• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Mercedes S65 AMG, snelle limousine met 630 pk

Auteur: robbie, gepost 8 november 2013 om 09:43 – 66 Reacties

Afbeelding Officieel: Mercedes S65 AMG, snelle limousine met 630 pkAfbeelding Officieel: Mercedes S65 AMG, snelle limousine met 630 pkAfbeelding Officieel: Mercedes S65 AMG, snelle limousine met 630 pkAfbeelding Officieel: Mercedes S65 AMG, snelle limousine met 630 pkAfbeelding Officieel: Mercedes S65 AMG, snelle limousine met 630 pkAfbeelding Officieel: Mercedes S65 AMG, snelle limousine met 630 pkAfbeelding Officieel: Mercedes S65 AMG, snelle limousine met 630 pkAfbeelding Officieel: Mercedes S65 AMG, snelle limousine met 630 pk

Mercedes S65 AMG W222
Dat deze auto er zou komen wisten we natuurlijk al. Sterker nog, de nieuwe S65 AMG was zelfs al een keer gespot op Nederlandse bodem. Nu hebben we alle details en een heleboel foto’s.

Onder de motorkap van de S65 AMG vinden we dezelfde motor die sinds 2010 als bij zijn voorganger werd gebruikt. Het is wederom een 6.0-liter V12 met twee turbo’s die een vermogen levert van 630 pk/1.000 Nm.

Omdat de nieuwe S-Klasse een stukje lichter is dan zijn voorganger gaat het sprintje van 0 naar 100 km/u nu in 4,3 seconden in plaats van 4,4 seconden. Mercedes is verder trots op het feit dat het gemiddelde benzineverbruik gedaald is van 14,3 liter per 100 kilometer naar 11,9 liter per 100 kilometer. Like anybody cares.

Door dit lagere verbruik en een co2-uitstoot van ‘slechts’ 279 g/km zal de prijs in Nederland waarschijnlijk wel fors dalen. Wat de prijs precies gaat worden is nog niet bekend, maar in Duitsland betaal je €232.050, inclusief BTW.

Je zou wellicht denken dat Mercedes bij een auto als de S65 AMG niet let op het gewicht, maar dat is dus niet waar. Het Duitse merk is trots dat de lithium-ion accu 20 kilo lichter is dan een traditionele accu. Andere grappige features zijn de koolstofvezel motorcover met AMG-embleem en keramische remschijven, maar die zijn optioneel. Goed om te weten is dat de S65 AMG, net als zijn voorganger, alleen leverbaar is met lange wielbasis.

De S65 AMG zal gelijktijdig debuteren op de Los Angeles International Auto Show en de Tokyo Motor Show, de marktlancering vindt in maart 2014 plaats.

Ook interessant!

  • Genadeloze afschrijving voor enige Solar Beam S65 AMG van NL
    Genadeloze afschrijving voor enige Solar Beam S65 AMG van NL
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, la-2013, Mercedes, s-klasse, s65, tokyo-2013, w222

Vorig bericht: « Q-Park voert kentekenherkenning in bij parkeergarages
Volgend bericht: Vijfmaal Audi R8 V10 op Spa-Francorchamps, in de regen »

Lees Interacties

Reacties

  1. berlinetta zegt

    8 november 2013 om 09:47

    Wat een bazenauto!! Alleen easy on the kippengaas Mercedes. Het kan nog net.

    Login om te reageren
  2. jweelden zegt

    8 november 2013 om 09:49

    Vind het stuur maar lelijk….
    De rest is echt gaaf!

    Login om te reageren
    • sJoost zegt

      8 november 2013 om 10:07

      @jweelden: Haha, inderdaad, dat stuur is me een beetje te veel Kia Picanto!

      Login om te reageren
      • jweelden zegt

        8 november 2013 om 10:08

        @sJoost: amen to that!

        Login om te reageren
    • tjopstick zegt

      8 november 2013 om 14:00

      @jweelden: Het is toch net een clown met die klokken op de achtergrond

      Login om te reageren
      • jweelden zegt

        8 november 2013 om 14:04

        @tjopstick: ja ook. T is geen porum zouden we zeggen ;)

        Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    8 november 2013 om 09:50

    Ik vind de vorige mooier. Maar wel gaaf dat Merc hem er gewoon weer tussen zet. Jammer dat ie er enkel in LWB is. De korte past prima bij het type auto. Staat denk ik ook beter. Maar dat is persoonlijk. Nu is het wachten op de S coupe. Als die net zo dik wordt als de CL65AMG weet ik wel waar ik ga shoppen.

    Login om te reageren
    • jweelden zegt

      8 november 2013 om 09:52

      @E34M5Touring: vind dat lwb niet uit verhouding hoor jij wel?

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        8 november 2013 om 09:57

        @jweelden: Op foto’s niet. Maar in het echt valt het me meer op. Vind dat lange portier achter gewoon niet zo mooi. Het blijft toch een tussenstukje ofzo. Kan de vinger er niet precies op leggen maar vind het minder mooi. Overigens bij alle LWB varianten. Niet alleen bij Merc. Bij de 7 valt het ook op vind ik. T’is niet lelijk maar als ik de keuze zou hebben…

        Login om te reageren
        • jweelden zegt

          8 november 2013 om 10:04

          @E34M5Touring: ik stoor me er niet aan en het is me nog nooit opgevallen (: als maar veel mensen de ze kopen!

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            8 november 2013 om 10:06

            @jweelden: Is ook heel persoonlijk. Ik vind zo’n gerekte deur altijd een beetje raar staan. Zijn we dr uit. Neem jij de S-klasse, wacht ik de Coupe :)

            Login om te reageren
            • jweelden zegt

              8 november 2013 om 10:09

              @E34M5Touring: ja ik ben op deze leeftijd al blij met elke auto dus sla deze zeker niet af ;)

              Login om te reageren
    • robbie zegt

      8 november 2013 om 09:58

      @E34M5Touring: volgens mij is de S65 AMG er altijd alleen maar met verlengde wielbasis geweest.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        8 november 2013 om 10:00

        @robbie: Dat geloof ik ook. Maar ik bedoelde dat de auto zich ook prima zou lenen voor een SWB variant.

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          8 november 2013 om 10:00

          @E34M5Touring: I know ;)

          Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          8 november 2013 om 10:08

          @E34M5Touring: De enige auto waarbij ik de lange variant beter vind staan, is de Phantom. De normale versie ziet er daar juist te gedrongen uit vind ik. Voor de rest ben ik het met je eens.

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          8 november 2013 om 10:47

          @E34M5Touring: waarom zou de wagen zich beter lenen als een korte variant? Het wordt er heus geen sportieve wagen van, dat wil de doelgroep ook helemaal niet. De doelgroep wil gewoon het non plus ultra, dat heb je dus niet als naast de SWB ook nog een LWB is.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            8 november 2013 om 11:00

            @mashell: Ik zeg niet beter. Ik vind het persoonlijk mooier. En ik betwijfel of deze auto’s vaak met chauffeur komen. Dus die extra beenruimte is leuk, maar ik zou het niet hoeven. En ik vind een korte beter in balans, vooral dankzij die normale deur. Koop wel een used CL65AMG. Probleem opgelost.

            Login om te reageren
            • agera zegt

              8 november 2013 om 11:48

              @E34M5Touring: Je vewoord precies mijn gedachte, daar zat ik ook aan te denken inderdaad. Misschien in de minderheid, maar grotendeels van de kopers kopen deze auto toch niet met chauffeur om vervoerd te worden?

              Login om te reageren
            • mashell zegt

              8 november 2013 om 12:29

              @E34M5Touring: deze koop je omdat het de duurste S-klasse is en alleen maar daarom (want het is niet de mooiste, snelste, comfortabelste, soevereinste verstandigste S-klasse), de USP voor deze auto is de gewoon z’n prijs). En dat gaat gewoon niet samen met de korte variant, want kan iemand anders met de lange variant een nog duurdere kopen en dan ben jij gepiepeld. En mensen die geld uitgeven om het geld uitgeven die worden niet graag gepiepeld.

              Login om te reageren
    • agera zegt

      8 november 2013 om 10:49

      @E34M5Touring: De S65 is het neusje van de zalm, misschien is de lengte voor de exclusiviteit, dat je iets onderscheidend hebt tov de andere S-klasses (muv de S600 meen ik)
      Verder begrijp ik je punt niemand koopt deze auto om comfortabel achterin te vertoeven.

      Login om te reageren
      • Joost1990_2 zegt

        8 november 2013 om 11:18

        @agera: de S65 is er juist voor om op hoog tempo comfortabel vervoerd te worden, vanwege de V12. Deze en de S63 worden nog steeds naast elkaar verkocht vanwege dat verschil. Qua snelheid maakt het weinig uit, maar wel qua handling, de S63 is relatief ‘agieler’, meer de rijdersauto. Wat betreft de lange versie: ik vind bij de S-Klasse juist de lange versie beter in proportie. De kleine deur vind ik net te klein.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          8 november 2013 om 12:30

          @Joost1990_2: nee daar is de S600 voor. Deze is er gewoon om de duurste te zijn, het non plus ultra.

          Login om te reageren
      • solz zegt

        8 november 2013 om 14:58

        @agera: als je zijn punt niet begrijpt, bekijk dan eens het filmpje waar chris rock het verschil uitlegt tussen ‘money’ en ‘wealth’, zeer verhelderend :)

        Login om te reageren
  4. roberto zegt

    8 november 2013 om 09:50

    Gisteren nog in een nieuwe S-klasse gezeten, wat een auto zeg! Ik vind hem mooier en beter dan zijn concurrenten van Audi & BMW. En nu met die S65.. Pff, maakt het gamma helemaal compleet! Schitterend!

    Login om te reageren
  5. fejjie zegt

    8 november 2013 om 09:51

    De auto die je wist dat zou komen is eindelijk hier.

    Login om te reageren
    • matje140 zegt

      8 november 2013 om 10:45

      @fejjie: #koningslied

      Login om te reageren
      • escort77 zegt

        8 november 2013 om 10:59

        @matje140: #je meent het niet

        Login om te reageren
        • matje140 zegt

          8 november 2013 om 11:08

          @escort77: jawel, eigenlijk wel…

          Login om te reageren
  6. bsxc2 zegt

    8 november 2013 om 10:02

    De vorige was mooier, deze is braver.

    Login om te reageren
  7. Kvgorp zegt

    8 november 2013 om 10:36

    Ik hoop dat een ander stuur een optie is.

    Trouwens die reclame met die kippen is wel echt goud.

    Login om te reageren
    • daandaan zegt

      8 november 2013 om 11:44

      @Kvgorp: Vandaar ook het kippengaas in de bumper;)

      Login om te reageren
      • Kvgorp zegt

        8 november 2013 om 12:47

        @daandaan: ja juist dat is voor dat systeem.

        Login om te reageren
  8. agera zegt

    8 november 2013 om 10:41

    Stel je hebt het geld welke zou je kiezen keuze zat, echt een moeilijke keuze lijkt me dat? Wordt het een BMW,Audi, Jaguar, Lexus, Maserati, Porsche, Bentley of toch een Mercedes.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      8 november 2013 om 11:36

      @agera: Een Ghost zou ik kiezen.

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      8 november 2013 om 12:29

      @agera: de benz! Zonder twijfel.

      Login om te reageren
    • kapiteinaudi zegt

      8 november 2013 om 14:40

      @agera: Bentley Flying Spur > Maserati 4-Porte > Audi A8L W12 > Mercedes S65 AMG > Jaguar XJL Supersport > Porsche Panamera Turbo S > BMW 760 Li > Lexus

      Dit is mijn volgorde. Vooral kiezen tussen de Maserati, Audi en Mercedes vond ik moeilijk.

      Login om te reageren
  9. mashell zegt

    8 november 2013 om 10:49

    En dan zonder type plaatje bestellen…

    Login om te reageren
  10. 4x4wheels zegt

    8 november 2013 om 10:55

    Alleen een beetje jammer dat het niet de snelste S-klasse is van het moment (S63 4-matic)

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      8 november 2013 om 11:07

      @4x4wheels: In de 0-100 sprint wel idd. 100-250 laat ie er geen spaander van heel ben ik bang. Al zullen de verschillen een stuk minder zijn dan bij de vorige generatie 63/65AMG.

      Login om te reageren
      • 4x4wheels zegt

        8 november 2013 om 11:35

        @E34M5Touring: De S63 is vanwege zijn nieuwe turbo blok natuurlijk ook flink meer “torquey” dan de atmosferische 6.2, zal daardoor weinig verschillen. ’65’ en ‘V12’ heeft natuurlijk wel wat meer schwung, zelf zou ik ooit nog wel eens voor een nette CL65 van de huidige generatie willen gaan (mits vrouwlief zich niet met de financiën bemoeid)

        Login om te reageren
        • amg65 zegt

          8 november 2013 om 11:45

          @4x4wheels: Inderdaad, de 65 koop je alleen maar voor het geluid en de status..

          Login om te reageren
          • 4x4wheels zegt

            8 november 2013 om 17:35

            @amg65: T.o.v. de ’63 koop je de ’65 modellen toch voornamelijk vanwege de meer relaxte motorkarakteristiek en wellicht status/geluid. Als pakketje zijn het natuurlijk wagens die veel meer bieden, maar met een S63/CL63 op de oprit is er ook al weinig meer te verlangen.

            Login om te reageren
            • amg65 zegt

              8 november 2013 om 20:37

              @4x4wheels: Ja, maar ik weet niet of je beide hebt gereden? De 63 rijden al erg fijn.

              Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          8 november 2013 om 12:16

          @4x4wheels: CL65AMG idd. Beste oplossing. Zeker de laatste generatie. Echt een fraai ding vind ik.

          Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        8 november 2013 om 15:32

        @E34M5Touring:

        Kennis heeft een S65 AMG, heb er eens een keertje in mogen sturen. Serieus, ben nog nooit zo zuinig op een auto geweest.

        Login om te reageren
  11. jaguarjunk zegt

    8 november 2013 om 11:13

    Allejezus wat een bak! 1 opmerking alleen: ik vind het stuur nou niet bepaald sportief..

    Login om te reageren
  12. JvH zegt

    8 november 2013 om 11:18

    I just fell in love

    Login om te reageren
  13. dennisishier zegt

    8 november 2013 om 11:38

    Hoeveel weegt deze auto dan?

    Login om te reageren
  14. ater zegt

    8 november 2013 om 11:47

    op de foto met het dashboord lijkt het wel net een clown die stuur met de tellers als ogen.

    Login om te reageren
  15. amglover zegt

    8 november 2013 om 11:52

    Ik hoop dat jullie van deze prachtige auto een review maken

    Login om te reageren
  16. Joel_D zegt

    8 november 2013 om 11:57

    In Duitsland 80.000 Euro duurder dan de S63. Die gaan we dus in Europa niet vaak terugzien.

    Login om te reageren
    • amg65 zegt

      8 november 2013 om 13:16

      @Joel_D: Dit verschil was voorheen nog groter, met name in Nederland. Toch zie je ze, mensen maakt het niet meer uit in die prijsklasse..

      Login om te reageren
      • E550 zegt

        8 november 2013 om 20:30

        @amg65: Toch zie je ze in Nederland bijna nooit. Hoe veel zijn er van de vorige generatie 65 facelift verkocht? 10?

        Login om te reageren
        • amg65 zegt

          8 november 2013 om 20:36

          @e550: Geen idee, ik zie in ieder geval niet vaker een S63 dan een S65

          Login om te reageren
          • E550 zegt

            9 november 2013 om 00:34

            @amg65: Ik ze beide vrijwel niet in Nederland.

            Login om te reageren
  17. viezefreddyw zegt

    8 november 2013 om 12:27

    In deze samenstelling is dit toch wel de ultieme S-klasse. Wat een schitterende auto!

    Login om te reageren
  18. jeanclaude zegt

    8 november 2013 om 13:18

    Dus de S63 Amg is sneller dan de S65 Amg? hahah

    Login om te reageren
  19. SimonMc zegt

    8 november 2013 om 15:15

    “Het Duitse merk is trots dat de lithium-ion accu 20 kilo lichter is dan een traditionele accu.”

    20 kg LICHTER? Hoeveel weegt die originele accu dan? Zoveel als een zak cement?

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      8 november 2013 om 15:28

      @SimonMc:
      Yep, u wist dat een reguliere auto accu voor een groot deel uit lood bestaat?
      Lood staat nu eenmaal niet bekend als “lichtmetaal”.

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      8 november 2013 om 16:53

      Veel he? :)

      Deze lithium-ion accu (capaciteit: 78 Ah) vervangt zowel de startaccu als de bufferaccu, wat de gewichtsbesparing van ruim 20 kg oplevert.

      Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      8 november 2013 om 22:19

      @SimonMc: Dat ligt eraan. Een zak Beamix cement is meestal rond de 25 KG, dus dan zou de huidige accu slechts 5 KG wegen.. Ik zou dan ook trots zijn..

      Login om te reageren
  20. ds3thp zegt

    8 november 2013 om 17:39

    Wat een ding man! Dit zou ik nog wel eens mee willen maken hoe dat nou rijdt! Kan me er echt geen voorstelling bij maken namelijk!

    Login om te reageren
  21. tarquesh zegt

    9 november 2013 om 23:02

    Donderdag avond reed ik een Audi A8 – lang ,voorbij en ik moet eerlijk zeggen dat ik denk dat Das Hous er angstzweet van krijgt en hoopt dat de S 65AMG ze op afstand kan houden.
    De A8 lang zag er ingetogen uit met een air van dat er een hele belangrijke meneer of mevrouw in vervoerd werd, dus zou ik als captain of industrie mijn secretaresse de opdracht geven om een A8 lang te regelen. De merc vind ik het imago van de te vervoeren bobo verzwakken.

    Login om te reageren
  22. rotjeknor zegt

    11 november 2013 om 00:48

    Wat hoor ik daar? S65 AMG Black Series? Dat wordt koppel waarmee je de aarde een paar omwentelingen verder kunt draaien, om nog maar niet te spreken over die miljoenen briesende, roffelende, brullende, gierende, daverendeja zo kan ‘ie wel weer.

    Maar toch……..

    Login om te reageren
  23. exclusieviteitsfreak zegt

    20 november 2013 om 16:51

    Ik ben eens benieuwd of hij ook als een Paleis aanvoeld als je er in zit, ik heb dat alleen bij de Maybach 62 zo aangevoeld en ervaren tot nu toe, en ga hem alvast zo snel mogelijk bestellen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North