In deze video duiken Wouter, Martijn en Michel in een interessante vraag: welke elektrische auto koop je als tweede auto voor maximaal €15.000?
Het gaat dus niet om een liefhebbersauto, maar om een praktische EV voor boodschappen, korte ritten en dagelijks gemak. Ze bespreken waarom een elektrische stadsauto ideaal is voor dit soort gebruik: geen koude starts, geen herrie, geen ouderwets 75 pk-handbakje dat staat te loeien voor één ritje naar de supermarkt. Gewoon instappen, stil wegrijden, klaar.




Koop nooit een tweede hands Tesla, deze autos zijn gewoon niet goed genoeg voor de meeste consumenten,
Dit had een lijstje moeten zijn.
Idd, we miss you, @willeme
De ID3 heb je ook al keuze zat rond de 15.000. Dan heb je een functionele goede auto. En dat er 1,5 ton opstaat maakt voor een stadsauto toch niet uit, daar zet je doorgaans maar langzaam km’s bij.
Mini EV, 500E, corsa E, 208E, allemaal onder de 15K
Mini EV range is wel echt minpunten.
Bij de andere 3 zijn er best wat issues.
Heb ze allemaal overwogen, uiteindelijk toch voor BMW I3 120ah gegaan.
Iets meer dan 15k, maar wel inclusief 2 jaar BMW approved en wat leuke opties.
Zelf sinds kort een Mini cooper uit 2022 met een range van 150/200 km.
Ja het is weinig maar het is echt meer dan genoeg als tweede auto. Het is zelden dat een enkele reis meer dan 60 km is. Belangrijkste reden om voor deze auto te kiezen is het relatief lage gewicht. Dus zo met de wegenbelasting wordt ik niet keihard gestraft.
Voor lange afstanden hebben we nog een benzine auto. Maar op dit moment rijdt de mini verreweg de meeste kilometers.
rij MG ZS EV 2019. van mossel wilde m niet terugkopen… krijg nu iets van 8.000(nog ongezien bod..) op een nw tesla…
2e hands te koop bij van mossel voor € 13k geloof ik
dus
Rij zelf al bijna 2 jaar een Nissan leaf die ondanks de beperkingen goed bevalt. En gezien de criteria lijkt me dat de beste keuze. Sterker nog voor 13-14k koop je de 62kwh variant met een realistische range van 350 km. Dat hij langzaam snellaad of warm word bij meerdere snellaad sessie is minder belangrijk voor een stad auto. Daar voor terug krijgt je een erg luxe uitgevoerde auto met voldoende ruimte en comfort. De meeste leafs hebben opties zoals 360 graden camera en verwarmde voor en achter zetels alsmede het stuurwiel en incl warmtepomp dat zijn tegenwoordig zelfs op moderne evs geen zekerheidjes. En als 40kwh genoeg is vind al luxe tekna uitvoering onder de 10k