• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aankoopadvies: stekkerstation voor 20.000 euro

Auteur: RubenPriest, gepost 21 augustus 2020 om 18:00 – 26 Reacties

Elektrisch rijden, maar ook nog benzine of diesel kunnen tanken. Wat laat het tweedehands aanbod zien?

Het aanbod van plug-in hybride auto’s op Marktplaats is de afgelopen jaren flink toegenomen. Met dank aan de bijtellingsknallers van vijf en zes jaar geleden. Wat zijn interessante stations met een stekker als je zoekt met een budget van 20.000 euro?

Ook interessant!

  • Aankoopadvies: Sprintkanon voor 25.000 euro
    Aankoopadvies: Sprintkanon voor 25.000 euro
  • Aankoopadvies: Vierdeurs V8 voor 25.000 euro
    Aankoopadvies: Vierdeurs V8 voor 25.000 euro
  • Aankoopadvies: Hot Hatch voor 10.000 euro
    Aankoopadvies: Hot Hatch voor 10.000 euro
  • Aankoopadvies: Sensationele Supercar voor 120.000 euro
    Aankoopadvies: Sensationele Supercar voor 120.000 euro

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Aankoopadvies, advies, autoblog, occasion, Video

Vorig bericht: « Dít is de Rolls-Royce Dawn Silver Bullet
Volgend bericht: Tesla’s zien straks het verschil tussen je rugzak en een baby »

Lees Interacties

Reacties

  1. flutterby zegt

    21 augustus 2020 om 18:41

    Aint nobody got time for that..

    Login om te reageren
  2. nissanfairladyz zegt

    21 augustus 2020 om 18:58

    Heb zelf voor 14.750 euro een Opel Ampera gekocht, 70k op teller. Hij kan 60 kilometer ver op de batterij, 16kWh waarvan 10.6kWh wordt gebruikt. Rest is marge.(in combinatie met vloeistof koeling is dit de beste plugin-hybrid) er is nog een betere maar die wordt niet in EU verkocht. Verder kan hij met 100km/u 18.5km per liter ver komen met een 30 liter tankje. Tsja tis geen race monster, trekt wel 90% van het overige wegverkeer eruit… dus dat is wel prima. Komt goed met het verkeer mee, ondergewaardeerde auto. Infotainment systeem is wel verouderd.(wel DAB+, en goede audio installatie)

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      21 augustus 2020 om 19:37

      @nissanfairladyz: Mijn Passat met 30-45 km elektrische bereik en 1 op 16 op benzine is dan toch een stuk praktischer ;) Al red ik mijn woon-werkverkeer (45km) niet met de airco aan..

      Login om te reageren
      • nissanfairladyz zegt

        22 augustus 2020 om 07:49

        Passat is inderdaad veel praktischer. Maar durf die elektrische aandrijflijn niet aan. Al denk ik dat de koets van VW wel beter is. De aandrijflijn van de Opel Ampera is overengineered. En kan verschrikkelijk veel kilometer doen.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          22 augustus 2020 om 10:21

          @nissanfairladyz: inmiddels bijna 2 ton in 4 jaar en gister nog 46 km uit de accu. Had ik zelf ook niet verwacht.

          Login om te reageren
    • zeilboot zegt

      21 augustus 2020 om 21:15

      Bij klokje rond kwam de ampera ook voorbij. Goede auto. Maar wel gevoelig voor roest aan de onderkant. Ik heb deze niet zo hoog omdat het me teveel doet denken aan de Chevrolet Volt en Chevrolet is voor mij gelijk aan slechte kwaliteit.

      Login om te reageren
      • nissanfairladyz zegt

        22 augustus 2020 om 07:38

        Ok. Nu net gelijk even gekeken. Nog niet onder de auto geweest. Maar die van mij heeft dat helemaal niet??? Misschien omdat hij minder km gelopen heeft?
        Najha volgens het onderhoudsboekje zijn er geen rare dingen geweest. Maar ik ben 1 persoon. Ik merk wel dat hoe alles in elkaar zit bij de japanners veel beter is idd. De kwaliteit van de aandrijflijn is wel heel goed. De algehele auto is inderdaad minder… maar dat hoeft in de kosten niet zoveel uit te maken als je er fatsoenlijk mee om gaat.

        Login om te reageren
    • rogerzz zegt

      21 augustus 2020 om 23:16

      Lol een Ampera met 360nm zal vast een stoplichtsprintje winnen maar een 2.0 dieseltje heeft meer nm. Je had ook een i3 kunnen kopen, die kosten ook echt geen reet meer en zijn minstens net zo lelijk.

      Ik heb die mercedes toevallig wel eens als 2e auto overwogen, maar dat interieur vind ik niks. Dat display in het midden met 300×400 pixels lijkt echt heel oud. Dan zou ik toch voor de Passat gaan (ook al vind Wouter die saai). Beetje chippen en ±300pk is toch een prima ‘sleeper’ lijkt mij.

      Login om te reageren
      • nissanfairladyz zegt

        22 augustus 2020 om 07:45

        Ja alleen stoplicht sprintjes. Inhalen gaat ook goed. Maar verder niet snel. Had eerder een V6, maar prioriteiten… :/
        I3 ook naar gekeken. Was buiten
        budget, en met range extender was de gehele aandrijflijn wat minder. Dan moet je een volelektrische nemen. Maar daar durf ik alleen aan wanneer een EV 400km kan, en kan snelladen. Dat budget is er ook niet. Wil ook graag een nieuwe badkamer en toilet… keertje betere baan zoeken. Verdien niet zoveel maar 3k euro pm.

        Login om te reageren
  3. Ot92 zegt

    21 augustus 2020 om 19:00

    Als je de Passat GTE neemt, even langs JD en je hebt daarna 300pk en ruim 500nm tot beschikking. :)

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      21 augustus 2020 om 19:41

      @Ot92: die arme voorbanden..

      Login om te reageren
      • Ot92 zegt

        21 augustus 2020 om 19:54

        @flutterby Ach… zolang je niet vanaf stilstand volgas gaat heb je er vrij weinig last van.
        Met mijn 2.0TDI heb ik ook bijna 460nm op de voorwielen, zolang ik onder de 50 geen vol gas ga gaat het nog goed en kan het vermogen kwijt op het asfalt. :)

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          21 augustus 2020 om 20:03

          @Ot92: standaard heeft die er bij mij al moeite mee. Vergeet niet dat het een zware jongen is en van dat gewicht meer op de achteras leunt. Met alleen de +/- 100 pk elektromotor kan die het al niet kwijt.

          Login om te reageren
          • Ot92 zegt

            21 augustus 2020 om 22:01

            @flutterby ja dat begrijp ik, daarom moet je ook enkel volgas gaan vanaf zo’n 60kmh , dan gaat het prima.
            Laatst heb ik een nutteloze 0-100 meting gedaan met Dragy, mijn 0-40 en 40-100 waren haast even snel… ?

            Login om te reageren
    • m550d zegt

      21 augustus 2020 om 20:48

      @Ot92: en Passat GTE onder de EUR 20K consumentenprijs? Denk het niet.

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        21 augustus 2020 om 21:02

        @m550d: nieuw red je niet eens een Clio plugin onder de 20k, gebruikt is er echter genoeg aanbod.

        Login om te reageren
      • Ot92 zegt

        21 augustus 2020 om 22:01

        @m550d 2de hands he…

        Login om te reageren
  4. giertjuh zegt

    21 augustus 2020 om 22:00

    Mijn keuze zal een C300e/C350e zijn

    Login om te reageren
  5. sappy zegt

    21 augustus 2020 om 22:43

    C350e had standaard geen adaptieve cuise control zoals martijn opperde. Wel een iets meer regeneratieve rem. Maar alleen in eco stand.

    Login om te reageren
  6. auto62 zegt

    22 augustus 2020 om 00:34

    Hebben zelf Passat variant. In winter met airco en stoelverwarming halen we 28 km naar kantoor elektrisch. Daar opladen en weer naar huis. Heeft bijna 180000 op teller. 2de setje voorbanden. In de winter natuurlijk op winterbanden. Nu 2de set. In december 5 jaar. Wij vinden het een heerlijke auto. Als je rustig rijdt is het verbruik op benzine 1 op 15 zeker te houden. Met vier volwassenen zou ik voor dr Passat gaan

    Login om te reageren
  7. kruij zegt

    22 augustus 2020 om 08:55

    Ze noemen adverteren ex btw. Schande dat marktplaats/autoscout Cs dat tolereren.dat is namelijk verboden voor advertenties die ook voor particulieren zijn en mag ook niet volgens hun eigen gebruiksvoorwaarden. Zegt heel veel over de oprechtheid van de bedrijven die dat aanbieden. Zal je in Duitsland niet gebeuren.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      22 augustus 2020 om 10:20

      @kruij: schandalig dat ze nog geen functie hebben ontwikkeld om te kunnen switchen tussen prijzen met of zonder BTW. Als zakelijke gebruiker is de prijs excl BTW namelijk wel interessant, zeker omdat de marge auto’s dan automatisch duurder worden.

      Ergste is nog de combinatie van excl btw én subsidie voor BEVs voor particulieren. Niemand kan beide krijgen..

      Login om te reageren
      • kruij zegt

        22 augustus 2020 om 11:28

        Bij autoscout kun je filteren op BTW aftrekbaar. Dus met een rekenmachine is dat opgelost. Verder staat in de wet op de omzetbelasting dat als je adverteert voor particulieren en die dit kunnen zien (marktplaats, autoscout) je verplicht ben te adverteren inclusief alle kosten voor particulieren. Dus het is gewoon verboden.

        Login om te reageren
  8. bostonsdaf46 zegt

    22 augustus 2020 om 11:57

    @willeme wanneer komt mijn auto weer? Of is dat nu niet vanwege corona.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      22 augustus 2020 om 12:09

      @bostonsdaf46: Precies dat laatste. Vanwege coronaregels van 1,5 meter konden we alleen in Hummers of verlengde limo’s rijden ;-). Als het achter de rug is, gaan we zeker door met de mijn auto video’s

      Login om te reageren
  9. cossiekiller zegt

    22 augustus 2020 om 13:10

    Er is er maar 1 mooie en dat is de Corolla station hybrid

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North