
De Volkswagen ID.5 komt nog dit jaar op de markt. Dat heeft de Duitse autofabrikant bekendgemaakt.
Het aantal ID-modellen volgen in rap tempo. Het begon met de ID.3 en ID.4. Nog dit jaar ziet ook de ID.5 het licht. Dit is geen wezenlijk anders model. Het is in feite een ID.4 met een aflopende daklijn. We hebben alvast een professionele illustratie voor je gemaakt die je boven dit artikel kunt bewonderen.
Wil je nu een nog beter idee krijgen wat voor vormen de Volkswagen ID.5 krijgt moet je onderstaande video even kijken. Op de videobeelden is een protoype van het model te zien. Volkswagen noemt het vol trots een SUV Coupé. Ja, deze bijzondere carrosserievorm is nog lang niet uitgestorven.
Volkswagen heeft ook officieel bekendgemaakt wanneer de ID.5 komt. Namelijk in de tweede helft van 2021. De productie van de elektrische auto is in de Volkswagen-fabriek in Zwickau. In deze fabriek worden al onder andere de ID.3 en ID.4 gemaakt.
De vormen van de Volkswagen ID.5 komen een beetje overeen met de Polestar 2. Het is afwachten of dit simpelweg een SUV Coupé variant van de ID.4 gaat zijn, of dat Volkswagen de ID.5 ook echt sportiever in de markt gaat zetten.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar dit is eigenlijk de eerste ID die ik wel mooi vind…
Komt door de C-stijl, de mal hadden ze nog liggen van de Corrado. Toch nog een stukje heritage bij de VWID’s.
Ze moeten een ev arteon shooting brake maken. Die coupe suv van tegenwoordig snap ik niet helemaal.
@thjvanvlerken: élke shooting break of stationwagon is welkom als EV. Probleem is, dat deze carrosserievorm te weinig ruimte biedt om er een fatsoenlijke hoeveelheid accu’s in kwijt te raken. Je krijgt dan te maken met óf een zwaar gereduceerde bagageruimte óf een beroerde actieradius, vanwege het kleine accupakket. In het beste (lees: minst slechte) geval wordt het een compromis tussen die twee kwaden.
Het enige alternatief is een ‘SUV-wagon’ als nieuwste niche. Alhoewel dat waarschijnlijk toch weer meer een fullsize SUV met een verlengde bodemgroep zal worden.
Hoezo dan, Tesla bewijst toch dat je in een sedan prima je batterijen kwijt kan.
Waarom zou dat bij een station anders zijn.
Komt nog. Een MG is onderweg en een e-passat in ’23.
@RRRobert: dat is niet het hele verhaal. Er zijn lage sedans, model 3. Stations worden alleen in noord europa verkocht, wordt niet in geinvesteerd helaas.
@RRRobert: the bodem van een station is gelijk aan die van een sedan lijkt me zo, het verschilt zit hem in dak toch?
Sws dat jaapio verantwoordelijk is voor die prachtige fotosjop
jaapiyo en ik hebben in de klas gezeten bij de fotosjop opleiding
@RubenPriest: credits to you, where credits are due, sir
Als je t mij vraagt word het er niet positiever op met al die nieuwe elektrische designtaal…
“We hebben alvast een professionele illustratie voor je gemaakt die je boven dit artikel kunt bewonderen.” Fijn dat jullie het nog even toelichten! :D
strakke wagen
Mooie nieren voorzijde
@elemento: idd! BMW leest u mee?
Kijk hem eens speels en lichtvoetig gaan over dat circuit, echt een sportief daklijntje hoor!
Ik snap een coupe suv niet. Wel
log, geen ruimte. Maar het zal wel verkopen.
‘Joost mag het weten’
Als ze nou gewoon eens de Bulli zouden gaan bouwen… Tot nu toe alleen maar niet om aan te gluren!
Leuke wagens! VW begint nu toch te laten zien dat ze wel iets kunnen lijkt het.
Nu nog werken aan de brandveiligheid and Bob’s your uncle!
Ik zie toch echt geen enkele gelijkenis met een Polestar 2. Dat is gewoon een strak gelijnde auto met een – tegenwoordig zeldzaam – eigen smoel. Die ID5 is een opgehoogde Scirocco en volstrekt uitwisselbaar met om het even welke sufkoepee dan ook.
Mwah, beetje smaakloos eerlijk gezegd. VW had altijd iets herkenbaars, nu lijkt het met de EV vloot echt 1 pot nat jammergenoeg.