• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nismo maakt jouw oude Skyline GT-R zo goed als nieuw

Auteur: hayte, gepost 7 december 2020 om 21:03 – 14 Reacties

Een gerestaureerde Nissan R32 GT-R

Voor wie vindt dat oude auto’s beter zijn dan nieuwe: Nismo zorgt ervoor dat jouw oude Skyline GT-R weer zo goed wordt als dat de auto ooit was.

Nismo verkoopt nu al onderdelen voor oude Skyline GT-R’s, maar wil nu nog een stapje verder gaan. Op hun website maken ze namelijk iets nieuws bekend, ‘Restoration defined by Nismo’. Hierbij pakken ze een R32, R33 of R34 aan en gaan ze verder dan ‘het gebruikelijke concept van een restauratie’. Klinkt misschien een beetje als marketingpraat, maar waar het op neer komt is dat ze ver gaan. Heel erg ver.

Achterkant van een door Nismo gerestaureerde Skyline

Want waar je bij een reguliere restauratie denkt aan een auto die helemaal uit elkaar wordt gehaald en weer in elkaar wordt gezet met nieuwe of schoongemaakte onderdelen, gaat Nismo nog een stapje verder. Zo halen ze de hele auto uit elkaar, strippen ze de gehele lak en kijken ze naar hoe de carrosserie er uit ziet. Is deze nog net zo stevig als dat hij in een ver, ver verleden ooit was? Daarvoor gebruiken ze allerlei verschillende tests en machines, om de stevigheid te testen. Is de carrosserie minder stevig geworden? Dan voeren ze reparaties uit, net zo lang tot die stevigheid weer terug is.

Daarna kijken ze naar de motor. Ook hier halen ze alles uit elkaar, maken ze het schoon en kijken of er nieuwe onderdelen nodig zijn. Daarna zetten ze het blok weer in elkaar en meten ze de specificaties. Blijkt de motor minder potent te zijn dan de fabrieksopgave? Dan sleutelt Nismo net zo lang tot je blok weer klopt. Optioneel kunnen ze je blok zelfs tunen voor je, om er nog meer pk uit te persen.

Bij het interieur wordt het wat ingewikkelder. Ze kunnen deze voor je schoonmaken of oude onderdelen van een nieuw likje verf zien, maar nieuwe onderdelen maken is wat lastig. Nismo mag die oude onderdelen namelijk niet opnieuw maken, vanwege veranderde wetgeving rondom brandbare materialen. Daarom geeft Nismo je de optie om die oude onderdelen opnieuw te maken, maar dan met de materialen uit een nieuwe R35 GT-R Skyline. Dit gaat natuurlijk wel ten koste van de ‘originaliteit’, daarom biedt Nismo dit alleen optioneel aan. Maar het is wel een leuke dienst, die laat zien hoe ver Nismo wel niet gaat met je bolide.

Zodra ze de auto weer in elkaar hebben geschroefd, test Nismo je Skyline op een dynamometer en zorgen ze voor een testrit. Pas als alles écht perfect is en je oude Skyline GT-R weer fabrieksnieuw is, geeft Nismo je auto terug. Overigens wil Nismo niet alleen oude Skylines van klanten opknappen, maar zelf ook GT-R’s opkopen, vernieuwen en verpatsen.

Het interieur van de door Nismo gerestaureerde Skyline

Er is wel een ‘maar’. Of nja, eigenlijk twee. Zoals je je kan voorstellen duurt het hele verhaal wel lang, Nismo gaat uit van een half jaar tot een jaar, afhankelijk van wat er allemaal moet gebeuren. De tweede maar is de prijs. Ook hier hangt het af van wat er allemaal moet gebeuren en om welk model het gaat. Maar ze noemen een ‘standaard referentieprijs voor productiekosten’ van omgerekend 356.895 euro. Ouch… Voor dat geld kan je nog beter een originele Skyline R34 kopen, niet?

Ook interessant!

  • Skyline GT-R R34
    Skyline GT-R R34 prijs is officieel krankzinnig hoog
  • Nissan GT-R Nismo Special Edition, inbegrepen bij de NFT
    Nieuwe Nissan GT-R Nismo voegt echt wat toe
  • WTF: bedrijf wil 1,9 miljoen euro vangen voor Nissan Skyline
  • Helaas, de leukste Nissan kun je niet meer kopen

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

gt-r, nismo, Nissan, r32, r33, r34, restauratie, skyline, tuning

Vorig bericht: « 10 maal middenklasser met achtcilinder op een rij
Volgend bericht: Dit is de gloednieuwe Porsche 911 GT3 Cup »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dieseltor zegt

    7 december 2020 om 21:52

    Fabrieksnieuw!

    Login om te reageren
    • erce zegt

      8 december 2020 om 09:03

      @dieseltor: ik kwam hier voor deze reactie ?

      Login om te reageren
  2. raoufff zegt

    7 december 2020 om 22:40

    Onze Rikkert doet het voor de helft!

    Login om te reageren
  3. banderas zegt

    7 december 2020 om 23:12

    Mooi hoe Japanners zo precies zijn met hun heritage. Prachtig.

    Login om te reageren
  4. isn1981 zegt

    8 december 2020 om 02:27

    Oke, maar kunnen ze hem ook gelijk ombouwen naar LHD?

    Login om te reageren
    • ty5550 zegt

      8 december 2020 om 12:51

      Daarvoor zijn er gespecialiseerde firma’s. Ben je meestal wel 1 van de twee turbo’s kwijt voor de stuurkolom en dan kan je niet meer zeggen dat je auto fabrieksorigineel is.

      Login om te reageren
  5. Mas zegt

    8 december 2020 om 04:55

    Dan koop ik wel een nieuwe Nismo voor, met keramische remschrijven en een tweedehands R 34 erbij.

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    8 december 2020 om 08:34

    Je zal dit doen omdat je de ultieme Skyline wilt, niet omdat het zo lekker goedkoop is….

    Login om te reageren
  7. okdoei zegt

    8 december 2020 om 08:43

    “Daarvoor gebruiken ze allerlei verschillende tests en machines, om de stevigheid te testen. Is de carrosserie minder stevig geworden? Dan voeren ze reparaties uit, net zo lang tot die stevigheid weer terug is.”

    Stijfheid of sterkte, niet stevig of stevigheid. Je kunt stevigheid niet meten.

    Login om te reageren
    • blackeye zegt

      8 december 2020 om 09:17

      Als je betweterig doet, doe het dan goed. Zo te zien ben je geen engineer. Termen zijn prima door de auteur gekozen.

      https://www.engineersonline.nl/artikelen/id1486-stevigheid-is-dat-een-materiaaleigenschap.html

      Lang verhaal kort:
      Echter, materiaalkundig gezien lijkt er geen reden om het begrip stevigheid uit de weg te blijven gaan.

      Login om te reageren
      • sntial zegt

        8 december 2020 om 10:52

        @blackeye: ?

        Login om te reageren
      • okdoei zegt

        8 december 2020 om 12:05

        @blackeye: Erik Tempelman! Daar heb ik nog college van gehad 10 jaar geleden en volgens mij harmerde hij toen vooral op stevigheid is niet meetbaar.

        Leuk dat hij erop terugkomt al gaat het voornamelijk om plastics en een eventuele manier om stevigheid te beschrijven en te meten. Dan nog is stevigheid niet direct te meten en heeft het ook geen eenheid, wat wel met sterkte en stijfheid zo is.

        In dit artikel zal het gaat om metalen en wel degelijk om de stijfheid en sterkte van de constructie.

        Bedankt voor het artikel. Ik geef je half gelijk.

        Login om te reageren
    • Dieseltor zegt

      8 december 2020 om 11:35

      @okdoei: Shots fired!! @blackeye

      Login om te reageren
  8. Volvo_440_turbo zegt

    8 december 2020 om 08:52

    Waar een wil is, is een weg of misschien beter waar geld is, is een weg? ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North