Ruim 2,5 jaar geleden maakten we kennis met dit luxe kanon van Mercedes-AMG voor een rijtest, de destijds gloednieuwe S63 Coupé 4MATIC+.
Lees Interacties
Reacties
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Auteur: RubenPriest, gepost om – 12 Reacties
Ruim 2,5 jaar geleden maakten we kennis met dit luxe kanon van Mercedes-AMG voor een rijtest, de destijds gloednieuwe S63 Coupé 4MATIC+.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Neuke auto !
Ondertussen is t, hoe kan t ook anders, een mat en fout apparaat geworden: https://www.autojunk.nl/2019/01/mercedes-benz-s63-amg-met-een-apart-kleurtje
@toyotafortuner: En nog steeds zou ik m graag willen hebben. Die wrap is er zo af en een setje lichtmetaal is ook zo gewisseld.
@pordon: t is je goed recht om t te vinden. En t foute eraan is inderdaad zo te fixen. T gaat mij er vooral om, dat zo’n S (coupe) AMG helaas snel fout wordt
Prachtbak, maar de 65 is leuker.
@E34M5Touring: weet ik niet. Zal zo 300kg zwaarder zijn. Vermogen is meer dan genoeg. Het hebben van een V12 is natuurlijk wel dik
Mwoah, V12 heeft geen 4matic en de V8 is ook niet licht. We hebben een 65AMG Cabrio van dit type thuis en dat koppel enz is echt verslavend. Ja de 4matic is sneller 0-100. Maar daarboven durf ik em wel aan. Blijft sleuren dat ding.
Heb even gekeken, de V12 is 2155kg, de V8 is 2085kg, beide de cabrio genomen.
Schitterende auto inderdaad. De S65 AMG uiteraard ook, maar qua aandrijflijn is de S63 AMG toch wat meer high tech: niet allleen de 4Matic+ (weer flink beter dan vorige 4Matic), is deze V8 (M177) is een stuk feller en meer responsive (vanwege hot-V turbo nauwelijks turbo lag meer) dan de V12 en ook dan de vorige 5,5L V8 (M157), en de MCT-9 bak is werkelijk briljant (multi-clutch automaat zonder koppelomvormer). In Comfort is het een luxe limo, waar je relaxed mee kan cruisen en welke je nauwelijks hoort, in Sport+ of Race is het een monster, met bijbehorend geluid van uitlaat, terugschakelen, etc . Verschil met de pre-facelift S63 is veel groter dan je op eerste gezicht zou denken.
De V12 in de S65 is uiteraard super soepel, maar heeft meer 1 karakter. Heb in zowel S65 als S63 gereden en daarom toch (weer) voor de S63 (cabriolet) gekozen omdat ik zowel Dr Jekyll als Mr Hyde wil kunnen zijn :)
Het is zoals een rolls Royce, een Mercedes G klasse of een audi rs3. Gaaf maar om een of andere reden fout.
@nord: dus? Zolang je er van kan genieten boeit het helemaal niks wat al die kwijlende mensen buiten er van vinden.
Doet alsof ie de garage vol heeft staan