
Voor deze sedans werd diep in de buidel getast.
In de serie ‘peperduur en op Nederlands kenteken‘ vandaag sedans. Ze zijn comfortabel, supersnel en bieden ook nog in sommige gevallen sportieve rijeigenschappen. In dit lijstje hanteren we een minimumprijs van 195.000 euro. Vanaf die prijscategorie kom je van alles tegen. Powersedans, luxe sedans en belachelijk dure vlaggenschepen. Om het lijstje gevarieerd te houden slechts één model per merk. Van de ‘goedkoopste’ naar de duurste. Klik op het plaatje om meer foto’s te bekijken.
Jaguar XJR – 195.611 euro
In British Racing Green. Beter wordt het niet.
Maserati Quattroporte GTS – 209.554 euro
In plaats van het gebruikelijke Duitse geweld kun je ook voor deze Italiaanse schone gaan.
Audi S8 Plus – 214.258 euro
Best of both worlds? 605 pk die kunnen worden losgelaten op de Quattro-aandrijflijn, of als je daar geen zin in hebt kun je in alle rust zoeven over de snelweg.
Aston Martin Rapide S – 279.399 euro
Een atmosferische V12 in een sedan. De Rapide is niet de ruimste, maar misschien wel de luidruchtigste van dit rijtje.
BMW M760Li – 301.731 euro
De nieuwe M Performance 7-serie geeft je 609 paarden. Staat wel een serieuze prijs tegenover.
Mercedes S65 AMG – 318.673 euro
“The best car in the world”, aldus sommigen over de S-klasse van Mercedes. In 65-uitvoering duurder dan drie ton.
Bentley Mulsanne – 444.137 euro
Een prachtig exemplaar. De Mulsanne is een vorstelijk apparaat.
Maybach 57 S – 508.063 euro
Uit de tijd dat Maybach nog een merk op zichzelf was.
Rolls-Royce Phantom Extended Wheelbase – 648.916 euro
Ruim een half miljoen euro voor deze sloep. Slik!
@RubenPriest, kun je misschien per auto nog even aangeven om hoeveel BPM het gaat?
@cloverleaf: Klik op het plaatje, scroll naar beneden en je ziet de BPM!
@RubenPriest: dan moet je afzonderlijk op elk plaatje drukken. Ik snap dat dat slecht is voor de pageviews maar dit artikel zou er een stuk overzichtelijker van worden als je het gewoon naast de prijs zet
@cloverleaf: Het gaat mij niet om de pageviews knul ;) Het licht is uit op het kantoor, ik kan het in overweging nemen voor de volgende keer, al is niet altijd de BPM te zien bij elke auto.
@rubenpriest: Top! Proost knul! ;)
@cloverleaf: zo jeetje zeg omdat jij te lui bent om op een plaatje te klikken verwacht je van Andere dat ze speciaal voor de bpm er naast zetten in de tekst.
@raym: Liever lui dan moe inderdaad maar de BPM op zulke wagens is toch een zeer belangrijk deel van de prijs in NL dus lijkt het mij essentieel genoeg omdat erbij te vermelden. Ieder z’n mening
@cloverleaf:
Ik ben het met je eens. Zeker nuttige aanvullende info.
@cloverleaf: waarom essentieel? Het is een onvermijdelijk belasting die aan de CO2 uitstoot gerelateerd is. Die is bij deze wagens allemaal hoog en de eigenaren kan dat allemaal niet schelen, dus waarom moeten wij met dat BPM bedrag vermoeid worden? Zodat we “ach en wee, het is toch allemaal zo erg” kunnen roepen?
@raym: euhm ja hij krijgt er betaalt voor.
@RubenPriest: je gaat zo
Dik!
@cloverleaf: If you have to ask for the BPM, you probably can’t afford the car.
Misschien de 32-HNL-3 vermelden (62 landaulet 1.500.000€)
@breitling1993: dat is een cabrio
@kappenou: Is de Rapide dan ook een sedan?
Als ik zo’n 760i zou kopen dan zou ik die typeplaatjes achterwege laten. Niet omdat ik het op een “sleeper” of dat soort onzin wil laten lijken maar om het esthetische aspect. Door die typeaanduiding wordt de achterkant zo druk. Dat wordt nog eens geaccentueerd door de zilvere strip die over de lengte loopt en de spoiler er boven. Ik zou het wat meer “clean” willen zien.
@Rick-dos: dan neem je toch de m760i excellence zodat er geen m-pakketje op slingert en de auto klasse uitstraalt?
@Rick-dos: geldt dat niet z’n beetje voor elke BMW (en de meeste andere auto’s)? Die typeplaatjes en motoraanduidingen worden er vaak maar wat lukraak opgeplakt. Vaak verstoord het ook het design van de achterkant. Persoonlijk vind ik het bij BMW en Mercedes vaak misgaan, met de GLK320 CDI 4 matic als absoluut dieptepunt. Zonder die letter en getallen brei ziet dat er zoveel beter uit.
De bentley is mooiste uit rijtje. Alleen dan wel even in andere kleuren. De jaguar is een goede 2de en de maybach als derde alleen dan was ik wel voor het top model gegaan.
@gerjan: De Bentley is inderdaad de mooiste van het rijtje. Alleen jammer, dat de eigenaar het niet kon laten de oude Bentley-B op de neus te plaatsen. Geeft niet mee, werkt bij aanrijdingen als een vleeshaak, al 40 jaar of zo verboden en hoort er niet op.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
ik mis eigenlijk de mercedes pullman? Is deze niet duurder dan de S 65 AMG?
En ik zit toch liever in de cheapseat van de xjr watee plaatje is dat
In dit soort prijsklassen worden er driftig kruisjes gezet bij de optielijsten dus reken maar dat de totaalprijs incl. BPM & BTW vele malen hoger zal zijn.
Audi is naar mijn mening de olympisch- & wereldkampioen op het gebied van optielijsten en de vaak overdreven prijzen voor deze opties!
@iphonistvongates: niet helemaal. De prijs die je ziet hoort bij de auto op de betreffende foto. Dat is dus de uiteindelijke prijs (incl de evt opties)
@iphonistvongates: @rubenpriest Jij bedoeld zeker accessoires?
@fmgarcia: njet, ik dacht dat ze opties genoemd worden in de car configurators. Active Lane Assists is bijv. € 2.985,- of een Bang & Olufson 900 Watt surroundinstallatie € 9.600,- enz.
Ik zie dat ze mijn, in eerste instantie afgekeurde foto, gebruikt hebben (S65). Die auto staat op luchthaven Eindhoven P4.
@cpp1: wil je nu een sticker?
@hellocello: ja graag
@cpp1:
Ik vind dat je recht hebt op een vermelding. Eerst afkeuren en dan toch gebruiken. Dat hoort vermeld te worden.
Heb net even de 760i in VS full option samengesteld; $180k.
Wát een verschil!!
@mrbasa: daar kopen verschepen en invoerrechten betalen (ong. €10.000?) €73.000 bpm betalen. Houd je toch €70-80K in de zak
@phevtreb: waarom niet gewoon in Duitsland of België bestellen? Duurt minder lang en bespaar je ook een hoop…
@Junior540: in Duitsland bestellen, deukje in de A-stijl
Slaan, importeren als schade-auto. Kenteken erop en klaar. Niemand die let op een deukje in de A-stijl.
@ivofga: ik zou nooit een deukje in een A -stijl slaan van een auto, laat staan van een splinternieuwe 7-serie
@phevtreb: als je 70-80k in je zak kunt houden, en vervolgens de bpm van 73k ontloopt (deze wordt veel minder). Dan heb je afschrijving er wel uit voor de eerste 10 jaar.
Mooi kort en krachtig bij de mooiste auto uit de lijst @RubenPriest
@dunhozzie: Die is idd de mooiste waarschijnlijk, alleen zou ik hem over een aantal jaren interessanter vinden.
https://www.jaguar.nl/Images/lwb_test_drive_XJ_16MY_102_GEE-MODEL_DISPLAY-desktop-1366x769_tcm141-232604_desktop_1366x769.jpg?v=1
Deze is ook een plaatje.
@michaelcorleone: prachtig!
Audi S8 of de BMW M760Li springen er voor mij uit.
Mulsanne, wat esn beest!
De duurste in het lijstje is 11 jaar oud, en nog steeds van eerste eigenaar. Zie m vaak rijden. Blijft een imposante auto.
@matter: wel raar, een dure nieuwe auto kopen, en dan zo lang in blijven rijden.zou verwachten dat die ingeruild zou worden voor een nieuwer gefacelifde of ander model
@junior540:
Dan begrijp jij niets van het begrip rijk zijn.
Ik wel.
@Junior540: Dat zal wel het verschil zijn tussen oud geld en nieuw geld. Is overigens ook aan de auto te zien.
@Junior540: je vraagt je inderdaad af wat het verhaal erachter is. Hij rijdt niet zelf dus geld zal het issue niet zijn.
@Junior540: hallo. Het zijn geen vrouwen…
@Junior540: zolang hij de auto niet inruilt heeft hij ook geen last van afschrijving.
Is het echt zo moeilijk om een 10e auto te vinden?
Om ff alles in perspectief te zien: vanaf de Aston kan ik m’n volledige hypotheek ermee aflossen. Sommige mensen geven dus uit aan een auto wat ik in dertig jaar terug hoop te betalen aan de bank. Dan ben je gewoon erg rijk (vind ik trouwens van mezelf ook al).
@tenaci: hoop voor je dat je huis niet zoveel afschrijft als 1 van deze auto’s
@Junior540: komt wel goed. Jaren 30 huis in een middelgrote provinciestad gekocht op het dieptepunt van de crisis. Ik heb er al op verdiend. Wat dat betreft doe ik het beter dan deze auto-eigenaren.
Ik mis deze BLW 320i Exe in de lijst..
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=318980878
@toyotaprius: BLW is een nieuw merk, dat moet natuurlijk BMW zijn…
@toyotaprius: Jep, dat is de duurste. You’ve got him!
@tenaci: toch wat bereikt deze week!
Wat een bizarre prijzen hè
Mooi spul tussen, hoewel ik Maybach nooit heb begrepen en ook verschrikkelijk lelijk vind.
Tja…voor mij toch onbereikbaar. Dus lekker dromen ;)
@peke: haha, met dat soort bedragen zou ik gelijk rechtsomkeert maken. met alle respect, ik ga geen 3 ton neertellen voor een 7-serie!
@bmwfreak038: ik zelf gek op dikke gezinsauto’s. Dus als ik in de race zou zijn met zulke
Portemonnees zou ik als basisauto best zoiets kunnen kopen.
Als ik nu €300.000 over had ging dat in de aflossing van de woning ;)
@peke: als een multivla 600k zou kosten zou die wss ook gekocht worden door de rijken ?
Ik als auto liefhebber heb 1 ding te zeggen, wat een schofterig dure bedragen.
Met een Panamera Turbo S ga je nieuw geloof ik ook wel makkelijk over €200.000 heen
Toch de Maserati GTS voor mij, blijft heerlijk dat Ferrari-blok!
@ghost: Ja de vorige generatie, deze ziet er niet uit en het geluid is half niet zo goed als van de oude.
Zo’n S8 Plus lijkt me echt een meesterlijk apparaat, nog niet zo duur als een S65 maar wel een ultieme snelle sedan met veel luxegevoel. En er zit nog veel meer potentie in dat blok als je nog meer vermogen wenst. Al lijkt mij voor een dagje bochtjes pakken en dagelijkse inzetbaarheid een panamera ook erg fijn.
Ik mis de zeppelin: https://www.autojunk.nl/kenteken/80-XFF-9
Veruit de duurste in dit rijtje