. Bij die auto is inmiddels ook bekend dat er een viercilinder voor in de plaats komt, zij het minder krachtig dan de C63.

Afijn, speciaal ter lering en vermaak kijken we naar de middenklassers met V8 door de jaren heen. Daarbij kijken wij telkens naar de EERSTE van het merk. Anders staat het lijstje vol AMG’s. Tevens doen we alleen D-segment sedans, stationwagons of liftbacks (die laatste konden we niet vinden).

Alpina B8 4.6 (E36)

1996

middenklasser met V8

De eerste middenklasser met achtcilinder in dit rijtje komt niet van een luxe tuner. Echter, Alpina heeft een fabrikantenstatus en is dus geen tuner. We kunnen de Alpina B8 behandelen. De specialist uit Buchloe lukte wel wat BMW zelf niet lukte: een V8 in het vooronder van een E36 lepelen. Speciaal voor Alpina werden de motoren gebouwd, de bestaande BMW achtcilinders konden vanwege Nicasil-cilinderwanden niet uitgeboord worden. De 4.6 motor was goed voor 333 pk en 470 Nm.

  • middenklasser met achtcilinder
  • middenklasser met achtcilinder

De Alpina B8 heeft een handgeschakelde zesbak van Getrag. De topsnelheid van de Alpina B8 is 280 km/u. Er zijn er slechts 221 van gebouwd, verdeeld over vier verschillende carrosserievarianten. Speciaal voor de Japanse markt zijn er ook nog 5 exemplaren gebouwd van de Alpina B8 4.0 moet wat minder vermogen

Mercedes-Benz C43 AMG (W202)

1997

middenklasser met V8

Er was natuurlijk al een Mercedes-Benz C43 AMG. In de jaren ’90 was het destijds de eerste in zijn klasse en de eerste officiële AMG onder regie van Mercedes-Benz. Daarvoor was AMG een soort divisie waar Mercedes nauwe banden mee had, maar die nog wel apart opereerde. Het mooie aan de C43 AMG was dat het een heel beschaafde auto was. Nergens kon je zien dat dit een middenklasser met achtcilinder was.

  • middenklasser met achtcilinder
  • middenklasser met achtcilinder

Je kon bijna nergens aan herkennen dat er een 4.3 liter V8 onder de kap lag. De auto zag eruit als een reguliere C-Klasse. In tegenstelling tot de huidige C43 is dit wél een echte AMG. Motor, bak, onderstel, interieur: alles werd aangepakt. Het geheel werd met overheerlijke pannenkoek velgen afgeleverd. Op speciale bestelling kon je ook een C55 AMG bestellen met 5.4 en 354 pk. Van alle generaties erna kwam ook een V8 versie.

Ford Taurus SHO

1998

Is de Taurus een D-segment auto? De grootste concurrent van de Taurus is de Accord en dat is bij ons een middenklasser. Alleen wijken de Europese en Amerikaanse Accords af. In de VS is het sowieso een mid-size sedan. Dus is er sprake van een middenklasser met achtcilinder: jazeker. De Taurus SHO was stiekem een heel erg gave sportsedan met Yamaha V6. Met de nieuwe generatie Taurus koos Ford voor een extreme gewaagd koetswerk dat door veel mensen als zeldzaam lelijk werd omschreven.

middenklasser met V8

De snelste versie was wederom de SHO en die had, jawel, een V8. Een hoogtoerige 3.4 liter V8 met iets meer dan 200 pk. Deze motor werd gecastreerd via een ouderwetse viertraps automaat slushbox automaat en dreef de voorwielen aan. Wat de heren van plan waren met de Taurus SHO was niet duidelijk, maar het apparaat faalde (terecht) jammerlijk.

middenklasser met V8

Volkswagen Passat 4.0 W8 4Motion (B5+)

2001

middenklasser met V8

De Volkswagen Passat is altijd een beetje een brave auto geweest. Er waren ooit G60 en VR6-modellen, maar aangezien die even sterk waren als de lichtere Golf, stond de Passat altijd een trede lager op de status-ladder. Dat werd goed gemaakt met de Passat W8, jazeker, middenklasser met achtcilinder. De motor was een 4 liter W8, wat het beste uitgelegd kan worden als twee VR4-motoren op een krukas. Ondanks de enorme cilinderinhoud en prestige, was het geen sportief monster. De snelste W8 (een handgeschakelde sedan) had 6.5 tellen nodig om de 100 te bereiken.

  • middenklasser met achtcilinder

Leuk weetje, speciaal voor de W8 werd de neus langer gemaakt met de facelift. De auto met deze motor was overigens geen succes. De 4.0 W8 bleek bijzonder dorstig. Dat niet alleen, echt krachtig was de motor ook niet. Het was de bedoeling dat de motor ook in de Phaeton terecht kwam, maar die motor zou de grootst mogelijke moeite hebben met die zware limo. In plaats daarvan werd de 4.2 V8 van Audi gebruikt. Die had niet alleen meer 60 pk meer vermogen (335 pk), maar was ook zuiniger.

Audi S4 (B6)

2003

middenklasser met V8

In de jaren ’90 probeerde Audi met man en macht een inhaalslag te maken om BMW en Mercedes het hoofd te kunnen bieden. In de VS was het Lexus die dat beter lukte, maar de Audi S4 kon op veel goedkeuring rekenen. De S4 (B5) was al een bommetje en zijn opvolger deed er een flinke schep bovenop. Audi lepelde namelijk een V8 in het vooronder van de D-segmenter.

  • middenklasser met achtcilinder
  • middenklasser met achtcilinder
  • middenklasser met achtcilinder

Niet zomaar een kleine 3.7, maar de volvette 4.2 met 344 pk en 430 Nm. Uiteraard standaard met vierwielaandrijving, met naar keuze een handbak of een heel redelijke automaat. Het mooiste was nog de ingetogen styling. Waar een M3 E46 op ordinaire wijze van de daken schreeuwde dat het een topmodel was, konden alleen de fijnproevers de S4 onderscheiden van de reguliere A4.

MG ZT 385

2004

middenklasser met V8

Wat doet je als autofabrikant als het geld bijna op is? Je gaat een verstandige auto bouwen waar je er enorm veel van gaat verkopen. Denk aan de Peugeot 205 of Porsche Boxster. Bij MG Rover dachten ze er anders over. Ondanks dat ze graag sportieve auto’s wilden bouwen, ‘mocht dat niet van BMW’. BMW deed de sportieve auto’s, Rover was iets betaalbaarder en traditioneler.

  • middenklasser met achtcilinder
  • middenklasser met achtcilinder

Dus toen Rover en BMW gescheiden door het leven ging, maakten ze van de Rover 75 een sportversie (MG ZT) en werd deze later voorzien van achterwielaandrijving en een Modular-V8 uit de Ford Mustang. Het idee was om extreem krachtige varianten te bouwen, maar het concern ging al vrij snel kopje onder (gek genoeg). Er schijnen een paar exemplaren verkocht te zijn met de 385 pk sterke Roush motoren. Lees hier de MG ZT 260 special.

Rover 75 V8

2005

middenklasser met V8

Maar voordat ze ten onder gingen, dachten ze dat het een goed idee was om ook van de Rover 75 een achtcilinder te maken. Nóg een D-segmenter met V8. De techniek was immers hetzelfde. De Rover 75 V8 was niet gek snel (0-100 km/u in 7,2 seconden), maar wel extreem dorstig: de NEDC gaf 1 op 7,5 aan. Het is een geweldige auto waar alleen een petrolhead warm voor zal lopen. Destijds kocht bijna niemand ‘m. Als je een Britse sedan met V8 en Ford-genen wilde, kocht je een Jaguar S-Type.

  • middenklasser met achtcilinder
  • middenklasser met achtcilinder

In Nederland was de auto een paar maandjes leverbaar. Een paar Rover-dealers hadden er eentje op voorraad staan, maar dat was het dan ook wel. Als je er nu eentje hebt, zit je niet op goud ofzo. Dus houdt ‘m qua uiterlijk standaard en monteer alle Roush-, Shelby-, of Hennessey- onderdelen die je kan vinden voor de motor. Ideale sleeper.

BMW M3 (E90)

2007

middenklasser met V8

De eerlijkheid gebied te zeggen dat BMW een achtcilinder E46 heeft gebouwd én verkocht. Dus de M3 van de E90-generatie was niet hun eerste achtcilinder middenklasser. Het gaat om de M3 GTR, een homologatiespecial waarbij BMW de regels tot het uiterste interpreteerde. Dat was echter een coupé. De eerste M3 sedan kwam in 2007. De neus was uniek voor de M3, want identiek aan de coupé. Dat scheelt ontwikkelingskosten met betrekking tot voetgangersveiligheid.

  • middenklasser met achtcilinder
  • middenklasser met achtcilinder

Ook is de koeling en dergelijke in orde. Tevens ziet het er bijzonder uit, alhoewel de bips totaal niet matcht qua lijnvoering met de voorzijde. Maar dat maakt niet uit, de hoogtoerige V8, de fijne balans en de mogelijkheid om een handbak te bestellen maakt dit een spirituele opvolger van de M5 (E39). Check hier de M3 rijtest.

Lexus IS-F (XF20)

2008

middenklasser met V8

Wellicht dat Mercedes niet de laatste fabrikant is die een D-segment auto met achtcilinder gaat bouwen. Er gaan geruchten dat Lexus werkt aan een IS500, als een soort hoedtik voor autofreaks die niet in Europa wonen. Lexus was al lang bezig met het idee ‘een achtcilinder in een middenklasser’.

  • middenklasser met achtcilinder
  • middenklasser met achtcilinder

Vanaf de eerste generatie werd er al geoefend om de 4.3 GSE motor er in te lepelen, iets dat overigens lukte. TTE had zelfs een concept met mechanische compressor, beide achtcilinder middenklassers zagen helaas niet het productiestadium. In 2008 verscheen daar dan de Lexus IS-F, net als de Duitse concurrentie voorzien van een V8. De auto hield een beetje het midden tussen de C63 AMG en de M3.

Jaguar XE SV Project 8 (X251)

2016

middenklasser met V8

Dit is een heel vreemde eend in de bijt in de categorie van achtcilinder middenklassers. Op dit moment is de XE enkel leverbaar met een viercilinder motor. Tot voor kort kon je ook een 3.0 V6 bestellen met compressor. Deze Jaguar V6 is een rare motor, in principe is het een V8 met slechts drie potten per bank, in plaats van vier. Een V6 ín een V8, als het ware.

  • middenklasser met achtcilinder
  • middenklasser met achtcilinder

Dus als die V6 erin past, dan past die V8 er ook in. En tada, zo had Jaguar een middenklasser met achtcilinder. De motor is voor de gelegenheid opgevoerd naar 600 pk die in in dit geval alle vier de wielen aandrijft. Er zijn twee versies van de XE SV project 8. De eerste is een reguliere sedan met achterbank, de andere is een trackday versie zonder achterbank.

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video - maakt de nieuwe BMW M3 gehakt van de Audi RS5?
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!

Nieuwste artikelen

  • Nieuwe Audi Q3 is PHEV-only in Nederland
  • Kia klopt weer wat extra geld uit je zakken
  • Autoblog Onderzoek: welke rijbewijzen heb jij?
  • Oh mijn hemel. Het wordt weer een ENORME chaos op de weg
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, 4motion, 75, a4, alpina, amg, Audi, b5, b6, b8, BMW, c-klasse, C43, e36, e90, Ford, is, is-f, Jaguar, Lexus, M3, Mercedes, MG, passat, project-8, quattro, rover, s4, sedan, SV, svr, taurus, V8, Volkswagen, w202, w8, xe, zt

Vorig bericht: « Citroën kapt na zes jaar met de C4 Cactus
Volgend bericht: Nismo maakt jouw oude Skyline GT-R zo goed als nieuw »

Lees Interacties

Reacties

  1. frank2b zegt

    7 december 2020 om 21:19

    Èen rit in een IS-F staat nog altijd op mijn bucketlist.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      7 december 2020 om 21:41

      @frank2b: Ja dat moet echt fantastisch zijn. Alleen al qua geluid. Anders een RC F of een GS F :)

      Login om te reageren
    • dper4mance zegt

      8 december 2020 om 10:04

      Ik heb zo’n ISF ooit een dagje mogen lenen toen mijn IS250 bij de dealer stond. Staat sinds die dag op nummer 1 van “zou ik ooit kunnen betalen” dromen. Wat een geweldige auto is dat. Die V8 is zo verslavend. Tegelijkertijd is het als je je beheerst gewoon een fijne cruiser. Geniale auto!

      Login om te reageren
  2. moveyourmind zegt

    7 december 2020 om 21:21

    Mooi artikel weer!

    Blijft toch doodzonde dat merken als MG en Rover het niet gered hebben, ondanks zulke fraaie auto’s als de ZT en 75 die alles in zich leken te hebben om het tij te kunnen keren.

    Des te wranger is het dat MG nu weer op de markt is met een auto die niks, maar dan ook echt niks met de MG’s van weleer te maken heeft op het logo na. En met hun Chinese dertien in een dozijn SUV wel bestaansrecht lijkt te hebben.

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      8 december 2020 om 05:47

      @moveyourmind: Toch leuk, zoals jij reageert op de ” nieuwe” MG, dat deed mijn opa ook fervent MG rijder, heeft meerdere MG/B’s versleten toen hij oog in oog kwam te staan met de zgn. Nieuwe generatie MG modellen uit de tachtig (metro) en latere jaren zoals de hier getoonde ZT.

      Login om te reageren
  3. 50mchljn zegt

    7 december 2020 om 21:29

    Blijft toch lollig zo’n als Rover vermomde Mustang. Ooit eens een dag of 2 (lang geleden) in Scotland door de Highlands gereden. Als ik eraan terugdenk ; gelachen, maar wat moet je er dagelijks mee ? Dus zoals ik zei ; lachen, maar volledig irrelevant! Maar als ik er 1 vind voor een goeie prijs. HEBBEN !

    Login om te reageren
  4. vaakbenjetebang zegt

    7 december 2020 om 21:56

    De IS-F is echt heel cool, maar door de versnellingsbak zou ik hem niet hoeven.

    Ondanks dat ik eigenlijk geen BMW wil, is een E90 M3 wel precies waar ik blij van word. Nog precies compact genoeg, sedan, handbak, mooie V8… Doe maar een kauwgombalblauwe of brandweerrode. Dan ga ik met toch enige gêne en met een brede grijns BMW rijden.

    Login om te reageren
  5. michelschouten zegt

    7 december 2020 om 21:59

    Reed laatst achter een IS-F. Echt heel fraai en zeldzamer dan een AMG of (R)S

    Login om te reageren
  6. O plaat zegt

    7 december 2020 om 22:17

    Geen Dodge Charger/Chrysler 300C in jullie top 9? Ze verkopen in de VS en Canada nog steeds als zoete broodjes en meestal met V8.

    Login om te reageren
    • LaLancia zegt

      8 december 2020 om 07:39

      @shiva: die staan een trapje hoger. Zijn “full-size”.

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      8 december 2020 om 08:05

      @shiva: een klasse groter dan D segment.

      Login om te reageren
  7. Variomatic zegt

    7 december 2020 om 22:23

    Wat is het toch eeuwig zonde dat deze wapenwedloop van steeds grotere motoren de nek om is gedraaid door de milieumaffia uit Brussel.. eind jaren ‘90 en na het millennium was het heel normaal om een 2.4 V6 in een A4 te bestellen, een 2.5 V6 diesel ook.. nu is een 1.5 tsi de norm, bah.. zelfs een S-Klasse met een V8 of V12 is langzaamaan passé..

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      8 december 2020 om 07:40

      Dat noemt men vooruitgang. In plaats van 1 op 7 te rijden met een V8 die je in 6.5 naar de 100 zeult doe je nu hetzelfde met een 2.0 turbodiesel waarmee je verder makkelijk de 1 op 20 haalt.

      Appels met peren, geef ik toe, maar het geeft vooral ook aan hoe bizar snel kleine motoren eigenlijk zijn geworden. Zelfs een Golfje beweegt zich in het supercar segment van 20 jaar terug. Wil je dat? Leuk voor de eigenaren maar ik heb eerder last van het gepaarde asociaal rijgedrag dan dat ik kan genieten van de zoveelste geshortleaste powersedan. Het zijn tegenwoordig geen liefhebbers meer die de wagens na jaren dromen en sparen eindelijk kunnen rijden.

      Login om te reageren
      • Variomatic zegt

        8 december 2020 om 07:43

        @karhengst: allemaal leuk, maar ik wil geen drie- of viercylinder.. saaaaai

        Login om te reageren
        • karhengst zegt

          8 december 2020 om 07:52

          Heb me er ook bij neergelegd. Dan maar gelijk een diesel. Baal er ook van dat nu ik qua budget een fijne 6-pitter kan rijden, ze niet meer in het 200-250pk segment te krijgen zijn. Dan kan je nog eens doorhalen zonder dat het meteen asociaal oogt en je in een mum illegale tempo’s rijdt.

          Maar hoop doet leven, Mazda is ergens mee bezig dus ik ben benieuwd.

          Login om te reageren
          • willeme zegt

            8 december 2020 om 08:57

            @karhengst: er zijn ook heel erg fijne viercilinders tegenwoordig. Ik weet niet precies wat het budget is, maar ze zijn er zat. Met een A5 2.0 TDI naar Zwitserland geweest en dat is een bijzonder fijne motor. Liep met gemak 245 op de teller, reed 1 op 18 gemiddeld en was bijzonder beschaafd. Bij de A4 hebben ze heel lang een teruggeschroefde V6 geleverd met 204 pk volgens mij. Ik weet niet of je nieuw moet shoppen, anders is de BMW 330d je enige optie. Niet verkeerd lijkt mij ;-) (alhoewel de 320d een verstandigere keuze is op alle vlakken behalve snelheid).

            Login om te reageren
            • karhengst zegt

              8 december 2020 om 16:15

              Zonder twijfel. De huidige generatie (premium) middenklassers is dusdanig geïsoleerd met 2.0 diesels zo gecultiveerd zijn dat er geen reden is een 4-cilinder benzine te willen rijden als je veel op de weg zit. Een benzine 4-cilinder vind ik sowieso dichter bij een 4-cilinder diesel staan dan bij een V6-benzine qua beleving. En die laatste is sowieso zakelijk buiten budget dus dan is de keuze snel gemaakt.

              De 330d stond overigens wel nog op m’n shortlist, beste blok en beste auto in z’n segment, maar de auto is helaas niet aan mij besteed. Maar zoals gezegd is een 4-pitter echt geen straf dus volgende week mag er een C300d worden opgehaald. De 250d welke toch wel als agrarisch werd omschreven vond ik al erg prettig (boven de 50 km/h tenminste), dus ik heb hoge verwachtingen.

              Login om te reageren
    • r525 zegt

      8 december 2020 om 09:28

      Eeuwig zonder? Dat weet ik niet. Het is in ieder geval volkomen logisch.
      Begrijp me niet verkeerd, rijd zelf een Town Car met ontzettend luie V8 en die vind ik fantastisch. Maar dat dit soort motoren niet meer gebouwd worden heeft meer dan voldoende redenen en niets te maken met ‘milleumaffia’.

      Login om te reageren
      • Variomatic zegt

        8 december 2020 om 19:13

        @r525: interessant, welke redenen dan?

        Login om te reageren
  8. rogerzz zegt

    7 december 2020 om 22:30

    Een E90 M3 is nog best prijzig in mijn optiek. Maar een B6 S4 (gevoelsmatig wel een generatie ouder) is eigenlijk relatief goedkoop. Die zou je haast de schuur in rollen, er een kleedje over gooien en er over 10 jaar eens de vruchten van gaan plukken..

    Login om te reageren
    • christian85 zegt

      7 december 2020 om 22:41

      @rogerzz: in die tijden had ik nog een zwak voor Audi en BMW, zeker voor de Audi omdat het echt nog wel in de categorie sleeper viel.

      Login om te reageren
  9. acakoning zegt

    7 december 2020 om 23:08

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  10. mustang750supersnake zegt

    7 december 2020 om 23:16

    die e36 en de benz vind ik nog de meest mooie….de rest bleh….

    Login om te reageren
  11. meetsysteem zegt

    7 december 2020 om 23:30

    Wat was de Audi B6 een mooi modelletje; niet te groot, geen schreeuwerige grille, niet te grote achterlichten, mooi in verhouding, geen protserigheid en mooi interieur. Tuurlijk de stokpaardjes overhang, voorwielaandrijving en stuurgedrag kunnen worden tegengeworpen, maar ik stoor me daar niet zo aan. Net als bij de 159, qua ontwep lekker strak zonder poespas en gewoon mooier dan hun opvolgers. Punt.

    Login om te reageren
    • jappie1996 zegt

      8 december 2020 om 10:54

      @meetsysteem: enorm strak en netjes. Geen rare kieren of agressieve lijnen. De B6 is mooi oud geworden en zo zou Audi ze van mij weer mogen maken

      Login om te reageren
  12. gamma81 zegt

    7 december 2020 om 23:36

    Als de Rover 75 een middenklasser was? Dan kan de Lancia Thema er ook wel bij.

    Login om te reageren
  13. shibby zegt

    8 december 2020 om 00:02

    Ik heb echt een onverklaarbaar zwak voor de w202 c43/55, wat ingetogen en bijna suf zal die auto eruit zien voor het ongetrainde oog.

    Login om te reageren
  14. mondial zegt

    8 december 2020 om 00:41

    S-type r ? Spotte er laatst nog een

    Login om te reageren
    • rutgerg zegt

      8 december 2020 om 06:13

      @mondial: s type is geen middenklasse (d-segment) maar hogere middenklasse volgens mij, maw e-segment. In het e-segment zijn veel meer 8-pitters natuurlijk.

      Login om te reageren
  15. freddydevadder zegt

    8 december 2020 om 07:56

    “In tegenstelling tot de huidige C43 is dit wél een echte AMG. Motor, bak, onderstel, interieur: alles werd aangepakt.” Typisch de uitspraak van iemand die er nog nooit een meter in gereden heeft.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      8 december 2020 om 10:02

      @freddydevadder: juist wel. De C43 is een heel erg goede en fijne auto. Als Estate zou ik ‘m serieus overwegen (alhoewel ik geen fan ben van het dash). De C43 heeft niets ‘AMG’-achtigs. De V6 kinkt ok-ish en het ondertel is lekker soepel. Het voelt aan als een reguliere C-Klasse met een grote motor, niet een compleet andere auto. En dat is wat AMG vaak juist WEL kan doen met die modellen.

      Daarbij werd de auto eerst ook verkocht als ‘C450 Sport’ en werd het een jaartje later ‘ineens’ C43 AMG. Goede auto, puike C-Klasse, niet echt de beleving van een ‘echte’ AMG.

      Login om te reageren
  16. Dutchdriftking zegt

    8 december 2020 om 08:03

    En nu wil ik weer een S4 V8. Een gele avant graag.

    Login om te reageren
  17. racerx zegt

    8 december 2020 om 09:04

    Lekker hoor, een V8! Heb 3 jaar genoten van mijn E60 540i, maar wegens te weinig gebruik heb ik ‘m alsnog te koop gezet…

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      8 december 2020 om 10:34

      @racerx: staat ‘ie nog te koop?

      Login om te reageren
  18. hfdude zegt

    8 december 2020 om 09:07

    Mis de Lancia Dedra, een van de eersten

    Login om te reageren
    • hfdude zegt

      8 december 2020 om 09:08

      @hfdude: Thema 8.32 bedoel ik natuurlijk. De Dedra was een dweil

      Login om te reageren
      • pa045 zegt

        8 december 2020 om 14:38

        @hfdude: huh? De Dedra was een wat? Leg uit?

        Login om te reageren
  19. Tom zegt

    8 december 2020 om 09:27

    Wat een verrukkelijk boodschappenlijstje.

    Login om te reageren
  20. goodvibrations zegt

    8 december 2020 om 09:42

    Heb nu niet zo veel meer met audi.. Te schreeuwerig.. Maar deze A4 is echt mooi.. Ingetogen en een heerlijk motorgeluid.. Prachtig spul om naast de ev te hebben.. Eens met iedereen (die dit vindt) dat EV de toekomst is.. Maar dit blijft smullen.. ? en met de hoeveelheid accijns wegenbelasting etc. die je betaalt met dit soort auto’s kun je meer goed doen voor het milieu dan je bespaart met een EV.. Alleen gebruikt de overheid het geld daar niet voor… Maar ik zie eenieder die rijdt in dit soort dikke bezine auto’s als weldoeners voor de staatskas (en levensgenieters) respect!! ?

    Login om te reageren
  21. Dizono zegt

    8 december 2020 om 09:50

    Ook al zijn ze iets groter, de Rover P6 en SD1 moeten toch even genoemd worden als grondleggers van ‘normale’ Europese auto’s met een V8.

    https://www.classicdriver.com/sites/default/files/cars_images/feed_537421/1971-rover-p6-3500-v8.jpganchorcenterampmodecropampwidth1000

    https://i.pinimg.com/originals/42/5c/48/425c4868a838f4f5ce9e7d562ae2751e.jpg

    Login om te reageren
  22. fabian159 zegt

    8 december 2020 om 10:00

    Die M3 E90 is alweer aan het stijgen in prijs, blijft naar mijn mening toch wel 1 van de mooiste M3’s. Tegenwoordig is de prijs van een F10 gelijk aan de E90 (in redelijke staat wel te verstaan)

    Login om te reageren
  23. rollingstoned zegt

    8 december 2020 om 10:15

    Mooi artikel weer @willeme bedankt!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North