• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aangepaste Volkswagen ID.4 moet offroad-kracht bewijzen

Auteur: Loek, gepost 24 april 2021 om 11:31 – 6 Reacties

Volkswagen gaat met de ID.4 meedoen aan de Mexicaanse NORRA 1.000 (vroegâh Baja 1000). Kijken of de elektrische crossover zich kan bewijzen als keiharde offroader.

Volkswagen lijkt met de ID.4 een schot in de roos te hebben. Je ziet ze hier in Nederland al vrij vaak en ook wereldwijd lijkt men een fan van de auto. Het werd dan ook de World Car of the Year 2021.

Crossover

Stoer hoor, zo’n crossover/SUV-achtige. Toch is het wel zo’n SUV waar vooral de hoge instap een verkoopargument is. Jezelf uit onheil krijgen op het onverhard kan lastig worden. Volkswagen wil echter meedoen aan de NORRA 1000 (NORRA staat voor National Off Road Racing Association, voorheen Baja 1000) in het Mexicaanse zand van Baja California. Hiervoor gaat Volkswagen een ID.4 inzetten die wat beter voorbereid is op de NORRA 1000.

Volkswagen ID.4 NORRA 1000

Voor de NORRA 1000 heeft Volkswagen de ID.4 voorzien van een verhogingssetje. Het gaat om rally-achtige coilovers en verbeterde dwarsbalken voor en achter. Met deze verhoging is er ruimte voor dikkere velgen (18 inch OZ Racing Speedlines) met dikke Yokohama Geolander All Terrain banden. Ook werd de koeling aangepast met koelgaten in de achterruiten en een aangepast koelsysteem in de voorkant. Verder werd de onderkant vergezeld met een set beschermingsplaten. Dat moet ervoor zorgen dat deze Volkswagen ID.4 het ruige terrein van de Mexicaanse zandlandschappen gaat overleven.

Gestript

Zo’n Volkswagen ID.4 is een zwaar apparaat en voor de NORRA 1000 wil je dat zo veel mogelijk voorkomen. Vandaar dat alles wat met luxe te maken heeft eruit gesloopt is en twee racestoelen gemonteerd zijn. Ook zijn natuurlijk de nodige aanpassingen gedaan, zoals een rolkooi en een reservewiel. Een geinig detail is dat het besmettelijke witte interieur nog deels terugkomt in de stuurkolom. Ook het scherm komt uit de standaard ID.4.

Tanner Foust

De Volkswagen ID.4 is voor de NORRA 1000 aangepast door Rhys Millen Racing. Achter het stuur kruipen Emme Hall en bekende naam Tanner Foust. Zowel Foust als Volkswagen zelf zijn benieuwd naar de ID.4 in de zandrace: het gaat echt om de auto tot het uiterste krijgen. De NORRA 1000 vindt komende week plaats.

Ook interessant!

  • Video: Volkswagen ID Buzz voor het eerst rijdend gespot
    Video: Volkswagen ID Buzz voor het eerst rijdend gespot
  • Volkswagen start met testen autonome ID.BUZZ
  • Volkswagen heeft bekendgemaakt wanneer de ID.5 komt
  • Volkswagen ID-Life
    Volkswagen ID Life is betaalbare elektrische stadsauto

Nieuwste artikelen

  • Video: Auto ramt gebouw, rijdt weer weg
  • Maserati op de schopstoel? De geruchten worden hardnekkiger
  • Voor minder dan 13.000 euro koop je nu een Tesla Model 3
    Voor minder dan 13.000 euro koop je nu een Tesla Model 3
  • Zoveel miljoen euro heeft Robert Doornbos voor zijn huis in Amsterdam gekregen
FacebookTweetPinLinkedIn

baja, Elektrisch, ID4, offroad, tanner-foust, Volkswagen

Vorig bericht: « BMW plant krankzinnige M2 met 1.300 pk
Volgend bericht: Video – Peugeot 508 PSE vs BMW M2 is verrassend spannend »

Lees Interacties

Reacties

  1. frank2b zegt

    24 april 2021 om 11:39

    Nu nog even dat probleem met het verlengsnoer oplossen. Ik ga er namelijk van uit dat het aantal snellaadstations in de Mexicaanse woestijn niet mee gaat vallen …..

    Login om te reageren
    • monsieurleloure zegt

      24 april 2021 om 12:49

      @frank2b

      Zonnepaneeltje mee en een week wachten voordat ie opgeladen is .
      Een ICE is dan al 6 dagen daarvoor gefinished. (-:

      Login om te reageren
    • Robert zegt

      24 april 2021 om 13:04

      @frank2b: dat zullen ze wel fiksen… met een dieselaggregaat.

      Login om te reageren
      • John zegt

        24 april 2021 om 17:11

        In ieder geval mileu vriendelijk dan

        Login om te reageren
    • awesome zegt

      24 april 2021 om 13:11

      @frank2b: ‘sNachts even een dieselaggegraat er op en de volgende dag weer vol.
      Het duur immers 3 dagen.

      Login om te reageren
  2. Abdelaziz zegt

    25 april 2021 om 02:58

    Kun je die laden in de Sahara, zie ze al ruilen tegen paar kamellen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North