• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 911 GT3 R Hybrid haalt podiumplek

Auteur: autoblogger, gepost 11 april 2010 om 12:44 – 32 Reacties

Porsche 911 GT3 R Hybrid op de nurburgring


Love it or hate it. Porsche lijkt met de 911 GT3 R Hybrid wederom een succesnummer te hebben gemaakt. Tijdens de tweede race van de “Nürburgring Long Distance Championship” heeft de hybride Porsche een 3e plek behaald. De eerste plek was wederom voor de nieuwe Porsche 911 GT3 R van Manthey Racing.

De 911 GT3 R Hybrid heeft twee elektromotoren ter aanvulling van de verbrandingsmotor. Eigenlijk gaat het dus om een soort KERS systeem dat remenergie opvangt en van tijd tot tijd weer kan vrijgeven voor een korte powerboost. Bestuurders Joerg Bergmeister en Wolf Henzler reden een geheel probleemloze race in de nieuwe Porsche 911 GT3 R Hybrid. De auto had een pitstop minder nodig dan de meeste concurrenten. “Het hybride systeem heeft ons duidelijk geholpen om brandstof te besparen. Bovendien is het een geweldig gevoel om die extra 120 kW van de elektromotoren ter beschikking te hebben, zodat je kan versnellen als je uit de bocht komt, “beschrijft Joerg Bergmeister.

Ronde drie van het Nürburgring Kampioenschap start op 24 april.



Ook interessant!

  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Hoe ziet jouw droom Porsche 911 GT3 eruit?
  • Video: zo vet klinkt een Porsche 911 GT3 met ipe uitlaat
  • Video - Porsche 911 (992) GT3 doet een snelle sprint

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, GT3, gt3-r, Hybride, manthey, nurburgring, Porsche, Racing

Vorig bericht: « Gespot: Mercedes E55 AMG FAB-Design
Volgend bericht: Lamborghini LP670-4 SV Olsson Gumball Edition »

Lees Interacties

Reacties

  1. Hupke zegt

    11 april 2010 om 12:48

    De eerste niet zo suffe hybride. Wel een tof systeem kreeg in de week een oefening bij materiaalkunde dat we zo’n systeem van kinetische energie opslag moesten bekijken. Komt meer bij kijken dan alleen een carbon vliegwiel maken hoor.

    Login om te reageren
  2. JPM zegt

    11 april 2010 om 12:50

    Leuk, ik hoop dat men door dit soort wagens begint te snappen dat het niet alleen een groene hype hoeft te zijn maar ook een systeem waardoor je sneller en zuiniger kunt rijden.

    Login om te reageren
    • Maarten zegt

      11 april 2010 om 14:34

      We kunnen er niet omheen, uiteindelijk heeft de verbrandingsmotor zoals we die nu kennen geen toekomst…

      Dit heet gewoon vooruitgang!

      Login om te reageren
  3. spykerboy zegt

    11 april 2010 om 12:54

    hah aik ben niet van de hybrides ATALL maar vind dit best wel een prestatie :)

    Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    11 april 2010 om 12:56

    Als deze auto in een standaard raceklasse uitkomt kun je wel vraagtekens plaatsen bij het feit dat het ding met aanzienlijk meer vermogen onderweg is dan de rest van het veld… Ook wel iets meer gewicht denk ik trouwens. Het is dan dus nogal appels en peren en dat is nou juist wat je niet wil in raceklasses… zoveel mogelijk gelijk dan is het leuk om te zien en krijg je spannende races.

    Maar goed, leuk om de techniek te ontwikkelen en kennelijk heeft Porsche dit ding zo ver voor elkaar dat het echt effect oplevert. Nu de kansen meer gelijk maken en zien dat/of het echt competitief is.

    Of is het 3e in een hele kleine klasse van Hybrides?

    Login om te reageren
    • mrB zegt

      11 april 2010 om 13:10

      @w0o0dy: Je hebt wel gelijk dat je zoveel mogelijk gelijkheid wil hebben in een raceklasse, maar het feit dat deze hybride mee kan komen met de porsches die al jaren lang daar winnen geeft toch wel aan dat de hybride techniek mee kan komen, dat is wat porsche denk ik wou bewijzen hiermee. verder hebben ze alleen meer vermogen als ze uit acceleren door het kers-systeem, maar als de accu’s dan weer leeg zijn is het voorbij met het extra. Dus hoeveel meer vermogen ze nu echt effectief hebben is ook maar de vraag.

      BTW, die Manthey is toch wel erg goed, hoe vaak die gasten winnen op de ring is niet normaal.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        11 april 2010 om 13:40

        @mrB:

        Geen accu’s rotterende schijven waarvan kinetische energie opgenomen word!

        Login om te reageren
    • Ferdinand1 zegt

      11 april 2010 om 15:01

      @w0o0dy: Zolang je met de ontwikkeling van de auto binnen de regels blijft, kun je doen wat je wilt. Dit heeft Porsche dus gewoon goed gedaan. Maar aan het feit dat de Manthey Porsche 911 GT3 R de eerste plaats heeft behaald kun je ook zien dat deze Hybride niet zomaar met gemak wint. De competitie is er dus nog zeker. Maar “toevallig” haalt Porsche vaak het podium (al dan niet onder handen genomen). Wil je een meer gelijke klasse dan moet je naar de Clio Cup kijken of iets dergelijks..

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        11 april 2010 om 20:50

        @Ferdinand1: “Zolang je met de ontwikkeling van de auto binnen de regels blijft, kun je doen wat je wilt.”

        Als 120kw extra binnen de regels mogelijk is dan is het verplichten van restrictors op de luchtinlaat en een gewichtsminimum natuurlijk een beetje vreemd. Kortom, het lijkt erop dat de regels wel veel ruimte laten op dit vlak waar ze nogal streng zijn op andere vlakken, that’s all.

        Login om te reageren
        • RenesisHP zegt

          11 april 2010 om 21:08

          @w0o0dy:

          Zodra het milieubewust is mogen regels best wel kromgetrokken worden. Denk aan Le Mans. ;)

          Login om te reageren
  5. Rick-dos zegt

    11 april 2010 om 13:00

    Het zal me niks verbazen als ze deze auto gebruiken om de aandrijving van de Porsche 918 spyder te optimaliseren…

    Login om te reageren
  6. Hupke zegt

    11 april 2010 om 13:43

    Zoiets dus

    http://www.amt.nl/web/Nieuws/Autotechniek/Tonen-Nieuws-Autotechniek/Vliegwielelektrohybride-voor-Formule-1.htm

    Login om te reageren
  7. Vincegail zegt

    11 april 2010 om 13:45

    De hybride Porsche werd ook door Manthey ingezet, en finishde slechts 2 seconden achter de Audi R8 die 2e was.

    Login om te reageren
  8. rotorhead zegt

    11 april 2010 om 13:50

    Deed Toyota ’t een paar jaar terug een stukje beter met hun Suprahh.

    Login om te reageren
  9. Vincenzo zegt

    11 april 2010 om 14:28

    wow….dus de F1 was vorig jaar ook hybride?

    Login om te reageren
  10. Autogek zegt

    11 april 2010 om 14:34

    Ik vraag me af wat het verschil in verbruik was tijdens de race tussen de gewone en de hybride Porsches. Maar Go Porsche Hybride! ;)

    Login om te reageren
  11. Seroo zegt

    11 april 2010 om 14:42

    @Rick-dos
    Dat is de voornamelijke reden voor het bestaan van race-competities. De ontwikkeling die ontstaat om de snelste te zijn.

    Login om te reageren
  12. 911GT2 zegt

    11 april 2010 om 16:42

    Ik wou dat ze het op le mans ook gingen gebruiken, daar zal het zeker met de lange rechte stukken behoorlijk scheln in rondetijd

    Login om te reageren
  13. Jokkebrok zegt

    11 april 2010 om 16:46

    Die 120 kW extra zou ook wel leuk zijn in een Prius…

    Login om te reageren
  14. BananaFlip zegt

    11 april 2010 om 17:47

    Natuurlijk werkt het fijn, maar het is niks voor in een Porsche.

    Login om te reageren
  15. rene zegt

    11 april 2010 om 18:19

    Laurens ,begrepen?

    Login om te reageren
  16. rene zegt

    11 april 2010 om 18:24

    BananaFlip ,ken jij wel iets over hybrides ?

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      11 april 2010 om 18:54

      @rene: Dat ligt er maar net aan wat. Wat is je punt?

      Login om te reageren
  17. rene zegt

    11 april 2010 om 20:29

    BananaFlip ,basic.

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      12 april 2010 om 18:32

      @rene: Ik ben bang dat je jezelf iets duidelijker moet maken.

      Login om te reageren
  18. porsche_fan zegt

    11 april 2010 om 22:29

    had niet anders verwacht!!

    Login om te reageren
  19. Dimglor zegt

    12 april 2010 om 10:44

    Leuke techniek…, mooie reclame voor Porsche ook ;)

    Login om te reageren
  20. Tony zegt

    12 april 2010 om 10:50

    Heel knap, maar nummer 1 en 2 waren beter!

    Login om te reageren
    • Vroegwakker zegt

      12 april 2010 om 22:18

      @Tony:
      Klopt, nr 1 en 2 waren beter.
      Die coureurs moeten wel beter zijn geweest, want de hybride techniek geeft alleen maar voordeel.
      Langzamerhand komen steeds meer mensen daar achter.

      Login om te reageren
  21. Cantago zegt

    12 april 2010 om 12:26

    Kijk, en op deze manier mogen hybrides van mij wel!

    Login om te reageren
  22. Beetje Verward zegt

    12 april 2010 om 15:25

    En deze manier is niet anders dan de andere manier.
    Hybride aandrijving zorgt ervoor dat je meer power hebt bij een lager verbruik door de slimme samenwerking van electro- en benzine- (of desnoods diesel-)motor. Alles natuurlijk in zijn eigen klasse.
    Fijn overigens dat Cantago nu zijn toestemming geeft nu er het Porsche badge op staat in plaats dat van een of ander spleetogenmerk. Dank U Heer.

    Login om te reageren
  23. Dennis zegt

    12 april 2010 om 18:43

    Maak dit soort techniek, in zo’n verpakking, had het concept hybride destijds geintroduceerd moeten worden aan het grote publiek. Iedereen wil een racewagen, niemand (nou ok, héél specifiek publiek wat eigenlijk gewoon zou moeten gaan fietsen) wil een koekblik met 5pk.

    Destijds vond ik de MG-TF een zéér levensvatbaar voorbeeld.
    http://www.mira.co.uk/Case_Studies/CaseStudyMGTFHPD.htm

    De (nu) mainstream hybride is een intens lelijk, niet presterend stuk linkerbaanvervuiling, waar in NL enkel en alleen in wordt gereden omdat dit financieel beloond wordt. “Groen” kan in mijn ogen NOOIT de drijfveer zijn. Als je echt zo’n bomenknuffelaar bent, loop of fiets je. Punt.

    Ik denk dat geen enkele autoliefhebber ook maar enig bezwaar heeft tegen de voordelen van electro aandrijving. Als het daarnaast ook in brandstofverbruik scheelt, juist…, mooi meegenomen! Gevalletje bijzaak en hoofdzaak.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North