• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Abarth 595 “turismo”, “competizione” en meer!

Auteur: sir_smokalot, gepost 21 november 2011 om 13:56 – 21 Reacties

Abarth 595 Competizione


Het is aan het einde van het jaar aardig druk met autoshows over de wereld. De klapper gaat natuurlijk Tokyo worden, maar ongeveer gelijktijdig is er hier in Europa ook nog een show die de moeite waard is, die van Bologna. Het Fiat-concern speelt hier een thuiswedstrijd, en zal dus met wat nieuws moeten komen. We trappen af met Abarth.

We beginnen met de 595, verkrijgbaar als Turismo en Competizione. De laatste is een extra sportieve 500 met een 1.4 Tjet die er 160 pk en 230 Nm (in Sport mode) uit perst. Qua exterieur en interieur moet hij meer tot de verbeelding van de hardcore-sportieveling spreken. Dit is overigens niet de eerste Competizione op basis van de 500. Eerder was er al de 695 Competizione. De Turismo heeft dezelfde basis, maar stopt er nog een vleugje elegantie in met zijn two-tone kleurstelling en iets minder extreme voorkomen.
Abarth 595 Competizione
Abarth 595 Turismo

Wil je alleen de racebaan op, dan is de 695 “Assetto Corse” geknipt voor je. 205 pk stoempt hij uit zijn 1368 cc grote blokje. 17″ lichtgewicht wielen en geperforeerde remschijven onderschrijven het racekarakter van deze opgefokte 500 nog eens extra.

Abarth 695 Assetto Corse

En dan is er tot slot nog een speciale uitvoering van de Punto, speciaal voor de liefhebbers van zwart, de Abarth Punto Scorpione. In samenwerking met snowboardmaker Nitro worden er 99 Punto’s gemaakt, die allemaal voorzien zijn van een two-tone Nero Scorpione livery, met een matzwart verfje voor motorkap en dak. Onder de kap ligt een 180 pk sterke 1.4 Tjet.

Abarth_Punto_Scorpione




Ook interessant!

  • Abarth 695 Esseesse is het zoveelste gelimiteerde bommetje
  • Abarth F595 heeft een Formule 4 motor
  • Koop de Abarth 500 met Novitec spul van een Autobloglezer
  • Abarth 595 Spa-Francorchamps
    Abarth 595 Spa-Francorchamps is Belgisch feestje voor Belgen

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

500, 595, 695, abarth, bologna-2011, Fiat, tuning

Vorig bericht: « Deze V12 past in je handpalm [video]
Volgend bericht: De Italiaanse primeurs van Lancia, Alfa en Fiat »

Lees Interacties

Reacties

  1. raphael zegt

    21 november 2011 om 14:12

    Fantastisch autotje, en ik begin Abarth ook steeds meer te waarderen. Een paar weken terug voor het eerst in een EsseEsse gereden. Fantastisch, speels en een stuk ‘mannelijker’ dan ik had verwacht.

    Login om te reageren
  2. Initial_D zegt

    21 november 2011 om 14:15

    Die 595, 160 pk in een auto van 900 kilo. Levert aardige tussensprintjes denk ik zo. :)

    Login om te reageren
  3. griffendahl zegt

    21 november 2011 om 14:18

    Die Competizione is gewoon helemaal goed, hele mooie kleurstelling en 160pk in zo’n autootje kan ik echt prima mee leven :)

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      21 november 2011 om 14:42

      @griffendahl: prachtige kleurenstellen inderdaad.

      Login om te reageren
  4. tvrspeedsix zegt

    21 november 2011 om 14:21

    Nu alleen nog ff een harcore Corse versie van de 100HP -> 205HP en dan zijn we allemaal Happy :)

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      21 november 2011 om 14:31

      @tvrspeedsix:

      Er zijn geruchten dat er een Panda Abarth gaat komen.
      Dit is dan wel op basis van de TwinAir maar dan met 110pk.

      Login om te reageren
      • tvrspeedsix zegt

        22 november 2011 om 00:21

        @jack_abarth: Met een dubbele turbo ofzo?

        Login om te reageren
        • jack_abarth zegt

          22 november 2011 om 07:30

          @tvrspeedsix:

          hier heb ik mijn info vandaan.
          Ondanks de “maar” 110pk, toch in 8,5 sec naar de 100.

          http://www.fiatblog.nl/?p=12044

          Login om te reageren
  5. FlorisVanRooij zegt

    21 november 2011 om 15:21

    Potverdorie, wat een strakke stoeltjes!

    Login om te reageren
  6. supertjeduc zegt

    21 november 2011 om 16:58

    Jammer dat ze een beetje tam zijn , is veel meer uit te halen uit dat blokje
    Stoelen zijn erg mooi , prijs (iets van een 2300€ )wat minder

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      21 november 2011 om 17:20

      Dan moet je naar Romeo Ferraris gaan. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

      Login om te reageren
    • hoflander zegt

      22 november 2011 om 12:33

      @supertjeduc:

      Helaas behoorlijk wat duurder. Heb ‘m net samengesteld op http://www.abarthnl.nl, 23.000 is de vanafprijs voor de 135 pk versie, ik kom op circa 30.000 uit incl. esseesse pakket en cabriodakje. Helaas alleen een dealer in Amsterdam en Den Bosch, gewone Fiat dealers doen geen Abarth…

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        22 november 2011 om 13:09

        @hoflander:

        Dat hoef je hem waarschijnlijk niet te vertellen. Hij rijd zelf een Abarth 500 waar binnenkort, ik meen een Impreza turbo, op komt te liggen.

        Login om te reageren
  7. Esprit_de_Flandre zegt

    21 november 2011 om 17:33

    Is er hier een Abarth-liefhebber die mij kan uitleggen waar de naam 595 en 695 vandaan komt? Ik weet (all hail Google) dat er eerder 500-varianten waren met die namen, en dat ze nu dus gewoon ‘retro’ doen.

    Maar waar kwam de naam destijds dan vandaan?

    Login om te reageren
    • Gideon zegt

      21 november 2011 om 17:37

      @Esprit_de_Flandre: hadden die bij de originele 500 niet te maken met de cilinderinhoud?

      Login om te reageren
  8. Gideon zegt

    21 november 2011 om 17:36

    Sorry hoor, maar is two-tone niet een beetje 1998?

    Login om te reageren
  9. bruinbeer zegt

    21 november 2011 om 18:15

    Die turismo heeft een automaat. Is dat om hem een beetje relaxed te maken als je gaat touren??

    Login om te reageren
  10. Nico94 zegt

    21 november 2011 om 20:37

    Ziet er heel goed uit!

    Login om te reageren
  11. masterstig zegt

    21 november 2011 om 20:52

    Altijd leuk, die Abarth modelletjes. Btw check de Abarth groep.

    Login om te reageren
  12. lambowambo zegt

    22 november 2011 om 07:02

    ik ben echt geen fan van de 500, ook die opgefokte Abarth modellen vind ik niks

    Login om te reageren
  13. driftkicker zegt

    23 oktober 2012 om 15:31

    Mijn vrouw vind de gewone 500 zo leuk. Maar die vond ik te tam. Daarom dat we in’t weekend een 595 Turismo besteld hebben. Ik denk dat ik er meer mee ga rijden dan met mijn eigen dikke diesel. Eind van het jaar heeft zij haar boodschappenwagentje, en ik mijn 2de speeltje :-D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North